-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт по заміні вікон та дверей (підготовка до опалювального сезону та заходи з енергозбереження) житлових будинків Деснянського району м. Києва
Завершена
67 835 763.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 339 178.82 UAH
мін. крок: 0.5% або 339 178.82 UAH
Номер:
1de6bae22ff14036978f239d0ba00f47
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-03-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.02.2025 00:00
Період моніторингу:
03.03.2025 12:38 - 25.03.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
28.02.2025 № 67
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 11 лютого
2025 року № 31-в «Про відпустку Басалаєвої А.В.»
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
33 UA-2025-01-24-009523-a 24.01.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 та абзацу другого частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено порушення вимог пунктів 17 та 84 Постанови № 668, частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «МЕГА СТАЙЛ», своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, шляхом:
розміщення в електронній системі закупівель Договору разом з додатками до нього (у тому числі з документами, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі;
приведення календарного графіку виконання робіт (Додаток № 3 до Договору) у відповідності до вимог пункту 17 Постанови КМУ № 668;
приведення плану фінансування (Додаток № 2 до Договору) у відповідності до вимог пункту 84 Постанови КМУ № 668;
не допускати виявлені порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) на 2025 рік, тендерну документацію, затверджену уповноваженою особою від 24.01.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «МЕГА СТАЙЛ» (далі – ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «МЕГА СТАЙЛ»), вимогу про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір від 13.02.2025, договір підряду від 20.02.2025 № 012754-а (далі – Договір), на суму 64 677 225,60грн, пояснення надані Замовником 10.03.2025 та 13.03.2025 через електронну систему закупівель.
1. Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 (далі – Положення № 835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону.
Однак, Замовник Договір з додатками не оприлюднив в електронній системі закупівель у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
2. Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих Особливостей.
Частиною першою статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі – Постанова № 668).
Відповідно до пункту 84 Постанови № 668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Під час моніторингу встановлено, що пунктом 4.2 розділу 4 Договору передбачено, що підрядник зобов`язаний виконати роботи в строк, встановлений в календарному графіку виконання робіт, який є Додатком № 3 до Договору.
Також, пунктом 12.5 розділу 12 Договору передбачено, що фінансування робіт проводиться на підставі складеного та узгодженого Сторонами плану фінансування в межах коштів на поточний період (Додаток № 2 до Договору).
Водночас, план фінансування (Додаток № 2 до Договору) та календарний графік виконання робіт (Додаток № 3 до Договору) складені без зазначення найменування всіх видів (етапів, комплексів) робіт за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат) на поточний рік за об’єктом будівництва.
На запит Держаудитслужби щодо підстав невідповідності календарного графіку виконання робіт (додаток № 3 до Договору) та плану фінансування (додаток № 2 до Договору) пунктам 17 та 84 Постанови № 668 в частині не зазначення найменування всіх видів (етапів, комплексів) робіт за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат) на поточний рік за об’єктом будівництва, Замовником 13.03.2025 надано пояснення, зокрема «В календарному графіку виконання робіт, що викладений в додатку №3 до договору підряду №012754-а від 20.02.2025 виокремлено дати початку та закінчення проведення будівельних робіт за відповідними будовами (комплексами), адреси яких вказані в календарному графіку виконання робіт, що викладений в додатку №3 до договору підряду №012754-а від 20.02.2025. Наголошуємо на тому, що чинне законодавство України не забороняє складати план фінансування будівництва об’єднуючи фінансування за кількома місяцями у квартали, що і було здійснено під час укладення договору підряду № 012754-а від 20.02.2025. Окрім того, чинне законодавство України не встановлює вимоги зазначати в плані фінансування будівництва на поточний рік фінансування окремо за кожен із місяців, протягом який будуть виконуватись будівельні роботи. При цьому, джерело фінансування робіт за договором підряду № 012754-а від 20.02.2025 визначено в пункті 12.8. даного договору, а напрям фінансування зазначено як «Фінансування загально-будівельних робіт» у відповідності до додатку №2 до договору підряду №012754-а від 20.02.2025.»
Вищезазначене пояснення не спростовує факт порушення норм, встановлених пунктам 17 та 84 Постанови № 668, в частині не зазначення у Додатку № 2 та Додатку № 3 до Договору найменування всіх видів (етапів, комплексів) робіт за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат) на поточний рік за об’єктом будівництва.
Отже, Замовником укладено Договір з порушенням норм, встановлених пунктам 17 та 84 Постанови № 668, чим не дотримано вимоги пункту 17 Особливостей, а також частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
24.03.2025 16:38 - 08.04.2025 01:00
Дата публікації висновку:
24.03.2025 16:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформуємо Вас, що Замовником було враховано надані Вами рекомендації які були оприлюднені в електронній системі закупівель в розділі «Укладений договір» 26 березня 2025 та здійснено заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, а саме проведено роз’яснювальну роботу з відповідальними особами.
Окрім того інформуємо, що у зв’язку з введенням в Україні воєнного стану згідно Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» та продовження строку його дії, а також враховуючи нестабільну політичну і економічну ситуацію у країні - фінансування з бюджету на підвищення кваліфікації відсутнє.
Відповідні курси відповідальні особи матимуть змогу пройти в разі виділення коштів на зазначені цілі.
Дата публікації звіту:
27.03.2025 15:44
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
усунуто
Дата публікації:
11.04.2025 12:03
Запити/Пояснення
Номер:
fdde86e518044f25b10e3fb53c401824
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
07.03.2025 15:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт із
капітального ремонту по заміні вікон та дверей (підготовка до опалювального сезону та заходи з енергозбереження) житлових будинків Деснянського району м. Києва, (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID UA-2025-01-24-009523-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Інформації та відповідних розрахунків з підтвердними документами (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень (витрат), очікуваної вартості предмета закупівлі та яка буде доступна для перегляду.
3. Надати інформацію, чи здійснювалося фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
4. Надати інформацію та документальне підтвердження щодо надання переможцем ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «МЕГА СТАЙЛ» забезпечення виконання договору про закупівлю у відповідності до вимог пункту 6 розділу 6 тендерної документації.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
d19f0bfe4a3041d3b74ae86db39092ff
Назва:
Пояснення по моніторингу ID: UA-M-2025-03-03-000001 на запит по закупівлі за номером ID: UA-2025-01-24-009523-a
Дата опублікування:
10.03.2025 13:05
Опис:
Пояснення по моніторингу ID: UA-M-2025-03-03-000001 на запит по закупівлі за номером ID: UA-2025-01-24-009523-a.
Відповідно до розпорядження № 31 від 15.01.2025 «Про капітальний ремонт об'єктів, що фінансуються в 2025 році за рахунок бюджетних коштів по ДРДА» ((посилання на веб-сайт: https://desn.kyivcity.gov.ua/administratsiia/rozporiadzhennia (chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://media-stg.kyivcity.gov.ua/kyivcity/sites/10/2025/01/16/31.pdf ) додатково завантажено окремим файлом), рядку плану закупівлі: UA-P-2025-01-20-012754-a (посилання на веб-сайт: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2025-01-20-012754-a ), протоколу щодо прийняття рішень уповноваженої особи №02 від 24.01.2025 року розроблено та затверджено тендерну документацію з урахуванням вимог чинного законодавства (посилання на веб-сайт: https://kyivaudit.gov.ua/vr/ka/cabinet.nsf/0/0AB4D331D77374FAC2258C180050852D ), проведеної експертизи кошторисної частини проектної документації (оприлюднена на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва), які підтверджені позитивними експертними звітами від 24 січня 2025 за реєстраційними номерами (38шт.): EX01:2635-9724-8931-6118; EX01:2631-9919-5221-3272; EX01:4682-2414-8327-7688; EX01:4684-7829-4628-9345; EX01:4688-0380-2818-2893; EX01:2621-0634-7503-7599; EX01:2530-8555-8905-3508; EX01:4690-8549-8146-9246; EX01:4693-5789-9736-8662; EX01:2655-8710-2246-6282; EX01:2650-9912-6852-9970; EX01:4702-2301-1846-7051; EX01:4705-1096-0043-7926; EX01:4710-6282-8109-1964; EX01:2612-5375-7907-9608; EX01:2596-7098-5284-1679; EX01:2593-2955-8033-3882; EX01:2540-5945-9516-9773; EX01:4697-7590-9945-5208; EX01:4713-6338-8578-3833; EX01:2536-6042-6017-3171; EX01:2624-8702-5051-3997; EX01:2585-6381-4857-2426; EX01:2590-2457-9284-2902; EX01:2660-9650-7178-3304; EX01:2664-0139-4491-5421; EX01:2647-0911-6978-9036; EX01:4719-5200-1263-3167; EX01:2617-1829-2175-3603; EX01:2553-7264-0734-5476; EX01:2560-7781-3127-7423; EX01:2666-5463-4823-0408; EX01:2628-3097-5595-4232; EX01:2604-3226-9076-1829; EX01:4723-0209-9818-1994; EX01:2643-5833-8107-9553; EX01:4716-3943-8373-8773; EX01:4679-0499-1992-4088 (додатково завантажені окремим файлом).
Стосовно відповіді на трете питання – кошти місцевого бюджету.
Також, надаємо виписку з рахунку про підтвердження забезпечення на виконання договору.
Номер:
2b024abf85934084973a552502ca84de
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
11.03.2025 14:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт із
капітального ремонту по заміні вікон та дверей (підготовка до опалювального сезону та заходи з енергозбереження) житлових будинків Деснянського району м. Києва, (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID UA-2025-01-24-009523-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Яким чином Замовником виконано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині оприлюднення договору підряду від 20.02.2025 № 012754-а (далі - Договір) та всіх додатків до нього (зокрема документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних»).
2. Щодо підстав невідповідності календарного графіку та обсягів виконання робіт (додаток № 3 до Договору) та плану фінансування (додаток № 2 до Договору) пунктам 17 та 84 Постанови Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» в частині не зазначення найменування всіх видів (етапів, комплексів) робіт за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат) на поточний рік за об’єктом будівництва.
3. Щодо різниці між договірною ціною (64 677 225,60грн.) та кошторисним розрахунком вартості об`єкта будівництва (67 923 598,00грн.) згідно Договору.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
5b37b64e44ba4513aa86110a16a6f5ef
Назва:
Пояснення по моніторингу ID: UA-M-2025-03-03-000001 на запит по закупівлі за номером ID: UA-2025-01-24-009523-a
Дата опублікування:
13.03.2025 14:20
Опис:
1. Яким чином Замовником виконано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині оприлюднення договору підряду від 20.02.2025 № 012754-а (далі - Договір) та всіх додатків до нього (зокрема документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних»).
Відповідь:
Згідно з пунктом 10 частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено:
«…
1. Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме:
…
10) договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення;
…».
У відповідності до пункту 7 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 (далі – Положення №835):
«8. Для розміщення паспорта та структури набору даних використовуються формати XSD, JSON, CSV або інші аналогічні відкриті машиночитані формати.».
Отже, договір підряду від 20.02.2025 №012754-а та всі додатки до нього є невід’ємними та використовуються різні файлові формати.
При цьому, норми чинного законодавства України, зокрема Положення №835 та Закону України «Про публічні закупівлі» не містять вичерпного переліку машиночитаних форматів, у яких замовниками мають оприлюднюватись договір про закупівлю та всі додатки до нього.
Натомість, згідно з частиною 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», порядок оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, тобто Міністерством економіки України.
Разом з тим, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, що затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, встановлено таке:
«15. Договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.».
З огляду на вказане, договір підряду від 20.02.2025 № 012754-а та всі додатки до нього оприлюднені у відповідності до вимог чинного оприлюднено в електронній системі закупівель у відповідності до вимог чинного законодавства України.
2. Щодо підстав невідповідності календарного графіку та обсягів виконання робіт (додаток № 3 до Договору) та плану фінансування (додаток № 2 до Договору) пунктам 17 та 84 Постанови Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» в частині не зазначення найменування всіх видів (етапів, комплексів) робіт за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат) на поточний рік за об’єктом будівництва.
Відповідь:
Згідно з пунктом 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
В той же час, норма пункту 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, не передбачає обов’язку визначення дати початку та закінчення окремо кожного виду (етапу, комплексу) робіт, передбачених договором підряду.
Варто відзначити, що роботи, які виконуються на підставі договору підряду №012754-а від 20.02.2025 не передбачають етапності виконання будівельних робіт.
При цьому, у відповідності до пункту 1 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, що затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 16.05.2011 № 45, передбачено таке:
«…
об’єкт будівництва – будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та/або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури;
…
комплекс (будова) – сукупність будинків, будівель, споруд будь-якого призначення, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, будівництво яких здійснюється за єдиною проектною документацією;
…».
В календарному графіку виконання робіт, що викладений в додатку №3 до договору підряду №012754-а від 20.02.2025 виокремлено дати початку та закінчення проведення будівельних робіт за відповідними будовами (комплексами), адреси яких вказані в календарному графіку виконання робіт, що викладений в додатку №3 до договору підряду №012754-а від 20.02.2025.
У відповідності до пунктів 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, встановлено:
«83. Фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
84. План фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
…».
Наголошуємо на тому, що чинне законодавство України не забороняє складати план фінансування будівництва об’єднуючи фінансування за кількома місяцями у квартали, що і було здійснено під час укладення договору підряду № 012754-а від 20.02.2025. Окрім того, чинне законодавство України не встановлює вимоги зазначати в плані фінансування будівництва на поточний рік фінансування окремо за кожен із місяців, протягом який будуть виконуватись будівельні роботи. При цьому, джерело фінансування робіт за договором підряду № 012754-а від 20.02.2025 визначено в пункті 12.8. даного договору, а напрям фінансування зазначено як «Фінансування загально-будівельних робіт» у відповідності до додатку №2 до договору підряду №012754-а від 20.02.2025.
Також, відповідно до аналогічної закупівлі за номером ID:UA-2023-02-13-015226-a «Капітальний ремонт електричних мереж/електрощитових (підготовка до опалювального сезону та енергозбереження) житлових будинків Деснянського району м. Києва» бюджет: 48184443,60 UAH (з ПДВ). Було проведено моніторинг ID:UA-M-2023-03-01-000023 та порушень не виявлено.
Отже, договір підряду №012754-а від 20.02.2025 у повній мірі відповідає положенням чинного законодавства України, зокрема, пункту 17 та пункту 84 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668.
3. Щодо різниці між договірною ціною (64 677 225,60 грн) та кошторисним розрахунком вартості об`єкта будівництва (67 923 598,00 грн) згідно Договору.
Відповідь: Настановою з визначення вартості будівництва, а саме пунктом 1.2. вказаного нормативно-правового акту передбачено таке:
«…
договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі;
…
зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва – кошторисний документ, який визначає повну кошторисну вартість об’єкта будівництва або його черги, який включає кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати, та складається на основі об’єктних кошторисів та/або об’єктних кошторисних розрахунків і кошторисних розрахунків на окремі види витрат;
…».
При цьому, звертаємо увагу на те, що зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, що є невід’ємною частиною договору підряду №012754-а від 20.02.2025 на відміну від відповідної договірної ціни включає, зокрема, але не виключно, такі витрати як кошти на утримання служби замовника, кошти на здійснення технічного нагляду, вартість проєктних робіт та вартість експертизи кошторисної документації.