• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 – 55320000-9 Послуги з організації харчування (Послуги з організації одноразового гарячого харчування (сніданки) для учнів (в т.ч. пільгових категорій) закладів загальної середньої освіти Оболонського району м. Києва)

Завершена

57 652 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 288 260.00 UAH
Номер: 558659886e574a6e88376dee3c2cbb0b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-04-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.03.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 04.03.2025 15:44 - 26.03.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 03.03.2025 № 94 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Перший заступник начальника Олександр СОМИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2024-12-30-010653-a 30.12.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 188-19-24, y.v.lysytsyna@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання виконання Замовником рішення органу оскарження від 24.01.2025 №1101-р/пк-пз встановлено порушення частини двадцять другої статті 18 Закону № 922-VIII, в частині не скасування Замовником рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Комунального підприємства «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» що призвело до порушення принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей № 1178, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу - 25 березня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату проведення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), стан виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ) від 24.01.2025 № 1101-р/пк-пз, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 30.12.2024 № 276 (зі змінами) (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 07.01.2025, тендерні пропозиції КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» та ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» (далі – Переможець), вимогу про усунення невідповідностей в документах тендерної пропозиції КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва», протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо відхилення тендерної пропозиції КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» від 10.01.2025 № 276/3, рішення Комісія АМКУ від 24.01.2025 № 1101-р/пк-пз, коментарі замовника щодо усунення порушень на підставі рішення Комісії АМКУ від 30.01.2025, вимоги про усунення невідповідностей в документах тендерної пропозиції ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5», протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем закупівлі та повідомлення про намір укласти договір від 04.02.2025 № 276/10, договір від 17.02.2025 № 20-П, додаткову угоду від 28.02.2025 № 1, пояснення та документи надані Замовником від 10.03.2025, від 13.03.2025 та від 20.03.2025 на запити Північного офісу Держаудитслужби. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем торгів обрано тендерну пропозицію учасника ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» з остаточною ціною пропозиції 57 592 500,00 гривень та укладено договір від 17.02.2025 № 20-П. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався. За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. Відповідно до пункту 55 Особливостей № 1178, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону № 922-VIII – рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що на розгляд Комісії АМКУ надійшла скарга КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» (далі - Скаржник) від 15.01.2025 № UA-2024-12-30-010653-a.b1 щодо неправомірного відхилення Скаржника та щодо скасування рішення про визначення переможцем торгів ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5». За результатами розгляду вищезазначеної скарги Комісією АМКУ було прийняте рішення від 24.01.2025 №1101-р-пк/пз, відповідно до якого зобов’язано Замовника: «скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції комунального підприємства «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» (код ЄДРПОУ: 19475243) та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» (код ЄДРПОУ: 35601826) переможцем за процедурою закупівлі — "код ДК 021:2015 – 55320000-9 Послуги з організації харчування (Послуги з організації одноразового гарячого харчування (сніданки) для учнів (в т.ч. пільгових категорій) закладів загальної середньої освіти Оболонського району м. Києва)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-30-010653-a». Слід заначити, що Замовником на виконання рішення Комісії АМКУ від 24.01.2025 № 1101-р-пк/пз на вебпорталі Уповноваженого органу 30.01.2025 оприлюднено коментар: «...Протоколом від 30.01.2025 № 276/6 уповноваженою особою Замовника скасовано рішення від 10.01.2025 № 276/3 про відхилення тендерної пропозиції КП "Шкільне харчування Оболонського району м. Києва" та рішення від 14.01.2025 № 276/5 про визначення ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5" переможцем процедури закупівлі.». Однак, аналізом інформації, встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель не скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції комунального підприємства «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва», чим, відповідно не виконано рішення Комісії АМКУ від 24.01.2025 № 1101-р/пк-пз. Враховуючи вищезазначене, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII Північний офіс Держаудитслужби звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень. Відповідно до наданих Замовником пояснень зазначено наступне: «…Згідно з технічною реалізацією ДП «Прозорро» при задоволенні скарги АМКУ поданої на рішення замовника на повторний розгляд повертаються тільки ті учасники яких стосується скарга. Учасником Комунальне підприємство «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» скаргу було подано на визнання переможцем ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5», а не на своє відхилення. Тому на повторний розгляд повернувся тільки ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5»… Вищевикладена інформація доводить допущення Учасником 1 технічної (механічної) помилки під час внесення в електронну систему закупівель інформації про оскарження рішень Замовника, а також підтверджує відсутність у Замовника технічної можливості проводити повторний розгляд та оцінку пропозиції Учасника 1 та оприлюднювати рішення за таким розглядом в правильному розділі електронної системи.». Таким чином Замовником, на порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону № 922-VIII, не було виконано рішення Комісії АМКУ від 24.01.2025 № 1101-р/пк-пз, в частині скасування рішення в електронній системі закупівель про відхилення тендерної пропозиції Комунального підприємства «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва». Слід зазначити, що відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей № 1178 Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Разом з тим, різниця між остаточною ціновою пропозицією Комунального підприємства «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» (55 398 000,00 гривень) та остаточною ціновою пропозицією переможця торгів ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» (57 592 500, 00 гривень) складає 2 194 500,00 гривень. Враховуючи наведене Замовником порушено принципи публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону № 922-VIII, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Період усунення порушень: 28.03.2025 12:38 - 12.04.2025 01:00
Дата публікації висновку: 28.03.2025 12:38

Оскарження висновку в суді

Опис: У зв’язку з незгодою Замовника з інформацією, викладеною у висновку Північного офісу Держаудитслужби від 28.03.2025 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-12-30-010653-a, Замовником у визначені законодавством строки буде подано до Київського окружного адміністративного суду позовну заяву про визнання протиправним та скасування вказаного висновку. Після отримання інформації про відкриття провадження у справі, Замовником буде здійснено оприлюднення такої інформації та номер такого провадження (номер справи) в електронній системі закупівель.
Дата публікації: 04.04.2025 09:19
Дата відкриття провадження: 11.04.2025 00:00
Номер відкриття провадження: 320/18102/25

Запити/Пояснення