-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації управління небезпечними відходами: комплекс операцій збирання та з подальшим обробленням (відновлення та видалення) небезпечних відходів
Торги відмінено
657 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 285.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 285.00 UAH
Номер:
f266f37674604cf4b59c8cbba6be2545
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-26-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.03.2025 00:00
Період моніторингу:
26.03.2025 17:49 - 17.04.2025 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
26.03.2025 № 32-з
Кропивницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пунктів 2, 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Тетяна СВЯТОКУМ
Додаток
до наказу управління Східного офісу
Держаудитслужби в Кіровоградській області
від 26.03.2025 № 32-з
Перелік процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2025-01-21-009682-a 21.01.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Тетяна СВЯТОКУМ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання стану виконання Замовником рішень органу оскарження установлено порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), стану виконання рішень органу оскарження, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» Кропивницької міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію із змінами, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 04.04.2025 № 85, рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз, від 14.02.2025 № 2265-р/пк-пз, від 28.02.2025 № 3117-р/пк-пз, від 20.03.2025 № 4389-р/пк-пз (далі – рішення Комісії), коментарі Замовника щодо усунення порушень від 06.02.2025, від 19.02.2025, від 11.03.2025, від 04.04.2025, пояснення надані 01.04.2025, 03.04.2025 Замовником через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії, не здійснювався.
За результатами аналізу питання стану виконання Замовником рішень органу оскарження установлено наступне.
Так, у Додатку 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» (далі – Додаток 4) до тендерної документації Замовником зазначив інформацію та перелік документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
У Додатку 4 до тендерної документації Замовником зазначено, зокрема перелік видів операцій з управління медичними відходами, таких як видалення та відновлення.
Не погоджуючись із вказаними у Додатку 4 до тендерної документації вимогами, товариство з обмеженою відповідальністю «ОЛЕСТАС ЕКО» (далі – ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО») звернулося із скаргою до Комісії щодо порушення Замовником порядку проведення вказаної закупівлі. Скаржник зазначив, що вказані у Додатку 4 до тендерної документації вимоги є дискримінаційними та просив зобов`язати Замовника внести відповідні зміни.
За результатами розгляду скарги Комісією було прийнято рішення від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз, відповідно до якого встановлено, зокрема, що положеннями Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затвердженими Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06 вересня 2022 року № 1602), не передбачено такого виду операції з управління медичними відходами як «відновлення», що не узгоджується з положенням законодавства в цій частині. Комісія зобов`язала Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Замовник в електронній системі закупівель 06.02.2025 оприлюднив коментар про усунення порушень шляхом внесення змін до тендерної документації, перелік змін до Додатку 4 до тендерної документації та оновлену тендерну документацію.
Однак, як вбачається із оприлюдненого переліку змін, Замовник фактично не виконав рішення Комісії від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз, не вніс відповідні зміни до тендерної документації та залишив у Додатку 4 до тендерної документації у переліку видів операцій з управління медичними відходами «відновлення».
ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» повторно звернулося із скаргою до Комісії щодо порушення Замовником порядку проведення закупівлі, а також невиконання рішення Комісії від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз та просив зобов`язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
За результатами розгляду скарги Комісією було прийнято рішення від 14.02.2025 № 2265-р/пк-пз, відповідно до якого встановлено, зокрема не виконання Замовником рішення Комісії від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз, також Комісія зобов`язала Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Замовник в електронній системі закупівель 19.02.2025 оприлюднив коментар про усунення порушень шляхом внесення змін до тендерної документації, перелік змін до Додатку 4 до тендерної документації та оновлену тендерну документацію.
Проте, як вбачається із оприлюдненого переліку змін, Замовник фактично не виконав рішення Комісії від 14.02.2025 № 2265-р/пк-пз, не вніс відповідні зміни до тендерної документації та знову залишив у Додатку 4 до тендерної документації у переліку видів операцій з управління медичними відходами «відновлення».
ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» знову звернулося із скаргою до Комісії щодо порушення Замовником порядку проведення закупівлі, а також невиконання рішень Комісії від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз, від 14.02.2025 № 2265-р/пк-пз та просив зобов`язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
За результатами розгляду скарги Комісією було прийнято рішення від 28.02.2025 № 3117-р/пк-пз, відповідно до якого встановлено, зокрема не виконання Замовником рішень Комісії від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз, від 14.02.2025 № 2265-р/пк-пз, а також зобов`язала Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Замовник в електронній системі закупівель 11.03.2025 оприлюднив коментар про усунення порушень шляхом внесення змін до тендерної документації, перелік змін до Додатку 4 до тендерної документації та оновлену тендерну документацію.
Однак, як вбачається із оприлюдненого переліку змін, Замовник в повному обсязі не виконав рішення Комісії від 28.02.2025 № 3117-р/пк-пз, не вніс відповідні зміни до тендерної документації та залишив у Додатку 4 до тендерної документації у переліку видів операцій з управління медичними відходами «відновлення».
ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» знову звернулося із скаргою до Комісії щодо порушення Замовником порядку проведення закупівлі, а також невиконання рішення Комісії від 28.02.2025 № 3117-р/пк-пз та просив зобов`язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
За результатами розгляду скарги Комісією було прийнято рішення від 20.03.2025 № 4389-р/пк-пз, відповідно до якого встановлено, зокрема не виконання Замовником рішень Комісії від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз, від 28.02.2025 № 3117-р/пк-пз, а також зобов`язала Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Замовник в електронній системі закупівель 04.04.2025 оприлюднив коментар про усунення порушень шляхом внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до вимог частини двадцять другої статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Як вбачається із вищезазначеного Замовник вносячи зміни до Додатка 4 до тендерної документації (06.02.2025, 19.02.2025, 11.03.2025), фактично залишав вимогу, що передбачала наявність виду операцій з управління медичними відходами «відновлення», яка рішеннями Комісії від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз, від 14.02.2025 № 2265-р/пк-пз, від 28.02.2025 № 3117-р/пк-пз визначена як дискримінаційною.
Таким чином, Замовник на порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону, не виконав рішення Комісії від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз, від 14.02.2025 № 2265-р/пк-пз, від 28.02.2025 № 3117-р/пк-пз.
На запит Держаудитслужби стосовно невиконання рішень Комісії Замовником 03.04.2025 надано відповідь, яка не спростовує суті виявленого порушення.
В ході моніторингу Замовник 04.04.2025 в електронній системі закупівель оприлюднив інформацію про відміну торгів та протокольне рішення уповноваженої особи від 04.04.2025 № 87.
Період усунення порушень:
15.04.2025 10:38 - 30.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
15.04.2025 10:38
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
-
Дата публікації:
02.05.2025 17:12
Запити/Пояснення
Номер:
0527ddde43774ab898cf54a7bcdfdd75
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
31.03.2025 13:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги з організації управління небезпечними відходами: комплекс операцій збирання та з подальшим обробленням (відновлення та видалення) небезпечних відходів» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель за номером UA-2025-01-21-009682-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
e42adb3b095d44bf9dbfb81e75249205
Назва:
Пояснення на запит Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області (в межах проведення моніторингу закупівлі)
Дата опублікування:
01.04.2025 13:38
Опис:
Пояснення на запит Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області (в межах проведення моніторингу закупівлі)
Ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-21-009682-а
Предмет закупівлі «Послуги з організації управління небезпечними відходами: комплекс операцій збирання та з подальшим обробленням (відновлення та видалення) небезпечних відходів»
1.Розмір витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі визначено згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (зі змінами).
Відповідно до вказаної методики, при визначені очікуваної вартості предмету закупівлі замовником використовувався метод порівняння ринкових цін (пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, до якої відноситься інформація про ціни на послуги, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі на сайтах постачальників), а також цін на підставі попередніх закупівель.
Комерційні пропозиції, які використовувались для визначення очікуваної вартості закупівлі додаються окремо.
2. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 р. №2320-IX, вимог Постанови КМУ від 05.12.2023 №1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015р. №325 ( зі змінами), з урахуванням реальних потреб установи щодо поводження з медичними відходами.
Номер:
e00a0a7d422347a4997d18496869702d
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
31.03.2025 17:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги з організації управління небезпечними відходами: комплекс операцій збирання та з подальшим обробленням (відновлення та видалення) небезпечних відходів» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель за номером UA-2025-01-21-009682-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступного питання.
Рішеннями комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз, від 14.02.2025 № 2265-р/пк-пз, від 28.02.2025 № 3117-р/пк-пз (далі – рішення Комісії) зобов`язало Замовника внести зміни до тендерної документації з підстав не узгодження вимог Замовника з положеннями Державних санітарнопротиепідемічних правил і норм щодо повадження з медичними відходами, затвердженими Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 08.06.2015 № 325.
Рішеннями Комісії встановлено, що Замовник у Додатку 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» (далі – Додаток 4) до тендерної документації, зазначивши вид операції з управління відходами «відновлення», встановив дискримінаційні вимоги.
Замовник в електронній системі закупівель 06.02.2025, 19.02.2025 та 11.03.2025 оприлюднив коментар про виконання рішень Комісії шляхом внесення змін до Додатка 4 до тендерної документації.
Проте, фактично, кожного разу вносячи зміни протокольним рішенням уповноваженої особи до Додатка 4 до тендерної документації (06.02.2025, 19.02.2025, 11.03.2025), Замовник залишав вимогу щодо наявності виду операції з управління відходами «відновлення», яка рішеннями Комісії від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз, від 14.02.2025 № 2265-р/пк-пз, від 28.02.2025 № 3117-р/пк-пз визначена як дискримінаційною.
Надати пояснення чому Вами не виконані рішення Комісії від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз, від 14.02.2025 № 2265-р/пк-пз, від 28.02.2025 № 3117-р/пк-пз шляхом виключення з Додатка 4 до тендерної документації вимоги про наявність виду операції з управління відходами «відновлення» ?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
c2a1155422d14386ae58cffd99fb2166
Назва:
Пояснення на запит Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області (в межах проведення моніторингу закупівлі)
Дата опублікування:
03.04.2025 17:55
Опис:
Пояснення на запит Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області (в межах проведення моніторингу закупівлі)
Ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-21-009682-а
Предмет закупівлі «Послуги з організації управління небезпечними відходами: комплекс операцій збирання та з подальшим обробленням (відновлення та видалення) небезпечних відходів»
Рішеннями комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз, від 14.02.2025 № 2265-р/пк-пз, від 28.02.2025 № 3117-р/пк-пз (далі – рішення Комісії) зобов`язало Замовника внести зміни до тендерної документації з підстав не узгодження вимог Замовника з положеннями Державних санітарнопротиепідемічних правил і норм щодо повадження з медичними відходами, затвердженими Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 08.06.2015 № 325.
Однак в рішенні Комісії від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз, від 14.02.2025 № 2265-р/пк-пз, від 28.02.2025 № 3117-р/пк-пз не вказувалось про необхідність виключення з Додатка 4 до тендерної документації вимоги про наявність виду операції з управління відходами «відновлення», з огляду на наступне.
В своїх рішеннях Комісія розглядала вказане питання та зазначала, що положеннями Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затвердженими Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06 вересня 2022 року № 1602), не передбачено такого виду операції з управління медичними відходами як "відновлення". Замовник повинен був усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Комісія вказує Замовнику про те що за таких умов, наведені Замовником вимоги не узгоджуються з положенням законодавства.
Тобто Комісія не вказувала про те що окремі положення тендерної документації мають бути виключені.
Таким чином рішення Комісії від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз, від 14.02.2025 № 2265-р/пк-пз, від 28.02.2025 № 3117-р/пк-пз не містили зобов’язань Замовника про необхідність виключення з Додатка 4 до тендерної документації вимоги про наявність виду операції з управління відходами «відновлення».
Замовник намагався привести у відповідність вимоги тендерної документації щоб все узгоджувалось з положенням законодавства та вказував в своїх поясненнях про таке.
Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб’єктів владних повноважень.
Згідно статті 77 Цивільно процесуального кодексу України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
Замовник діє виключно в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Положеннями Державних санітарнопротиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затвердженими Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06 вересня 2022 року № 1602), не передбачено операцій з управління медичними відходами.
Останнім наказом встановлюються вимоги до поводження з медичними відходами в закладах охорони здоров’я та інших установах, що здійснюють медичну діяльність.
Однак не передбачено чітких операцій із управління медичними відходами та можливості їх застосування у відповідності до Закону України «Про управління відходами».
Замовник вважає що при закупівлі комплексу операцій з відновлення та видалення (які є предметом закупівлі) не порушуються жодні норми законодавства.
Навпаки стаття 3 Закону України «Про управління відходами» встановлює основні цілі та принципи державної політики у сфері запобігання утворенню та управління відходами серед яких, основними цілями державної політики у сфері запобігання утворенню та управління відходами є: дотримання ієрархії управління відходами.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про управління відходами» ієрархія управління відходами впроваджується центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями з метою (у порядку пріоритетності):
1) запобігання утворенню відходів;
2) підготовки відходів до повторного використання;
3) рециклінгу;
4) відновлення відходів (у тому числі виробництва енергії);
5) видалення відходів.
І разом з тим, відповідно до пункту 38 частини статті 1 Закону України «Про управління відходами», управління відходами це комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів.
Замовник просить Східний офіс держаудит служби звернути увагу в прийняті рішення щодо відсутності порушень допущених Замовником та врахувати наступне.
Предметом закупівлі є Послуги з організації управління небезпечними відходами: комплекс операцій збирання та з подальшим обробленням (відновлення та видалення) небезпечних відходів.
Тобто предмет закупівлі включає в себе відновлення небезпечних відходів.
Державні санітарно-протиепідемічні правила і норми щодо поводження з медичними відходами, затвердженими Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06 вересня 2022 року № 1602) не містять правил і норм щодо саме управління з медичними відходами. І відповідно в цьому Наказі дійсно не передбачено такого виду операції з управління медичними відходами як "відновлення". Власне в ньому не вказано вимог до управління відходами, що підтверджує, що вказаний нормативно-правовий документ не стосувався предмета закупівлі.
Замовник виконав рішення Комісії вказавши в Додатку № 4 до тендерної документації про те, що здійснення заходів щодо оброблення відходів проводиться у відповідності до вимог Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 року № 2320-IX., Постанова КМУ від 05.12.2023 р. № 1278 “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами”.
З огляду на це тендерна документація не містила вимог про те, що послуги що передбачені предметом закупівлі мають надаватись відповідно до Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затвердженими Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06 вересня 2022 року № 1602).
Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів який затверджений Наказом МОЗ України від 31.10.2024 № 1827 вступив в дію нещодавно, а саме 01.04.2025.
З огляду на це Замовник керувався діючими на той момент вимогами законодавства які стосуються саме предмета закупівлі, а саме вимог Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 року № 2320-IX., Постанови КМУ від 05.12.2023 р. № 1278 “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами”.
Таким чином Замовником були виконані рішення Комісії від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз, від 14.02.2025 № 2265-р/пк-пз, від 28.02.2025 № 3117-р/пк-пз та наведені вимоги узгоджуються з положенням законодавства.
Виконані рішення Комісії від 03.02.2025 № 1556-р/пк-пз, від 14.02.2025 № 2265-р/пк-пз, від 28.02.2025 № 3117-р/пк-пз, не містили зобов’язань до Замовника про шлях або спосіб або необхідність виключення з Додатка 4 до тендерної документації вимог про наявність виду операції з управління відходами «відновлення».
Комісія зобов’язала привести у відповідність вимоги тендерної документації, вказане зобов’язання було виконано.