• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт покрівлі даху Підбузького ЗЗСО І-ІІІ рівнів Східницької селищної ради, Дрогобицького району, Львівської області

Завершена

1 753 394.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 766.97 UAH
Номер: 98cb243ed58b46e18ee405196b032cd9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-24-000133
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.03.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 24.03.2025 16:40 - 15.04.2025 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 24.03.2025 №75 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 24.03.2025 №75. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-01-20-018142-a, 20.01.2025. Дані автоматичних індикаторів ризиків. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, i.h.yaropud@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення норм пункту 11 частини першої статті 10 Закону, та пунктів 3, 19, 46 та 54 Особливостей №1178. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; виконання Замовником рішення Органу оскарження; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушень вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону, та пунктів 3, 19, 46 та 54 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, а також пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 квітня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; виконання замовником рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Східницької селищної ради (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-01-20-011214-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковані звернення за роз’ясненнями щодо процедури закупівлі та вимогу про усунення порушення при проведенні процедури закупівлі (UA-2025-01-20-018142-a.c1), а також відповідь Замовника на звернення за роз’ясненнями щодо процедури закупівлі; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 07.02.2025 та від 04.03.2025; опубліковану інформацію щодо оскарження рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції (скарга UA-2025-01-20-018142-a.b2) та прийняття Органом оскарження рішення за результатами розгляду такої скарги (рішення від 24.02.2025 №2766-р/пк-пз); оприлюднену інформацію щодо виконання Замовником рішення Органу оскарження; тендерну пропозицію ТОВ «ІНЖИНІРИНГ КОМПАНІ» (окрім питань та документів, що були предметом розгляду скарги Органом оскарження); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «ІНЖИНІРИНГ КОМПАНІ» як переможцем тендеру документи; договір від 11.03.2025 №16/03/25, додаткову угоду від 27.03.2025 №1 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. З врахуванням розгляду Органом оскарження скарги та прийняття відповідного рішення за результатами такого розгляду, моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно з нормами пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Одночасно, відповідно до пункту 54 Особливостей №1178 зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції, замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Моніторингом встановлено, що Замовником щодо досліджуваної процедури закупівлі тендерну документацію та додатки до неї оприлюднено 20.01.2025. Водночас, відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації, 21.01.2025 Замовником оприлюднено нову редакцію Додатку №1 до тендерної документації, а 23.01.2025 оприлюднено нову редакцію тендерної документації. Проте, на порушення вимог пункту 54 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, разом із змінами до тендерної документації (про які зазначено вище) Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено в окремому документі перелік таких змін, що були внесені. Також, відповідно до пункту 46 Особливостей №1178 у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. Моніторингом встановлено, що учасник ТОВ «ІНЖИНІРИНГ КОМПАНІ», тендерну пропозицію якого Замовником відхилено 07.02.2025, оприлюднено в електронній системі 10.02.2025 звернення до Замовника щодо неправомірної дискваліфікації учасника та з вимогою щодо щодо повернення кваліфікації учасника. Однак, Замовником у визначений законодавством строк (не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель) не надано відповіді на таку вимогу, чим порушено норми пункту 46 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Також, за нормами пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. При цьому, за вимогами пункту 28 Особливостей №1178 визначено, що такі переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Водночас, моніторингом встановлено, що тендерна документація за досліджуваною процедурою закупівлі не містить переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та переліку документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, як окремих додатків. Відповідно до пункту 15 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Як зазначено вище, за вимогами пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції як окремий додаток до тендерної документації. Одночасно, відповідно до норм пункту 44 Особливостей №1178 відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. Моніторингом встановлено, що за умовами пункту 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у розмірі 8 766,97 грн у формі електронної банківської гарантії із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пункту 3 цього ж розділу, відшкодувати на рахунок Замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, а також грошове або інше забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено оригіналом довідки (листа, тощо), виданої банком-гарантом (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту, яка повинна містити реквізити гарантії, забезпеченої грошовим або іншим покриттям, дату видачі такої довідки, найменування принципала, його ідентифікаційний код, а також свідчити про забезпечення гарантії відповідним покриттям в розмірі не меншому ніж це передбачено оголошенням про закупівлю (або грошовий еквівалент якого не менший суми, яка визначена оголошенням про закупівлю, тощо). При цьому, у пункті 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що пропозиції, що не супроводжуються документальним підтвердженням надання забезпечення тендерної пропозиції, відхиляються Замовником відповідно до чинного законодавства. Водночас, моніторингом встановлено, що у додатках до тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі вимога щодо надання учасниками вищевказаного забезпечення тендерної проопозиції та документів до нього відсутня. Слід зазначити, що у разі ненадання учасником забезпечення тендерної пропозиції та документів до нього (визначених у пункті 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації) або їх надання з недотриманням вимог, зазначених у пункті 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, у Замовника будуть відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції такого учасника за підпунктами 1 та 2 пункту 44 Особливостей №1178, оскільки вимога про подання відповідних документів щодо забезпечення тендерної пропозиції відсутня у додатках до тендерної документації Замовника. Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено норми пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Відповідно до пункту 19 Особливостей №1178 у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. За нормами пункту 11 частини першої статті 10 Закону повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю публікується протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. При цьому, до такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону). Відповідно до абзацу п’ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML). Одночасно, відповідно до пункту 15 Порядку №1082 зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. Отже, у разі розміщення в електронній системі закупівель змін до договору у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі. Моніторингом встановлено, що додаткова угода від 27.03.2025 №1 оприлюднена в електронній системі закупівель Замовником лише у форматі PDF та не оприлюднено у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 19 Особливостей №1178.
Період усунення порушень: 07.04.2025 17:49 - 22.04.2025 00:00
Дата публікації висновку: 07.04.2025 17:49

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Повідомляємо, що замовником проаналізовано інформацію, викладену у результатах моніторингу на процедуру відкритих торгів, та на підставі отриманої інформації з уповноваженою особою, проведено роз'яснювальну роботу, щодо недопущення зазначених порушень у майбутньому. Також, повідомляємо, що в разі наявності бюджетних призначень, уповноважена особа пройде навчання (курси) з підвищення кваліфікації в газулі публічних закупівель, протягом 2025 року.
Дата публікації звіту: 11.04.2025 09:33

Запити/Пояснення