• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт вимощення з облаштуванням окремого входу для маломобільних груп населення в найпростіше укриття приміщення Роменського ліцею №2 ім. А. Ф. Йоффе Роменської міської ради Сумської області за адресою: вул. Соборна, 33, м. Ромни Сумська обл.

Завершена

5 619 428.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 28 097.14 UAH
Номер: 22a8789fa6de4ec3b2f0c0fec8407638
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-10-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.03.2025 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 10.03.2025 14:58 - 01.04.2025 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 10.03.2025 № 17-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 10.03.2025 №17-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2025-01-27-018194-a 27.01.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, n.m.zhuravleva@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю вимогам законодавства установлено порушення норм, встановлених пунктом 5, абзацами другим та третім пункту 103 Загальних умов, а також частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України, відповідно чим не дотримано вимоги пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, а саме: привести умови Договору в частині гарантійних зобов’язань до вимог пункту 5, абзацу другого та третього пункту 103 Загальних умов та частини першої статті 884 Цивільного кодексу України; здійснити заходи щодо недопущення в подальшому виявлених порушень, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення виявлених порушень та вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 березня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 19.09.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю вимогам законодавства та умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Роменської міської ради Сумської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 03.02.2025 (протокол № 41), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.02.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» (далі – ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП», учасник), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 14.02.2025 №53, повідомлення про намір укласти договір від 14.02.2025, договір від 21.02.2025 № 130, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 12.03.2025, від 17.03.2025 та від 26.03.2025. 1. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Абзацом першим частини третьої статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 21 розділу 3 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» Додатку 1 до тендерної документації установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції копії ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів. Слід зазначити, що відповідно до частини п’ятої статті 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» усі об’єкти поділяються за такими класами наслідків (відповідальності): незначні наслідки - СС1; середні наслідки - СС2; значні наслідки - СС3. Відповідно до пункту 9 частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягають такі види діяльності, як: будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності». При цьому, відповідно до Експертного звіту (позитивний) щодо розгляду кошторисної частини проектної документації, розміщеної Замовником в електронній системі закупівель разом з тендерною документацією, сукупний показник класу наслідків (відповідальності) об’єкта, що є предметом закупівлі – СС1. З огляду на викладене, Замовник включив до тендерної документації вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції копії ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів не у відповідності до вимог законодавства, чим порушив вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. 2. В ході аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» встановлено наступне. Відповідно до пункту 4 таблиці розділу 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі»» (далі – розділ 1) Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» Замовник встановив вимогу щодо надання учасниками, зокрема, для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 1-м), копії фінансового звіту учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) за звітній період та чотири попередні календарні роки. Окрім цього, Замовник у пункті 4 таблиці розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації зазначив, що фінансова спроможність учасника закупівлі є такою, що відповідає критерію, за умови: розмір середньорічного доходу за останні 5 календарних років (середнє арифметичне значення річних оборотів) повинен становити не менше ніж 30% очікуваної вартості предмета закупівлі. Під середньорічним доходом розуміються загальні надходження протягом року відповідно до звіту про рух грошових коштів. При цьому, на підтвердження вищезазначеної вимоги учасником ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» у складі тендерної пропозиції (файл «4. Баланси.PDF») надано Фінансову звітність малого підприємства (форма 1-м та форма 2-м) за 2020, 2021, 2022, 2023 роки. Водночас, у складі тендерної пропозиції учасника не надано фінансової звітності за звітній період (2024 рік), що не відповідає вимогам пункту 4 таблиці розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника. Внаслідок вищевказаного, учасником ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» не підтверджено відповідність тендерної пропозиції кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю». У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління 14.03.2025 та 21.03.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснень (інформації, документів). На зазначені запити Управління Замовник 17.03.2025 та 26.03.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в яких, зокрема, зазначив: «…Згідно з нормами чинного законодавства, зокрема статтею 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», річна фінансова звітність суб’єктами господарювання подається не пізніше 28 лютого року, наступного за звітним. Оскільки тендерна пропозиція учасника була подана до 12 лютого 2025 року, фінансова звітність за 2024 рік на момент подання пропозиції ще не була сформована та подана до відповідних органів, що унеможливлювало її включення до складу тендерної документації. Водночас учасник надав фінансову звітність за 2020–2023 роки, що підтверджує його фінансову спроможність та відповідність встановленим критеріям… На підставі фінансових звітів ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» за 2020–2023 роки Замовником визначено середньорічний оборот учасника (як середнє арифметичне значення рядка 2280 форми №2-м за 4 роки). Розрахунок показав, що цей показник значно перевищує мінімально встановлений поріг у 30%»..». Водночас, слід зазначити, що тендерна документація Замовника (зі змінами) затверджувалася 03.02.2025, згідно оголошення про проведення відкритих торгів кінцевий строк подання тендерних пропозицій був визначений – до 14.02.2025, при цьому Замовник у тендерній документації не врахував норми діючого законодавства та не передбачив у тендерній документації випадку, коли в учасника до кінцевого строку подання тендерних пропозицій може бути відсутня фінансова звітність за звітний період та встановив безальтернативну вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції фінансової звітності за звітний період та чотири попередні календарні роки. Окрім того, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» не надано інформації щодо відсутності у нього на момент подання пропозиції сформованої фінансової звітності за 2024 рік. Слід зазначити, що абзацом першим пункту 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Отже, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» вищезазначеної невідповідності шляхом надання фінансової звітності за 2024 рік або інформації про її відсутність станом на дату подання тендерної пропозиції, тим самим не надав можливість цьому учаснику усунути таку невідповідність. 3. Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Частиною першою статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону. Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 р. № 668, якою затверджено «Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі – Загальні умови). Відповідно до пункту 5 Загальних умов істотними умовами договору підряду є, зокрема, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Згідно з абзацами другим та третім пункту 103 Загальних умов гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Крім того, частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України визначено, що підрядник гарантує досягнення об’єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об’єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об’єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Таким чином, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років, або більший ніж 10 років. При цьому, за результатами моніторингу установлено, що у пункті 8.1 розділу VIII «Гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта)» укладеного договору від 21.02.2025 № 130 (далі - Договір) зазначено: «Підрядник гарантує якість всіх будівельних матеріалів та устаткування, наданих ним для виконання робіт. Підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проєктній документації протягом гарантійного строку». При цьому, у розділі VIII «Гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта)» Договору не вказано протягом якого саме строку підрядник гарантує якість всіх будівельних матеріалів та устаткування. Таким чином, у Договорі не зазначено гарантійний строк якості закінчених робіт, чим не дотримано вимоги пункту 5, абзацу другого та третього пункту 103 Загальних умов. Отже, Договір укладено з порушенням норм, встановлених пунктами 5, абзацами другим та третім пункту 103 Загальних умов, а також частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України, відповідно чим не дотримано вимоги пункту 17 Особливостей, а також частини першої статті 41 Закону. 4. Відповідно до абзацу другого пункту 10 Особливостей за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 10 частини першої статті 10 Закону установлено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Відповідно до абзацу другого частини першої статті 41 Закону невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Відповідно до пункту 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*. Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону. При цьому, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник оприлюднив договір від 21.02.2025 № 130 та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі 12.03.2025, з порушенням строків (понад три робочі дні з дня укладання договору), чим порушив вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 27.03.2025 15:38 - 11.04.2025 01:00
Дата публікації висновку: 27.03.2025 15:38

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 18/0011/2025/пр
Дата відкриття провадження: 01.05.2025 00:00
Номер відкриття провадження : 18/0009/2025/пн

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання вимог, викладених у висновку Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Сумській області щодо усунення виявлених порушень у сфері закупівель Відділ освіти Роменської міської ради Сумської області повідомляє: Замовником вжито заходів для приведення умов Договору підряду на виконання будівельних (ремонтних) робіт № 130 від 21.02.2025 у частині гарантійних зобов'язань у відповідність до пункту 5, абзацу другого та третього пункту 103 Загальних умов, а також частини першої статті 884 Цивільного кодексу України. Відповідні зміни оформлено додатковою угодою № 1 від 28.03.2025, яку оприлюднено в системі Prozorro. З метою недопущення порушень законодавства у сфері закупівель у майбутньому, Замовник провів аналіз причин їх виникнення. За результатами аналізу посилено контроль за відповідністю тендерної документації та укладених договорів вимогам чинного законодавства. Додатки до листа: Додаткова угода № 1 від 28.03.2025 на 1 арк.
Дата публікації звіту: 28.03.2025 16:24

Запити/Пояснення