-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Реконструкція адміністративної будівлі Дальницької сільської ради Одеського району Одеської області по вул. Дружби, 126 в с. Дальник» (коригування)
Кошти 2024-2025 рр.
Завершена
29 180 402.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 291 804.02 UAH
мін. крок: 1% або 291 804.02 UAH
Період оскарження:
26.11.2024 16:56 - 14.12.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога на результати закупівлі стосовно неправомірного оголошення переможцем ТОВ "АЙЕР СКАЙ", тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації
Номер:
6dafc4d172e44d2abf7e93bf344ea896
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-26-017189-a.c1
Назва:
Вимога
на результати закупівлі
стосовно неправомірного оголошення переможцем ТОВ "АЙЕР СКАЙ", тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації
Вимога:
1. Учасником ТОВ "АЙЕР СКАЙ" на відповідність вимоги щодо досвіду аналогічних договорів надано Довідку про наявність у Учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів №2024/12-12/6 від 12.12.2024 року , де учасником вказано в п.2 Довідки Предмет договору : «Реконструкція НВК №1 ім. Коцюбинського смт. Василівка Васильківського району Дніпропетровської області». До цієї довідки додано скан-копію Договір будівельного підряду №10/01-СП від 10.05.2020р. Де згідно п.1.1. Договору Предмет договору : «Реконструкція НВК №1 ім. Коцюбинського смт. Василівка Васильківського району Дніпропетровської області».
Також в тендерної пропозиції учасника містяться:
- Форми КБ-2в та Форми КБ-3, до Договору№10/01-СП від 10.05.2020р., але ж в найменуванні будівництва вказано: «Реконструкція НВК №1 ім. Коцюбинського смт. Василівка Васильківського району Дніпропетровської області. Коригування ».
- лист-відгук №241212/1 від 12.12.2024р. від ПП «СПЕЦБУДМОНТАЖ-21» за договором №10/01-СП від 10.05.2020р., відгук надано за об’єктом : «Реконструкція НВК №1 ім. Коцюбинського смт. Василівка Васильківського району Дніпропетровської області. Коригування».
Тож, з викладеного вбачається , що учасником ТОВ "АЙЕР СКАЙ" надано Форми КБ-2в та Форми КБ-3 зовсім за іншим предметом договору, також лист відгук надано за іншим об’єктом. Тобто, учасником не було підтверджено вимоги замовника щодо аналогічного досвіду. А саме, не надано підтвердних документів щодо виконання робіт за договором №10/01-СП від 10.05.2020р., «Реконструкція НВК №1 ім. Коцюбинського смт. Василівка Васильківського району Дніпропетровської області». Та не надано лист-відгук за договором №10/01-СП від 10.05.2020р., «Реконструкція НВК №1 ім. Коцюбинського смт. Василівка Васильківського району Дніпропетровської області».
2. Згідно до підпункту 3.1 пункту 3 додатку 9 до тендерної документації вказано, що учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен надати документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі згідно з вимогами пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та додатку 3 тендерної документації.
Водночас, вимогами пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника передбачено, що інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції: договірною ціною; зведеним кошторисним розрахунком; пояснювальною запискою; локальними кошторисами; підсумковою відомістю ресурсів; проектом календарного графіку виконання робіт. Окрім цього, обумовлено, що договірна ціна складається відповідно до вимог розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року №281 (зі змінами та доповненнями ) (далі – Настанова).
Аналогічно у пункті 3.3 розділу 3. «Договірна ціна» проекту договору (додаток 2 до тендерної документації) визначено, що порядок визначення вартості договірної ціни проводиться згідно з положеннями Настанови.
Разом з цим у пункті 1.1 розділу I Настанови передбачено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Так, пунктом 5.3 розділу V Настанови визначено, що вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Слід відмітити, що у період дії воєнного стану в Україні не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (далі – Закон №2136), яким визначено особливості трудових відносин у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
На період дії воєнного стану норми передбачені Законом №2136 мають пріоритет над Кодексом законів про працю України. Згідно із положеннями частини шостої статті 6 Закону №2136 на період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53 (тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів), частин третьої - п’ятої статті 67 (перенесення вихідного дня, що збігається зі святковим чи неробочим днем), статтей 71, 73 (святкові і неробочі дні) Кодексу законів про працю України.
Отже, з урахуванням положень Закону №2136 та з урахуванням Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 10 листопада 2024 року строком на 90 діб, показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2024 рік складав 174,67 людино-години.
Разом з тим, у пояснювальній записці, яку подано у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "АЙЕР СКАЙ" (файл «U_15_ДЦ_ДЦ_2 .pdf») зазначено, що середньомісячна норма тривалості робочого часу для будівельних, монтажних і ремонтних робіт складає 173,83 людино-години, що є порушенням пункту 5.3 розділу V Настанови.
Відповідно до пункту 3 Постанови №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
З огляду на викладене, Замовник на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону, абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ "АЙЕР СКАЙ" як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, а також як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та прийняв рішення про визначення його переможцем торгів.
До того ж, хочемо зазначити, 13.09.2024 Замовником було оголошено закупівлю за аналогічним предметом : «Реконструкція адміністративної будівлі Дальницької сільської ради Одеського району Одеської області по вул. Дружби, 126 в с. Дальник» (коригування). Ідентифікатор закупівлі:UA-2024-09-13-006497-a . Під час проведення вказаної закупівлі уповноваженою особою було визначено учасника-переможця та прийнято рішення про укладання договору. На даному етапі закупівлі ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ було проведено моніторинг закупівлі за результатами якого були виявлені порушення законодавства ЗАМОВНИКОМ. На виконання висновку державного фінансового контролю, відповідно до ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та ч. 2 п. 50 Особливостей. Замовник скасував рішення про визначення переможцем процедури закупівлі та відмінив торги.
Серед виявлених порушень було вказано, що пропозиція переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. У пояснювальній записці учасника-переможця було зазначено невірний показник середньомісячної норми тривалості робочого часу що діє з 12 серпня 2024 року строком на 90 діб з урахуванням продовження строку дії воєнного стану (ЗУ від 08.05.2024 №36484-ІХ). Тобто ціна тендерної пропозиції учасника - переможця була розрахована не у відповідності до п. 5.3 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва. Замовником було усунено виявлене порушення, шляхом скасування рішення про визначення переможцем процедури закупівлі
Тож, Замовник маючі досвід з аналогічного питання , щодо не відповідності пропозиції з причини зазначення невірного показника середньомісячної норми тривалості робочого часу в розрахунках учасника, повинен був відхилити пропозицію учасника - ТОВ "АЙЕР СКАЙ" як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, відповідно до вимог п.п. 2 п.44 Особливостей.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА.pdf 13.01.2025 17:08
Дата подачі:
13.01.2025 17:08
Вирішення:
13 січня 2025 року учасником ТОВ "СТРОЙСПЕЦТЕХНИКА", Код ЄДРПОУ: 39111320 було опубліковано вимогу про усунення порушення (Номер вимоги: UA-2024-11-26-017189-a.c1) щодо закупівлі «Реконструкція адміністративної будівлі Дальницької сільської ради Одеського району Одеської області по вул. Дружби, 126 в с. Дальник» (коригування) (UA-2024-11-26-017189-a).
Замовником уважно проаналізовано зміст вимоги та у відповідності до чинного законодавства України з публічних закупівель надається ґрунтовна відповідь:
Щодо першого пункту вимоги повідомляємо наступне:
У відповідності до вимоги тендерної документації учасником ТОВ "АЙЕР СКАЙ" на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі було надано:
- Договір будівельного підряду №10/01-СП від 10.05.2020р., предмет договору: «Реконструкція НВК №1 ім. Коцюбинського смт. Васильківка Васильківського району Дніпропетровської області», сума договору: 14 620 184,75 грн.
- Акти виконаних робіт за договором будівельного підряду №10/01-СП від 10.05.2020р., предмет договору: «Реконструкція НВК №1 ім. Коцюбинського смт. Васильківка Васильківського району Дніпропетровської області. Коригування», на загальну суму 14 620 184,75 грн.
- Лист відгук щодо договору будівельного підряду №10/01-СП від 10.05.2020р., предмет договору: «Реконструкція НВК №1 ім. Коцюбинського смт. Васильківка Васильківського району Дніпропетровської області. Коригування», сума договору: 14 620 184,75 грн.
В ході розгляду вимоги в даній частині, а саме твердження скаржника щодо «надання учасником ТОВ "АЙЕР СКАЙ" Форми КБ-2в та Форми КБ-3 зовсім за іншим предметом договору, також лист відгук надано за іншим об’єктом» замовником було проведено низку заходів щодо з’ясування дійсності підстав, що викладені скаржником в даній частині.
Замовником було здійснено моніторинг публічних закупівель в електронній системі закупівель Prozorro за критерієм пошуку: предмет закупівлі «Реконструкція НВК №1 ім. Коцюбинського смт. Васильківка Васильківського району Дніпропетровської області.», у результаті такого моніторингу було виявлено лише одну закупівлю за вищенаведеним предметом закупівлі.
Замовником також було здійснено моніторинг публічних закупівель в електронній системі закупівель Prozorro за критерієм пошуку: предмет закупівлі «Реконструкція НВК №1 ім. Коцюбинського смт. Васильківка Васильківського району Дніпропетровської області. Коригування» у результаті такого моніторингу закупівель виявлено не було.
Із даного аналізу Замовник з’ясував факт відсутності договору, укладеного у відповідності до норм ЗУ «Про публічні закупівлі», з предметом закупівлі «Реконструкція НВК №1 ім. Коцюбинського смт. Васильківка Васильківського району Дніпропетровської області. Коригування».
Також Замовником на етапі розгляду тендерних пропозиції було здійснено перевірку вищенаведеного договору з якої стало відомо, що наданий договір має номер №10/01-СП та укладений 10.05.2020 р. , суму договору 14 620 184,75 грн., акти виконаних робіт Форми КБ-2в та Форми КБ-3 надані до договору №10/01-СП від 10.05.2020 р. та на загальну суму 14 620 184,75, лист відгук наданий за договором №10/01-СП від 10.05.2020 р. та на суму 14 620 184,75. Крім того, при проведені аналізу видів та обсягів робіт, зазначених у Договірній ціні до договору №10/01-СП від 10.05.2020 р. та видів та обсягів робіт, зазначених у актах виконаних робіт, наданих учасником, встановлена їх повна відповідність.
Керуючись вищенаведеним, вимога скаржника щодо наявності в назві предмету закупівлі в певних документах слова «Коригування» жодним чином не впливає на суть договору, його суму, обсяги та період виконання.
На думку Замовника учасником в повному обсязі підтверджено наявність досвіду виконання аналогічного договору в рамках наданого договору будівельного підряду №10/01-СП від 10.05.2020 р.
Окремо Замовником було проаналізовано правовий характер складової договору будівельного підряду №10/01-СП від 10.05.2020р. «Реконструкція НВК №1 ім. Коцюбинського смт. Васильківка Васильківського району Дніпропетровської області.», а саме характер взаємовідносин Замовника та Підрядника за договором.
За результатом такого аналізу, дослідивши умови договору Замовник дійшов висновку, що за своїм характером договір будівельного підряду №10/01-СП від 10.05.2020р. фактично являється договором субпідряду.
За своєю суттю договір субпідряду не відноситься до договорів у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», а отже його умови встановлюють виключно Сторонами такого договору.
Відповідно до ч.1 ст. 627 Цивільного кодексу України відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Враховуючи вищенаведене, Замовник вважає вимогу скаржника в даній частині необґрунтованою.
Щодо другого пункту вимоги повідомляємо наступне:
Згідно до підпункту 3.1 пункту 3 додатку 9 до тендерної документації вказано, що учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен надати документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі згідно з вимогами пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та додатку 3 тендерної документації.
Водночас, вимогами пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника передбачено, що інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції: договірною ціною; зведеним кошторисним розрахунком; пояснювальною запискою; локальними кошторисами; підсумковою відомістю ресурсів; проектом календарного графіку виконання робіт. Окрім цього, обумовлено, що договірна ціна складається відповідно до вимог розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року №281 (зі змінами та доповненнями ) (далі – Настанова).
Аналогічно у пункті 3.3 розділу 3. «Договірна ціна» проекту договору (додаток 2 до тендерної документації) визначено, що порядок визначення вартості договірної ціни проводиться згідно з положеннями Настанови.
Разом з цим у пункті 1.1 розділу I Настанови передбачено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Так, пунктом 5.3 розділу V Настанови визначено, що вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Дослідивши офіційні джерела інтернет ресурсів Замовником з’ясовано наступний факт:
До продовження воєнного стану до закінчення 2024 року середньомісячна тривалість - 2024 розраховувалася так:
Тижневий фонд робочого часу 2024 - 40 год;
Середньомісячна норма робочого часу у 2024 - 173,83;
Розрахунок нормогодин = 2086/12;
Примітка для АВК-5 (ТС N 1-7; 11-21).
Також звертаємо увагу, що розрахунковий показник 173,83, який був зазначений учасником ТОВ "АЙЕР СКАЙ" в пояснювальній записці, повністю відповідає обсягам витрат труда, що закладений в технічному завданні до предмету закупівлі а саме в документі «148_СД_ИВР» - Підсумкова відомість ресурсів, який в свою чергу опублікований Замовником в електронній системі закупівель.
Окремо зазначаємо, що показник середньомісячної норми робочого часу у 2024 році являється динамічним показником, оскільки залежить від продовження строку дії воєнного стану в Україні, який насамперед продовжується кожні 90 діб.
Отже, враховуючи вищенаведені показники учасник ТОВ "АЙЕР СКАЙ" відповідає технічному завданню в даній частині, а саме документу «148_СД_ИВР» - Підсумкова відомість ресурсів та вимогам тендерної документації в цілому.
Враховуючи вищенаведене, Замовник вважає вимогу скаржника в даній частині необґрунтованою.
Стосовно посилання скаржника на іншу процедуру закупівлі, а саме UA-2024-09-13-006497-a повідомляємо наступне:
Аналізуючи практику Антимонопольного комітету України Замовник дійшов висновку щодо неприпустимості порівняння ситуаційних висновків різних процедур закупівлі, таку ж думку висловлює Антимонопольний комітет України при розгляді скарг та наголошує на недоречності посилання на окремі випадки та ситуації інших процедур закупівель, практика АМКУ з даного питання являється сталою та систематичною.
Враховуючи вищенаведене, Замовником прийнято рішення про незадоволення вимоги UA-2024-11-26-017189-a.c1 ТОВ "СТРОЙСПЕЦТЕХНИКА", Код ЄДРПОУ: 39111320 щодо закупівлі «Реконструкція адміністративної будівлі Дальницької сільської ради Одеського району Одеської області по вул. Дружби, 126 в с. Дальник» (коригування) (UA-2024-11-26-017189-a) як такої, що не містить достатнього обґрунтування.
Статус вимоги:
Відхилено