• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

Хліб та булочки

Правові підстави закупівлі : Військова частина Т0910 не є Замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки, згідно вимог пункту 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про оборонні закупівлі» є державним замовником у сфері оборони (далі – державний замовник). Відповідно до положень пункту 1 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (далі – Особливості) ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення договорів, (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану. Згідно абзацу 1 пункту 8 Особливостей державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, у разі коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель в один із таких способів: - у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178; - в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням положень, визначених цими особливостями в електронній системі закупівель; - в порядку відбору постачальника шляхом запиту ціни пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822. - шляхом застосування рамкової угоди відповідно до цих особливостей. Таким чином, з метою забезпечення максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, державний замовник у сфері оборони - військова частина Т0910 здійснює закупівлю із використанням електронної системи закупівель в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі». Оголошення розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості № 1275). Терміни, які використовуються в цьому оголошенні, вживаються у значенні, наведеному в Законі

Завершена

8 938 684.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 44 693.42 UAH
Номер: 05074a903b1d484d8540a1d7ac2ecbef
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-05-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.03.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 05.03.2025 15:33 - 27.03.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 05.03.2025 №50 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 05.03.2025 №50. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-01-27-013667-a, 27.01.2025. Дані автоматичних індикаторів ризиків. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, i.h.yaropud@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082, пункту 2 частини першої статті 10 Закону та пункту 8 Особливостей №1275. За результатами аналізу питання розгляду пропозиції ТОВ «ДЕЛЬТА-98» встановлено порушення вимог статті 14 Закону та пункту 8 Особливостей №1275. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; наявності підстав щодо застосування спрощеної закупівлі; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостей №1275, розгляду пропозицій ТОВ «ВУГЛЕХОЛДИНГ» та ФОП Збишка Д.Я.; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 14 Порядку №1082, пункту 2 частини першої статті 10 Закону та пункту 8 Особливостей №1275 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, а також норм статті 14 Закону та пункту 8 Особливостей №1275 при проведенні спрощених закупівель та розгляді при цьому пропозицій учасників. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 березня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; наявність підстав щодо застосування спрощеної закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції); розгляду поданих пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення Військовою частиною Т0910 (далі – Замовник) спрощеної закупівлі; звіт про результати проведення закупівлі UA-2025-01-27-013667-a; реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття пропозицій; рішення уповноваженої особи (протоколи) від 07.02.2025 №17/2025; від 11.02.2025 №26/2025 та №27/2025; від 13.02.2025 №27/2025 та 35/2025; опубліковану вимогу про усунення порушення при проведенні Замовником закупівлі (скарга щодо неправомірного визначення переможця); пропозиції учасників ТОВ «ДЕЛЬТА-98» та ТОВ «ВУГЛЕХОЛДИНГ» (щодо правомірності їх відхилення Замовником), пропозицію фізичної особи – підприємця Збишка Дмитра Ярославовича (далі – ФОП Збишко Д.Я.); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір про закупівлю товарів від 17.02.2025 №23/73; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини першої статті 30 Закону України від 17.07.2020 №808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закон №808-IX) особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі – Особливості №1275). За нормою пункту 8 Особливостей №1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн, зокрема, у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, з урахуванням положень, визначених цими особливостями. Моніторингом встановлено, що закупівлю за ID: UA-2025-01-27-013667-a Замовником проведено як спрощену закупівлю. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, оголошення про проведення спрощеної закупівлі та проект договору про закупівлю - не пізніше ніж за шість робочих днів до кінцевого строку подання пропозицій. Одночасно, за вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082) під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Відповідно до інформації про предмет досліджуваної закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник зазначив вид предмету закупівлі: товари, а саме: хліб з борошна пшеничного І ґатунку; хліб із суміші борошна житнього обдирного і пшеничного І гатунку та булочки з борошна пшеничного 1 сорту, і вказав код національного класифікатора України ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби за кожною номенклатурною позицією. Водночас Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні коди щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі: 15811100-7 «Хліб»; 15811200-8 «Булки». Таким чином, під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення спрощеної закупівлі) Замовником не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку №1082, пункту 2 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275. Проведеним моніторингом також встановлено, що за результатами розгляду пропозиції учасника ТОВ «ДЕЛЬТА-98» уповноваженою особою Замовника 07.02.2025 прийнято рішення (протокол №17/2025) про відповідність її вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмету закупівлі станом на 07.02.2025 та відсутність будь-яких підстав для відхилення його пропозиції та, відповідно, про визначення вказаного учасника переможцем закупівлі (з посиланням на частину дванадцяту статті 14 Закону). Водночас, 11.02.2025 уповноваженою особою Замовника прийнято рішення (протокол №26/2025) про скасування протокольного рішення від 07.02.2025 №17/2025 про визначення переможця закупівлі. У протокольному рішенні від 11.02.2025 №26/2025 зазначено, що у Замовника наявні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «ДЕЛЬТА-98», визначені пунктом 1 частини тринадцятої статті 14 Закону, оскільки учасником недотримано вимоги пункту 16 та Додатку №4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (пропозиція ТОВ «ДЕЛЬТА-98» містить накладений електронний підпис, перевіркою якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що тип підпису «удосконалений» на незахищеному носію, тобто такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги Замовника; а також у складі пропозиції ТОВ «ДЕЛЬТА-98» відсутній лист-гарантія (довільна форма з підписом і печаткою) про те, що під час доставки буде надано сертифікат якості або інший документ, що підтверджує якість, безпеку та походження товару, чим порушено вимогу Замовника). Відповідно до частини другої статті 14 Закону спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів: оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі; уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі; подання пропозицій учасниками; проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону; розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника; визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю; розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону. Згідно з нормами частини одинадцятої статті 14 Закону замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною, а відповідно до частини дванадцятої статті 14 Закону замовник за результатами оцінки та розгляду пропозиції визначає переможця та оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, у разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію. З огляду на вище наведені норми, замовник за результатами розгляду пропозиції визначає переможця спрощеної закупівлі, або ж відхиляє пропозицію учасника закупівлі, проте зазначені норми не передбачають можливості повторної кваліфікації того самого учасника, щодо якого замовником уже прийнято рішення. Тобто після того як замовник визначив учасника переможцем закупівлі, такий замовник не може змінити своє рішення, наприклад, ще раз переглянувши пропозицію учасника та відхиливши його. У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, зокрема, що протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особи Замовника від 11.02.2025 відхилено пропозицію ТОВ «ДЕЛЬТА-98», у зв’язку з тим, що Замовником було виявлено невідповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, про це також було вказано і у вимозі щодо відхилення ТОВ «ДЕЛЬТА-98», яка надійшла від 07 лютого 2025 року. Проте, норми законодавства про публічні закупівлі не передбачають можливості для замовника самостійно скасовувати прийняті ним рішення щодо визначення учасника переможцем закупівлі (в тому числі з врахування звернення/вимоги учасника, пропозиція якого не розглядалася на момент визначення іншого учасника переможцем), а також не містять підстав для повторного розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі після оголошення переможця закупівлі. Отже, повторний розгляд пропозиції учасника ТОВ «ДЕЛЬТА-98» щодо її відповідності оголошенню про проведення спрощеної закупівлі було здійснено уповноваженою особою Замовника (у зв’язку із виявленням невідповідностей пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з врахуванням оприлюдненої 07.02.2025 в електронній системі закупівель вимоги щодо відхилення ТОВ «ДЕЛЬТА-98») на власний розсуд, що є поза межами врегулювання таких дій та рішень нормами Закону та суперечить вимогам статті 14 Закону. Крім того, як зазначено Замовником у наданому під час моніторингу поясненні, рішення від 11.02.2025 про скасування рішення про визначення ТОВ «ДЕЛЬТА-98» переможцем прийнято у зв’язку з виявленням невідповідностей пропозиції учасника умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, про які також було вказано і в опублікованій 07.02.2025 іншим учасником (ФОП Збишко Д.Я.) вимозі щодо відхилення ТОВ «ДЕЛЬТА-98». Отже, Замовник у наданому поясненні підтверджує наявність невідповідностей пропозиції учасника ТОВ «ДЕЛЬТА-98» умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Проведеним моніторингом встановлено, що за вимогами у пункті 16 оголошення про проведення спрощеної закупівлі за ID: UA-2025-01-27-013667-a (далі – Оголошення) пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП), якщо пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо, я якщо електронні документи пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП/УЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП. Учасником ТОВ «ДЕЛЬТА-98» на пропозицію накладено удосконалений електронний підпис учасника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), що не відповідає вимогам пункту 16 Оголошення. Крім цього, відповідно до Додатку №4 до Оголошення учасник у складі пропозиції повинен надати лист-гарантію (довільна форма з підписом і печаткою) про те, що під час доставки буде надано сертифікат якості або інший документ, що підтверджує якість, безпеку та походження товару. Моніторингом встановлено, що у складі пропозиції учасника ТОВ «ДЕЛЬТА-98» вищевказаний документ відсутній. Водночас, у складі пропозиції ТОВ «ДЕЛЬТА-98» надано документ «Технічні вимоги» (файл «3-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ.pdf»), в якому зазначено вимоги щодо предмета закупівлі, зокрема, що кожна партія товару має супроводжуватися документами, що підтверджують їх походження, безпечність і якість, відповідність вимогам державних стандартів, санітарно гігієнічним вимогам та країну походження товару, а також учасником зазначено, що фактом подання пропозиції учасник підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації (у разі потреби — планам, кресленням, малюнкам чи опису предмета закупівлі) та іншим вимогам до предмета закупівлі, що містяться в оголошенні, а також підтверджує можливість постачання відповідно до вимог, визначених згідно з умовами оголошення. У складі пропозиції учасником ТОВ «ДЕЛЬТА-98» також надано гарантійний лист (файл «6-2-Гарантійний лист-надання документів.pdf»), в якому зазначено, що учасник підтверджує надання Замовнику всіх зазначених в оголошенні (пропозиції) документів, а також довідок, відомостей, гарантійних листів та інших документів, вказаних у цьому оголошенні (пропозиції) у паперовому вигляді, оформлених належним чином, у разі визнання учасника переможцем закупівлі до моменту укладення договору, а також надано довідку (файл «13-Довідка-згода з вимогами.pdf») про згоду з технічними, якісними, кількісними та іншими вимогами до предмета закупівлі, в якій учасник, зокрема, гарантує, що укладе договір у редакції запропонованій Замовником та виконає його на умовах, викладених у проєкті договору, які визначені у додатку до оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Крім цього, у складі пропозиції ТОВ «ДЕЛЬТА-98» надано проєкт договору з підписом та печаткою учасника закупівлі (файл «1-ДОГОВІР- СПЕЦИФІКАЦІЯ.pdf»), у якому визначено, що товар і продовольча сировина повинні прийматися лише за наявності супровідних документів, що підтверджують їх походження, безпечність і якість, повинні відповідати вимогам державних стандартів, документи повинні засвідчувати безпечність і якість товару – ґатунок, категорію, дату виготовлення на підприємстві, термін реалізації, умови зберігання, постачальник зобов’язаний одночасно з товаром передати Замовнику документи, що стосуються товару та підлягають переданню разом із товаром відповідно до договору та нормативно-правових актів. Відповідно до норм пункту 8 Особливостей №1275 у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. При цьому, згідно з пунктом 8 Особливостей №1275 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178). Так, відповідно до норм пункту 43 Особливостей №1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції), а невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином, учасником ТОВ «ДЕЛЬТА-98» підтверджено, що під час доставки ним буде надано сертифікат якості або інший документ, що підтверджує якість, безпеку та походження товару, хоч і не надано окремого листа гарантії. З врахуванням вищевикладеного, вищевказані наявні невідповідності у пропозиції учасника ТОВ «ДЕЛЬТА-98» підлягали виправленню відповідно до пункту 8 Особливостей №1275. Однак, при розгляді пропозиції ТОВ «ДЕЛЬТА-98» Замовником не надано можливості учаснику виправити вищевказані невідповідності та не опубліковано в електронній системі закупівель відповідного повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у пропозиції учасника, чим порушено норми пункту 8 Особливостей №1275. Замовником у наданому під час моніторингу поясненні, зокрема, зазначено, що важливим аспектом для глибшого розуміння ситуації є аналіз мотивації переможців спрощеної закупівлі, які відмовилися підписувати договори, а саме: лист-відмова від підписання договору ТОВ «ДЕЛЬТА-98» №187/15, а також що Замовник врахує зазначену вище норму у своїх майбутніх закупівлях. Моніторингом встановлено, що ТОВ «ДЕЛЬТА-98» 11.02.2025 (у день скасування Замовником рішення про визначення вказаного учасника переможцем та відхилення його пропозиції) оприлюднено у електронній системі закупівель лист від 10.02.2025 №187/15 (файл «Львів в-ч-0910-Лист про неможливість підписання договору.pdf»), яким ТОВ «ДЕЛЬТА-98» як переможцем повідомлено Замовника про неможливість підписання договору по закупівлю. Слід зазначити, що відповідно до пункту 3 частини тринадцятої статті 14 Закону замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю. Водночас, Замовник не здійснив відхилення пропозиції ТОВ «ДЕЛЬТА-98» за підставою, визначеною у пункті 3 частини тринадцятої статті 14 Закону.
Період усунення порушень: 28.03.2025 14:33 - 12.04.2025 01:00
Дата публікації висновку: 28.03.2025 14:33

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Ознайомившись з констатуючою частиною висновку про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2025-01-27-013667-a, повідомляю, що уповноваженою особою замовника взято до відома та опрацьовано надану Вами інформацію щодо порушення замовником вимог пункту 14 Порядку №1082, пункту 2 частини першої статті 10 Закону та пункту 8 Особливостей №1275, вимог статті 14 Закону та пункту 8 Особливостей №1275, та разом з тим, здійснено заходи щляхом проведення роз’яснювальної роботи та економічних навчань. Тому тепер, отримавши нові знання, можна стверджувати про недопущення в майбутньому уповноваженою особою замовника порушення вищезазначених вимог. Проте, дане порушення неможливо усунути.
Дата публікації звіту: 31.03.2025 19:35

Запити/Пояснення