• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«Будівництво мережевої сонячної електростанції для компенсації власного споживання потужністю 104,4 кВт (приміщення системи водозабору КП "Міський водоканал")»

Категорія замовника:п.4 ч.2 ст.2 19700 Черкаська обл.,м.Золотоноша,вул.Шевченка,156.

Завершена

4 589 040.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 945.20 UAH
Номер: 2ee92ecc760345cda67215d78a97c74f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-07-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.03.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40919584
Період моніторингу: 07.03.2025 13:37 - 29.03.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 07.03.2025 № 26-З Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівліUA-2025-01-17-003006-a, 17.01.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Черкаси
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 47) 263-16-14, i.a.valter@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Черкасихімбуд» та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю встановлено порушення абзацу четвертого пункту 49 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснення на звернення щодо тендерної документації – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором від 28.02.2025 № 25/1 з дотриманням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції станом на дату проведення процедури закупівлі (далі – Особливості № 1178); внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснення на звернення щодо тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунального підприємства «Міський водоканал» (далі – Замовник); тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 17.01.2025 б/н; надання роз’яснення на звернення щодо тендерної документації; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; скаргу до процедури UA-2025-01-17-003006-a.c1; рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.02.2025 № 2472-р/пк-пз; протокольне рішення уповноваженої особи від 05.02.2025 № 10; тендерну пропозицію приватного підприємства «Черкасихімбуд» (далі – ПП «Черкасихімбуд», Учасник); повідомлення про намір укласти договір; документи, надані переможцем процедури закупівлі ПП «Черкасихімбуд» відповідно до пункту 47 Особливостей та вимог тендерної документації; пояснення Замовника, надані 14.03.2025, 21.03.2025 та 27.03.2025 в електронній системі закупівель; договір про закупівлю від 28.02.2025 № 25/1 з додатками; звіт про результати проведення процедури. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався. Згідно з пунктом 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно з абзацом першим частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Абзацом другим частини першої статті 41 Закону визначено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону зі змінами, внесеними Законом України від 19 вересня 2024 року № 3988 «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо забезпечення оприлюднення замовниками в електронній системі закупівель інформації про ціни на матеріальні ресурси під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва (прозоре будівництво)», договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) Замовник оприлюднює в електронній системі закупівель у машинозчитувальному форматі протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Відповідно до пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (далі – Положення № 835), машинозчитувальний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Згідно з пунктом 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*); структуровані дані (RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*). Відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. При цьому, сканований PDF не є машинозчитувальним форматом. Отже, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі. Аналізом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону договір про закупівлю від 28.02.2025 № 25/1 та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), які визначені пунктом 14 цього договору, Замовник не оприлюднив протягом трьох робочих днів в електронній системі закупівель у машинозчитувальному форматі, визначеному пунктом 9 Положення № 835. Аналізом питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Черкасихімбуд» та визначення переможця процедури закупівлі встановлено таке. Відповідно до підпункту 6.2 пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, згідно додатку 1 до тендерної документації, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам (технічним, якісним, кількісним та іншим) до предмета закупівлі, установленим замовником. Перелік робіт та їх обсяги наведено у додатку 3 цієї документації. Згідно з підпунктом 3.1 пункту 3 розділу 2 додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в додатку 3 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає сформовану з урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, кошторисну документацію, у форматі PDF, яка має складатися з договірної ціни (тверда), локального(их) кошторису(ів) та підсумкової відомості ресурсів. Надана у складі тендерної пропозиції Учасника підсумкова відомість ресурсів не відповідає підсумковій відомості ресурсів, зазначеній у додатку 3 до тендерної документації. Зокрема, інформація щодо обсягів електроенергії у кількості 3611,136 кВт/год та мастильних матеріалів у кількості 73,517 кг, яка зазначена у розділі «Підсумкові витрати енергоносіїв для усіх машин» підсумкової відомості ресурсів Учасника (файл «5 кошторис.pdf), не відповідає кількості цих ресурсів, визначеній у розділі «Підсумкові витрати енергоносіїв для усіх машин» підсумкової відомості ресурсів додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання)»: електроенергія – 3939,657 кВт/год та мастильні матеріали – 74,637 кг. Отже, на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ПП «Черкасихімбуд» не відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Відповідно до абзацу четвертого пункту 49 Особливостей замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. В додатку 3 «Підсумкова відомість ресурсів» до договору від 28.02.2025 № 25/1, укладеному між Замовником та Учасником, підсумкові витрати енергоносіїв для усіх машин, зазначені у такій кількості: електроенергія – 3422,908 кВт/год, мастильні матеріали – 60,306 кг, що не відповідає обсягам цих ресурсів, визначених у «Підсумковій відомості ресурсів» додатку 3 «Технічне завдання» до тендерної документації: електроенергія – 3939,657 кВт/год, мастильні матеріали – 74,637 кг, та обсягам у «Підсумковій відомості ресурсів» тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі (файл «5 кошторис.pdf»): електроенергія – 3611,136 кВт/год, мастильні матеріали – 73,517 кг. Отже, аналізом питання дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю встановлено, що на порушення абзацу четвертого пункту 49 Особливостей Замовник уклав договір від 28.02.2025 № 25/1 не відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Період усунення порушень: 28.03.2025 12:54 - 12.04.2025 01:00
Дата публікації висновку: 28.03.2025 12:54

Оскарження висновку в суді

Опис: Замовник повністю не погоджується із Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі, зокрема (але не виключно) з підстав, викладених Замовником у поясненнях у відповідь на запит органу державного фінансового контролю, а також буде оскаржувати його до суду у встановленому порядку та строки, про що буде зазначено в електронній системі закупівель додатково.
Дата публікації: 04.04.2025 15:32
Дата відкриття провадження: 02.06.2025 00:00
Номер відкриття провадження: 580/4013/25

Запити/Пояснення