-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт вимощення з облаштуванням окремого входу для маломобільних груп населення в найпростіше укриття приміщення Роменського ліцею №2 ім. А. Ф. Йоффе Роменської міської ради Сумської області за адресою: вул. Соборна, 33, м. Ромни Сумська обл.
Завершена
5 619 428.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 28 097.14 UAH
мін. крок: 0.5% або 28 097.14 UAH
Період оскарження:
27.01.2025 18:26 - 08.02.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
щодо неправомірного визначення переможця
Номер:
5ec00a9042f045e5892580dfe1e0b394
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-27-018194-a.b2
Назва:
щодо неправомірного визначення переможця
Вимога:
Замовник визнав переможцем закупівлі: Капітальний ремонт вимощення з облаштуванням окремого входу для маломобільних груп населення в найпростіше укриття приміщення Роменського ліцею №2 ім. А. Ф. Йоффе Роменської міської ради Сумської області за адресою: вул. Соборна, 33, м. Ромни Сумська обл. учасника - ТОВ "ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП".
Вважаємо, що Замовник визнав ТОВ "ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП" переможцем закупівлі із порушенням норм Закону враховуючи наступне.
Відповідно до вимог тендерної документації учасники закупівлі повинні були надати кошторисні документи, серед них договірну ціну. Договірна ціна – тверда. В складі тендерної пропозиції переможця закупівлі наявна договірна ціна ( тверда) складена з порушенням кошторисних норм.
Відповідно до п.1.1 Настанови із визначення вартості будівництва ( далі за текстом – Настанова) Ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво).
Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти).
Тому кошторисні документи, надані в складі тендерної пропозиції, повинні відповідати вимогам Настанови.
В свою чергу відповідно до пункту 5.31. Настанови у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:
1) стадії проектування;
2) виду будівництва;
3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання
будівельних робіт;
4) тривалості будівництва;
5) способів фінансування будівництва;
6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних
розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому:
а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни —не враховується.
Тобто у твердій договірній ціні кошти на покриття ризиків враховуються ОБОВ`ЯЗКОВО.
Натомість Договірна ціна переможця закупівлі не враховує кошти на покриття ризиків, що є порушенням Настанови.
Але Замовник із невідомих причин не відхилив таку тендерну пропозицію, хоча і має такий обов’язок відповідно до постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року.
Сподіваємося, що Замовник просто не помітив цього порушення в тендерній документації учасника ТОВ "ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП" та в подальшому на вимогу Закону відхилить таку тендерну пропозицію.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу ВІКТОЛ-БУД.PDF 19.02.2025 18:58
Дата подачі:
18.02.2025 17:14
Вирішення:
Відділ освіти Роменської міської ради Сумської області на Вашу вимогу щодо закупівлі «Капітальний ремонт вимощення з облаштуванням окремого входу для маломобільних груп населення в найпростіше укриття приміщення Роменського ліцею №2 ім. А. Ф. Йоффе Роменської міської ради Сумської області за адресою: вул. Соборна, 33, м. Ромни Сумська обл.» повідомляє наступне:
Кошторисні норми України “Настанова із визначення вартості будівництва” затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (зі змінами № 1-4), які чинні на період проведення тендерної закупівлі є обов’язковими для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Відповідно до пункту 5.31. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватися (зміни № 3 затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 22.09.2023 № 854) кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:
1) стадії проектування;
2) виду будівництва;
3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт;
4) тривалості будівництва;
5) способів фінансування будівництва;
6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому:
а) за твердої договірної ціни — в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни — не враховується.
Тлумачення “можуть враховуватися” мають рекомендаційний характер щодо включення до договірної ціни коштів на покриття ризиків.
Не надавши Замовнику у складі тендерної пропозиції обґрунтовувальних розрахунків коштів на покриття ризиків Учасник підтверджує, що всі витрати ретельно ним прораховані та включені в загальну суму пропозиції. Окрім того, за твердої договірної ціни кошти на покриття ризиків не можуть перевищувати 1,5%, але не вказано чіткого відсотка чи вартості “нижньої межі” цих коштів.
На підставі викладеного, Замовник не вбачає підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП».
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Відхилення тенденої пропозиції ТОВ "ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП"
Номер:
15ae352dbc9c4bcaabb16181db005cfc
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-27-018194-a.a1
Назва:
Відхилення тенденої пропозиції ТОВ "ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП"
Вимога:
Шановний Замовнику! Закупівля повинна проводитись із дотриманням принципів здійснення закупівель, установлених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, одним з яких є об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Незважаючи на те, що тендерну пропозицію учасника ТОВ "ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП" за результатами автоматичної оцінки тендерних пропозицій електронною системою закупівель визначено як найбільш економічно вигідною, дана тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, і має бути відхилена Замовником на підставі
абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, виходячи з наступного.
Додатком 3 до тендерної документації установлено необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Відповідно до вимог п. 1 додатку 3 до тендерної документації учасник у складі тендерної документації повинен надати, зокрема, підсумкову відомість ресурсів (має містити інформацію про ціни на матеріальні ресурси та обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, вартість транспортування, заготівельно-складські витрати, країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, інша інформація).
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП" розміщено, зокрема, файл «Кошторис.pdf», у якому міститься підсумкова відомість ресурсів, в якій до таких матеріальних ресурсів як: «Суміш Ceresit CT-190», «Шпаклівка», «Грунтівка Ceresit СТ-16», «Швелер №16», «Прилад автоматичного замикання», «Рядно», «Мастика "Ізол"» не зазначено їх характеристик, що не відповідає умовам додатку 3 до тендерної документації.
В підсумковій відомості ресурсів наявна графа “Обґрунтування ціни”, в якій до більшості позицій матеріальних ресурсів зазначається “15 км. Україна”, що може вказувати на обґрунтування ціни, виходячи з відстані доставки по Україні, проте не гарантує того, що це саме країна походження матеріального ресурсу. Аналогічна правова позиція була висвітлена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.01.2025 № 167-р/пк-пз.
Відповідно до позиції № 233 таблиці додатку 3 до тендерної документації вимагається для виконання робіт необхідна кількість труби профільної 40х40х3мм — 0,13280808 т.
Згідно з підсумковою відомістю ресурсів, наданою учасником кількість труби профільної 40х40х3мм — 0,132808 т., що не відповідає умовам додатку 3 до тендерної документації. Аналогічна правова позиція була висвітлена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.01.2025 № 1167-р/пк-пз.
Відповідно до п. 7 розділу І тендерної документації мова тендерної пропозиції – українська. Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою.
В пункті 132 підсумкової відомості ресурсів, яка надана учасником міститься найменування матеріального ресурсу, викладеного іншою мовою, ніж українська. Проте, у складі тендерної пропозиції відсутній автентичний переклад цього найменування матеріального ресурсу українською мовою, що не відповідає умовам тендерної документації. Аналогічна правова позиція була висвітлена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.07.2023 № 11587-р/пк-пз.
Відповідно до пп. 7 п. 3 додатку 1 до тендерної документації Учасник у складі пропозиції повинен надати у сканованому вигляді інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованих послуг відповідно до вимог замовника згідно Додатку 3.
Згідно з вимогами додатку 3 до тендерної документації Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати заповнену та скріплену печаткою ( у разі її наявності) інформацію в довільному вигляді про технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованих робіт відповідно до вимог замовника.
Учасником ТОВ "ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП" у складі тендерної пропозиції надано лист-гарантію від 10.02.2025 № 3 про підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі, проте, у складі тендерної пропозиції відсутня заповнена та скріплена печаткою ( у разі її наявності) інформація в довільному вигляді про технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованих робіт відповідно до вимог замовника, що не відповідає умовам додатку 3 до тендерної документації.
Відповідно до підпункту 21 пункту 3 додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати копію ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів.
У складі тендерної пропозиції ТОВ "ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП" відсутня копія ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, натомість надано лише довідку від 10.02.2025 № 1 про її відсутність.
Звертаємо увагу на те, що більшість невідповідностей стосуються саме технічної специфікації до предмета закупівлі, а отже, тендерна пропозиція учасника має бути відхилена без надання можливості на виправлення виявлених невідповідностей протягом 24 годин.
Враховуючи те, що відхилення тендерної пропозиції, яка не відповідає умовам технічної специфікації є обов’язком, а не правом замовника, просимо відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ "ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП” на підставі вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей та розглянути тендерну пропозицію наступного учасника процедури закупівлі, яку буде запропоновано до розгляду електронною системою закупівель.
Одночасно повідомляємо, що оскарження рішення замовника в Антимонопольному комітеті України призведе до затягування строків проведення процедури закупівлі, яке не потрібне ані Замовнику, ані Підряднику, через стислі строки виконання робіт.
Проте, у разі не усунення порушених прав і охоронюваних законом інтересів інших учасників, будемо вимушені подавати скаргу до АМКУ. Дякуємо за розуміння!
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП.doc 14.02.2025 13:41
- Відповідь на вимогу 01-21-198.PDF 14.02.2025 17:57
Дата подачі:
14.02.2025 13:41
Вирішення:
Відділ освіти Роменської міської ради Сумської області на Вашу вимогу щодо закупівлі «Капітальний ремонт вимощення з облаштуванням окремого входу для маломобільних груп населення в найпростіше укриття приміщення Роменського ліцею №2 ім. А. Ф. Йоффе Роменської міської ради Сумської області за адресою: вул. Соборна, 33, м. Ромни Сумська обл.» повідомляє наступне:
У тендерній документації (Додаток 3) міститься вимога про підсумкову відомість ресурсів (має містити інформацію про ціни на матеріальні ресурси та обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, вартість транспортування, заготівельно-складські витрати, країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, інша інформація). Разом з тим, аналіз поданого Учасником документа не підтверджує критичної відсутності характеристик, що могли б вплинути на відповідність пропозиції вимогам тендеру.
Відповідно до законодавства, країна походження матеріалів визначається виходячи з митного законодавства та поданої інформації в документах учасника. Формулювання «15 км. Україна» не є однозначним, однак Замовник не має підтверджених даних про те, що товар походить з іншої країни.
Вказана розбіжність у масі труби профільної 40х40х3мм (0,13280808 т vs 0,132808 т) є несуттєвою та не впливає на загальну відповідність пропозиції. З огляду на це, підстав для відхилення пропозиції з цього пункту немає.
Факт наявності найменування матеріального ресурсу іншою мовою не спотворює зміст тендерної пропозиції та не перешкоджає її оцінці. Відповідно, це не є критичним порушенням, яке потребує відхилення пропозиції.
Умови тендерної документації не містять чіткої вимоги щодо форми надання інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованих послуг. Учасником подано лист-гарантію, який підтверджує відповідність технічним характеристикам предмета закупівлі, а тому Замовник вважає, що наданий лист-гарантія є достатнім.
Відповідно до чинного законодавства, деякі види будівельних робіт (зокрема з класом наслідків СС1) не потребують ліцензування. Надана Учасником довідка є допустимим документом, який відтверджує відсутність обов’язку отримання ліцензій.
На підставі викладеного, Замовник не вбачає підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП». Подані документи свідчать про відповідність Учасника встановленим вимогам, а виявлені невідповідності не є критичними.
У разі подання скарги до Антимонопольного комітету України, Замовник готовий надати всі необхідні пояснення та документи, що підтверджують правомірність прийнятого рішення.
Статус вимоги:
Відхилено