• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Видалення аварійних дерев

Згідно Рішення сесії міської ради №3213 від 20.12.2024 Про затвердження Титульного списку по поточному утриманню населених пунктів Берегівської територіальної громади (благоустрій) на 2025 рік

Завершена

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Номер: d0928d52a50543c198b48a598b12ec6f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-02-24-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.02.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 24.02.2025 14:29 - 18.03.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 24.02.2025 № 10-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Сергій ТУРЕНОК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 24.02.2025 № 10-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2025-01-08-002832-a 08.01.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 95) 948-00-53, v.yu.vatrala@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до тендерної документації та їх оприлюднення встановлено порушення абзацу четвертого пункту 54 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено, що тендерна документація складена з порушенням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «Волошин Степан Михайлович» та визнання його переможцем встановлено порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей та підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді тендерних пропозицій, зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) з ФОП «Волошин Степан Михайлович» від 17.02.2025 №16Б/2025, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 березня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 19.09.2024, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ, орган оскарження), розгляду тендерної пропозиції на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління міського господарства та благоустрою Берегівської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 08.01.2025 року № 09 зі змінами, тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Волошин Степан Михайлович, (далі - ФОП Волошин Степан Михайлович), протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ФОП Волошин Степан Михайлович від 22.01.2025 № 20; рішення постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1735-р/пк-пз від 05.02.2025 (далі – орган оскарження); протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ФОП Волошин Степан Михайлович від 11.02.2025 № 23, повідомлення про намір укласти договір від 11.02.2025 року, договір від 17.02.2025 №16Б/2025. Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Відповідно до абзацу третього пункту 54 Особливостей - Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону № 922-VIII, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. При цьому, у відповідності до абзацу четвертого пункту 54 Особливостей - зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Так, під час аналізу інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником 13.01.2025 оприлюднено тендерну документацію у новій редакції, проте окремого документу з переліком змін, що внесені до тендерної документації в електронній системі закупівель не оприлюднено. Таким чином, за результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до тендерної документації та їх оприлюднення встановлено, що Замовником в порушення абзацу четвертого пункту 54 Особливостей в електронній системі закупівель не оприлюднено перелік змін, що внесені до тендерної документації. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено наступне. За нормами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей. Пунктом 44 Особливостей передбачено виключний перелік підстав для відхилення. Так, згідно абзацу восьмого підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176)». Однак, Замовником у тендерній документації (Розділ 5 «Оцінка тендерної пропозиції» пункт 5.5 «Відхилення тендерних пропозицій») зазначено: «…є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176)…». Відповідно до абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей. Проте, відповідно до Розділу 5. «Оцінка тендерної пропозиції» пункту 5.5 «Відхилення тендерних пропозицій» тендерної документації «не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей», отже Замовником не враховано зміни, внесені до пунктів 44 та 47 Особливостей. Крім того, відповідно до підпункту 11 пункту 47 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА. Однак, Замовником у пункті 3.5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» зазначено, зокрема, що: Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: «…11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції». Враховуючи викладене, тендерна документація складена Замовником не у відповідності до чинної редакції Особливостей (19.09.2024), чим порушено абзац перший частини третьої статті 22 Закону № 922 та пункт 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «Волошин Степан Михайлович» та визначення його переможцем встановлено наступне. Замовником у пункті 1 Додатку 2 до тендерної документації на підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі кваліфікаційного критерію щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази встановлено вимогу про надання підтвердження підстави володіння та / або користування учасник процедури закупівлі шляхом подання документів, що підтверджують право власності або іншого документу, який підтверджує право володіння або договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці. В ході аналізу документів, наявних в електронній системі закупівель встановлено, що учасником ФОП «Волошин Степан Михайлович» на підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази у складі тендерної пропозиції надано договір оренди транспортного засобу, зазначеного у довідці від 17.01.2025 № 03/17-25, а саме: договір від 01.08.2024 № 7 з фізичною особою Добош І.В. (ЗИЛ, державний номер АО4718НО), який не містить нотаріального посвідчення. Виходячи з приписів частини другої статті 799 Цивільного кодексу України - договір найму (оренди) транспортного засобу за участю фізичної особи підлягає нотаріальному посвідченню. Частиною третьою статті 640 цього Кодексу встановлено, що договір, який підлягає нотаріальному посвідченню, є укладеним з дня такого посвідчення. При цьому, у разі недодержання сторонами вимог законодавства про нотаріальне посвідчення договору, такий договір є нікчемним відповідно до частини першої статті 220 Цивільного кодексу України. Крім того, за результатами аналізу питання щодо виконання рішення органу оскарження №1735-р/пк-пз від 05.02.2025 встановлено наступне. Органом оскарження здійснено розгляд скарги учасника ФОП «Волошин Степан Михайлович» щодо безпідставного відхилення Замовником тендерної пропозиції, а саме: «…Відповідно до протоколу від 22.01.2025 №20 підставою відхилення Пропозиції Скаржника було наступне: "Враховуючи статті 10, 11 та 33 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі Закону), Положення про уповноважену особу, що затверджене рішенням Берегівського виконавчого комітету від 25.01.2023р. № 21, особливостей закупівель згідно вимог ПКМ України від 12.10.2022р. №1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт, послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" на період дій правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" із змінами та доповненнями, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. В зв’язку з невідповідністю тендерної пропозиції учасника технічним умовам предмету закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації), а саме: відсутність 3 спеціалізованої техніки та кваліфікованих працівників для належного виконання робіт по предмету тендерної закупівлі за ідентифікатором закупівлі: UA-2025-01-08-002832-a ВИРІШИВ: 1. Відхилити тендерну пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями ФОП "Волошин Степан Михайлович" за ідентифікатором закупівлі: UA-2025-01-08- 002832-а"...» Водночас, відповідно до мотивувальної частини рішення органу оскарження №1735-р/пк-пз від 05.02.2025 слідує, зокрема, що у складі Пропозиції Скаржника (учасника ФОП «Волошин Степан Михайлович») відсутня інформація про наявність працівників (а отже не менше двох) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та необхідності надання учаснику можливості виправити зазначені невідповідності відповідно до пункту 43 Особливостей, шляхом оприлюднення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Окрім того, зобов’язано Управління міського господарства та благоустрою Берегівської міської ради (код ЄДРПОУ 26099415) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Волошина Степана Михайловича (код ЄДРПОУ 3057700090) за процедурою закупівлі — "Видалення аварійних дерев", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-08-002832-a. Проте, в ході моніторингу встановлено, що Замовником всупереч зазначеній інформації в мотивувальній частині рішення органу оскарження, прийнято рішення про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП «Волошин Степан Михайлович» та визначення його переможцем без застосування пункту 43 Особливостей (протокол від 11.02.2025 № 23). Абзацом першим пункту 43 Особливостей визначені наступні умови та зобов’язання: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, в порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ФОП «Волошин Степан Михайлович», що вимагалися на підтвердження кваліфікаційним критеріям, визначеним у Додатку 2 тендерної документації, тим самим не надав можливість учаснику усунути такі невідповідності. Враховуючи вищезазначене, учасником ФОП «Волошин Степан Михайлович» документально не підтверджено кваліфікаційні критерії щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, а також щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у спосіб, визначений Замовником в тендерній документації. Як наслідок, тендерна пропозиція учасника ФОП «Волошин Степан Михайлович» не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII та вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII. Таким чином, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час розгляду та оцінки тендерної пропозиції учасника ФОП «Волошин Степан Михайлович», внаслідок вказаних дій (бездіяльності) виникли обставини, порушення Замовником абзацу першого пункту 43 Особливостей та відповідно в порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено учасника торгів, як такого що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. З урахуванням викладеного, під час здійснення моніторингу постала потреба у отриманні пояснень щодо розгляду та оцінки відповідності учасника ФОП «Волошин Степан Михайлович» вимогам тендерної документації, відповідно Замовнику 24.02.2025 та 27.02.2025 через електронну систему закупівель було направлено запити про надання інформації та підтвердних документів, проте в порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII Замовником відповідних пояснень (інформації, документів) не надано.
Період усунення порушень: 07.03.2025 11:03 - 22.03.2025 00:00
Дата публікації висновку: 07.03.2025 11:03

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Прийнято рішення припинити зобов’язання шляхом розірвання договору з ФОП «Волошин Степан Михайлович» від 17.02.2025 №16Б/2025, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель.
Дата публікації звіту: 10.03.2025 15:12

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації: 17.03.2025 14:32

Запити/Пояснення