• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Скасування закупівлі

Охоронні послуги: фізична охорона, централізована пультова охорона з використанням засобів охоронної сигналізації та щомісячне обслуговування системи відеоспостереження

Кваліфікація

від початку періоду пройшов 141 робочий день

2 480 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 24 800.00 UAH
Номер: 6bf59795d75a4787a467c5837214b3d3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-14-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14.04.2025 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 14.04.2025 17:27 - 06.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 14.04.2025 Одеса № 77 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 14.04.2025. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 14.04.2025 № 77 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 6 UA-2025-01-28-017828-a 28.01.2025 Дані автоматичних індикаторів ризиків Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 48) 722-38-64, i.l.shevelova@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» установлено порушення вимог пункту 43 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 та Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, внесення змін до тендерної документації, стану виконання рішень Комісії, як органу оскарження, надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС», а у разі неможливості – відмінити торги, та здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 24 квітня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, стану виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія), як органу оскарження, розгляду тендерних пропозицій, надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного підприємства «Одеський центр стандартизації, метрології та сертифікації» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 28.01.2025, тендерну документацію зі змінами, затверджену протоколами уповноваженої особи від 15.02.2025, від 18.02.2025 та від 19.02.2025, переліки змін до ТД, оприлюднені в електронній системі закупівель 15.02.2025, 18.02.2025, 19.02.2025, реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, скарги до процедури закупівлі за номерами ID: UA-2025-01-28-017828-a.а1, UA-2025-01-28-017828-a.с4, оприлюднені в електронній системі закупівель 01.02.2025 та 18.03.2025 відповідно, рішення Комісії, як органу оскарження, від 12.02.2025 № 2144-р/пк-пз та від 04.04.2025 № 5358-р/пк-пз, тендерні пропозиції учасників процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «СП-СТРАЖ» та товариства з обмеженою відповідальністю «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» (далі – ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС»), лист ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» щодо обґрунтування аномально низької ціни від 10.03.2025 № 72, протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 10.03.2025, 13.03.2025 та від 21.04.2025, пояснення від 21.04.2025 № 385-26/30 та від 23.04.2025 № 405-26/30, надані Замовником на запити Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії, як органу оскарження, не здійснювався. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Пунктом 41 Особливостей встановлено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Пунктом 43 Особливостей та пунктом 1 розділу 5 тендерної документації визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій під час моніторингу процедури закупівлі установлено, що у пункті 4.3 Додатка 1 до тендерної документації та у Додатку 2 до тендерної документації Замовником визначено, що учасник у складі тендерної пропозиції надає відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання аналогового транкінгового радіозв’язку/ультракороткохвильового радіозв’язку із статусом «задіяне». Учасником ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність одягу, захисту індивідуального захисту, автотранспорту від 20.02.2025 № 2, в якій міститься, зокрема інформація про наявність рацій та радіостанцій, а саме: рації Baofeng UV-82 8 Ватт + Baofeng UV гарнітура з подвійною РТТ – 6 шт; цифрові рації Hytera BD-505 – 8 шт; автомобільні радіостанції Motorola DM 1400 – 4 шт. Також в складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» надано Відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання безпосереднього ультракороткохвильового радіозв’язку із статусом «задіяне» на строк: згідно з Планом розподілу і користування РЧС, які видані державним підприємством «Український державний центр радіочастот», де міститься інформація щодо цифрових рацій Hytera BD-505 та автомобільних радіостанцій Motorola DM 1400. Водночас протокольним рішенням уповноваженої особи від 21.04.2025 (далі – Протокол) Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей та Додатку 2 до тендерної документації як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації у зв’язку з тим, що зазначений учасник у складі тендерної пропозиції не надав відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання аналогового транкінгового радіозв’язку/ультракороткохвильового радіозв’язку із статусом «задіяне» на рації Baofeng UV-82 8 Ватт + Baofeng UV гарнітура з подвійною РТТ. Пунктом 43 Особливостей, зокрема встановлено, що невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. На запит Південного офісу Держаудитслужби щодо не застосування пункту 43 Особливостей в частині розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Замовник пояснив: «Вказаний документ належить до технічних критеріїв, установлених тендерною документацією, і підтверджує спроможність учасника забезпечити безперервний, правомірний та легітимний радіозв’язок під час надання охоронних послуг, що прямо впливає на здатність учасника виконати предмет закупівлі в рамках вимог чинного законодавства України». Виявлені Замовником невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» вимогам тендерної документації, які відповідно до Протоколу були підставою для відхилення його пропозиції, не призводять до зміни предмета закупівлі. Відсутність відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання аналогового транкінгового радіозв’язку/ультракороткохвильового радіозв’язку із статусом «задіяне» на рації Baofeng UV-82 8 Ватт + Baofeng UV гарнітура з подвійною РТТ не впливає на предмет закупівлі (охоронні послуги). Таким чином, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не оприлюднив електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей та не надав можливість учаснику ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» їх усунути. Отже, тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» Замовник відхилив на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей, з урахуванням пункту 43 Особливостей.
Період усунення порушень: 25.04.2025 14:59 - 10.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 25.04.2025 14:59

Оскарження висновку в суді

Опис: Номер судового провадження: П/420/14598/25
Дата публікації: 02.05.2025 12:15
Дата відкриття провадження: 01.05.2025 00:00
Номер відкриття провадження: П/420/14598/25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ на Висновок Південного офісу Держаудитслужби України щодо моніторингу процедури закупівлі UA-2025-01-28-017828-a ДП Одеський центр стандартизації, метрології та сертифікації категорично не погоджується з висновками, викладеними у Висновку Південного офісу Держаудитслужби України від 25.04.2025 (далі – Висновок), з огляду на таке: 1. Висновок ґрунтується на хибному трактуванні вимог тендерної документації. У Висновку ігнорується змістовне розмежування між технічними вимогами до предмета закупівлі та кваліфікаційними критеріями до учасника. Вимога про надання відомостей з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром (АІС УРЧС) щодо присвоєнь радіочастот для абонентського радіообладнання із статусом «задіяне» чітко віднесена Замовником до технічних характеристик предмета закупівлі, а не до кваліфікаційних критеріїв. Це підтверджується положеннями: Додатку 2 до тендерної документації (Технічні вимоги); пункту 4 Додатку 1 — Переліку документів на підтвердження технічних характеристик. Таким чином, невиконання цієї вимоги є порушенням умов технічної специфікації, що відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей (Постанова КМУ №1178) є прямою підставою для відхилення пропозиції. 2. Надані учасником документи не підтверджують відповідність його пропозиції технічним вимогам. ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» (далі – Учасник) у складі тендерної пропозиції зазначили, що будуть використовувати радіостанції Baofeng UV-82, однак не надало жодного ПРЧ на цю модель. Натомість, ПРЧ надані на інші моделі — Hytera BD-505, Motorola DM1400, які не згадані у довідці про матеріально-технічну базу; не підтверджені документами про власність чи користування; не заявлені як ті, що будуть використовуватись у межах надання послуг. У такий спосіб Учасник не підтвердив, що заявлене ним радіообладнання відповідає технічній вимозі щодо наявності присвоєного радіочастотного ресурсу. Замовник діяв правомірно, відхиливши пропозицію учасника, оскільки подані документи не дають змоги ідентифікувати ПРЧ як належні до конкретного обладнання. 3. Невідповідність не підлягає виправленню в рамках 24-годинного механізму. Згідно з п. 43 Особливостей, вимоги, що стосуються технічних характеристик предмета закупівлі, не підлягають усуненню у межах добового строку. Крім того, витяг з АІС УРЧС надається протягом п’яти робочих днів — навіть у гіпотетичному випадку учасник не мав би фізичної змоги вкластися у двобовий строк, що додатково підтверджує неможливість виправлення. 4. Висновок ДАСУ є неправомірним через перевищення повноважень. ДАСУ у своєму Висновку зобов’язує Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС», а у разі неможливості – відмінити торги, та здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення. Це суперечить: - ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою Висновок носить рекомендаційний характер; - ст. 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю», відповідно до якої ДАСУ має право надавати рекомендації, але не має права зобов’язувати до конкретних дій. Таким чином, Висновок містить протиправні формулювання, що виходять за межі наданих ДАСУ повноважень і є юридично нікчемними. 5. Вимога про скасування торгів суперечить законодавству. Згідно з п. 50 Особливостей, підстави для відміни відкритих торгів є вичерпними. Наявність порушень є підставою для оцінки можливості їх усунення, але не створює обов’язку скасовувати торги. Висновок не містить обґрунтування неможливості усунення порушення, а отже, не є підставою для застосування такого крайнього заходу. Отже, Висновок Південного офісу Держаудитслужби України не відповідає фактичним обставинам закупівлі, ґрунтується на юридично хибному тлумаченні умов тендерної документації, містить перевищення повноважень органу контролю, порушує права Замовника як суб’єкта публічних закупівель, не підлягає обов’язковому виконанню відповідно до законодавства.
Дата публікації звіту: 30.04.2025 16:48

Запити/Пояснення