-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Машини для миття пляшок, пакування, зважування та розпилювання» (Вага ТВА-80-20-18В(8)-Пф-М04/25(RC3)
Завершена
990 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 900.00 UAH
мін. крок: 1% або 9 900.00 UAH
Номер:
15c9ae182b764befbff4cca28ca83b33
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-27-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.03.2025 00:00
Період моніторингу:
27.03.2025 14:41 - 18.04.2025 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.03.2025 Одеса № 64
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, доручення Державної аудиторської служби України від 25.03.2025 № 003100-18/3775-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 27.03.2025.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 27.03.2025 № 64
Витяг
з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
14 UA-2025-01-14-014386-a 14.01.2025 Дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до ТД та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу 4 пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, надання роз’яснення щодо ТД, розгляду тендерних пропозицій, стану виконання рішення Комісії, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 02 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, надання роз’яснення щодо ТД, розгляду тендерних пропозицій, стану виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) як органу оскарження, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відокремленого підрозділу Національного університету біоресурсів і природокористування України «Великоснітинське навчально-дослідне господарство ім. О.В.Музиченка» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.01.2025 № 6/1, ТД зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.01.2025 № 6/1, роз’яснення щодо ТД, оприлюднене в електронній системі закупівель 17.01.2025, скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Ваговимірювальні системи» (далі – ТОВ «Компанія «Ваговимірювальні системи») щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників від 01.02.2025 № 41/ДО/25, рішення Комісії від 11.02.2025 № 2048-р/пк-пз, тендерну пропозицію учасника ТОВ «Компанія «Ваговимірювальні системи», протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 27.01.2025 № 6/2, від 28.01.2025 № 6/3, від 14.02.2025 № 6/6, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 14.02.2025, договір про закупівлю від 27.02.2025 № ВВС-К-41103, інформацію та документи Замовника, отримані 02.04.2025 через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії не здійснювався.
За результатами аналізу питання внесення змін до ТД та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено.
Відповідно до абзацу 3 пункту 54 Особливостей замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Відповідно до абзацу 4 пункту 54 Особливостей зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником внесені зміни до Додатка № 5 «Проєкт договору про закупівлю» до ТД, які розміщені та відображені в електронній системі закупівель у новій редакції зазначеного додатка 17.01.2025 об 15:02, а також оприлюднено нову редакцію тендерної документації 17.01.2025 об 15:01 додатково до її попередньої редакції, але не оприлюднено разом із змінами до ТД в окремому документі перелік змін, що вносяться, чим порушено вимоги абзацу 4 пункту 54 Особливостей.
Період усунення порушень:
02.04.2025 17:04 - 17.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
02.04.2025 17:04
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
15-0064/2025/пр
Дата відкриття провадження:
22.04.2025 00:00
Номер відкриття провадження :
б/н
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Прийняти та виконати зобов’язанння щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель: після моніторингу номером за ідентифікатором UA-M-2025-03-27-000020.
Державної аудиторської служби України на закупівлю UA-2025-01-14-014386-a Машини для миття пляшок, пакування, зважування та розпилювання» (Вага ТВА-80-20-18В(8)-Пф-М04/25(RC3) а саме: проведено з уповноваженою особою роз’яснювальна роботи та навчання з економічних питань, направлено на дводенне навчання по проведенню тендерних закупівель та недопущення в подальшому порушення вимог вимоги абзацу 4 пункту 54 Особливостей. при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, вимог пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації
Дата публікації звіту:
03.04.2025 11:35
Запити/Пояснення
Номер:
500723548c4e44658cf57a94cad0edfd
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.04.2025 17:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Замовником внесено зміни до тендерної документації 17.01.2025 та оприлюднено в електронній системі закупівель нову редакцію тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації.
Чому Замовником не оприлюднено разом із змінами до тендерної документації в окремому документі перелік змін, що вносяться до тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
8366d9355b324792b26cd9b277223da8
Назва:
Відповідь замовника на запит від 01.04.2025 року по закупівлі UA-2025-01-14-014386-a
Дата опублікування:
02.04.2025 11:05
Опис:
Відповідь замовника на запит від 01.04.2025 року по закупівлі UA-2025-01-14-014386-a
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Щодо Закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-14-014386-a Машини для миття пляшок, пакування, зважування та розпилювання» (Вага ТВА-80-20-18В(8)-Пф-М04/25(RC3) органом державного фінансового контролю було опубліковано рішення про початок моніторингу за ідентифікатором UA-M-2025-03-27-000020.
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
01.04.2025 року через електронну систему закупівель надіслано запит замовнику на пояснення (далі – Запит) щодо Закупівлі такого змісту: У межах проведення моніторингу цієї закупівлі, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів): 1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). 2. Замовником внесено зміни до тендерної документації 17.01.2025 та оприлюднено в електронній системі закупівель нову редакцію тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Чому Замовником не оприлюднено разом із змінами до тендерної документації в окремому документі перелік змін, що вносяться до тендерної документації? Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Виходячи зі змісту Запиту, необхідно надати пояснення (інформацію, документи) на Запит такого змісту:
«На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту.
1. Статтею 4 Закону визначено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг, обґрунтування розміру бюджетного призначення здійснено на підставі фактичної потреби у закупівлі, яка буде проводиться за рахунок коштів спецфонду, отриманих в результаті господарської діяльності господартсва та передбачених кошторисом на 2025 рік КЕКВ 3110
2. Технічних та якісніх характеристики предмета закупівлі та визначено виходячи з потреби господарства для виконання виробничих завдань, на підставі службової записки заступника директора по технологіях та затвердженого. Ваги потрібені для зважування вантажів та продукції, оскільки наявні в господарстві мають довжину замалу довжину і мають недостатнє навантаження
4. Закупівлі здійснюються відповідно до принципів, викладених у статті 5 Закону, один із яких – принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Питання визначення очікуваної вартості предмета закупівлі врегульоване наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, яким затверджена Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Методика).
На етапі формування очікуваної вартості предмета закупівлі замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах постачальників, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торговельних електронних майданчиках), методом порівняння ринкових цін; шляхом здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну товару зокрема прайс – листів, сайтах виробників, постачальників https://vagovi.com.ua/product, http://www.waga.com.ua, https://vis.ua
5. Господарство немає власної сторінку власного веб-сайту, тому обґрунтовування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було опубліковано через систему прозоро одночасно з публікацією плану за посиланням https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2025-01-14-020535-a
6. 17. 01.2025 року замовником отримано звернення в якому зазначено на необхідність внесення коректив до формулювання термін "оцінка відповідальності", який є некоректним у даному контексті і являється технічною друкарською помилкою, на терміном "оцінка відповідності" . Зазначена зміна була внесена в проект договору п. 5.1 , жодних інших змін в тендерній документації не було. Зазначена зміна ніяким чином не вплинула на предмет та технічні характеристики закупівлі.