-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Машини для миття пляшок, пакування, зважування та розпилювання» (Вага ТВА-80-20-18В(8)-Пф-М04/25(RC3)
Завершена
990 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 900.00 UAH
мін. крок: 1% або 9 900.00 UAH
Період оскарження:
14.01.2025 16:51 - 19.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Номер:
cbd709050f354fa3bf596dfdc790d23c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-14-014386-a.c1
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 01.02.2025 16:55
- 6_2 протокол відхилення ваги 27 01 25.pdf 01.02.2025 16:55
- Додаток 4 22-ДО-25 тех. умови.pdf 01.02.2025 16:55
- ДОДАТОК №4 закупівлі.docx 01.02.2025 16:55
- КВЗ - Додаток №4_Інформація_про_необхідні_технічні,_якісні_та_кількісні хар- 2101-13.pdf 01.02.2025 16:55
- sign.p7s 01.02.2025 17:12
- рішення від 04.02.2024 № 1608.pdf 04.02.2025 16:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.02.2025 № 2048.pdf 12.02.2025 11:21
- рішення від 11.02.2025 № 2048.pdf 13.02.2025 17:43
- 6_4 пояснення на скаргу ваги 05 02 25.docx 05.02.2025 12:59
- пояснення на скаргу АМКУ 2025 01 14 014386.pdf 05.02.2025 12:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.02.2025 17:17
Дата розгляду скарги:
11.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.02.2025 16:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.02.2025 17:43
Дата виконання рішення Замовником:
14.02.2025 08:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії АМКУ № 2048-р/пк-пз скасовагои рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ВАГОВИМІРЮВАЛЬНІ СИСТЕМИ" (Код ЄДРПОУ: 36495890) та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "КИЇВСЬКИЙ ВАГОВИЙ ЗАВОД" (код ЄДРПОУ: 39556070) переможцем процедури закупівлі — "Машини для миття пляшок, пакування, зважування та розпилювання" (Вага ТВА-80-20-18В(8)-Пф-М04/25(RC3)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-14-014386-а» Закупівлю відновлено на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі».
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
cb12b8fc3ae44fb3bb0ba565f92bc169
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні дії, порушення принципів об'єктивності та неупередженості під час визначення переможця процедури закупівлі, щодо учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМПАНІЯ «ВАГОВИМІРЮВАЛЬНІ СИСТЕМИ».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення:
Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги:
Рішенням Уповноваженої особи ВП НУБіП України «Великоснітинське НДГ ім. О.В. Музиченка» (код за ЄДРПОУ: 33441774) №6/2 від 27.01.2025р. відхилив тендерну пропозицію Переможця - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМПАНІЯ «ВАГОВИМІРЮВАЛЬНІ СИСТЕМИ» на підставі пункту п.2 44 Особливостей, а саме: «оскільки пропозиція учасника процедури закупівлі не відповідає умовам технічної специфікації».
Замовник в протокольному рішенні зазначає, що «розглянувши запропоновані Учасником Ваги автомобільні «80ВА-1-2ПМ-18», як еквіваленту Замовник дійшов висновку, що вони не є за своїми технічними, якісними характеристиками еквівалентом Вага ТВА-80-20-18В(8)-Пф-М04/25(RC3). Отже технічна специфікація учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Відповідно до Додатку №4 до ТД «Технічні вимоги. Інформація про необідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Замовник визначив наступні характеристики до предмета закупівлі: «Металева платформа розміром 18х3 м з залізобетонними модулями проїжджої частини. Комплект електронної апаратури (датчики RC3-40t “Flintec” - 8 шт., ваговий термінал TWP-25, клемні коробки із грозозахистом, комплект кабелів). Монтаж, пуско-налагодження ваги на місці експлуатації».
П.4 Додатку №4 передбачав, що «При наданні еквіваленту кількість та різноманітність асортименту не повинна змінитись. Наданий еквівалент повинен відповідати або бути кращими складовій частині та якості поданому в технічних умовах та бути наданим у вигляді порівняльної таблиці із зазначенням характеристик та технічним умовах та еквіваленту в наступного вигляду…».
Так, Скаржник до власної тендерної пропозиції долучив лист №22/ДО/25 від 16.01.2025р. за формою, яка вказана в Додатку №4 та запропонував кращий варіант еквівалента та навів обгрунтування покращень складових частин у порівняльній таблиці: «Повне найменування товару: Ваги автомобільні «80ВА-1-2ПМ-18» Країна походження: Україна Виробник товару: ТОВ «КОМПАНІЯ «ВАГОВИМІРЮВАЛЬНІ СИСТЕМИ» Металева платформа розміром 18х3 м з металевими модулями проїжджої частини. Прошу звернути Вашу увагу на перевагу металевої над бетонною платформою: якість, надійність, довговічність та ремонтно спроможність. Бетонна платформа має проблеми зі утворенням мікротріщин та проявляють свої фізичні властивості по різному (звужуються при температурі нижче 0 ͦ, та розширюється при температурі вище 0 ͦ), не забуваємо про те що бетон залито в середині металевого каркасу, і під час перепаду температурного режиму – метал відходить від бетону. В практиці були випадки, коли на проїзній частині платформи було видно армування. Наїзд на колесовідбійник бетонних ваг автомобілем призведе до деформації металокаркасу та його відшаровування від бетонної поверхні платформ, що згодом стане причиною розтріскування бетону. Металеві ваги ремонтопригодні при будьяких обставинах. Комплект електронної апаратури (датчики DHM9B-D10-C3-40t “ ZEMIC” - 8 шт., ваговий термінал ВП-01S-МЦ-АВ вбудований акумулятор , клемні коробки із грозозахистом, комплект кабелів). Монтаж, пуско-налагодження ваги на місці експлуатації. Метрологічна легалізація: Декларація відповідності технічному регламенту щодо неавтоматичних зважувальних приладів. Базове програмне забезпечення «АРМ вагаря вкладкою ЛАБОРАТОРІЯ (для занесення даних лабораторного аналізу)»(без абонплати на весь період використання ваг, програмне забезпечення сертифіковане, додаємо сертифікат). Налаштування програмного забезпечення на комп’ютер замовника та навчання персоналу щодо користування вагою та програмою. Доставка:, Київська область, Фастівський район, с. Велика Снітинка, Бокові обмежувачі платформи висотою 180 мм Будівництво монолітного поверхневого фундаменту «під ключ» з матеріалами та технікою».
Отже вважаємо, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМПАНІЯ «ВАГОВИМІРЮВАЛЬНІ СИСТЕМИ» надало пропозицію із кращими якісними показниками ніж запитувалось Замовником та за умовами ТД дозволялось надавати.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМПАНІЯ «ВАГОВИМІРЮВАЛЬНІ СИСТЕМИ» не погоджується з висновками уповноваженої особи Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції, вважає їх протиправними з огляду на таке.
Публічні закупівлі в Україні здійснюються на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» з метою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, з урахуванням постанови Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Керуючись вимогами вказаного закону вбачається неконкурентне ставлення до ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМПАНІЯ «ВАГОВИМІРЮВАЛЬНІ СИСТЕМИ» як учасника закупівель, що порушує принцип об'єктивності та неупередженості під час визначення переможця процедури закупівлі.
Ч.15-16 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом.
Відповідно до п.п.2 п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України №1178 від 12.10.2022 року, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п.34 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» «товари» - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Відповідно до ст.22-23 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
«Еквівалент» (згідно з визначенням, наведеним в Академічному тлумачному словнику) – це щось рівноцінне, рівнозначне, рівносильне; те, що повністю відповідає чому-небудь, може його замінювати або виражати: товар, який виражає вартість інших товарів і на який вони обмінюються
Коли йдеться про еквівалент, усі характеристики повинні співпадати, товар за всіма характеристиками повинен бути ідентичним.
Зазначення Замовником в ТД застереження, що може надаватись товар, який не є еквівалентом за умови вміщення кращих складових частин та якості, надає можливість участі пропозиціям з дещо відмінними якісними характеристиками товарів.
Так, пропозиція Скаржника містила наступні покращення запропонованого предмету закупівлі:
1. Простота монтажу.
Металеві модулі значно легші за залізобетонні, що дозволяє спростити процес монтажу. Їх можна встановлювати з меншими витратами часу та ресурсів, використовуючи менш потужну техніку. Це також полегшує транспортування модулів на місце встановлення, що є додатковою перевагою.
2. Стійкість до кліматичних умов.
Металеві конструкції краще переносять вплив різних кліматичних умов, зокрема перепадів температур, вологи, снігу та морозу. Метал має більшу стійкість до утворення тріщин і деформацій у порівнянні з залізобетоном, що може піддаватися впливу замерзання та відтавання води.
3. Мала вага та зменшене навантаження на датчики.
Металеві модулі значно легші, що призводить до меншого загального навантаження на платформу та встановлені на ній датчики. Це дозволяє підвищити точність вимірювань, оскільки датчики менш піддаються впливу статичного навантаження, що зменшує ймовірність помилок у роботі системи.
4. Зручність експлуатації та обслуговування.
Металеві модулі легші в обслуговуванні та ремонті, оскільки вони мають модульну конструкцію, що дозволяє швидко замінювати або відновлювати окремі елементи. Це значно скорочує час простою у разі поломок чи зносу компонентів, що є важливим фактором для забезпечення безперебійної роботи. Також металеві модулі можна легше захистити від корозії за допомогою сучасних покриттів, чим не завжди можна похвалитися у випадку з залізобетоном.
5. Економічність у довгостроковій перспективі.
Легкість обслуговування та менші витрати на ремонт металевих модулів дозволяють знизити загальні експлуатаційні витрати протягом всього життєвого циклу. Металеві модулі можна легше модернізувати чи адаптувати до нових вимог, що робить їх більш гнучкими для майбутніх змін у системі.
Хочемо також звернути увагу на зауваження щодо типу датчиків RC3-40t “Flintec” та запропоновані нами еквівалентні датчики DHM9B-D10-C3-40t “ZEMIC”. У нашій пропозиції використовуються датчики балочного типу, тоді як у технічних вимогах зазначено колонного типу. Проте важливо підкреслити, що обидва типи датчиків – як балочні, так і колонні – володіють схожими технічними характеристиками, мають однакові метрологічні характеристики та виконують однакові функції. Вибір типу датчика не впливає на точність вимірювань або загальну ефективність системи, тому обидва варіанти є надійними і відповідають вимогам безперебійної роботи.
Межа допустимої похибки по ДСТУ EN 45501:2017 при оцінці відповідності, кг
інтервал зважування понад Мin до 10 т
інтервал зважування понад 10 т до 40 т
інтервал зважування понад 40 т до 60 т
інтервал зважування понад 60 т до Мax
±10
±20
±30
±50
Межа допустимої похибки по ДСТУ EN 45501:2017 при експлуатації, кг
інтервал зважування понад Мin до 10 т
інтервал зважування понад 10 т до 40 т
інтервал зважування понад 40 т до 60 т
інтервал зважування понад 60 т до Мax
±20
±40
±60
±100
Балочні датчики, які ми пропонуємо, також пройшли сертифікацію та перевірені на відповідність усім нормативним вимогам. Їх використання дозволяє досягти тих самих результатів, що і колонні датчики, при цьому зберігаючи високу точність і надійність вимірювань.
Отже, виходячи з наведених вище аргументів, ми вважаємо, що металеві модулі проїжджої частини є більш ефективним рішенням як з точки зору монтажу, так і з точки зору подальшої експлуатації та обслуговування. Тип запропонованих датчиків також повністю відповідає технічним вимогам та стандартам і не впливає на загальну ефективність системи.
Додатково необхідно звернути увагу на пропозицію Переможця Товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВСЬКИЙ ВАГОВИЙ ЗАВОД». В листі №2101-13 від 21.01.2025р. також містять інформацію про запропонований товар, який не є еквівалентом!!!
Так, Товариством з обмеженою відповідальністю «КИЇВСЬКИЙ ВАГОВИЙ ЗАВОД» пропонувався товар із збільшеним кількістю тензометричних датчиків, конструкція та характеристики цих датчиків не відповідала заявленим вимогам ТД, а програмне забезпечення містить додатковий програмний функціонал.
Та надано таблицю порівнянь, проте Замовником не розглядались зазначені показники, що свідчить про упередженому ставлення Замовника до розгляду тендерних пропозицій, є протиправними та дискримінаційним.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМПАНІЯ «ВАГОВИМІРЮВАЛЬНІ СИСТЕМИ» вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), та є підставою для звернення до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56, 59 постанови Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та статтями 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Замовник в протокольному рішенні зазначає, що «розглянувши запропоновані Учасником Ваги автомобільні «80ВА-1-2ПМ-18», як еквіваленту Замовник дійшов висновку, що вони не є за своїми технічними, якісними характеристиками еквівалентом Вага ТВА-80-20-18В(8)-Пф-М04/25(RC3). Отже технічна специфікація учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Відповідно до Додатку №4 до ТД «Технічні вимоги. Інформація про необідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Замовник визначив наступні характеристики до предмета закупівлі: «Металева платформа розміром 18х3 м з залізобетонними модулями проїжджої частини. Комплект електронної апаратури (датчики RC3-40t “Flintec” - 8 шт., ваговий термінал TWP-25, клемні коробки із грозозахистом, комплект кабелів). Монтаж, пуско-налагодження ваги на місці експлуатації».
П.4 Додатку №4 передбачав, що «При наданні еквіваленту кількість та різноманітність асортименту не повинна змінитись. Наданий еквівалент повинен відповідати або бути кращими складовій частині та якості поданому в технічних умовах та бути наданим у вигляді порівняльної таблиці із зазначенням характеристик та технічним умовах та еквіваленту в наступного вигляду…».
Так, Скаржник до власної тендерної пропозиції долучив лист №22/ДО/25 від 16.01.2025р. за формою, яка вказана в Додатку №4 та запропонував кращий варіант еквівалента та навів обгрунтування покращень складових частин у порівняльній таблиці: «Повне найменування товару: Ваги автомобільні «80ВА-1-2ПМ-18» Країна походження: Україна Виробник товару: ТОВ «КОМПАНІЯ «ВАГОВИМІРЮВАЛЬНІ СИСТЕМИ» Металева платформа розміром 18х3 м з металевими модулями проїжджої частини. Прошу звернути Вашу увагу на перевагу металевої над бетонною платформою: якість, надійність, довговічність та ремонтно спроможність. Бетонна платформа має проблеми зі утворенням мікротріщин та проявляють свої фізичні властивості по різному (звужуються при температурі нижче 0 ͦ, та розширюється при температурі вище 0 ͦ), не забуваємо про те що бетон залито в середині металевого каркасу, і під час перепаду температурного режиму – метал відходить від бетону. В практиці були випадки, коли на проїзній частині платформи було видно армування. Наїзд на колесовідбійник бетонних ваг автомобілем призведе до деформації металокаркасу та його відшаровування від бетонної поверхні платформ, що згодом стане причиною розтріскування бетону. Металеві ваги ремонтопригодні при будьяких обставинах. Комплект електронної апаратури (датчики DHM9B-D10-C3-40t “ ZEMIC” - 8 шт., ваговий термінал ВП-01S-МЦ-АВ вбудований акумулятор , клемні коробки із грозозахистом, комплект кабелів). Монтаж, пуско-налагодження ваги на місці експлуатації. Метрологічна легалізація: Декларація відповідності технічному регламенту щодо неавтоматичних зважувальних приладів. Базове програмне забезпечення «АРМ вагаря вкладкою ЛАБОРАТОРІЯ (для занесення даних лабораторного аналізу)»(без абонплати на весь період використання ваг, програмне забезпечення сертифіковане, додаємо сертифікат). Налаштування програмного забезпечення на комп’ютер замовника та навчання персоналу щодо користування вагою та програмою. Доставка:, Київська область, Фастівський район, с. Велика Снітинка, Бокові обмежувачі платформи висотою 180 мм Будівництво монолітного поверхневого фундаменту «під ключ» з матеріалами та технікою».
Отже вважаємо, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМПАНІЯ «ВАГОВИМІРЮВАЛЬНІ СИСТЕМИ» надало пропозицію із кращими якісними показниками ніж запитувалось Замовником та за умовами ТД дозволялось надавати.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМПАНІЯ «ВАГОВИМІРЮВАЛЬНІ СИСТЕМИ» не погоджується з висновками уповноваженої особи Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції, вважає їх протиправними з огляду на таке.
Публічні закупівлі в Україні здійснюються на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» з метою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, з урахуванням постанови Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Керуючись вимогами вказаного закону вбачається неконкурентне ставлення до ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМПАНІЯ «ВАГОВИМІРЮВАЛЬНІ СИСТЕМИ» як учасника закупівель, що порушує принцип об'єктивності та неупередженості під час визначення переможця процедури закупівлі.
Ч.15-16 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом.
Відповідно до п.п.2 п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України №1178 від 12.10.2022 року, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п.34 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» «товари» - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Відповідно до ст.22-23 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
«Еквівалент» (згідно з визначенням, наведеним в Академічному тлумачному словнику) – це щось рівноцінне, рівнозначне, рівносильне; те, що повністю відповідає чому-небудь, може його замінювати або виражати: товар, який виражає вартість інших товарів і на який вони обмінюються
Коли йдеться про еквівалент, усі характеристики повинні співпадати, товар за всіма характеристиками повинен бути ідентичним.
Зазначення Замовником в ТД застереження, що може надаватись товар, який не є еквівалентом за умови вміщення кращих складових частин та якості, надає можливість участі пропозиціям з дещо відмінними якісними характеристиками товарів.
Так, пропозиція Скаржника містила наступні покращення запропонованого предмету закупівлі:
1. Простота монтажу.
Металеві модулі значно легші за залізобетонні, що дозволяє спростити процес монтажу. Їх можна встановлювати з меншими витратами часу та ресурсів, використовуючи менш потужну техніку. Це також полегшує транспортування модулів на місце встановлення, що є додатковою перевагою.
2. Стійкість до кліматичних умов.
Металеві конструкції краще переносять вплив різних кліматичних умов, зокрема перепадів температур, вологи, снігу та морозу. Метал має більшу стійкість до утворення тріщин і деформацій у порівнянні з залізобетоном, що може піддаватися впливу замерзання та відтавання води.
3. Мала вага та зменшене навантаження на датчики.
Металеві модулі значно легші, що призводить до меншого загального навантаження на платформу та встановлені на ній датчики. Це дозволяє підвищити точність вимірювань, оскільки датчики менш піддаються впливу статичного навантаження, що зменшує ймовірність помилок у роботі системи.
4. Зручність експлуатації та обслуговування.
Металеві модулі легші в обслуговуванні та ремонті, оскільки вони мають модульну конструкцію, що дозволяє швидко замінювати або відновлювати окремі елементи. Це значно скорочує час простою у разі поломок чи зносу компонентів, що є важливим фактором для забезпечення безперебійної роботи. Також металеві модулі можна легше захистити від корозії за допомогою сучасних покриттів, чим не завжди можна похвалитися у випадку з залізобетоном.
5. Економічність у довгостроковій перспективі.
Легкість обслуговування та менші витрати на ремонт металевих модулів дозволяють знизити загальні експлуатаційні витрати протягом всього життєвого циклу. Металеві модулі можна легше модернізувати чи адаптувати до нових вимог, що робить їх більш гнучкими для майбутніх змін у системі.
Хочемо також звернути увагу на зауваження щодо типу датчиків RC3-40t “Flintec” та запропоновані нами еквівалентні датчики DHM9B-D10-C3-40t “ZEMIC”. У нашій пропозиції використовуються датчики балочного типу, тоді як у технічних вимогах зазначено колонного типу. Проте важливо підкреслити, що обидва типи датчиків – як балочні, так і колонні – володіють схожими технічними характеристиками, мають однакові метрологічні характеристики та виконують однакові функції. Вибір типу датчика не впливає на точність вимірювань або загальну ефективність системи, тому обидва варіанти є надійними і відповідають вимогам безперебійної роботи.
Межа допустимої похибки по ДСТУ EN 45501:2017 при оцінці відповідності, кг
інтервал зважування понад Мin до 10 т
інтервал зважування понад 10 т до 40 т
інтервал зважування понад 40 т до 60 т
інтервал зважування понад 60 т до Мax
±10
±20
±30
±50
Межа допустимої похибки по ДСТУ EN 45501:2017 при експлуатації, кг
інтервал зважування понад Мin до 10 т
інтервал зважування понад 10 т до 40 т
інтервал зважування понад 40 т до 60 т
інтервал зважування понад 60 т до Мax
±20
±40
±60
±100
Балочні датчики, які ми пропонуємо, також пройшли сертифікацію та перевірені на відповідність усім нормативним вимогам. Їх використання дозволяє досягти тих самих результатів, що і колонні датчики, при цьому зберігаючи високу точність і надійність вимірювань.
Отже, виходячи з наведених вище аргументів, ми вважаємо, що металеві модулі проїжджої частини є більш ефективним рішенням як з точки зору монтажу, так і з точки зору подальшої експлуатації та обслуговування. Тип запропонованих датчиків також повністю відповідає технічним вимогам та стандартам і не впливає на загальну ефективність системи.
Додатково необхідно звернути увагу на пропозицію Переможця Товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВСЬКИЙ ВАГОВИЙ ЗАВОД». В листі №2101-13 від 21.01.2025р. також містять інформацію про запропонований товар, який не є еквівалентом!!!
Так, Товариством з обмеженою відповідальністю «КИЇВСЬКИЙ ВАГОВИЙ ЗАВОД» пропонувався товар із збільшеним кількістю тензометричних датчиків, конструкція та характеристики цих датчиків не відповідала заявленим вимогам ТД, а програмне забезпечення містить додатковий програмний функціонал.
Та надано таблицю порівнянь, проте Замовником не розглядались зазначені показники, що свідчить про упередженому ставлення Замовника до розгляду тендерних пропозицій, є протиправними та дискримінаційним.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМПАНІЯ «ВАГОВИМІРЮВАЛЬНІ СИСТЕМИ» вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), та є підставою для звернення до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56, 59 постанови Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та статтями 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі»,
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація _ Додаток 4 від 12.11.2024
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК №4 закупівлі.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна пропозиція Додаток №4 №2101-13 від 21.01.2025р.;
-
Повʼязаний документ:
КВЗ - Додаток №4_Інформація_про_необхідні_технічні,_якісні_та_кількісні хар- 2101-13.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна пропозиція Додаток №4 №22/ДО/25 від 16.01.2025р.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 22-ДО-25 тех. умови.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокольне рішення №6/2 від 27.01.2025Р.
-
Повʼязаний документ:
6_2 протокол відхилення ваги 27 01 25.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Визнати протокольне рішення №6/2 від 27.01.2025 уповноваженої особи Відокремленого підрозділу Національного університету біоресурсів і природокористування України «Великоснітинське навчально-дослідне господарство ім. О.В. Музиченка» (код за ЄДРПОУ: 33441774) щодо ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМПАНІЯ «ВАГОВИМІРЮВАЛЬНІ СИСТЕМИ» неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення №6/2 від 27.01.2025 про відхилення ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМПАНІЯ «ВАГОВИМІРЮВАЛЬНІ СИСТЕМИ».