-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Електрична енергія
Електрична енергія. Оплата вартості електричної енергії за цим Договором здійснюється Споживачем згідно спів фінансуванням з міського бюджету на 2025 рік, яка реалізується в межах бюджетного фінансування на 2025 рік та кошти від господарської діяльності (власні кошти) в 2025 р.
Завершена
2 905 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 525.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 525.00 UAH
Номер:
1cb9d6674df5466d82983fabc374f1ae
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-25-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.02.2025 00:00
Період моніторингу:
25.02.2025 16:13 - 19.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
25.02.2025 № 9-З
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка заступника начальника Управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби у Херсонській області Владислава Щербенка від 25.02.2025.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
25.02.2025 №9-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2025-01-02-007419-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
Дата закінчення моніторингу: 06 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 в редакції 19.09.2024 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунальне підприємство «Теплокомунгосп» (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, що затверджена рішенням уповноваженої особи від 04.01.2025; тендерну пропозицію ТОВ «ЯСНО+»; договір про закупівлю від 24.01.2025 № 77721210995П-Т125 ціною 2 339 400,00 гривень, пояснення Замовника надані 03.03.2025 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
1. За наслідками проведеного моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Абзацем першим пункту 28 Особливостей встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/ або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Моніторингом установлено, що тендерна документація Замовника не містить окремого додатку з переліком всіх документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції чим порушено вимоги абзаців першого та десятого пункту 28 Особливостей.
2. Відповідно до оголошення про закупівлю, підпункту 4.4 пункту 4 Розділу І тендерної документації та Додатку 3 до тендерної документації Замовник оприлюднив інформацію про намір придбати електричну енергію на 2025 рік у кількості 350 000 кВт/год.
Згідно пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовник визначив, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, в тому числі – заповненою та підписаною тендерною пропозицією згідно Додатку 4 до цієї тендерної документації.
На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «Ясно+» у складі тендерної пропозиції надав файл «+++ПРОПОЗИЦІЯ.pdf», в якому запропонував обсяг електричної енергії в кількості 3 500 000 кВт/год, при цьому у документі тендерної пропозиції «++ТЕХНІЧНІ.pdf» учасник ТОВ «Ясно+» визначив обсяг електричної енергії в кількості 350 000 кВт/год, що є невідповідністю в інформації та документах, що подані учасником.
Проте, Замовник не встановив невідповідність у інформації та документах учасника ТОВ «Ясно+» та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не надав можливості учаснику виправити зазначені невідповідності.
3. Крім того, моніторингом установлено, що відповідно до Додатку 3 до тендерної документації Замовник затвердив технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
При цьому, на підтвердження технічних та якісних характеристик Замовник у Додатку 3 до тендерної документації визначив перелік документів та інформації, що має надати учасник торгів, в тому числі надання копій діючих сертифікатів ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» та ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», при цьому Замовник конкретизував, що вищезазначені сертифікати повинні бути видані органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, перевірити включення до реєстру можливе за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov.
На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «Ясно+» у складі тендерної пропозиції надав копії сертифікатів від 04.06.2024 № UA.CУ28000.240503.03-24 (ДСТУ ISO 28000:2008) та від 04.06.2024 № UA.CУ.37001.240503.01-24 (ДСТУ ISO 37001:2018), що видані органом сертифікації ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ», проте вищезазначене товариство не включено до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України за вказаними сертифікатами, чим не дотримано вимоги Додатку 3 до тендерної документації.
Таким чином, учасник ТОВ «Ясно+» не підтвердив технічні та якісні характеристики за предметом закупівлі у спосіб, що визначений Замовником згідно Додатку 3 до тендерної документації.
Відповідно до абз.2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
Проте, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Ясно+» та рішенням уповноваженої особи від 16.01.2025 визначено його переможцем тендеру.
4. Також, моніторингом установлено, що через електронну систему закупівель 17.01.2025 оприлюднено звернення від учасника торгів ТОВ «ЕНЕРГОЦЕНТР ПЛЮС», в якому зазначив факти невідповідності пропозиції учасника ТОВ «Ясно+» до вимог тендерної документації.
Замовник, відповівши на звернення учасника, що оприлюднено в електронній системі закупівель 20.01.2025, визнав встановлені порушення та проінформував, що в подальшому буде враховувати вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності сертифікатів ДСТУ ISO.
Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник зобов’язаний відмінити процедуру закупівлі у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник не відмінив процедуру закупівлі та 24.01.2025 уклав договір за № 77721210995II-T125 на постачання електричної енергії на суму 2 339 400 гривень.
Відповідно до пояснень від 03.03.2025, що надані на запит Держаудитслужби, Замовник погоджується з виявленими порушеннями та проводяться дії щодо розірвання договору про закупівлю.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення абзаців першого та десятого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Ясно+» установлено порушення вимог пункту 43, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 та підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
Період усунення порушень:
07.03.2025 15:50 - 22.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
07.03.2025 15:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Протоколи та усунення порушень
Дата публікації звіту:
16.04.2025 11:35
Запити/Пояснення
Номер:
0cdc0788e66146e59930fd20f0129f8b
Назва:
Запит Замовнику на пояснення
Дата опублікування:
26.02.2025 17:33
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі електричної енергії (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-02-007419-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації, документів), а саме:
1. Чому тендерна документація Замовника не містить окремого додатку з переліком всіх документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та окремого додатку з переліком документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі?
2. Встановлено, що учасником ТОВ «Ясно+» у складі своєї пропозиції завантажено файл «+++ПРОПОЗИЦІЯ.pdf», в якому запропонований обсяг електричної енергії в кількості 3 500 000 кВт/год, разом з цим у документі «++ТЕХНІЧНІ.pdf» учасником визначено обсяг 350 000 кВт/год, що є невідповідністю в інформації та документах, що подані учасником.
У зв'язку з чим поясніть чому Замовник не надав можливості учаснику виправити зазначені невідповідності?
3. Встановлено, що відповідно до Додатку №3 тендерної документації Замовником затверджені технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
При цьому встановлено, що на підтвердження технічних та якісних характеристик Замовником у Додатку №3 визначено перелік документів та інформації, що має надати учасник торгів, в тому числі надання копій діючих сертифікатів ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» та ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», при цьому Замовником конретизовано, що вищезазначені сертифікати повинні бути видані органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, перевірити включення до реєстру можливе за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov.
Водночас встановлено, що пропозиція учасника торгів ТОВ «Ясно+» містить копії сертифікатів від 04.06.2024 № UA.CУ28000.240503.03-24 (ДСТУ ISO 28000:2008) та від 04.06.2024 № UA.CУ.37001.240503.01-24 (ДСТУ ISO 37001:2018), що видані органом сертифікації ТОВ «Центр оцінки Відповідності «ФАКТУМ», проте вищезазначене товариство не включене до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України.
Таким чином учасником ТОВ «Ясно+» не підтверджено технічні та якісні характеристики за предметом закупівлі у спосіб, що визначений Замовником згідно до Додатку №3 тендерної документації.
У зв'язку з чим поясніть чому Замовник не відхилив пропозицію учасника торгів ТОВ «Ясно+», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Поряд з тим інформуємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
6e6bbfb459494e999d9400f0ff0687ca
Назва:
Надання відповідей
Дата опублікування:
03.03.2025 08:58
Опис:
1. Чому тендерна документація Замовника не містить окремого додатку з переліком всіх документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та окремого додатку з переліком документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі?
Відповідь на запит Держаудитслужби України
Замовником при складанні тендерної документації на закупівлю електричної енергії в додатку 1 враховані:
- перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей;
- довідка (інформація)
- документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (юридичною особою):
- документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (фізичною особою чи фізичною особою-підприємцем):
- інша інформація (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців), що затрудняє Учасників при підготовці документів. В подальшому Замовнику потрібно врахувати окремого додатку з переліком документів та/або інформації до тендерної документації .
2. Встановлено, що учасником ТОВ «Ясно+» у складі своєї пропозиції завантажено файл «+++ПРОПОЗИЦІЯ.pdf», в якому запропонований обсяг електричної енергії в кількості 3 500 000 кВт/год, разом з цим у документі «++ТЕХНІЧНІ.pdf» учасником визначено обсяг 350 000 кВт/год, що є невідповідністю в інформації та документах, що подані учасником. У зв'язку з чим поясніть чому Замовник не надав можливості учаснику виправити зазначені невідповідності?
Відповідь на запит Держаудитслужби України
В Додатку 4 до Тендерної документації «Тендерна пропозиція» Замовник зробив технічну помилку (описку) в кількості кВт*год., Учаснику було повідомлено в телефонній розмові. Пропозиція Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЯСНО+» вартість електроенергії розрахована на 350 000 кВт*год.
3. Встановлено, що відповідно до Додатку №3 тендерної документації Замовником затверджені технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. При цьому встановлено, що на підтвердження технічних та якісних характеристик Замовником у Додатку №3 визначено перелік документів та інформації, що має надати учасник торгів, в тому числі надання копій діючих сертифікатів ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» та ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», при цьому Замовником конретизовано, що вищезазначені сертифікати повинні бути видані органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, перевірити включення до реєстру можливе за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov. Водночас встановлено, що пропозиція учасника торгів ТОВ «Ясно+» містить копії сертифікатів від 04.06.2024 № UA.CУ28000.240503.03-24 (ДСТУ ISO 28000:2008) та від 04.06.2024 № UA.CУ.37001.240503.01-24 (ДСТУ ISO 37001:2018), що видані органом сертифікації ТОВ «Центр оцінки Відповідності «ФАКТУМ», проте вищезазначене товариство не включене до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Таким чином учасником ТОВ «Ясно+» не підтверджено технічні та якісні характеристики за предметом закупівлі у спосіб, що визначений Замовником згідно до Додатку №3 тендерної документації. У зв'язку з чим поясніть чому Замовник не відхилив пропозицію учасника торгів ТОВ «Ясно+», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі?
Відповідь на запит Держаудитслужби України
Відповідь надана ТОВ «Ясно+» комунальному підприємству «Теплокомунгосп»: у Додатку 3 тендерної документації наявна вимога про надання сертифікатів:
- ДСТУ EN ISO 9001:2015;
- ДСТУ ISO 14001:2015;
- ДСТУ ISO 37001:2018;
- ДСТУ ISO 45001:2018;
- ДСТУ ISO 28000:2008;
- ДСТУ ISO 50001:2020.
Замовником встановлені виключні вимоги щодо даних сертифікатів: «Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який видано органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, перевірити включення до реєстру можливе за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov.»
Замовником не встановлено жодних вимог про те, що дані сертифікати повинні бути видані на певний товар, напрямок чи вид діяльності тощо. Замовником не встановлено жодних вимог щодо сфери акредитації органу сертифікації, єдиною вимогою до органу сертифікації є те, що він повинен бути «включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, перевірити включення до реєстру можливе за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov.»
Також слід зазначити, що відповідно до п. 29 Особливостей (Постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022 р.) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються та замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На підставі п. 28, 29 Особливостей та враховуючи ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не встановлював жодних вимог щодо відповідності сертифікатів предмету закупівлі, вимог чи кваліфікаційних критеріїв до органів сертифікації тощо, єдиною вимогою, що випливає з положень Додатку 3 – це чинність сертифікатів та наявність органу сертифікації у реєстрі (переліку) Національного агентства з акредитації України.
При перевірці тендерної пропозиції ТОВ «ЯСНО+» (далі – Учасник) було виявлено, що даний Учасник надав усі вищезазначені сертифікати, які вимагались у тендерній документації. Дата видачі сертифікатів 04.06.2024 р., дійсні до 03.06.2027 р., видані Органом сертифікації ТОВ «ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ФАКТУМ», код ЄДРПОУ 38222805.
Замовником перевірено наявність включення до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності НААУ за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov. У файлі «Органи з сертифікації систем менеджменту (ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1)» виявлено наявність Органу сертифікації ТОВ «ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ФАКТУМ» під № 80095. Жодних інших вимог до органу сертифікації не встановлювалось у тендерній документації.
Додатково у ході перевірки сертифікатів ISO наданих Учасником виявлено, що підтвердження чинності сертифікатів можливо також, зокрема, шляхом сканування QR-кодів розміщених на сертифікатах та за номером телефону. Замовником перевірено та підтверджено чинність усіх сертифікатів вищезазначеними способами.
Слід зазначити, що сертифікати ISO не впливають на технічну специфікацію предмета закупівлі, найменування товару, його якості, кількості тощо.
У п.п. 2 п. 44 Особливостей передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію, зокрема, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. У п.43 Особливостей визначено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Учасник надав необхідні документи в повному обсязі, технічна специфікація повністю відповідає предмету закупівлі. На підставі вищезазначеного, підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника, передбачені чинним законодавством, зокрема, у п. 44 Особливостей, відсутні.
В зв’язку з невідповідністю документації комунальне підприємство «Теплокомунгосп» направило лист до ТОВ «ЯСНО+» щодо розірвання договору про постачання електричної енергії з 01 квітня 2024 р.
Лист про розірвання договору додається.
Уповноважена особа Мироненко Н.М.
Номер:
cbc1d56ffd434e1d93fd477befba0353
Назва:
Надання відповідей
Дата опублікування:
03.03.2025 08:53
Опис:
1. Чому тендерна документація Замовника не містить окремого додатку з переліком всіх документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та окремого додатку з переліком документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі?
Відповідь на запит Держаудитслужби України
Замовником при складанні тендерної документації на закупівлю електричної енергії в додатку 1 враховані:
- перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей;
- довідка (інформація)
- документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (юридичною особою):
- документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (фізичною особою чи фізичною особою-підприємцем):
- інша інформація (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців), що затрудняє Учасників при підготовці документів. В подальшому Замовнику потрібно врахувати окремого додатку з переліком документів та/або інформації до тендерної документації .
2. Встановлено, що учасником ТОВ «Ясно+» у складі своєї пропозиції завантажено файл «+++ПРОПОЗИЦІЯ.pdf», в якому запропонований обсяг електричної енергії в кількості 3 500 000 кВт/год, разом з цим у документі «++ТЕХНІЧНІ.pdf» учасником визначено обсяг 350 000 кВт/год, що є невідповідністю в інформації та документах, що подані учасником. У зв'язку з чим поясніть чому Замовник не надав можливості учаснику виправити зазначені невідповідності?
Відповідь на запит Держаудитслужби України
В Додатку 4 до Тендерної документації «Тендерна пропозиція» Замовник зробив технічну помилку (описку) в кількості кВт*год., Учаснику було повідомлено в телефонній розмові. Пропозиція Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЯСНО+» вартість електроенергії розрахована на 350 000 кВт*год.
3. Встановлено, що відповідно до Додатку №3 тендерної документації Замовником затверджені технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. При цьому встановлено, що на підтвердження технічних та якісних характеристик Замовником у Додатку №3 визначено перелік документів та інформації, що має надати учасник торгів, в тому числі надання копій діючих сертифікатів ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» та ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», при цьому Замовником конретизовано, що вищезазначені сертифікати повинні бути видані органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, перевірити включення до реєстру можливе за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov. Водночас встановлено, що пропозиція учасника торгів ТОВ «Ясно+» містить копії сертифікатів від 04.06.2024 № UA.CУ28000.240503.03-24 (ДСТУ ISO 28000:2008) та від 04.06.2024 № UA.CУ.37001.240503.01-24 (ДСТУ ISO 37001:2018), що видані органом сертифікації ТОВ «Центр оцінки Відповідності «ФАКТУМ», проте вищезазначене товариство не включене до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Таким чином учасником ТОВ «Ясно+» не підтверджено технічні та якісні характеристики за предметом закупівлі у спосіб, що визначений Замовником згідно до Додатку №3 тендерної документації. У зв'язку з чим поясніть чому Замовник не відхилив пропозицію учасника торгів ТОВ «Ясно+», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі?
Відповідь на запит Держаудитслужби України
Відповідь надана ТОВ «Ясно+» комунальному підприємству «Теплокомунгосп»: у Додатку 3 тендерної документації наявна вимога про надання сертифікатів:
- ДСТУ EN ISO 9001:2015;
- ДСТУ ISO 14001:2015;
- ДСТУ ISO 37001:2018;
- ДСТУ ISO 45001:2018;
- ДСТУ ISO 28000:2008;
- ДСТУ ISO 50001:2020.
Замовником встановлені виключні вимоги щодо даних сертифікатів: «Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який видано органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, перевірити включення до реєстру можливе за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov.»
Замовником не встановлено жодних вимог про те, що дані сертифікати повинні бути видані на певний товар, напрямок чи вид діяльності тощо. Замовником не встановлено жодних вимог щодо сфери акредитації органу сертифікації, єдиною вимогою до органу сертифікації є те, що він повинен бути «включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, перевірити включення до реєстру можливе за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov.»
Також слід зазначити, що відповідно до п. 29 Особливостей (Постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022 р.) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються та замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На підставі п. 28, 29 Особливостей та враховуючи ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не встановлював жодних вимог щодо відповідності сертифікатів предмету закупівлі, вимог чи кваліфікаційних критеріїв до органів сертифікації тощо, єдиною вимогою, що випливає з положень Додатку 3 – це чинність сертифікатів та наявність органу сертифікації у реєстрі (переліку) Національного агентства з акредитації України.
При перевірці тендерної пропозиції ТОВ «ЯСНО+» (далі – Учасник) було виявлено, що даний Учасник надав усі вищезазначені сертифікати, які вимагались у тендерній документації. Дата видачі сертифікатів 04.06.2024 р., дійсні до 03.06.2027 р., видані Органом сертифікації ТОВ «ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ФАКТУМ», код ЄДРПОУ 38222805.
Замовником перевірено наявність включення до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності НААУ за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov. У файлі «Органи з сертифікації систем менеджменту (ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1)» виявлено наявність Органу сертифікації ТОВ «ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ФАКТУМ» під № 80095. Жодних інших вимог до органу сертифікації не встановлювалось у тендерній документації.
Додатково у ході перевірки сертифікатів ISO наданих Учасником виявлено, що підтвердження чинності сертифікатів можливо також, зокрема, шляхом сканування QR-кодів розміщених на сертифікатах та за номером телефону. Замовником перевірено та підтверджено чинність усіх сертифікатів вищезазначеними способами.
Слід зазначити, що сертифікати ISO не впливають на технічну специфікацію предмета закупівлі, найменування товару, його якості, кількості тощо.
У п.п. 2 п. 44 Особливостей передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію, зокрема, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. У п.43 Особливостей визначено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Учасник надав необхідні документи в повному обсязі, технічна специфікація повністю відповідає предмету закупівлі. На підставі вищезазначеного, підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника, передбачені чинним законодавством, зокрема, у п. 44 Особливостей, відсутні.
В зв’язку з невідповідністю документації комунальне підприємство «Теплокомунгосп» направило лист до ТОВ «ЯСНО+» щодо розірвання договору про постачання електричної енергії з 01 квітня 2024 р.
Лист про розірвання договору додається.
Уповноважена особа Мироненко Н.М.
Номер:
bfa95bae4b364b028e15c414843b7fdb
Назва:
відповідь
Дата опублікування:
04.03.2025 09:09
Опис:
1. Чому тендерна документація Замовника не містить окремого додатку з переліком всіх документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та окремого додатку з переліком документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі?
Відповідь на запит Держаудитслужби України
Замовником при складанні тендерної документації на закупівлю електричної енергії в додатку 1 враховані:
- перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей;
- довідка (інформація)
- документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (юридичною особою):
- документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (фізичною особою чи фізичною особою-підприємцем):
- інша інформація (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців), що затрудняє Учасників при підготовці документів. В подальшому Замовнику потрібно врахувати окремого додатку з переліком документів та/або інформації до тендерної документації .
2. Встановлено, що учасником ТОВ «Ясно+» у складі своєї пропозиції завантажено файл «+++ПРОПОЗИЦІЯ.pdf», в якому запропонований обсяг електричної енергії в кількості 3 500 000 кВт/год, разом з цим у документі «++ТЕХНІЧНІ.pdf» учасником визначено обсяг 350 000 кВт/год, що є невідповідністю в інформації та документах, що подані учасником. У зв'язку з чим поясніть чому Замовник не надав можливості учаснику виправити зазначені невідповідності?
Відповідь на запит Держаудитслужби України
В Додатку 4 до Тендерної документації «Тендерна пропозиція» Замовник зробив технічну помилку (описку) в кількості кВт*год., Учаснику було повідомлено в телефонній розмові. Пропозиція Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЯСНО+» вартість електроенергії розрахована на 350 000 кВт*год.
3. Встановлено, що відповідно до Додатку №3 тендерної документації Замовником затверджені технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. При цьому встановлено, що на підтвердження технічних та якісних характеристик Замовником у Додатку №3 визначено перелік документів та інформації, що має надати учасник торгів, в тому числі надання копій діючих сертифікатів ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» та ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», при цьому Замовником конретизовано, що вищезазначені сертифікати повинні бути видані органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, перевірити включення до реєстру можливе за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov. Водночас встановлено, що пропозиція учасника торгів ТОВ «Ясно+» містить копії сертифікатів від 04.06.2024 № UA.CУ28000.240503.03-24 (ДСТУ ISO 28000:2008) та від 04.06.2024 № UA.CУ.37001.240503.01-24 (ДСТУ ISO 37001:2018), що видані органом сертифікації ТОВ «Центр оцінки Відповідності «ФАКТУМ», проте вищезазначене товариство не включене до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Таким чином учасником ТОВ «Ясно+» не підтверджено технічні та якісні характеристики за предметом закупівлі у спосіб, що визначений Замовником згідно до Додатку №3 тендерної документації. У зв'язку з чим поясніть чому Замовник не відхилив пропозицію учасника торгів ТОВ «Ясно+», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі?
Відповідь на запит Держаудитслужби України
Відповідь надана ТОВ «Ясно+» комунальному підприємству «Теплокомунгосп»: у Додатку 3 тендерної документації наявна вимога про надання сертифікатів:
- ДСТУ EN ISO 9001:2015;
- ДСТУ ISO 14001:2015;
- ДСТУ ISO 37001:2018;
- ДСТУ ISO 45001:2018;
- ДСТУ ISO 28000:2008;
- ДСТУ ISO 50001:2020.
Замовником встановлені виключні вимоги щодо даних сертифікатів: «Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який видано органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, перевірити включення до реєстру можливе за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov.»
Замовником не встановлено жодних вимог про те, що дані сертифікати повинні бути видані на певний товар, напрямок чи вид діяльності тощо. Замовником не встановлено жодних вимог щодо сфери акредитації органу сертифікації, єдиною вимогою до органу сертифікації є те, що він повинен бути «включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, перевірити включення до реєстру можливе за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov.»
Також слід зазначити, що відповідно до п. 29 Особливостей (Постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022 р.) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються та замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На підставі п. 28, 29 Особливостей та враховуючи ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не встановлював жодних вимог щодо відповідності сертифікатів предмету закупівлі, вимог чи кваліфікаційних критеріїв до органів сертифікації тощо, єдиною вимогою, що випливає з положень Додатку 3 – це чинність сертифікатів та наявність органу сертифікації у реєстрі (переліку) Національного агентства з акредитації України.
При перевірці тендерної пропозиції ТОВ «ЯСНО+» (далі – Учасник) було виявлено, що даний Учасник надав усі вищезазначені сертифікати, які вимагались у тендерній документації. Дата видачі сертифікатів 04.06.2024 р., дійсні до 03.06.2027 р., видані Органом сертифікації ТОВ «ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ФАКТУМ», код ЄДРПОУ 38222805.
Замовником перевірено наявність включення до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності НААУ за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov. У файлі «Органи з сертифікації систем менеджменту (ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1)» виявлено наявність Органу сертифікації ТОВ «ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ФАКТУМ» під № 80095. Жодних інших вимог до органу сертифікації не встановлювалось у тендерній документації.
Додатково у ході перевірки сертифікатів ISO наданих Учасником виявлено, що підтвердження чинності сертифікатів можливо також, зокрема, шляхом сканування QR-кодів розміщених на сертифікатах та за номером телефону. Замовником перевірено та підтверджено чинність усіх сертифікатів вищезазначеними способами.
Слід зазначити, що сертифікати ISO не впливають на технічну специфікацію предмета закупівлі, найменування товару, його якості, кількості тощо.
У п.п. 2 п. 44 Особливостей передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію, зокрема, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. У п.43 Особливостей визначено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Учасник надав необхідні документи в повному обсязі, технічна специфікація повністю відповідає предмету закупівлі. На підставі вищезазначеного, підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника, передбачені чинним законодавством, зокрема, у п. 44 Особливостей, відсутні.
В зв’язку з невідповідністю документації комунальне підприємство «Теплокомунгосп» направило лист до ТОВ «ЯСНО+» щодо розірвання договору про постачання електричної енергії з 01 квітня 2024 р.
Лист про розірвання договору додається.
Уповноважена особа Мироненко Н.М.