-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
477 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 770.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 770.00 UAH
Номер:
6f959cf9bc154dadb909913eff62d3ff
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-13-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.01.2025 00:00
Період моніторингу:
13.01.2025 14:17 - 04.02.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.01.2025
№ 2-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 13.01.2025 № 2-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
5. UA-2024-11-25-017189-a__Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО» та ТОВ «ЖОЕК» установлено порушення вимог пунктів 41, 43 та 44 Особливостей, що призвело до порушення принципів здійснення публічних закупівель, дотримання яких передбачено пунктом 3 Особливостей та статтею 5 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливосте, виконання рішення Комісії АМКУ, розгляд тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору на закупівлю (постачання) електричної енергії від 31.12.2024 № 33-Т, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель як органу оскарження (далі – Комісія АМКУ), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Попільнянської селищної ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від 25.11.2024, тендерні пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО» та ТОВ «Житомирська обласна енергопостачальна компанія» (переможець, далі – ТОВ «ЖОЕК»), рішення Комісії АМКУ від 12.12.2024 № 19778-р/пк-пз та від 23.12.2024 № 20413-р/пк-пз, протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 05.12.2024 та від 25.12.2024, повідомлення про намір укласти договір від 25.12.2024, договір на закупівлю (постачання) електричної енергії від 31.12.2024 № 33-Т, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 23.01.2025.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено наступне.
Відповідно до вимог абзацу 1 пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей.
Поряд з цим, абзацом 2 пункту 17 Особливостей передбачено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Однак, моніторингом встановлено, що Замовником у підпункті 3.2 пункті 3 розділу VI тендерної документації встановлено вимогу, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати, зокрема, копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації вказаної вище вимоги не відповідає абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Відповідно до пункту 3 Особливостей визначено, що замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 25.12.2024 відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО».
Підставою відхилення вказаної тендерної пропозиції є недотримання учасником вимог пункту 2 розділу V тендерної документації Замовника (ціна тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО», з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг, за результатами аукціону складає 5,90050 грн/МВт.год (без ПДВ), що не відповідає середньозваженій на ринку «на добу наперед» у торгівельній зоні «ОЕС України» (далі - РДН ОЕС України) за всі дні календарного місяця в якому подана пропозиція учасника з його початку по день подання включно ( 01.12.2024 – 02.12.2024) становить - 6417,58 грн/МВт.год (без ПДВ)), та не дотримання вимог пункту 9 Додатку № 6 до тендерної документації (надання недостовірної інформації у гарантійному листі про те, що учасник процедури закупівлі визначено вартість тендерної пропозиції за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг, не є нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно).
Пунктом 2 розділу V тендерної документації Замовника встановлено імперативну вимогу, що «Учасники формують свої тендерні пропозиції за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг, не має бути нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно».
Крім того, пунктом 2 розділу V тендерної документації та пунктом 9 Додатку № 6 до тендерної документації Замовником встановлено імперативну вимогу, що «На підтвердження формування вартості своєї тендерної пропозиції за ринковими цінами та з метою уникнення демпінгу на торгах, Учасник у складі тендерної пропозиції надає Гарантійний лист (складений у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі її наявності)), про те що учасник процедури закупівлі визначено вартість тендерної пропозиції за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послу, не є нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно».
На виконання вищевказаних вимог учасником ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО», у складі тендерної пропозиції надано «Тендерну пропозицію» (файл «Додаток 2 Тендерна пропозиція (2).pdf»), згідно якої ціна товару, що є предметом закупівлі, з урахуванням послуг постачальника та без врахування регульованих тарифів, становить 6,41758 грн/МВт.год (без ПДВ) та надано гарантійний лист від 02.12.2024 № 21 яким учасник ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО» гарантує, що вартість тендерної пропозиції визначено за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг, не є нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно.
Під час проведення моніторингу здійснено аналіз цін на вебсайті «Оператор ринку» (електронна адреса: https://www.oree.com.ua/) та встановлено, що за період з 01.12.2024 по 02.12.2024 (всі дні календарного місяця в якому подано пропозицію учасником з його початку по день її подання включно - 02.12.2024) середньозважена ціна РДН ОЕС України електричної енергії складає 6,41758 грн/МВт.год.
Однак, моніторингом встановлено, що Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО» не враховано той факт, що вказаним учасником тендерна пропозиція була подана 02.12.2024 та здійснено порівняльний аналіз між середньозваженою ціною РДН ОЕС України електричної енергії за період з 01.12.2024 по 02.12.2024 з остаточною тендерною пропозицією учасника ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО» за результатами аукціону (пониженою ціною).
При цьому, проведеним аналізом встановлено, що Замовником в тендерній документації не передбачено вимогу, що учасникам при поданні тендерної пропозиції необхідно визначати ціну тендерної пропозиції саме за результатами аукціону, яка не повинна бути нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно.
Окрім того, тендерна документація Замовника не містить окремих вимог щодо необхідності надання гарантійного листа, про те що ціна товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг, визначена ним саме за результатами аукціону та не є нижчою середньозваженої ціни на РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно.
Враховуючи вищевикладене, Замовником відхилено більш економічно вигідну тендерну пропозицію ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО», за відсутності підстав передбачених пунктом 44 Особливостей, пунктом 2 розділу V та пунктом 9 Додатку № 6 до тендерної документації, що в свою чергу не відповідає принципам публічних закупівель, що закріплені в статті 5 Закону та пункті 3 Особливостей.
Слід зауважити, що різниця між остаточною ціновою пропозицією ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО» та остаточною ціновою пропозицією переможця торгів ТОВ «ЖОЕК» становить - 38 387,05 грн з ПДВ (447 017,05 грн з ПДВ - 408 630,00 грн з ПДВ).
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «ЖОЕК» не відповідала умовам тендерної документації Замовника та кваліфікаційному критерію встановленому статтею 16 Закону.
Так, відповідно до вимог підпункту 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 1 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання:
- довідки (складеної у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі її наявності)), що містить інформацію про виконання не менше 2-х аналогічних договорів виконаних в повному обсязі в період з 2022 по 2024 рік;
- копій аналогічних договорів зазначених у вищевказаній довідці;
- актів приймання-передачі електричної енергії (або інших аналогічних документів складених у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують приймання-передачу електричної енергії – видаткові накладні, акти звірки взаєморозрахунків, тощо) та зміст яких містить інформацію щодо реквізити договорів на підтвердження виконання яких надаються такі документи;
- листів-відгуків про виконання аналогічних договорів (або хід виконання аналогічних договорів які виконується), які повинні обов’язково містити: дату і номеру договору (на який надано відгук), ціни (вартості) договору, обсяг товару згідно умов договору, та інформацію про ідентифікатор закупівлі за результатами якої було укладено договір.
На виконання вищевказаних вимог, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЖОЕК» надано довідку від 25.11.2024 № 0023-05/11, яка містить інформацію про виконання учасником 2-х аналогічних договорів (від 20.01.2022 № 137-Т-16/22-ДО та від 19.12.2022 № 32-Т-178/22-ДО), копії вказаних в довідці договорів, акти приймання-передачі електричної енергії та листи-відгуки.
Однак, моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «ЖОЕК», на підтвердження виконання договору про закупівлю електричної енергії від 19.12.2022 № 32-Т-178/22-ДО, у складі тендерної пропозиції надано акти приймання-передачі електричної енергії на загальну суму 688 697,96 грн, тоді як загальна вартість вказаного договору (з врахуванням внесених змін) становить 791 560,32 грн, а також на підтвердження виконання аналогічного договору від 20.01.2022 № 137-Т-16/22-ДО надано, в тому числі, акти приймання-передачі електричної енергії № 42855 за липень 2022, № 48352 за серпень 2022, № 54997 за вересень 2022, № 60982 за жовтень 2022, № 67717 за листопад 2022, № 70347 за грудень 2022, які містять інформацію щодо реквізитів (дати) договору не у відповідності до реквізитів (дати) договору від 20.01.2022 № 137-Т-16/22-ДО, а саме, у вказаних актах дата договору зазначена 17.02.2022 року, що не відповідає вимогам підпункту 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 1 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації.
Відповідно до вимог пункту 41 Особливостей, встановлено імперативну умову, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Пунктом 43 Особливостей зазначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення вимог пунктів 41 та 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ЖОЕК» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Разом з тим, підпунктом 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, Замовник відміняє тендер.
Моніторинг закупівлі щодо порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався.
Період усунення порушень:
28.01.2025 17:13 - 12.02.2025 00:00
Дата публікації висновку:
28.01.2025 17:13
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі №UA-2024-11-25-017189-a Договір №33-Т від 31.12.2024 року укладений між ТОВ «ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» та ПОПІЛЬНЯНСЬКОЮ СЕЛИЩНОЮ РАДОЮ розірвано (припинено). Додаткова угода №2 від 03 лютого 2025 року
Дата публікації звіту:
03.02.2025 10:23
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто в повному обсязі шляхом розірвання договору на закупівлю (постачання) електричної енергії від 31.12.2024 № 33-Т.
Дата публікації:
03.02.2025 11:55
Запити/Пояснення
Номер:
68750fd3bdd540948b624a872e134fdd
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) від 20.01.2025 № 1
Дата опублікування:
20.01.2025 15:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі проведеної
Попільнянською селищною радою (далі – Замовник) по предмету «Електрична енергія» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-11-25-017189-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
1. Прошу надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Попільнянська селищна рада є розпорядником бюджетних коштів.
Враховуючи викладене вище та постанову Верховного суду від 31.10.2023 по справі № 160/8058/22, надайте посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710.
3. Відповідно до протоколу від 25.12.2024 Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО».
Підставою відхилення вказаної тендерної пропозиції є недотримання учасником вимог пункту 2 розділу V тендерної документації Замовника (ціна тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО», з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг, за результатами аукціону складає 5,90050 грн/МВт.год (без ПДВ), що не відповідає середньозваженій ціні РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подана пропозиція учасника з його початку по день подання включно ( 01.12.2024 – 02.12.2024) становить - 6417,58 грн/МВт.год (без ПДВ)), та не дотримання вимог пункту 9 Додатку № 6 до тендерної документації (надання недостовірної інформації у гарантійному листі про те, що учасник процедури закупівлі визначено вартість тендерної пропозиції за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг, не є нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно).
Пунктом 2 розділу V тендерної документації Замовника встановлено імперативну вимогу, що «Учасники формують свої тендерні пропозиції за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послу, не має бути нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно».
Крім того, пунктом 2 розділу V тендерної документації та пунктом 9 Додатку № 6 до тендерної документації Замовником встановлено імперативну вимогу, що «На підтвердження формування вартості своєї тендерної пропозиції за ринковими цінами та з метою уникнення демпінгу на торгах, Учасник у складі тендерної пропозиції надає Гарантійний лист (складений у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі її наявності)), про те що учасник процедури закупівлі визначено вартість тендерної пропозиції за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послу, не є нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно».
На виконання вищевказаних вимог учасником ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО», у складі тендерної пропозиції надано «Тендерну пропозицію», згідно якої ціна товару, що є предметом закупівлі, з урахуванням послуг постачальника та без врахування регульованих тарифів, становить 6,41758 грн/МВт.год (без ПДВ) та надано гарантійний лист від 02.12.2024 № 21 яким учасник ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО» гарантує, що вартість тендерної пропозиції визначено за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послу, не є нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно.
Під час проведення моніторингу здійснено аналіз ринку та встановлено, що за період з 01.12.2024 по 02.12.2024 (всі дні календарного місяця в якому подано пропозицію учасником з його початку по день її подання включно - 02.12.2024) середньозважена ціна РДН ОЕС України електричної енергії складає 6,41758 грн/МВт.год.
Таким чинои:
- тендерною документацією не встановлено, що учасникам необхідно визначити вартість тендерної пропозиції саме за результатами аукціону, а також тендерна документація не містить окремих вимог щодо необхідності надання гарантійного листа, що вартість пропозиції учасника, саме за результатами аукціону визначена за ринковими цінами;
- тендерна пропозиція учасника подана 02.12.2024, тобто періодом для порівняння ціни тендерної пропозиції учасника з середньозваженою ціною РДН ОЕС України є саме період з 01.12.2024 по 02.12.2024;
- запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг, не є нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подано пропозицію з його початку по день її подання включно.
Слід зауважити, що Антимонопольний комітет України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні від 23.12.2024 № 20417-р/пк-пз розглянуто скаргу, в якій описано аналогічну ситуацію, та визнано дії замовника, з приводу відхилення тендерної пропозиції учасника, остаточна цінова пропозиція за 1 кВт/год (з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг) якого не відповідала середньозваженій ціні РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подана пропозиція учасника з його початку по день подання включно, неправомірними.
Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення, чому Замовником без наявності обґрунтованих підстав відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО», цінова пропозиція якого менша на 86 031,73 грн від цінової пропозиції переможця торгів?
4. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Житомирська обласна енергопостачальна компанія» на відповідність тендерній документації Замовника з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
35663fdf0d6d46c5a97ce77e21206951
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
23.01.2025 09:50
Опис:
Попільнянська селищна рада направляє відповідь на запит по предмету закупівлі:
Процедура закупівлі: відкриті торги у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. N. 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Номер:
203e810ed8ba40b2b6e38ef29c405b0c
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) від 20.01.2025 № 1
Дата опублікування:
20.01.2025 15:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі проведеної
Попільнянською селищною радою (далі – Замовник) по предмету «Електрична енергія» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-11-25-017189-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
1. Прошу надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Попільнянська селищна рада є розпорядником бюджетних коштів.
Враховуючи викладене вище та постанову Верховного суду від 31.10.2023 по справі № 160/8058/22, надайте посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710.
3. Відповідно до протоколу від 25.12.2024 Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО».
Підставою відхилення вказаної тендерної пропозиції є недотримання учасником вимог пункту 2 розділу V тендерної документації Замовника (ціна тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО», з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг, за результатами аукціону складає 5,90050 грн/МВт.год (без ПДВ), що не відповідає середньозваженій ціні РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подана пропозиція учасника з його початку по день подання включно ( 01.12.2024 – 02.12.2024) становить - 6417,58 грн/МВт.год (без ПДВ)), та не дотримання вимог пункту 9 Додатку № 6 до тендерної документації (надання недостовірної інформації у гарантійному листі про те, що учасник процедури закупівлі визначено вартість тендерної пропозиції за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг, не є нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно).
Пунктом 2 розділу V тендерної документації Замовника встановлено імперативну вимогу, що «Учасники формують свої тендерні пропозиції за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послу, не має бути нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно».
Крім того, пунктом 2 розділу V тендерної документації та пунктом 9 Додатку № 6 до тендерної документації Замовником встановлено імперативну вимогу, що «На підтвердження формування вартості своєї тендерної пропозиції за ринковими цінами та з метою уникнення демпінгу на торгах, Учасник у складі тендерної пропозиції надає Гарантійний лист (складений у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі її наявності)), про те що учасник процедури закупівлі визначено вартість тендерної пропозиції за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послу, не є нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно».
На виконання вищевказаних вимог учасником ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО», у складі тендерної пропозиції надано «Тендерну пропозицію», згідно якої ціна товару, що є предметом закупівлі, з урахуванням послуг постачальника та без врахування регульованих тарифів, становить 6,41758 грн/МВт.год (без ПДВ) та надано гарантійний лист від 02.12.2024 № 21 яким учасник ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО» гарантує, що вартість тендерної пропозиції визначено за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послу, не є нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно.
Під час проведення моніторингу здійснено аналіз ринку та встановлено, що за період з 01.12.2024 по 02.12.2024 (всі дні календарного місяця в якому подано пропозицію учасником з його початку по день її подання включно - 02.12.2024) середньозважена ціна РДН ОЕС України електричної енергії складає 6,41758 грн/МВт.год.
Таким чинои:
- тендерною документацією не встановлено, що учасникам необхідно визначити вартість тендерної пропозиції саме за результатами аукціону, а також тендерна документація не містить окремих вимог щодо необхідності надання гарантійного листа, що вартість пропозиції учасника, саме за результатами аукціону визначена за ринковими цінами;
- тендерна пропозиція учасника подана 02.12.2024, тобто періодом для порівняння ціни тендерної пропозиції учасника з середньозваженою ціною РДН ОЕС України є саме період з 01.12.2024 по 02.12.2024;
- запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг, не є нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подано пропозицію з його початку по день її подання включно.
Слід зауважити, що Антимонопольний комітет України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні від 23.12.2024 № 20417-р/пк-пз розглянуто скаргу, в якій описано аналогічну ситуацію, та визнано дії замовника, з приводу відхилення тендерної пропозиції учасника, остаточна цінова пропозиція за 1 кВт/год (з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг) якого не відповідала середньозваженій ціні РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подана пропозиція учасника з його початку по день подання включно, неправомірними.
Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення, чому Замовником без наявності обґрунтованих підстав відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО», цінова пропозиція якого менша на 86 031,73 грн від цінової пропозиції переможця торгів?
4. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Житомирська обласна енергопостачальна компанія» на відповідність тендерній документації Замовника з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
ffecd2f73073430fb3cfdb273570d2c8
Назва:
Попільнянська селищна рада направляє відповідь на запит по предмету закупівлі: Процедура закупівлі: відкриті торги у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. N. 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Дата опублікування:
28.01.2025 10:10
Опис:
Попільнянська селищна рада направляє відповідь на запит по предмету закупівлі:
Процедура закупівлі: відкриті торги у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. N. 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
1. Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:
Очікувана вартість предмету закупівлі розрахована з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275 та обрахована відповідно до середньо ринкових цін на товар аналогічного призначення. Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro", тощо. Також було здійснено ринкові консультації (метод дослідження ринку, спрямований на отримання інформації щодо актуальних цін, постачальників та рівня конкуренції, можливих варіантів товарів з урахуванням нових технічних рішень та інновацій) шляхом телефонного зв’язку з можливими постачальниками. Після чого було розраховано очікувану вартість Методом порівняння ринкових цін. Даний метод полягає в ціновому аналізі та зборі актуальної інформації з ринку. Очікувана вартість предмета закупівлі визначена з урахуванням податків і зборів.
2.Щодо розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі, повідомляємо, що Замовник – Попільнянська селищна рада, відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», є органом місцевого самоврядування, для якого пункт 4 Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 зі змінами, носить рекомендаційний характер. Тому, для цієї закупівлі не було розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі. Для уникнення непорозумінь, надалі Замовником буде розміщуватись обґрунтування на власному веб-сайті.
3. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості) та статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника у складі тендерної пропозиції надано інформацію та / або документи, які не відповідають вимогам тендерної документації та не є невідповідностями у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме: відповідно п.2. Розділу 5 Тендерної документації:
«Оцінка тендерних пропозицій» всі ціни повинні бути чітко визначені. Учасник самостійно несе всі витрати, пов’язані з підготовкою та поданням його тендерної пропозиції. Замовник у будь-якому випадку не є відповідальним за зміст тендерної пропозиції учасника та за витрати учасника на підготовку пропозиції незалежно від результату торгів.
До розрахунку ціни пропозиції не включаються будь-які витрати, понесені учасником у процесі проведення процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю. Зазначені витрати сплачуються учасником за рахунок його прибутку. Понесені витрати не відшкодовуються (в тому числі у разі відміни торгів чи визнання торгів такими, що не відбулися).
З метою запобігання демпінгу серед Учасників, та умисного заниження ціни, що в подальшому призводить до зловживання Учасниками зміною істотних умов' договору, та подальших негативних наслідків в тому числі для Замовника загальна сума тендерної пропозиції, (загальна вартість тендерної пропозиції) розраховується у гривні та вноситься Учасником на електронний майданчик.
Ціна тендерної пропозиції ТОВ "ЖИТОМИРЕНЕРГО" за результатами аукціону становить: 408 888,89 грн. з ПДВ за 53000 кВт/год.
Ціна за одиницю з урахуванням послуг постачальника та без врахування регульованих тарифів, грн.. без ПДВ – 5, 90050 грн.
Вартість регульованих тарифів за одиницю, грн.. без ПДВ 0,52857грн.
Всього за одиницю з урахуванням всіх складових, грн. з ПДВ - 7,71488 грн.
Відповідно до умов Тендерної документації «Під час розгляду тендерної пропозиції учасника, що визначена найбільш економічно вигідною, Замовником самостійно перевірено показник середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подана пропозиція з його початку по день подання включно.
Таким чином перевіривши інформацію з сайту https://www.oree.com.ua/, яка є у відкритому доступі Замовником встановлено, Учасником занижено ціну на електричну енергію, чим порушено умови тендерної документації , Середньозважена ціна РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подана пропозиція учасника з його початку по день подання включно ( 01.12.2024 – 02.12.2024) становить 6417,58 грн/МВт.год.
Учасником ТОВ "ЖИТОМИРЕНЕРГО" не дотримано умов Тендерної документації Замовника надано пропозицію де вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг ( Ціна за одиницю з урахуванням послуг постачальника та без врахування регульованих тарифів, грн.. без ПДВ – 5,90050 грн. ) є нижчою від середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подана пропозиція з його початку по день її подання включно (Середньозважена ціна РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подана пропозиція учасника з його початку по день подання включно ( 01.12.2024 – 02.12.2024) становить - 6417,58 грн/МВт.год
4. У відповідності до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону - протокол згідно формальних помилок не складався.
Начальник відділу
бухгалтерського обліку,
звітності та господарського забезпечення Наталія РЕДЧИЦЬ