• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

477 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 770.00 UAH
Номер: 6f959cf9bc154dadb909913eff62d3ff
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-13-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.01.2025 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 13.01.2025 14:17 - 04.02.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 13.01.2025 № 2-з Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 13.01.2025 № 2-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 5. UA-2024-11-25-017189-a__Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 67) 493-74-43, lenaradchenko1992@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО» та ТОВ «ЖОЕК» установлено порушення вимог пунктів 41, 43 та 44 Особливостей, що призвело до порушення принципів здійснення публічних закупівель, дотримання яких передбачено пунктом 3 Особливостей та статтею 5 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливосте, виконання рішення Комісії АМКУ, розгляд тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору на закупівлю (постачання) електричної енергії від 31.12.2024 № 33-Т, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 січня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель як органу оскарження (далі – Комісія АМКУ), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Попільнянської селищної ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від 25.11.2024, тендерні пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО» та ТОВ «Житомирська обласна енергопостачальна компанія» (переможець, далі – ТОВ «ЖОЕК»), рішення Комісії АМКУ від 12.12.2024 № 19778-р/пк-пз та від 23.12.2024 № 20413-р/пк-пз, протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 05.12.2024 та від 25.12.2024, повідомлення про намір укласти договір від 25.12.2024, договір на закупівлю (постачання) електричної енергії від 31.12.2024 № 33-Т, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 23.01.2025. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено наступне. Відповідно до вимог абзацу 1 пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. Поряд з цим, абзацом 2 пункту 17 Особливостей передбачено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Однак, моніторингом встановлено, що Замовником у підпункті 3.2 пункті 3 розділу VI тендерної документації встановлено вимогу, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати, зокрема, копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації вказаної вище вимоги не відповідає абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства. Відповідно до пункту 3 Особливостей визначено, що замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 25.12.2024 відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО». Підставою відхилення вказаної тендерної пропозиції є недотримання учасником вимог пункту 2 розділу V тендерної документації Замовника (ціна тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО», з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг, за результатами аукціону складає 5,90050 грн/МВт.год (без ПДВ), що не відповідає середньозваженій на ринку «на добу наперед» у торгівельній зоні «ОЕС України» (далі - РДН ОЕС України) за всі дні календарного місяця в якому подана пропозиція учасника з його початку по день подання включно ( 01.12.2024 – 02.12.2024) становить - 6417,58 грн/МВт.год (без ПДВ)), та не дотримання вимог пункту 9 Додатку № 6 до тендерної документації (надання недостовірної інформації у гарантійному листі про те, що учасник процедури закупівлі визначено вартість тендерної пропозиції за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг, не є нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно). Пунктом 2 розділу V тендерної документації Замовника встановлено імперативну вимогу, що «Учасники формують свої тендерні пропозиції за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг, не має бути нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно». Крім того, пунктом 2 розділу V тендерної документації та пунктом 9 Додатку № 6 до тендерної документації Замовником встановлено імперативну вимогу, що «На підтвердження формування вартості своєї тендерної пропозиції за ринковими цінами та з метою уникнення демпінгу на торгах, Учасник у складі тендерної пропозиції надає Гарантійний лист (складений у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі її наявності)), про те що учасник процедури закупівлі визначено вартість тендерної пропозиції за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послу, не є нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно». На виконання вищевказаних вимог учасником ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО», у складі тендерної пропозиції надано «Тендерну пропозицію» (файл «Додаток 2 Тендерна пропозиція (2).pdf»), згідно якої ціна товару, що є предметом закупівлі, з урахуванням послуг постачальника та без врахування регульованих тарифів, становить 6,41758 грн/МВт.год (без ПДВ) та надано гарантійний лист від 02.12.2024 № 21 яким учасник ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО» гарантує, що вартість тендерної пропозиції визначено за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг, не є нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно. Під час проведення моніторингу здійснено аналіз цін на вебсайті «Оператор ринку» (електронна адреса: https://www.oree.com.ua/) та встановлено, що за період з 01.12.2024 по 02.12.2024 (всі дні календарного місяця в якому подано пропозицію учасником з його початку по день її подання включно - 02.12.2024) середньозважена ціна РДН ОЕС України електричної енергії складає 6,41758 грн/МВт.год. Однак, моніторингом встановлено, що Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО» не враховано той факт, що вказаним учасником тендерна пропозиція була подана 02.12.2024 та здійснено порівняльний аналіз між середньозваженою ціною РДН ОЕС України електричної енергії за період з 01.12.2024 по 02.12.2024 з остаточною тендерною пропозицією учасника ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО» за результатами аукціону (пониженою ціною). При цьому, проведеним аналізом встановлено, що Замовником в тендерній документації не передбачено вимогу, що учасникам при поданні тендерної пропозиції необхідно визначати ціну тендерної пропозиції саме за результатами аукціону, яка не повинна бути нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно. Окрім того, тендерна документація Замовника не містить окремих вимог щодо необхідності надання гарантійного листа, про те що ціна товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послуг, визначена ним саме за результатами аукціону та не є нижчою середньозваженої ціни на РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно. Враховуючи вищевикладене, Замовником відхилено більш економічно вигідну тендерну пропозицію ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО», за відсутності підстав передбачених пунктом 44 Особливостей, пунктом 2 розділу V та пунктом 9 Додатку № 6 до тендерної документації, що в свою чергу не відповідає принципам публічних закупівель, що закріплені в статті 5 Закону та пункті 3 Особливостей. Слід зауважити, що різниця між остаточною ціновою пропозицією ТОВ «ЖИТОМИРЕНЕРГО» та остаточною ціновою пропозицією переможця торгів ТОВ «ЖОЕК» становить - 38 387,05 грн з ПДВ (447 017,05 грн з ПДВ - 408 630,00 грн з ПДВ). За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «ЖОЕК» не відповідала умовам тендерної документації Замовника та кваліфікаційному критерію встановленому статтею 16 Закону. Так, відповідно до вимог підпункту 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 1 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання: - довідки (складеної у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі її наявності)), що містить інформацію про виконання не менше 2-х аналогічних договорів виконаних в повному обсязі в період з 2022 по 2024 рік; - копій аналогічних договорів зазначених у вищевказаній довідці; - актів приймання-передачі електричної енергії (або інших аналогічних документів складених у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують приймання-передачу електричної енергії – видаткові накладні, акти звірки взаєморозрахунків, тощо) та зміст яких містить інформацію щодо реквізити договорів на підтвердження виконання яких надаються такі документи; - листів-відгуків про виконання аналогічних договорів (або хід виконання аналогічних договорів які виконується), які повинні обов’язково містити: дату і номеру договору (на який надано відгук), ціни (вартості) договору, обсяг товару згідно умов договору, та інформацію про ідентифікатор закупівлі за результатами якої було укладено договір. На виконання вищевказаних вимог, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЖОЕК» надано довідку від 25.11.2024 № 0023-05/11, яка містить інформацію про виконання учасником 2-х аналогічних договорів (від 20.01.2022 № 137-Т-16/22-ДО та від 19.12.2022 № 32-Т-178/22-ДО), копії вказаних в довідці договорів, акти приймання-передачі електричної енергії та листи-відгуки. Однак, моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «ЖОЕК», на підтвердження виконання договору про закупівлю електричної енергії від 19.12.2022 № 32-Т-178/22-ДО, у складі тендерної пропозиції надано акти приймання-передачі електричної енергії на загальну суму 688 697,96 грн, тоді як загальна вартість вказаного договору (з врахуванням внесених змін) становить 791 560,32 грн, а також на підтвердження виконання аналогічного договору від 20.01.2022 № 137-Т-16/22-ДО надано, в тому числі, акти приймання-передачі електричної енергії № 42855 за липень 2022, № 48352 за серпень 2022, № 54997 за вересень 2022, № 60982 за жовтень 2022, № 67717 за листопад 2022, № 70347 за грудень 2022, які містять інформацію щодо реквізитів (дати) договору не у відповідності до реквізитів (дати) договору від 20.01.2022 № 137-Т-16/22-ДО, а саме, у вказаних актах дата договору зазначена 17.02.2022 року, що не відповідає вимогам підпункту 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 1 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації. Відповідно до вимог пункту 41 Особливостей, встановлено імперативну умову, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Пунктом 43 Особливостей зазначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення вимог пунктів 41 та 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ЖОЕК» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції. Разом з тим, підпунктом 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, Замовник відміняє тендер. Моніторинг закупівлі щодо порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався.
Період усунення порушень: 28.01.2025 17:13 - 12.02.2025 00:00
Дата публікації висновку: 28.01.2025 17:13

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі №UA-2024-11-25-017189-a Договір №33-Т від 31.12.2024 року укладений між ТОВ «ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» та ПОПІЛЬНЯНСЬКОЮ СЕЛИЩНОЮ РАДОЮ розірвано (припинено). Додаткова угода №2 від 03 лютого 2025 року
Дата публікації звіту: 03.02.2025 10:23

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто в повному обсязі шляхом розірвання договору на закупівлю (постачання) електричної енергії від 31.12.2024 № 33-Т.
Дата публікації: 03.02.2025 11:55

Запити/Пояснення