-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 – 55320000-9 Послуги з організації харчування (Послуги з організації одноразового гарячого харчування (сніданки) для учнів (в т.ч. пільгових категорій) закладів загальної середньої освіти Оболонського району м. Києва)
Завершена
57 652 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 288 260.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 288 260.00 UAH
Номер:
558659886e574a6e88376dee3c2cbb0b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-04-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.03.2025 00:00
Період моніторингу:
04.03.2025 15:44 - 26.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.03.2025 № 94
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2024-12-30-010653-a 30.12.2024
дані автоматичних індикаторів ризиків
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання виконання Замовником рішення органу оскарження від 24.01.2025 №1101-р/пк-пз встановлено порушення частини двадцять другої статті 18 Закону № 922-VIII, в частині не скасування Замовником рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Комунального підприємства «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» що призвело до порушення принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей № 1178, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу - 25 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату проведення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), стан виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ) від 24.01.2025 № 1101-р/пк-пз, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 30.12.2024 № 276 (зі змінами) (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 07.01.2025, тендерні пропозиції КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» та ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» (далі – Переможець), вимогу про усунення невідповідностей в документах тендерної пропозиції КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва», протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо відхилення тендерної пропозиції КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» від 10.01.2025 № 276/3, рішення Комісія АМКУ від 24.01.2025 № 1101-р/пк-пз, коментарі замовника щодо усунення порушень на підставі рішення Комісії АМКУ від 30.01.2025, вимоги про усунення невідповідностей в документах тендерної пропозиції ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5», протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем закупівлі та повідомлення про намір укласти договір від 04.02.2025 № 276/10, договір від 17.02.2025 № 20-П, додаткову угоду від 28.02.2025 № 1, пояснення та документи надані Замовником від 10.03.2025, від 13.03.2025 та від 20.03.2025 на запити Північного офісу Держаудитслужби.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем торгів обрано тендерну пропозицію учасника ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» з остаточною ціною пропозиції 57 592 500,00 гривень та укладено договір від 17.02.2025 № 20-П.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Відповідно до пункту 55 Особливостей № 1178, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону № 922-VIII – рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що на розгляд Комісії АМКУ надійшла скарга КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» (далі - Скаржник) від 15.01.2025 № UA-2024-12-30-010653-a.b1 щодо неправомірного відхилення Скаржника та щодо скасування рішення про визначення переможцем торгів ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5».
За результатами розгляду вищезазначеної скарги Комісією АМКУ було прийняте рішення від 24.01.2025 №1101-р-пк/пз, відповідно до якого зобов’язано Замовника: «скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції комунального підприємства «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» (код ЄДРПОУ: 19475243) та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» (код ЄДРПОУ: 35601826) переможцем за процедурою закупівлі — "код ДК 021:2015 – 55320000-9 Послуги з організації харчування (Послуги з організації одноразового гарячого харчування (сніданки) для учнів (в т.ч. пільгових категорій) закладів загальної середньої освіти Оболонського району м. Києва)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-30-010653-a».
Слід заначити, що Замовником на виконання рішення Комісії АМКУ від 24.01.2025 № 1101-р-пк/пз на вебпорталі Уповноваженого органу 30.01.2025 оприлюднено коментар: «...Протоколом від 30.01.2025 № 276/6 уповноваженою особою Замовника скасовано рішення від 10.01.2025 № 276/3 про відхилення тендерної пропозиції КП "Шкільне харчування Оболонського району м. Києва" та рішення від 14.01.2025 № 276/5 про визначення ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5" переможцем процедури закупівлі.».
Однак, аналізом інформації, встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель не скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції комунального підприємства «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва», чим, відповідно не виконано рішення Комісії АМКУ від 24.01.2025 № 1101-р/пк-пз.
Враховуючи вищезазначене, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII Північний офіс Держаудитслужби звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
Відповідно до наданих Замовником пояснень зазначено наступне: «…Згідно з технічною реалізацією ДП «Прозорро» при задоволенні скарги АМКУ поданої на рішення замовника на повторний розгляд повертаються тільки ті учасники яких стосується скарга. Учасником Комунальне підприємство «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» скаргу було подано на визнання переможцем ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5», а не на своє відхилення. Тому на повторний розгляд повернувся тільки ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5»… Вищевикладена інформація доводить допущення Учасником 1 технічної (механічної) помилки під час внесення в електронну систему закупівель інформації про оскарження рішень Замовника, а також підтверджує відсутність у Замовника технічної можливості проводити повторний розгляд та оцінку пропозиції Учасника 1 та оприлюднювати рішення за таким розглядом в правильному розділі електронної системи.».
Таким чином Замовником, на порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону № 922-VIII, не було виконано рішення Комісії АМКУ від 24.01.2025 № 1101-р/пк-пз, в частині скасування рішення в електронній системі закупівель про відхилення тендерної пропозиції Комунального підприємства «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва».
Слід зазначити, що відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей № 1178 Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Разом з тим, різниця між остаточною ціновою пропозицією Комунального підприємства «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» (55 398 000,00 гривень) та остаточною ціновою пропозицією переможця торгів ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» (57 592 500, 00 гривень) складає 2 194 500,00 гривень.
Враховуючи наведене Замовником порушено принципи публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону № 922-VIII, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Період усунення порушень:
28.03.2025 12:38 - 12.04.2025 01:00
Дата публікації висновку:
28.03.2025 12:38
Оскарження висновку в суді
Опис:
У зв’язку з незгодою Замовника з інформацією, викладеною у висновку Північного офісу Держаудитслужби від 28.03.2025 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-12-30-010653-a, Замовником у визначені законодавством строки буде подано до Київського окружного адміністративного суду позовну заяву про визнання протиправним та скасування вказаного висновку. Після отримання інформації про відкриття провадження у справі, Замовником буде здійснено оприлюднення такої інформації та номер такого провадження (номер справи) в електронній системі закупівель.
Дата публікації:
04.04.2025 09:19
Дата відкриття провадження:
11.04.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
320/18102/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
c08ac16af4a2449bbe62aa3ed75fcfc7
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
05.03.2025 17:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є Послуги з організації харчування (Послуги з організації одноразового гарячого харчування (сніданки) для учнів (в т.ч. пільгових категорій) закладів загальної середньої освіти Оболонського району м. Києва) за ДК 021:2015:55320000-9: Послуги з організації харчування (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-12-30-010653-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі- Закон № 922-VIII ), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/інформації/документів.
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати інформацію стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
a36b361968d948baa692922e1a50b944
Назва:
Надання пояснень на запит
Дата опублікування:
10.03.2025 11:28
Опис:
Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації надає пояснення на запит Північного офісу Держаудитслужби від 05.03.2024 у межах проведення моніторингу закупівлі: «код ДК 021:2015 – 55320000-9 Послуги з організації харчування (Послуги з організації одноразового гарячого харчування (сніданки) для учнів (в т.ч. пільгових категорій) закладів загальної середньої освіти Оболонського району м. Києва)», унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівлі: UA-2024-12-30-010653-a.
Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості повідомляємо наступне.
Рішенням Київської міської ради від 05.12.2024 № 426/10234 "Про бюджет міста Києва на 2025 рік" (далі – Рішення) визначено розмір видатків споживання за спеціальним та загальним фондом (Додаток 3 до Рішення) бюджетної програми "Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету".
Крім цього, постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.2024 № 1456 затверджено Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі формувались із врахуванням вимог примірного чотиритижневого меню, погодженого з головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Києві, вимог системи керування безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), а також системи аналізу ризиків, небезпечних чинників і контролю критичних точок НАССР. Норми харчування дітей у загальноосвітніх навчальних закладах району визначені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладання податком на додану вартість» від 02.02.2011р. №116. Потреба для організації гарячого харчування учнів формується на підставі фактичної кількості учнів та днів відвідування. Ціна формується на одного учня на один день з урахуванням норм харчування та вартості продуктів, відповідно до середньоринкових цін за результатами моніторингу укладених договорів на закупівлю продуктів харчування. "Розрахунок видатків на харчування учнів в ЗЗСО до кінця 2024-2025 навчального року (на І півріччя 2025 року)" та "Норми споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти на 2025 рік у разі п’ятиденного перебування" додаються до пояснень.
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, повідомляємо наступне.
На виконання вимог підпункту 1 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) Замовником на власному веб-сайті 31.12.2024 було оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості (у вигляді файлу в форматі pdf), про що можна пересвідчитись за посиланням:
https://www.ruo-obolon.kiev.ua/wp-content/uploads/2025/01/UA-2024-12-30-010653-a.pdf
Крім того, відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. На виконання вищевказаного, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено Замовником на офіційному інтернет-порталі «Київаудит» Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за посиланням:
https://kyivaudit.gov.ua/vr/ka/cabinet.nsf/0/EBC2BED17EE902ABC2258C0300581FEB
(на підтвердження чого додатково надаємо скрін-копії сторінок публікації).
Щодо надання інформації стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК, повідомляємо наступне.
Рішенням Київської міської ради від 05.12.2024 №426/10234 "Про бюджет міста Києва на 2025 рік" (далі – Рішення) визначено розмір видатків споживання за спеціальним та загальним фондом (Додаток 3 до Рішення "Розподіл видатків бюджету міста Києва на 2025 рік", найменування головного розпорядника коштів місцевого бюджету "Оболонська районна в місті Києві державна адміністрація") бюджетної програми за КПКВК 4411021 "Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету" (витяг з Рішення додається до пояснень). В цілому з Рішенням можна ознайомитись в розділі "Публічна інформація" на офіційному порталі Києва за посиланням:
https://kyivcity.gov.ua/publichna_informatsiia_Tag_166122/rishennya_kivradi_pro_byudzhet_mista_kiyeva_na_2025_rik_vid_05122024__42610234/.
Крім цього, Міністерство освіти і науки України окремим листом № 1/24681-24 від 31.12.2024 надало роз’яснення щодо розрахунку та використання субвенції на забезпечення харчування учнів початкових класів (лист додається до пояснень).
Також, Рішенням Київської міської ради від 30.01.2025 № 4/10471 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 05 грудня 2024 року № 426/10234 "Про бюджет міста Києва на 2025 рік"» було додатково визначено розмір видатків споживання за спеціальним фондом (Додаток 3, найменування головного розпорядника коштів місцевого бюджету "Оболонська районна в місті Києві державна адміністрація") бюджетної програми за КПКВК 4411403 "Забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам" (витяг з Додатку 3 додається до пояснень). В цілому з вказаним документом можна ознайомитись в розділі "Публічна інформація" на офіційному порталі Києва за посиланням:
https://kyivcity.gov.ua/publichna_informatsiia_Tag_166122/rishennya_pro_byudzhet_mista_kiyeva_na_2025_rik_iz_zminami_i_dopovnennyami_vnesenimi_rishennyam_kivsko_misko_radi_vid_30012025_410471/.
Номер:
210dad672ee5484f8ad2a37ebc4589aa
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.03.2025 17:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі постала потреба у отриманні додаткових пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та/або документальне підтвердження щодо обсягів фінансування даної закупівлі згідно з субвенцією з державного бюджету місцевим бюджетом за видатками інструменту Ukraine Facility.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
fb5b8db959534e50a1694c59fe41b904
Назва:
Надання пояснень на запит
Дата опублікування:
13.03.2025 14:16
Опис:
Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації надає пояснення на запит Північного офісу Держаудитслужби від 12.03.2024 у межах проведення моніторингу закупівлі: «код ДК 021:2015 – 55320000-9 Послуги з організації харчування (Послуги з організації одноразового гарячого харчування (сніданки) для учнів (в т.ч. пільгових категорій) закладів загальної середньої освіти Оболонського району м. Києва)», унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівлі: UA-2024-12-30-010653-a.
Як вже згадувалось в попередніх поясненнях, рішенням Київської міської ради від 05.12.2024 №426/10234 "Про бюджет міста Києва на 2025 рік" визначено розмір видатків споживання за спеціальним та загальним фондом (Додаток 3 до Рішення "Розподіл видатків бюджету міста Києва на 2025 рік", найменування головного розпорядника коштів місцевого бюджету "Оболонська районна в місті Києві державна адміністрація") бюджетної програми за КПКВК 4411021 "Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету". Крім цього, рішенням Київської міської ради від 30.01.2025 № 4/10471 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 05 грудня 2024 року № 426/10234 "Про бюджет міста Києва на 2025 рік"» було додатково визначено розмір видатків споживання за спеціальним фондом (Додаток 3, найменування головного розпорядника коштів місцевого бюджету "Оболонська районна в місті Києві державна адміністрація") бюджетної програми за КПКВК 4411403 "Забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам".
Так, Ukraine Facility – програма фінансової підтримки України від Європейського Союзу на 50 мільярдів євро у 2024-2027 роках, які будуть спрямовані на фінансування державного бюджету України, стимулювання інвестицій, а також технічну підтримку в реалізації програми.
За інформацією Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) фінансування даної закупівлі не здійснюється за допомогою інструменту Ukraine Facility, оскільки кошти за цією програмою здебільшого використовуються для реалізації публічних інвестиційних проєктів на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа», на придбання обладнання, створення та модернізацію їдалень (харчоблоків) закладів освіти, на закупівлю шкільних автобусів, на створення безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів, протипожежний захист). Таким чином, забезпечення харчуванням учнів закладів загальної середньої світи за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам не здійснюється за допомогою інструменту Ukraine Facility.
Докладніше про кошти за спеціальним фондом державного бюджету які спрямовані на фінансування місцевих бюджетів для забезпечення харчуванням учнів закладів загальної середньої освіти, викладено в листі Міністерства освіти і науки України № 1/24681-24 від 31.12.2024 (надавався в складі документів до попередніх пояснень), зокрема:
"Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти (далі - субвенція) (КПКВК - 2211360) затверджена в Законі України «Про Державний бюджет на 2025 рік» за спеціальний фондом.
Кошти за спеціальним фондом державного бюджету, які спрямовані Міністерству освіти і науки України на бюджетну програму 2211360 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти» (видатки споживання), надійшли відповідно до Угоди між Урядом України та Європейською Комісією, що діє від імені Європейського Союзу, про фінансування заходу «Підтримка швидкого відновлення України (Контракт з розбудови держави та посилення стійкості)» від 7 листопада 2023 р., у сумі 65 000 000 євро у гривневому еквіваленті за офіційним курсом Національного банку, встановленим на дату проведення операції з продажу іноземної валюти.
Зазначене встановлено вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2024 р. №1433 «Деякі питання спрямування у 2024 році коштів, які надходять відповідно до Угоди між Урядом України та Європейською Комісією, що діє від імені Європейського Союзу, про фінансування заходу «Підтримка швидкого відновлення України (Контракт з розбудови держави та посилення стійкості)» від 7 листопада 2023 року».
Обсяг субвенції за спеціальним фондом на 2025 рік дорівнює – 2 836 171,0 тис. гривень.
Порядок та умови надання субвенції затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2024 р. №1456 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти»."
Вищевикладене ще раз доводить, що фінансування закупівлі послуг з організації харчування згідно з субвенцією з державного бюджету місцевим бюджетам відбувається за підтримки інших програм Європейського Союзу, але в жодному разі не за допомогою інструменту Ukraine Facility.
Номер:
d0770578990349429f89246c2aa771a6
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
19.03.2025 16:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі постала потреба у отриманні додаткових пояснень/ інформації/ документів.
Надати пояснення щодо причин та підстав невиконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель від 24.01.2025 № 1101-р/пк-пз в частині скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції комунального підприємства «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «Контракт Продрезерв 5» переможцем торгів, згідно вищезазначеного рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
a6f7f1e42d1e4f20a8b81f69a047b2b3
Назва:
Надання пояснень на запит
Дата опублікування:
20.03.2025 15:19
Опис:
Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації надає пояснення на запит Північного офісу Держаудитслужби від 19.03.2024 у межах проведення моніторингу закупівлі: «код ДК 021:2015 – 55320000-9 Послуги з організації харчування (Послуги з організації одноразового гарячого харчування (сніданки) для учнів (в т.ч. пільгових категорій) закладів загальної середньої освіти Оболонського району м. Києва)», унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівлі: UA-2024-12-30-010653-a.
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель від 24.01.2025 № 1101-р/пк-пз було виконано в повному обсязі, про що в документах до скарги розміщено протокольне рішення уповноваженої особи від 30.01.2025 № 276/6 (додається до пояснень).
Технічна реалізація виконання рішення відбувалась наступним чином: після підтвердження виконання рішення органу оскарження в електронній системі закупівель шляхом натискання відповідної кнопки, на кваліфікацію повернувся лише ТОВ «Контракт Продрезерв 5» (далі – Учасник 2), що протирічило очікуваному результату, оскільки КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва» (далі – Учасник 1) оскаржувались дії Замовника щодо обох учасників Закупівлі.
За роз’ясненням ситуації, що склалася, уповноважена особа Замовника 30.01.2025 звернулась в телефонному режимі за допомогою до адміністраторів майданчика E-tender. Після вивчення питання фахівцями майданчика, Замовника було повідомлено про технічну помилку, яку допустив Учасник 1 під час заповнення інформації в електронних полях розділу про оскарження, що наразі не дозволяло повернути його на кваліфікацію.
31.01.2025 уповноважена особа Замовника повторно звернулась до фахівців майданчика за підтвердженням інформації щодо відсутності можливості проводити повторну оцінку пропозиції Учасника 1 та оприлюднювати інформацію за результатом такого розгляду та/або на виконання рішення органу оскарження. У відповідь на таке звернення було отримано наступну інформацію: «Технічними фахівцями майданчика було проведено перевірку та встановлено наступне. Згідно з технічною реалізацією ДП "Прозорро" при задоволенні скарги АМКУ поданої на рішення замовника на повторний розгляд повертаються тільки ті учасники яких стосується скарга. Учасником Комунальне підприємство "Шкільне харчування Оболонського району м. Києва" скаргу було подано на визнання переможцем ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5", а не на своє відхилення. Тому на повторний розгляд повернувся тільки ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5".» (збережене у файл спілкування в чаті додається до пояснень).
Вищевикладена інформація доводить допущення Учасником 1 технічної (механічної) помилки під час внесення в електронну систему закупівель інформації про оскарження рішень Замовника, а також підтверджує відсутність у Замовника технічної можливості проводити повторний розгляд та оцінку пропозиції Учасника 1 та оприлюднювати рішення за таким розглядом в правильному розділі електронної системи.
З метою дотримання вимог чинного законодавства щодо обов’язкового оприлюднення рішень Замовника в електронній системі закупівель було прийнято рішення використовувати розділ «Документи» Учасника 2 для розміщення всіх протокольних рішень уповноваженої особи Замовника, зокрема і тих, які стосуються Учасника 1 (протокольне рішення уповноваженої особи від 04.02.2025 № 276/8 додається до пояснень).
Окремо зазначимо, що в мотивувальній частині рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель від 24.01.2025 № 1101-р/пк-пз Замовнику було наголошено наступне: щодо Учасника 1 (КП «Шкільне харчування Оболонського району м. Києва») – "… у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Скаржника, визначені підпунктом 1 пункту 44 Особливостей", а щодо Учасника 2 (ТОВ «Контракт Продрезерв 5») – "… Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону". Отже, органом оскарження було встановлено, що пропозиція Учасника 1 все одно підлягає відхиленню, а Учаснику 2 після повернення на кваліфікацію потрібно надати 24 години на виправлення невідповідностей. В подальшому уповноваженою особою Замовника були повністю враховані зауваження Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, викладені в рішенні від 24.01.2025 № 1101-р/пк-пз, про що в розділі «Документи» Учасника 2 розміщено відповідні протоколи.
Таким чином, незважаючи на відсутність в деяких моментах можливості оприлюднення інформації в правильних розділах електронної системи закупівель, зауваження та зобов’язання, викладені в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель від 24.01.2025 № 1101-р/пк-пз, були виконані в повному обсязі.