-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Філе куряче
Завершена
1 029 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
bc015f2f12a44171be16357615de9c8f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-03-000067
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.03.2025 00:00
Період моніторингу:
03.03.2025 15:07 - 25.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.03.2025 Одеса № 45
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 03.03.2025.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 03.03.2025 № 45
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
7 UA-2025-01-10-005510-a 10.01.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 39 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 12 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, молоді, спорту та культури виконавчого комітету Березівської міської ради Одеської області (далі – Замовник) на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю від 10.01.2025 № 17 (далі – Договір), пояснення та документи Замовника, отримані 07.03.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено.
Замовник здійснює закупівлю шляхом укладення Договору без застосування відкритих торгів на підставі підпункту 6 пункту 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), а саме: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Відповідно до абзацу 38 пункту 13 Особливостей за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Відповідно до абзацу 39 пункту 13 Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.
Замовник здійснив закупівлю шляхом укладення договору без застосування відкритих торгів на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей. Також Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено 10.01.2025 разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, Договір.
Проте Замовником разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не оприлюднено в електронній системі закупівель, у встановлений Особливостями та Законом строк, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 04.03.2025 щодо вищезазначеного питання Замовник 07.03.2025 надав пояснення в якому зазначив, що у зв’язку з перебоями в електропостачанні та нестабільною роботою інтернет-з’єднання, які мали місце під час завантаження файлів, було допущено технічну помилку.
Надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленого порушення.
Також Замовником надано обґрунтування підстави для здійснення закупівлі від 10.01.2025 № 18-1/ОД, в якому зазначено, що Замовником прийнято рішення про укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, у строк, установлений Замовником згідно з цими особливостями (відмінено відкриті торги (UA-2025-01-02-000663-a).
Отже, на порушення абзацу 39 пункту 13 Особливостей Замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не оприлюднив в електронній системі закупівель, у встановлений Особливостями та Законом строк, обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі.
Період усунення порушень:
12.03.2025 10:29 - 27.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
12.03.2025 10:29
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
15-0067/2025/пр
Дата відкриття провадження:
24.04.2025 00:00
Номер відкриття провадження :
б/н
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо виконання висновку моніторингу:
На виконання висновку Південного офісу Держаудитслужби щодо результатів моніторингу процедури закупівлі «Філе куряче» (код ДК 021:2015: 15112130-6), що здійснювалася Управлінням освіти, молоді, спорту та культури виконавчого комітету Березівської міської ради Одеської області (далі – Замовник), повідомляємо наступне.Замовником проведено аналіз виявленого порушення, а саме неоприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.Встановлено, що обґрунтування підстави для здійснення закупівлі було підготовлено належним чином та погоджено керівником замовника у встановленому порядку. Водночас, через технічні причини, пов’язані з перебоями в електропостачанні та нестабільною роботою інтернет-з’єднання, допущено технічну помилку при завантаженні документів в електронну систему закупівель.
З метою усунення порушення, визначеного у висновку, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей було оприлюднене в електронній системі закупівель. Замовником вжито заходи для уникнення подібних ситуацій у майбутньому, зокрема, забезпечено додатковий контроль за своєчасним оприлюдненням усіх необхідних документів.
Враховуючи зазначене, інформацію про усунення порушення, встановленого за результатами моніторингу закупівлі, а також відповідні підтверджуючі документи оприлюднено в електронній системі закупівель у встановлений строк.
На підставі цього, замовник, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», здійснив заходи, спрямовані на недопущення встановлених порушень у майбутньому, шляхом проведення роз'яснень та інформування відповідальних осіб.
Також були проведені заходи з покращення та оновлення роботи з нормативно-правовими актами у сфері публічних закупівель. Додатково здійснено перевірку наявних документів, що стосуються процесу проведення публічних закупівель, на відповідність вимогам пунктів 19 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
З метою недопущення таких порушень у майбутньому були впроваджені наступні заходи. Проведено додатковий аналіз чинного законодавства, зокрема Закону України "Про публічні закупівлі", для забезпечення повної відповідності тендерної документації його вимогам. Для відповідальних за закупівлі осіб організовано навчання із залученням кваліфікованих фахівців, що дозволить запобігти повторенню подібних помилок, та здійснено притягнення до службової відповідальності. Крім того, розроблено та впроваджено внутрішні контрольні механізми для перевірки документів та процедур закупівель на кожному етапі.
Усі порушення, виявлені у висновку, були прийняті до уваги, а заходи для їх усунення належним чином реалізовані. Ми зобов’язуємося в подальшому забезпечувати суворе дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Інформація про проведену роботу та вжиті заходи буде оприлюднена через електронну систему закупівель у встановлений строк.
На підставі зазначеного вище просимо здійснити дії відповідно до частини дев'ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме — відобразити в електронній системі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що такий орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель.
Дата публікації звіту:
13.03.2025 11:39
Запити/Пояснення
Номер:
dbafbdb19a934962a6068d0cd8bf9787
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
04.03.2025 15:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Як та за якими критеріями Замовником здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх постачання саме фізичну особу-підприємця Мкртчян Маріне Вігенівна, з якою укладено договір про закупівлю послуг від 10.01.2025 № 17 без використання електронної системи закупівель?
Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо надсилання запитів цінових пропозицій іншим учасникам ринку, окрім переможця, та надати документальне підтвердження відповідей на них.
3. Відповідно до пункту 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
У разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Чому Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи у формі, передбаченій Особливостями?
Надати обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі у формі, передбаченій Особливостями (розпорядче рішення замовника або інший документ підготовлений уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджений (затверджений) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника) шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
4. Надайте інформацію щодо стану виконання укладеного договору від 10.01.2025 № 17.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
af08c5bcbea145a09cddb6cef68a5a25
Назва:
Надання інформації
Дата опублікування:
07.03.2025 11:15
Опис:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі UA-2025-01-10-005510-a:
Управління освіти, молоді, спорту та культури виконавчого комітету Березівської міської ради Одеської області (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне.
10 січня 2025 року Замовник опублікував інформацію про укладення договору на «Філе куряче» згідно з ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-01-10-005510-a) у порядку закупівлі без використання електронної системи. Процедура укладення договору проведена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням вимог Постанови № 1178.
Процедура укладення договору проведена із дотриманням вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципів здійснення публічних закупівель, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість і прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об'єктивне та неупереджене визначення переможця; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник надає відповідь на запитувану інформацію, на підставі проведеного моніторингу процедури укладення договору Управлінням Південного офісу Держаудитслужби (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-02-000663-a).
Питання 1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Технічні характеристики предмету закупівлі укладеного договору - визначені на підставі господарської потреби Замовника в необхідності забезпечення регулярних поставок «Філе куряче вищого ґатунку с/з», із врахуванням обсягу потреби за минулі річні потреби із врахуванням умов на 2025 рік.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі був проведений з урахуванням Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 (зі змінами) за допомогою методу порівняння та аналізу ринкових цін, а також на основі роз’яснень Мінекономіки «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі» № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019 року. Система електронних закупівель Prozorro надає відкритий доступ до публічних закупівель, що дозволяє аналізувати не тільки власні попередні закупівлі ідентичного або аналогічного товару, але й угоди купівлі-продажу інших Замовників з урахуванням індексу інфляції.
Очікувана вартість предмета закупівлі, передбачена кошторисом та річним планом закупівель на 2025 рік, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни, включаючи вартість послуги доставки, податки та збори, що сплачуються або мають бути сплачені, а також усіх інших витрат відповідно до вимог чинного законодавства щодо формування цін на товар-предмет закупівлі за визначеним переліком та із врахуванням спеціального законодавства, про що далі.
Предметом закупівлі є «М’ясо» (ДК 021:2015-15110000-2), деталізований код Курятина ДК 021:2015-15112130-6 (філе куряче).
Закупівля здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства України щодо якості, безпечності та санітарних норм, а також з урахуванням специфічних вимог до постачання продукції в заклади освіти, зокрема в дитячий будинок.
Куряче філе повинно відповідати вищому ґатунку та відповідним нормативним документам, таким як ТУ У 15.1-31398117-001-2003 або ТУ У 15.1-25412361-011:2010 чи еквіваленту, внесеному до фонду технічних умов України.
Філе має бути сухої заморозки, без стороннього запаху, залишків шкіри, згустків крові, забруднень, а також без наявності льоду. Вміст токсичних елементів, афлатоксину В1, гормональних препаратів, антибіотиків і пестицидів у м’ясі не повинен перевищувати допустимих рівнів відповідно до санітарних норм України.
Залишок терміну придатності продукції на момент поставки повинен становити не менше 85% від загального терміну зберігання.
Якість продукції має відповідати чинним державним стандартам та санітарним нормам, а також вимогам харчування, що передбачені Інструкцією з організації харчування дітей у дошкільних закладах, затвердженою наказом МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 року № 298/227.
Загальна кількість товару, що підлягає закупівлі, становить 4900 кг курячого філе.
Поставка здійснюється протягом 2025 року, один раз на тиждень до 13:00, відповідно до заявок замовника. Замовлення може надходити телефоном, факсом або електронною поштою, а учасник закупівлі зобов’язаний призначити відповідальну особу за прийняття заявок.
Неприйняття замовлення постачальником є неприпустимим, а у випадку затримки поставки більше ніж на одну добу від погодженої дати замовник має право анулювати замовлення без будь-якої компенсації постачальнику.
Кожна партія товару повинна відповідати зазначеним у замовленні вимогам щодо кількості, якості, терміну придатності, умов зберігання та транспортування.
Строк придатності продукції на день поставки повинен становити не менше 80% від загального строку зберігання.
Поставка товару здійснюється учасником за власний рахунок, включаючи доставку, навантаження та розвантаження.
Для перевезення продукції використовується спеціально обладнаний транспорт, який має забезпечувати:
- Збереження товару під час перевезення та відповідність умовам транспортування.
- Необхідний температурний режим, який відповідає технічним регламентам для даного типу продукції.
- Санітарні норми, зокрема проходження обов’язкової санітарної обробки.
- Відповідність правилам сумісного перевезення продуктів харчування, передбаченим нормативними актами.
Замовник здійснював моніторинг середньоринкових цін закупівель м’ясо – «Філе куряче» згідно з переліком який є актуальним на момент проведення закупівлі, а також на основі історії закупівель за період жовтня-грудня 2024 року із передбаченою потребою на 2025 рік на формування вимог тендерної документації та проекту договору для закупівлі, що не відбулась, та відповідно відображена тут.
Замовником опубліковано інформацію про закупівлю на електронному майданчику за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-01-10-005510-a, а також було здійснено публікацію інформації про план використання кошторису за цим призначенням: https://prozorro.gov.ua/plan/ UA-P-2025-01-10-007447-a.
Питання 2.. Як та за якими критеріями Замовником здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх постачання саме фізичну особу-підприємця Мкртчян Маріне Вігенівна, з якою укладено договір про закупівлю послуг від 10.01.2025 № 17 без використання електронної системи закупівель?
Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо надсилання запитів цінових пропозицій іншим учасникам ринку, окрім переможця, та надати документальне підтвердження відповідей на них.
Замовником було здійснено пошук потенційних постачальників товару відповідно до предмета закупівлі, орієнтуючись на місцезнаходження Замовника і його об’єктів. Основна мета такого підходу полягала у забезпеченні можливості фактичного надання послуг з харчування, враховуючи логістичні та економічні аспекти.
У процесі пошуку потенційних постачальник товару Замовник проаналізував наявні суб’єкти господарювання в межах територіальної громади, а також у сусідніх територіальних громадах. Однак, за результатами такого аналізу було встановлено, що жодних інших пропозицій, окрім пропозиції ФОП Мкртчян М.В. (код ЄДРПОУ 2299522802) , виявлено не було.
Основними факторами, що вплинули на відсутність альтернативних постачальників, є:
- Невелика кількість населення в територіальній громаді, що безпосередньо впливає на кількість суб’єктів господарювання, які можуть здійснювати поставку товару згідно вимог Замовника (кожного тижня, за рахунок постачальника, невеликими партіями).
- Відповідні вимоги до свіжості та належності умов зберігання та доставки предмету закупівлі («м’яса – філе курячого»), як такого, що вимагає забезпечення спеціальних умов та короткої дистанції.
- Логістичні витрати, пов’язані з постачанням харчових продуктів та організацією самого процесу поставку кожного тижня протягом цілого року, що робить нераціональним та виключає підприємницький інтерес суб’єктів господарювання з інших регіонів.
З урахуванням зазначених факторів, Замовник знайшов одну пропозицію, щодо здійснення поставки із дотриманням вимоги порядку доставки « Поставка до дитячого будинку здійснюється протягом 2025 року, один раз на тиждень до 13:00 години. Замовлення на доставку Товару надається телефоном, факсом або на електронну пошту. Учасником призначається особа відповідальна за прийом заявок» – від ФОП Мкртчян М.В. (код ЄДРПОУ 2299522802) . У зв’язку з цим, договір про надання послуг було укладено саме з цим суб’єктом господарювання відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей, затверджених Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022.
Крім того, варто зазначити, що процедура закупівлі також не відбулася через відсутність поданих пропозицій. Жоден інший учасник не виявив зацікавленості у наданні відповідних послуг, що додатково підтверджує відсутність альтернативних постачальників. Таким чином, укладення договору без використання електронної системи закупівель було вимушеним рішенням, спрямованим на забезпечення безперебійного неповнолітніх відповідно до встановлених нормативів.
Замовник здійснив повну, всебічну та об’єктивну перевірку документів ФОП Мкртчян М.В. (код ЄДРПОУ 2299522802) під час укладення договору без використання електронного майданчика відповідно до актуальних на момент проведення закупівлі вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами) та відповідно до вимог підпункту 3 пункту 44, підпункту 2 пункту 45 та абзацу 15 пункту 47 Особливостей і Закону України «Про публічні закупівлі» на підставі наданих документів та публічних даних державних реєстрів, та встановлено, що відсутні обставини для відмови в укладенні договору, а також встановлено відповідність виконавця до вимог закупівлі Тендерної документації закупівлі, що не відбулась.
Замовник перевірив документи контрагента ФОП Мкртчян М.В. (код ЄДРПОУ 2299522802) на достовірність і встановив, що недостовірна інформація відсутня згідно з публічними даними та державними реєстрами. Тому вимоги абзацу першого пункту 42 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) виконані.
Питання 3. Відповідно до пункту 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
У разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Чому Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи у формі, передбаченій Особливостями?
Надати обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі у формі, передбаченій Особливостями (розпорядче рішення замовника або інший документ підготовлений уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджений (затверджений) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника) шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Вид та ідентифікатор процедури закупівлі (у разі наявності):
Закупівля без використання електронної системи.
Розмір бюджетного призначення: 1 029 000,00 UAH гривень.
Відповідно до статті 64 Конституції України (далі — Конституція) в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Воєнний стан в Україні продовжено до 9 травня 2025 року. Відповідно до Указу Президента України від 14 січня 2025 року № 26/2025 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 15 січня 2025 року № 4220-IX, строк дії воєнного стану продовжено з 05:30 8 лютого 2025 року на 90 діб, тобто до 9 травня 2025 року. Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно: Ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні.
Забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 12 і Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
Працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану.
Розробляє та вводить в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 6 пункту 13: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прий Управління освіти, молоді, спорту та культури виконавчого комітету Березівської міської ради Одеської області оголосило закупівлю «Філе куряче.» Закупівля проводилася за процедурою відкритих торгів, однак вона не відбулася через відсутність поданих пропозицій.
Оголошення про закупівлю було оприлюднене 02 січня 2025 року, а строк поставки товару визначався до 31 грудня 2025 року. Закупівля включала поставку товару «Куряче філе» - 4900 кілограм.
Однак закупівля не відбулася, оскільки жоден учасник не подав тендерну пропозицію у встановлений строк. Як наслідок, договір про закупівлю не був укладений, а фінансування залишилося невикористаним.
Замовник має право повторно оголосити закупівлю або обрати інші механізми проведення закупівлі відповідно до чинного законодавства.
При цьому Замовником підтверджується наявність нагальної потреби в закупівлі «М’ясо» відповідно до коду ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо Єдиного закупівельного словника, так як поставки даного товару безпосередньо впливають на господарську діяльність Замовника.
Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі та якнайшвидшого забезпечення наявної потреби замовника в умовах воєнного стану, замовник прийняв рішення щодо забезпечення закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 6 пункту 13 Особливостей.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Замовник дотримується вимог, що відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022, він зобов’язаний оприлюднити в електронній системі закупівель Prozorro укладений договір та всі додатки до нього.
Однак, у зв’язку з перебоями в електропостачанні та нестабільною роботою інтернет-з’єднання 05 лютого 2025 року за місцезнаходженням уповноваженої особи, які мали місце під час завантаження файлів, було допущено технічну помилку, внаслідок чого файл із підписаним договором не було належним чином оприлюднено( «файл не провантажився до ЦБД під час публікації інформації про договір»).
До цієї відповіді додається файл із обґрунтуванням для укладення договору без використання електронної системи закупівль, що підтверджує наявність підстав та відповідність вимогам законодавства.
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження): файл «обгрунтування п 6.pdf» та інформація про закупівлю, що невідбулась https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2025-01-02-000663-a.
Питання 4. Надайте інформацію щодо стану виконання укладеного договору від 10.01.2025 № 17.
Щодо стану виконання укладеного договору від 10.01.2025 № 17 повідомляємо, що за період січня-лютого 2025 року замовником було отримано товару на загальну суму 144359,95 гривень відповідно до умов договору.
Поставка товару здійснювалася згідно з узгодженими заявками та у відповідності до встановлених у договорі строків і умов. Всі отримані партії товару були прийняті без зауважень, що підтверджується відповідними документами, зокрема актами приймання-передачі та накладними.
Виконання договору триває, а поставка решти товару буде здійснюватися відповідно до погодженого графіку.
Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», відповідь із необхідною інформацією Замовник завантажив через електронну систему закупівель Prozorro. Пояснення було надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту, тобто в період з 05 по 07 березня 2025 року.
Додатки:
1. Обґрунтування підстав укладення договору.
2. Інформація про закупівлю, що не відбулась.
3. Моніторинг цін.