-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
85150000-5 Послуги діагностичної візуалізації (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп’ютерної томографії та рентгенографії із застосуванням телемедичних технологій)
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 000.00 UAH
Номер:
e76bd37ae8444e1d9a2f111d0a062305
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-17-000077
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.03.2025 00:00
Період моніторингу:
17.03.2025 16:50 - 08.04.2025 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
17.03.2025 № 16-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3. UA-2025-01-15-014131-a 15.01.2025 Дані автоматичних індикаторів ризиків (sas24-3-9)
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції з ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» установлено порушення вимог пункту 43 та абзацу шостого пункту 49 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, стану виконання рішень комісії АМКУ, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), стану виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Чернігівська міська лікарня № 3» Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 15.01.2025 № 4-25 (далі – тендерна документація), скарга ФОП «Ковальов Віталій Вікторович» до комісії АМКУ від 06.02.2025 № UA-2025-01-15-014131-a.a1, рішення комісії АМКУ від 17.02.2025 № 2365-р/пк-пз, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» повідомлення про вимогу про усунення невідповідностей до 11:16 01.02.2025, протокол уповноваженої особи від 04.02.2025 № 23-25 про визначення переможця ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ», протокол уповноваженої особи від 20.02.2025 № 44-25, щодо скасування рішення визначення ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» переможцем, повідомлення про виконання рішення комісії АМКУ від 17.02.2025 № 2365-р/пк-пз, повідомлення про вимогу про усунення невідповідностей до 13:10 22.02.2025, протокол уповноваженої особи від 24.02.2025 № 47-25 про визначення ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» переможцем закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 24.02.2025, договір про закупівлю від 10.03.2025 № 47-03, укладений Замовником з ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 10.03.2025, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднений в електронній системі закупівель 21.03.2025.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник 04.02.2024 розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ», яка за результатами аукціону визначена найбільш економічно вигідною (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.02.2025 № 23-25).
При цьому, за результатами розгляду тендерної ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ», було виявлено невідповідності в документах пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей. Рішенням уповноваженої особи вирішено розмістити в електронній системі закупівель через авторизований електронний майданчик повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей до 11:16 01.02.2025 , а також, прийнято рішення про визнання ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» переможцем процедури закупівлі.
У подальшому, учасником процедури закупівлі ФОП «Ковальов Віталій Вікторович» подано скаргу до комісії АМКУ від 06.02.2025 № UA-2025-01-15-014131-a.a1, відповідно до якої тендерна пропозиція ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Замовником скасовано рішення про визначення ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» переможцем (на виконання комісії АМКУ) та оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення до 13:10 22.02.2025 невідповідностей, про які зазначено у скарзі.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Однак невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» у тендерній пропозиції та/ або подання яких вимагалось тендерною документацією (а саме, надання договору від 20.12.2023 №0-1-12/2023 про надання послуг, який не є чинним станом на момент подання пропозиції та не надання актів прийому-передачі авторських прав і програмного забезпечення та/або акти наданих послуг), встановлено скаржником-учасником ФОП «Ковальов Віталій Вікторович». При цьому, невідповідностей в інформації та/ або документах, що подані учасником ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, про які зазначено у скарзі ФОП «Ковальов Віталій Вікторович», Замовник не виявив.
За результатами розгляду скарги ФОП «Ковальов Віталій Вікторович» комісії АМКУ рішенням від комісії АМКУ від 17.02.2025 № 2365-р/пк-пз її задоволено частково та встановлено порушення вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев’ятої статті 26 Закону в частині не виявлення Замовником вказаних вище невідповідностей, а також зобов’язала Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» переможцем процедури закупівлі за номером UA-2025-01-15-014131-a, яке Замовник виконав 20.02.2025 року.
При цьому, комісія АМКУ своїм рішенням від 17.02.2025 № 2365-р/пк-пз не зобов’язувала Замовника до вчинення ним дій, зокрема виявлення невідповідностей в інформації та/ або документах, які фактично були виявлені скаржником ФОП «Ковальов Віталій Вікторович» та їх виправлення.
Однак, Замовник, без наявних на те підстав, в порушення пункту 43 Особливостей (яким визначено розміщення повідомлення про усунення не відповідності якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією) більше ніж один раз розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, встановлених скаржником-учасником ФОП «Ковальов Віталій Вікторович» відповідно до його скарги від 06.02.2025 № UA-2025-01-15-014131-a.a1.
ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на виконання зазначеної вимоги усунув зазначену в скарзі ФОП «Ковальов Віталій Вікторович» та підтверджену органом оскарження невідповідність (в частині не надання договору від 20.12.2023 №0-1-12/2023 про надання послуг, який не є чинним станом на момент подання пропозиції та не надання актів прийому-передачі авторських прав і програмного забезпечення та/або акти наданих послуг) шляхом розміщення в електронній системі закупівель необхідних документів.
В той же час Замовником вдруге визнано ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» переможцем торгів та укладено з ним Договір.
Відповідно до вимог абзацу шостого пункту 49 Особливостей у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені Особливостями.
Отже, на порушення вимог пункту 43 та абзацу шостого пункту 49 Особливостей Замовник розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідності, які ним не встановлено, та не розглянув після виконання рішення комісії АМКУ від 17.02.2025 № 2365-р/пк-пз наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки визначені цими особливостями.
Період усунення порушень:
26.03.2025 10:58 - 10.04.2025 01:00
Дата публікації висновку:
26.03.2025 10:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальне некомерційне підприємство "Чернігівська міська лікарня №3" Чернігівської міської ради (надалі по тексту – Замовник) повідомляє про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-01-15-014131-a від 26.03.2025р. згідно якого Замовника було зобов’язано вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України.
Порушення законодавства у сфері публічних закупівель були усунені шляхом дострокового розірвання (припинення) дії укладеного між Замовником та ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» Договору про закупівлю №47-03 від 10 березня 2025 року, про що була укладена відповідна додаткова угода (Додаткова угода №1 від 31.03.2025р. – додається).
Дата публікації звіту:
02.04.2025 11:06
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
02.04.2025 13:51
Запити/Пояснення
Номер:
269c3a6511a140e18d64c4a9225a62f9
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
18.03.2025 18:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуги з «Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп’ютерної томографії та рентгенографії із застосуванням телемедичних технологій» за кодом ДК 021:2015:85150000-5: Послуги діагностичної візуалізації, очікуваною вартістю 600 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-15-014131-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін, цінові пропозиції, прайси, протоколи/рішення засідання, тощо)?
2. Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
У зв’язку з чим Замовником в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» більше ніж один раз, а саме до 01 лютого 2025 11:16 та до 22 лютого 2025 13:10, при тому, що у рішенні органу оскарження відсутня така вимога до Замовника та зазначено про скасування рішення про визначення ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» переможцем (а отже пропозиція ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» не відповідала вимогам Замовника та підлягала відхиленню)?
Крім того, враховуючи повторне неправомірне надання Замовником 24 годин після рішення органу оскарження, відповідно до якого Замовника зобов’язано скасувати рішення про визначення ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» переможцем за процедурою закупівлі, Замовником не виконано по суті рішення органу оскарження, у зв’язку з чим, просимо надати відповідні пояснення.
Також, просимо повідомити про фактичний стан виконання договору, укладеного між Замовником та ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» за результатами даної закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
2c4a3440660b40eabe4a8cacfab0107c
Назва:
Пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі 85150000-5 Послуги діагностичної візуалізації (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп’ютерної томографії та рентгенографії із застосуванням телемедичних технологій) (ідентифікатор моніторингу UA-M-2025-03-17-000077)
Дата опублікування:
21.03.2025 15:32
Опис:
Комунальне некомерційне підприємство «Чернігівська міська лікарня №3» Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне.
«15» січня 2025 року замовником було оголошено закупівлю: «85150000-5 Послуги діагностичної візуалізації (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп’ютерної томографії та рентгенографії із застосуванням телемедичних технологій)» у порядку процедури відкритих торгів із особливостями (за ідентифікатором UA-2025-01-15-014131-a) із врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» за кодом ДК 021:2015:85150000-5: Послуги діагностичної візуалізації.
Процедура закупівлі проведена із дотриманням вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та здійснено оформлення тендерної документації закупівлі та дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник надає відповідь по запитуваній інформації на підставі проведення Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-15-014131-a) .
Питання номер №1 «Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін, цінові пропозиції, прайси, протоколи/рішення засідання, тощо)? »
При здійсненні закупівлі за предметом 85150000-5 Послуги діагностичної візуалізації (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп’ютерної томографії та рентгенографії із застосуванням телемедичних технологій) Уповноваженою особою Замовника було залучено компетентних спеціалістів лікарні, як того вимагає положення пункту 2 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р. № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі було сформовано згідно протоколу Уповноваженої особи лікарні (копія додається) на основі Заявки на проведення закупівлі медичного директора Бабкіної Н.В. (копія додається). Під час визначення технічних та якісних характеристик процедури закупівлі було враховано потребу закладу та пацієнтів.
Очікувана вартість закупівлі формувалась відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». У відповідності до пункту 3 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін, які містились у відкритих інформаційних джерелах, в електронній системі закупівель, у договорах про закупівлю аналогічних послуг за поточний рік або у разі відсутності інформації про ціни поточного року – за останні два роки.
Питання 2. «Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
У зв’язку з чим Замовником в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» більше ніж один раз, а саме до 01 лютого 2025 11:16 та до 22 лютого 2025 13:10, при тому, що у рішенні органу оскарження відсутня така вимога до Замовника та зазначено про скасування рішення про визначення ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» переможцем (а отже пропозиція ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» не відповідала вимогам Замовника та підлягала відхиленню)?
Крім того, враховуючи повторне неправомірне надання Замовником 24 годин після рішення органу оскарження, відповідно до якого Замовника зобов’язано скасувати рішення про визначення ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» переможцем за процедурою закупівлі, Замовником не виконано по суті рішення органу оскарження, у зв’язку з чим, просимо надати відповідні пояснення.
Також, просимо повідомити про фактичний стан виконання договору, укладеного між Замовником та ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» за результатами даної закупівлі.»
Звертаємо увагу, що у відповідь на питання щодо повторного надання 24 годин Мінекономіки зазначило, зокрема, таке: Закон України "Про публічні закупівлі" (далі — Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об'єднаних територіальних громад.
Із 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування замовники, що зобов'язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.
«Відповідь на запит 118/2023» Відповідь надано Департаментом сфери публічних закупівель та конкурентної політики Міністерства економіки України:
«Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – постанова № 1178, Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.
Згідно з частиною двадцять другою статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Відповідно до частини дев'ятнадцятої статті 18 Закону орган оскарження за результатами розгляду скарги приймає обґрунтоване рішення, в якому зазначаються: 1) висновок органу оскарження про наявність або відсутність порушення процедури закупівлі; 2) висновок органу оскарження про задоволення скарги повністю чи частково або про відмову в її задоволенні; 3) підстави та обґрунтування прийняття рішення; 4) у разі якщо скаргу задоволено повністю або частково - зобов’язання усунення замовником порушення процедури закупівлі та/або відновлення процедури закупівлі з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії замовника.
При цьому питання усунення невідповідностей визначено пунктом 40 Особливостей. Згідно з абзацом третім пункту 40 Особливостей замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.»
Відповідно до Особливостей, пункт 43 (до змін пункт 40) Особливостей прямо встановлює, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Тому Замовник звертає увагу, що прямо керувався нормою закону, та відповідно до абзацу 3 пункту 43 Особливостей, а тому повторно надав учаснику 24 години (як виняток згідно особливостей – випадок, що пов’язаний з виконанням рішення органу оскарження) на підставі Рішення Комісії №2365-р/пк-пз від 17.02.2025 року, про що детально далі.
Рішення Комісії №2365-р/пк-пз від 17.02.2025 року встановлює в мотивувальній частині наступне:
Щодо першого пункту скарги, яка розглядалась було встановлено, що відсутні підстави для відхилення: «Документація не містить окремих вимог щодо необхідності надання підтвердження інформаційної взаємодії онлайн платформи саме з медичною інформаційною системою "Health24".
Скаржник не довів та документально не підтвердив надання Переможцем недостовірної інформації.»
Щодо другого пункту скарги, то Колегією зазначено, що допущено порушення пункту 43 Особливостей, так як не було надано вимогу про усунення невідповідностей до документів, що підлягають виправленню в порядку пункту 43 Особливостей, а тому для дотримання процедури закупівлі Замовником повторно надано 24 годин, щодо недоліку, який не був зазначений Замовником при першому наданні 24 годин для усунення невідповідностей: «Відповідно до інформації, що міститься на веб-порталі Уповноваженого органу Пропозиція Переможця була подана 17 січня 2025. Слід зазначити, що наданий Переможцем у складі Пропозиції договір від 20.12.2023 № 0-1-12/2023 про надання послуг не є чинним станом на момент подання Пропозиції, також у складі Пропозиції Переможця відсутні акти прийому-передачі авторських прав і програмного забезпечення та/або актами наданих послуг.
Враховуючи наведене, у складі Пропозиції Переможця відсутні копії документів, що підтверджують право використання програмного забезпечення/онлайн платформи для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження, рентген-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг з можливістю створення заявок Замовника: свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір та/або документи на придбання програмного продукту, та/або договори (ліцензійний або субліцензійний) на використання програмного продукту, зі всіма додатками, копіями актів прийому-передачі авторських прав і програмного забезпечення та/або актами наданих послуг
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.» (стор.10-11 Рішення Комісії №2365-р/пк-пз від 17.02.2025 року - додаються).
Якщо орган моніторингу ознайомиться з практикою та формою рішень Антимонопольного комітету України, то встановить, що у фінальній частині рішень ніколи прямо не зазначається вимога "надати повторно 24 години". Однак у мотивувальній частині рішення міститься детальний аналіз виявлених порушень процедури закупівлі, зокрема зазначається, що Замовник неправомірно не надав можливості усунути невідповідності, що є підставою для обов’язкового виконання такого рішення шляхом повторного надання 24 годин, щоб дотримати вимоги пункту 43 Особливостей. Тому твердження про "незаконність" цих дій є безпідставними, оскільки вони безпосередньо випливають із мотивувальної частини рішення органу оскарження.
Також Замовник хоче зазначити, що скасування рішення про визначення ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» переможцем є виконанням рішення органу оскарження, рішення також зазначало необхідність дотримання вимог пункту 43 Особливостей, але рішення не містить посилань на підстави для відхилення пропозиції.
Скаржник, який подав скаргу, мав право звернутися повторно до органу оскарження, якщо він не погоджувався з повторним надання 24 годин згідно рішення АМКУ, або міг звернутися до суду. Однак, повторної скарги не було подано, що свідчить про погодження законністю дій Замовника та позицією рішенням органу оскарження.
Що стосується заяви, що Замовник неправомірно надав повторні 24 години для усунення невідповідностей, то Замовник діяв відповідно до рішення органу оскарження, яке передбачало прямо необхідність дотримання вимог пункту 43 Особливостей, а саме порядку для усунення виявлених недоліків. Відсутність жодних додаткових вимог в рішенні органу оскарження також підтверджує правомірність таких дій.
Враховуючи вищезазначене, твердження про "незаконність" надання повторних 24 годин для усунення невідповідностей є помилковими.
Також Замовник звертає увагу, що питання моніторингу не можуть зачіпати питання, що розглядались органом оскарження, бо пунктом 12 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що якщо органом оскарження прийнято до розгляду скаргу від суб’єкта оскарження у порядку, встановленому цим Законом, орган державного фінансового контролю не приймає рішення про початок моніторингу процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, що були або є предметом розгляду органом оскарження незалежно від прийнятого органом оскарження рішення щодо таких порушень, обставин, підстав.
Також хочемо звернути увагу, що орган моніторингу може самостійно звернутися до Антимонопольного комітету України (АМКУ) для отримання пояснень щодо правомірності дій Замовника.
Нарешті, хочемо звернути увагу на те, що відповідно до укладеного договору з ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ», послуги надаються протягом терміну, що не перевищує 31 грудня 2025 року. Всі умови договору виконуються відповідно до встановленого графіка та терміну дії.
Повідомляємо також, що станом на 21.03.2025р. договір, укладений між Замовником та ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» за результатами даної закупівлі виконаний на суму 0,00грн.
Таким чином, всі дії Замовника є правомірними, і процедура виконана відповідно до вимог законодавства та рішення органу оскарження.
Пояснення надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту, тобто в період з 19 березня 2025 року по 21 березня 2025 року.
На підставі вищевикладеного, повідомляємо, що Замовником дотримано усіх вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а також принципів здійснення закупівель, закріплених у ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатки: на 21 арк.