• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Реконструкція адміністративної будівлі Дальницької сільської ради Одеського району Одеської області по вул. Дружби, 126 в с. Дальник» (коригування)

Кошти 2024-2025 рр.

Завершена

29 180 402.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 291 804.02 UAH
Номер: f78cd6121dd24429b36e8c610f326bd8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-02-17-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.02.2025 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 17.02.2025 16:46 - 11.03.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 17.02.2025 Одеса № 34 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 17.02.2025. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 17.02.2025 № 34 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 1 UA-2024-11-26-017189-a 26.11.2024 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 48) 705-51-89, irinaprotunkevich@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог пункту 43 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, надання роз’яснень на звернення щодо тендерної документації, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до умов договору відповідно до вимог законодавства, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 06 березня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (із змінами) (далі – Особливості) (в редакції станом на дату початку проведення торгів), надання роз’яснень на звернення щодо тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до умов договору відповідно до вимог законодавства, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Дальницької сільської ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, яка затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 26.11.2024, звернення за роз’ясненнями щодо ТД, оприлюднені в електронній системі закупівель 02.12.2024 та 05.12.2024, роз’яснення Замовника на звернення щодо ТД, оприлюднені в електронній системі закупівель 03.12.2024 та 09.12.2024, тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «АЙЕР СКАЙ» (далі – ТОВ «АЙЕР СКАЙ»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «АЙЕР СКАЙ» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасником ТОВ «АЙЕР СКАЙ» невідповідностей, протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 10.01.2025 № 1001, від 24.01.2025 № 2401, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 10.01.2025, договір про закупівлю робіт (договір підряду) від 17.02.2025 № OD04A_04_W (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до Договору, оприлюднені в електронній системі закупівель 20.02.2025 та 05.03.2024, додаткові угоди від 19.02.2025 № 1 та від 04.03.2025 № 2 до Договору, пояснення та документи Замовника, надані 05.03.2025 на запит Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено. У пункті 2.1 додатка 9 до ТД зазначено, що документи щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, повинні бути оформлені згідно вимог пункту 5.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та додатку 5 даної тендерної документації. У пункті 5.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД зазначено, що учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документи щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, в тому числі: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: довідка за формою Додатку 5 цієї документації, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, з зазначенням посади, досвіду роботи в цілому (років), освіти і спеціальності/кваліфікації працівників. На підтвердження інформації про наявність в учасника працівників, які будуть задіяні Учасником під час виконання договору, йому необхідно у складі тендерної пропозиції надати копії трудових книжок (всі сторінки, що містять записи) або копії наказів про призначення на посаду, копії наказів про сумісництво, або копії цивільно-правових угод, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин Учасника з відповідними працівниками, зазначеними в Довідці за формою Додатка 5 цієї документації. Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції належним чином оформленої довідки згідно Додатка 5 (та скан-копіями підтвердних документів) до ТД. Також у додатку 5 до ТД Замовником визначено, що на підтвердження інформації щодо працевлаштування працівників в учасника (субпідрядника), разом з передбаченою цим додатком до тендерної документації довідкою, Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати скан-копії трудових книжок (сторінка із даними працівника та сторінка (сторінки) із зазначенням відповідного місця працевлаштування) або копії відомостей про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування виданих Пенсійним фондом України стосовно таких працівників або наказів про прийняття на роботу або трудових договорів (контрактів). Якщо субпідрядником виступатиме фізична особа (фізична особа-підприємець), яка має відповідну кваліфікацію та своєю особистою працею буде забезпечувати виконання доручених їй обсягів робіт, зазначені вище документи щодо працевлаштування не надаються. На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі ТОВ «АЙЕР СКАЙ» у складі тендерної пропозиції надав довідку від 12.12.2024 № 2024/12-12/7, в якій у пункті 9 зазначено про наявність економіста фінансової роботи Саніної А.С. Водночас в наказі про прийняття на роботу від 01.11.2020 № 8-к зазначено посаду Саніної Анастасії Сергіївни – маляр, що не відповідає посаді, зазначеної у вказаній довідці. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «АЙЕР СКАЙ» (повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель 10.01.2025). Проте вищезазначеної невідповідності в документах, що подані учасником ТОВ «АЙЕР СКАЙ» у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 28.02.2025 із зазначеного питання Замовник 05.03.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, яке не спростовує факту встановленого порушення. Отже, на порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником процедури закупівлі ТОВ «АЙЕР СКАЙ» невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією. У пункті 3.1 додатка 9 до ТД Замовником визначено, що документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі згідно вимог пункту 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та додатка 3 даної тендерної документації. Пунктом 6 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД визначено, що інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції: договірною ціною; зведеним кошторисним розрахунком; пояснювальною запискою; локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу); підсумковою відомістю ресурсів; проєктом календарного графіку виконання робіт. Крім того, Замовником визначено, що Договірна ціна складається відповідно до розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями) (далі – Настанова). Також у пункті 3.3 розділу 3 «Договірна ціна» проєкту договору (додаток 2 до ТД) зазначено, що порядок визначення вартості договірної ціни проводиться згідно положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва». У пункті 1.1 розділу I Настанови передбачено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії. Пунктом 5.3 розділу V Настанови визначено, що вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу. Слід зазначити, що у період дії воєнного стану в Україні не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (далі – Закон № 2136), яким визначено особливості трудових відносин у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану». На період дії воєнного стану норми передбачені Законом № 2136 мають пріоритет над Кодексом законів про працю України. Згідно із положеннями частини шостої статті 6 Закону № 2136 на період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53 (тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів), частин третьої – п’ятої статті 67 (перенесення вихідного дня, що збігається зі святковим чи неробочим днем), статтей 71, 73 (святкові і неробочі дні) Кодексу законів про працю України. Отже, з урахуванням положень Закону № 2136 та з урахуванням Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 10 листопада 2024 року строком на 90 діб, показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2024 рік складав 174,67 людино-години. Водночас у пояснювальній записці, яку подано у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «АЙЕР СКАЙ» (файл «U_15_ДЦ_ДЦ_2.pdf»), зазначено, що середньомісячна норма тривалості робочого часу складає 173,83 людино-години, що є порушенням пункту 5.3 розділу V Настанови. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 28.02.2025 із зазначеного питання Замовник 05.03.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив: «Показник середньомісячної норми тривалості робочого часу у 2024 році є динамічним, залежить від тривалості військового стану та змінюється кожні 90 діб. Станом на період подачі учасниками пропозицій середньомісячна норма робочого часу становила 173,83, що наведено в відповідному розрахунку, а саме: до продовження воєнного стану до закінчення 2024 року середньомісячна тривалість 2024 розраховувалася так: 40 год. – 173,83». Надане пояснення не спростовує факту встановленого порушення, оскільки на момент подання тендерної пропозиції учасником ТОВ «АЙЕР СКАЙ» (16.12.2024) з 05 години 30 хвилин 10 листопада 2024 року строком на 90 діб показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2024 рік складав 174,67 людино-години (2096/12). Отже, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну ТОВ «АЙЕР СКАЙ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено. Вимогами абзацу першого пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) – протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Абзацом другим частини першої статті 41 Закону до договорів про закупівлю віднесені договори із закупівлі послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва. Згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*. Також пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону. Однак, Договір та всі додатки до нього Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель тільки у форматі PDF. Отже, на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель Договір та всі додатки до нього у машинозчитувальному форматі протягом трьох робочих днів з дня його укладення. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 28.02.2025 із зазначеного питання Замовник 05.03.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив: «04.03.2025 року між Замовником та підрядником ТОВ «АЙЕР СКАЙ» було укладено Додаткову угоду № 2 до договору про закупівлю робіт (договору підряду) № OD04A_04_W від «17» лютого 2025 року, щодо додання документів, які містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, підсумкову відомість ресурсів у машинозчитувальному форматі та публікацію таких документів у машинозчитувальному форматі в електронній системі закупівель Prozorro. Враховуючи вищенаведене, невідповідність щодо даного питання виконано під час проведення моніторингу Південним офісом Держаудитслужби».
Період усунення порушень: 06.03.2025 15:48 - 21.03.2025 00:00
Дата публікації висновку: 06.03.2025 15:48

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідності до висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2024-11-26-017189-a (ідентифікаційний номер моніторингу UA-M-2025-02-17-000048) та з метою виконання покладених на Замовника зобов'язань щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись п.п. 4.1.6. п. 4.1 Розділу 4 Договору про закупівлю робіт (договір підряду) № OD04A_04_W від 17.02.2025 р. а саме: «4.1.6. Замовник має право відмовитись від Договору в будь-який час до закінчення робіт, оплативши Підряднику виконану та прийняту частину робіт.», Дальницька сільська рада Одеського району Одеської області розриває договір в одностороньому порядку та повідомляє Товариство з обмеженою відповідальністю "АЙЕР СКАЙ" про те, що договір про закупівлю робіт (договір підряду) № OD04A_04_W від 17.02.2025 р. вважається розірваним з 13 березня 2025 року на підставі п.п. 4.1.6. п. 4.1 Розділу 4 Договору. Окремо повідомляємо, що враховуючи відсутність виконаних робіт за договором про закупівлю робіт (договір підряду) № OD04A_04_W від 17.02.2025 р., зобов’язання щодо оплати Підряднику за виконані та прийняті частини робіт у Дальницької сільської ради Одеського району Одеської – відсутні.
Дата публікації звіту: 12.03.2025 15:41

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: .
Дата публікації: 13.03.2025 11:35

Запити/Пояснення