-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів)
Завершена
1 036 965.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 184.83 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 184.83 UAH
Номер:
7a93295394c744d589f3eb04741ec224
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-12-11-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.12.2024 00:00
Період моніторингу:
11.12.2024 12:25 - 02.01.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
10.12.2024 № 65-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
10. UA-2024-11-15-012165-a 15.11.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Явір-2000» з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону та обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень, зокрема, з питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства – привести умови договору закупівлі у відповідність до вимог законодавства; з питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Явір-2000» з урахуванням вимог Особливостей – здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо); та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції, чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Сімейна поліклініка» Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 15.11.2024 № 112, зі змінами від 18.11.2024 № 114 (далі – тендерна документація), запитання до процедури та відповіді на них Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію приватного підприємства «Явір-2000» (далі – ПП «Явір-2000», Учасник), вимогу усунення невідповідностей до 11:20 год до 27 листопада 2024 року, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.11.2024 № 128 (щодо визначення переможцем процедури закупівлі ПП «Явір-2000»), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 28.11.2024, договір про надання послуг з фізичної охорони території та об’єктів від 06.12.2024 № 423, укладений Замовником з ПП «Явір-2000» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронні системі закупівель 10.12.2024, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 19.12.2024, 26.12.2024 та надання Замовником пояснення з власної ініціативи 19.12.2024.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне.
Пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Також, згідно з положенням абзацу першого пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону.
Пунктом 8 частини другої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Відповідно до частини 1 статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов’язковими відповідно до актів цивільного законодавства. В даному випадку законодавством встановлено у пункті 19 Особливостей вичерпний перелік підстав для зміни істотних умов договору та які повинні бути включені до проєкту договору у складі тендерної документації Замовника.
Так, пунктом 19 Особливостей (у редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) встановлено вичерпний перелік підстав для зміни істотних умов договору про закупівлю та які повинні бути включені до проєкту договору у складі тендерної документації Замовника.
Проте, у підпункті 11.3 пункту 11 «Строк дії договору та інші умови» проєкту договору, що є додатком 3 до тендерної документації Замовника, зазначено підстави для внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, які не передбачені чинною редакцією пункту 19 Особливостей, а саме: «…збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії…».
Таким чином, тендерну документацію складено з порушенням вимог пункту 28 Особливостей, та, як наслідок, Договір, укладений Замовником з ПП «Явір-2000», містить випадки зміни істотних умов Договору, що не передбачені чинним законодавством.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Явір-2000» з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.
Вимогами пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено «…Зверніть увагу: документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями).
Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису…».
Проте, тендерна пропозиція ПП «Явір-2000» містить документи, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі) та які не містять підпису уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також не містять відбитки печатки ПП «Явір-2000» на кожній сторінці, а саме: завантажені у формі PDF документи «Рішення.pdf», «Витяг ЄДР ПП ЯВІР - 2000 (07.06.2024).pdf» та «Статут.pdf».
Разом з тим, вищезазначені документи ПП «Явір-2000», завантажені в форматі PDF та не містять кожен окремо електронного цифрового підпису, отже вони не набули статусу оригіналу електронного документа.
Зважаючи на відсутність накладеного електронного підпису на скан-копії документів, завантажених Учасником до електронної системи закупівель, за вимогами пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника скан-копії документів мали містити підпис уповноваженої особи на підписання тендерної пропозиції із зазначенням прізвища, ініціалів та посади цієї особи, а також відбиток печатки на кожній сторінці.
Отже, відсутність електронного підпису, а також підпису уповноваженої особи із зазначенням її посади, прізвища та ініціалів, скріплених печаткою на кожній сторінці вищевказаних документів Учасника («Рішення.pdf», «Витяг ЄДР ПП ЯВІР - 2000 (07.06.2024).pdf» та «Статут.pdf»), порушує вимоги пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Аналогічна позиція суду наведена у рішенні від 05.02.2024 № 620/17720/23.
Натомість, Замовником опубліковано протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою 28.11.2024 № 128 про визначення ПП «Явір-2000» переможцем процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 28.11.2024.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, Замовником в електронній системі закупівель у повідомленні з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах не розміщено вищезазначені невідповідності та не надано ПП «Явір-2000» можливість виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
Період усунення порушень:
03.01.2025 12:58 - 18.01.2025 00:00
Дата публікації висновку:
03.01.2025 12:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник (КНП «Сімейна поліклініка» ЧМР) надає відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі ДК 021:2015 код 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-11-15-012165-a) про наступне:
З метою усунення виявлених порушень, замовником торгів прийнято рішення про внесення змін до договору від 06.12.2024року № 423 за взаємною згодою сторін шляхом укладання додаткової угоди. Інформація про укладання додаткової угоди від 06.01.2025 р. №1 до договору від 06.12.2024року № 423 оприлюднена на веб – порталі ProZorro згідно із вимогами чинного законодавства - 07.01.2025 р.
Задля недопущення встановлених порушень у подальшому з Уповноваженою особою проведена роз’яснювальна робота та керівником вирішено принагідно направити додатково на навчання у сфері публічних закупівель з метою покращення своїх навичок під час здійснення професійної діяльності задля недопущення будь-яких порушень у майбутньому.
Дата публікації звіту:
08.01.2025 16:08
Запити/Пояснення
Номер:
dabcbd125f814ca2879ed298bc0f2b82
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
16.12.2024 11:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «ДК 021:2015 - 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів)», згідно ДК 021:2015: 79713000-5 — Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони, очікуваною вартістю 1 036 965,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-11-15-012165-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайси тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо)?
2. Надати інформацію про стан виконання договору про закупівлю від 06.12.2024 № 423, укладеного Замовником із ПП «Явір-2000».
3. Надати пояснення з яких причин тендерна документація Замовника не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері закупівель, а саме:
- проєкт договору містить положення, не передбачені чинним законодавством, зокрема пункт 11.3 проєкту договору не відповідає чинній редакції пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, (далі — Особливості), чим порушено вимоги пункту 28 Особливостей;
- згідно з пунктом 5.2 додатку № 1 до тендерної документації Замовник вимагає від учасників торгів довідку, що потенційні учасники процедури закупівлі виконали свої зобов’язання за раніше укладеними договорами про закупівлю з тим самим замовником, чим порушено вимоги пункту 28 Особливостей, оскільки Замовником при складанні тендерної документації не зазначено чинні, на момент проведення процедури закупівлі, положення пункту 47 Особливостей (абзац чотирнадцятий пункту 47 виключено на підставі Постанови КМ № 382 від 02.04.2024).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь) (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
3fa7ab130ba2454398b6d083fa82879b
Назва:
Щодо пояснень на запит ДАСУ від 2024-12-16 11:57:27 згідно моніторингу UA-M-2024-12-11-000023 ● 7a93295394c744d589f3eb04741ec224
Дата опублікування:
19.12.2024 09:45
Опис:
Комунальне некомерційне підприємство «Сімейна поліклініка» Чернігівської міської ради, код за ЄДРПОУ 04591208, отримано запит на пояснення від Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області в межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі: ДК 021:2015 код 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-11-15-012165-a) щодо того: 1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайси тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо)?
2. Надати інформацію про стан виконання договору про закупівлю від 06.12.2024 № 423, укладеного Замовником із ПП «Явір-2000».
3. Надати пояснення з яких причин тендерна документація Замовника не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері закупівель, а саме:
- проєкт договору містить положення, не передбачені чинним законодавством, зокрема пункт 11.3 проєкту договору не відповідає чинній редакції пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, (далі — Особливості), чим порушено вимоги пункту 28 Особливостей;
- згідно з пунктом 5.2 додатку № 1 до тендерної документації Замовник вимагає від учасників торгів довідку, що потенційні учасники процедури закупівлі виконали свої зобов’язання за раніше укладеними договорами про закупівлю з тим самим замовником, чим порушено вимоги пункту 28 Особливостей, оскільки Замовником при складанні тендерної документації не зазначено чинні, на момент проведення процедури закупівлі, положення пункту 47 Особливостей (абзац чотирнадцятий пункту 47 виключено на підставі Постанови КМ № 382 від 02.04.2024).
Керуючись частиною 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
У зв’язку із чим, пояснюємо наступне:
1. Обґрунтування очікуваної вартості закупівлі/бюджетного призначення: Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості послуги методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. При цьому розрахунок очікуваної вартості проводився згідно з аналізом цін на охоронні послуги на дату формування очікуваної вартості предмета закупівлі та цін відповідних закупівель, інформація про які міститься в електронній системі закупівель "Prozorro" та запитів до охоронних фірм в м.Чернігів. Очікувана вартість предмета закупівлі сформована виходячи з середньої ціни на ринку охоронних послуг та відповідного розрахунку. До відповідного розрахунку входить вартість послуг виходячи з потреб замовника з метою забезпечення фізичної охорони об’єктів КНП «Сімейна поліклініка» ЧМР, що знаходяться за адресами: місто Чернігів, вулиця Пирогова, 15, проспект Левка Лук’яненка, 47. Очікувана вартість предмета закупівлі передбачена річним планом закупівлі на 2025 рік (за посиланням UA-P-2024-11-15-013405-a) та складає 1 036 965,00 грн. з ПДВ, джерело фінансування - Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства).
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреби замовника, з метою забезпечення фізичної охорони територій та об’єктів КНП «Сімейна поліклініка» ЧМР, що знаходяться за адресами: місто Чернігів, вулиця Пирогова, 15, проспект Левка Лук’яненка, 47 та прийнятих під охорону товарно-матеріальних цінностей від розкрадання, знищення, псування. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі зазначаються у Додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації, де конкретизуються вимоги та умови щодо надання послуги фізичної охорони згідно процедури закупівлі ДК 021:2015 код 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів) з урахуванням вимог Закону України «Про охоронну діяльність», постанови Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» та інших норм чинного законодавства України.
2. Надання послуг фізичної охорони території та об’єктів КНП «Сімейна поліклініка» ЧМР Приватним підприємством «Явір-2000», згідно умов договору від 06.12.2024 року №423, буде розпочинатися з 01 січня 2025 року. Відповідно до п. 4. «ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ ОПЛАТИ» договору від 06.12.2024 року №423, «оплата послуг з охорони здійснюється Замовником щомісячно, у сумі, визначеній відповідно до вартості 1 (однієї) години послуг з охорони, наданих Виконавцем, та кількості годин наданих послуг з охорони (Додаток 2 до цього Договору), шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця. Оплата 100% вартості послуг Виконавця здійснюється Замовником на підставі належним чином оформленого рахунка та Акту виконаних робіт (наданих послуг), протягом 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з дати їх підписання». На час проведення моніторингу процедури публічної закупівлі: ДК 021:2015 код 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-11-15-012165-a) стан виконання договору про закупівлю від 06.12.2024 № 423, укладеного Замовником із ПП «Явір-2000», не розпочато.
3. Віцдповідно до Тендерної документації щодо закупівлі послуг «ДК 021:2015 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів)» (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-11-15-012165-a), затвердженої уповноваженою осбою протокол № 112 від 15.11.2024р. та протокол № 114 від 18.11. 2024 року (зі змінами), п. 5 Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю (з урахуванням предмету закупівлі) Розділу 6. Результати торгів та укладання договору про закупівлю, встановлено: «Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів.
Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
3) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
5) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
6) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
7) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону;
8) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 «Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації» (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку;
У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.»
З огляду на п.3. Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами та доповненнями) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», «Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.»
Проектом договору щодо закупівлі послуг, згідно «ДК 021:2015 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів)», в п.11.2. розділу. 11. СТРОК ДІЇ ДОГОВОРУ ТА ІНШІ УМОВИ зазначено, що «Усі правовідносини, що виникають з цього Договору або пов’язані із ним, у тому числі пов’язані із дійсністю, укладенням, виконанням, зміною та припиненням цього Договору, тлумаченням його умов, визначенням наслідків недійсності або порушення Договору, регулюються цим Договором та відповідними нормами чинного законодавства України.»
Проектом договору, а саме - п.11.3 розділу. 11. СТРОК ДІЇ ДОГОВОРУ ТА ІНШІ УМОВИ, містить положення, що передбачені чинним Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон), зокрема:
«п.5. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії;
3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті».
Також в приамбулі проекту договору зазначено, що Сторони, керуються положеннями Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 (крім частин другої-п’ятої, сьомої-дев’ятої) Закону України «Про публічні закупівлі», а також Постановою КМУвід 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами та доповненнями) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», в умовах воєнного стану в Україні, оголошеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» №64/2022 від 24.02.2022 року (зі змінами).
Виходячі з вищезазначеного Замовник дотримався вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами та доповненнями) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
- Відповідно до п.28 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами та доповненнями) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», «Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.»
Відповідно до п.п.2 п.45 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами та доповненнями) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», «Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена.»
Згідно п.3. статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
З огляду на чинне законадовство, замовник задля впевності в доброчесності майбутніх учасників закупівлі ДК 021:2015 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів), просить підтвердити шляхом надання довідки/інформації в довільній формі, що учасник виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що не призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Номер:
809b4c3ca7414c0c85ecbc2e53503431
Назва:
Щодо пояснень на запит ДАСУ від 2024-12-16 11:57:27 згідно моніторингу UA-M-2024-12-11-000023 ● 7a93295394c744d589f3eb04741ec224
Дата опублікування:
19.12.2024 09:42
Опис:
Комунальне некомерційне підприємство «Сімейна поліклініка» Чернігівської міської ради, код за ЄДРПОУ 04591208, отримано запит на пояснення від Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області в межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі: ДК 021:2015 код 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-11-15-012165-a) щодо того: 1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайси тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо)?
2. Надати інформацію про стан виконання договору про закупівлю від 06.12.2024 № 423, укладеного Замовником із ПП «Явір-2000».
3. Надати пояснення з яких причин тендерна документація Замовника не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері закупівель, а саме:
- проєкт договору містить положення, не передбачені чинним законодавством, зокрема пункт 11.3 проєкту договору не відповідає чинній редакції пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, (далі — Особливості), чим порушено вимоги пункту 28 Особливостей;
- згідно з пунктом 5.2 додатку № 1 до тендерної документації Замовник вимагає від учасників торгів довідку, що потенційні учасники процедури закупівлі виконали свої зобов’язання за раніше укладеними договорами про закупівлю з тим самим замовником, чим порушено вимоги пункту 28 Особливостей, оскільки Замовником при складанні тендерної документації не зазначено чинні, на момент проведення процедури закупівлі, положення пункту 47 Особливостей (абзац чотирнадцятий пункту 47 виключено на підставі Постанови КМ № 382 від 02.04.2024).
Керуючись частиною 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
У зв’язку із чим, пояснюємо наступне:
1. Обґрунтування очікуваної вартості закупівлі/бюджетного призначення: Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості послуги методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. При цьому розрахунок очікуваної вартості проводився згідно з аналізом цін на охоронні послуги на дату формування очікуваної вартості предмета закупівлі та цін відповідних закупівель, інформація про які міститься в електронній системі закупівель "Prozorro" та запитів до охоронних фірм в м.Чернігів. Очікувана вартість предмета закупівлі сформована виходячи з середньої ціни на ринку охоронних послуг та відповідного розрахунку. До відповідного розрахунку входить вартість послуг виходячи з потреб замовника з метою забезпечення фізичної охорони об’єктів КНП «Сімейна поліклініка» ЧМР, що знаходяться за адресами: місто Чернігів, вулиця Пирогова, 15, проспект Левка Лук’яненка, 47. Очікувана вартість предмета закупівлі передбачена річним планом закупівлі на 2025 рік (за посиланням UA-P-2024-11-15-013405-a) та складає 1 036 965,00 грн. з ПДВ, джерело фінансування - Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства).
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреби замовника, з метою забезпечення фізичної охорони територій та об’єктів КНП «Сімейна поліклініка» ЧМР, що знаходяться за адресами: місто Чернігів, вулиця Пирогова, 15, проспект Левка Лук’яненка, 47 та прийнятих під охорону товарно-матеріальних цінностей від розкрадання, знищення, псування. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі зазначаються у Додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації, де конкретизуються вимоги та умови щодо надання послуги фізичної охорони згідно процедури закупівлі ДК 021:2015 код 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів) з урахуванням вимог Закону України «Про охоронну діяльність», постанови Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» та інших норм чинного законодавства України.
2. Надання послуг фізичної охорони території та об’єктів КНП «Сімейна поліклініка» ЧМР Приватним підприємством «Явір-2000», згідно умов договору від 06.12.2024 року №423, буде розпочинатися з 01 січня 2025 року. Відповідно до п. 4. «ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ ОПЛАТИ» договору від 06.12.2024 року №423, «оплата послуг з охорони здійснюється Замовником щомісячно, у сумі, визначеній відповідно до вартості 1 (однієї) години послуг з охорони, наданих Виконавцем, та кількості годин наданих послуг з охорони (Додаток 2 до цього Договору), шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця. Оплата 100% вартості послуг Виконавця здійснюється Замовником на підставі належним чином оформленого рахунка та Акту виконаних робіт (наданих послуг), протягом 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з дати їх підписання». На час проведення моніторингу процедури публічної закупівлі: ДК 021:2015 код 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-11-15-012165-a) стан виконання договору про закупівлю від 06.12.2024 № 423, укладеного Замовником із ПП «Явір-2000», не розпочато.
3. Віцдповідно до Тендерної документації щодо закупівлі послуг «ДК 021:2015 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів)» (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-11-15-012165-a), затвердженої уповноваженою осбою протокол № 112 від 15.11.2024р. та протокол № 114 від 18.11. 2024 року (зі змінами), п. 5 Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю (з урахуванням предмету закупівлі) Розділу 6. Результати торгів та укладання договору про закупівлю, встановлено: «Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів.
Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
3) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
5) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
6) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
7) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону;
8) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 «Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації» (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку;
У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.»
З огляду на п.3. Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами та доповненнями) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», «Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.»
Проектом договору щодо закупівлі послуг, згідно «ДК 021:2015 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів)», в п.11.2. розділу. 11. СТРОК ДІЇ ДОГОВОРУ ТА ІНШІ УМОВИ зазначено, що «Усі правовідносини, що виникають з цього Договору або пов’язані із ним, у тому числі пов’язані із дійсністю, укладенням, виконанням, зміною та припиненням цього Договору, тлумаченням його умов, визначенням наслідків недійсності або порушення Договору, регулюються цим Договором та відповідними нормами чинного законодавства України.»
Проектом договору, а саме - п.11.3 розділу. 11. СТРОК ДІЇ ДОГОВОРУ ТА ІНШІ УМОВИ, містить положення, що передбачені чинним Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон), зокрема:
«п.5. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії;
3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті».
Також в приамбулі проекту договору зазначено, що Сторони, керуються положеннями Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 (крім частин другої-п’ятої, сьомої-дев’ятої) Закону України «Про публічні закупівлі», а також Постановою КМУвід 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами та доповненнями) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», в умовах воєнного стану в Україні, оголошеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» №64/2022 від 24.02.2022 року (зі змінами).
Виходячі з вищезазначеного Замовник дотримався вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами та доповненнями) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
- Відповідно до п.28 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами та доповненнями) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», «Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.»
Відповідно до п.п.2 п.45 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами та доповненнями) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», «Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена.»
Згідно п.3. статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
З огляду на чинне законадовство, замовник задля впевності в доброчесності майбутніх учасників закупівлі ДК 021:2015 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів), просить підтвердити шляхом надання довідки/інформації в довільній формі, що учасник виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що не призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Номер:
8e89e021e32043d5bc0684f003f4f495
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.12.2024 11:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «ДК 021:2015 - 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів)», згідно ДК 021:2015: 79713000-5 — Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони, очікуваною вартістю 1 036 965,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-11-15-012165-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
Згідно з пунктом першим розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено: «…Зверніть увагу: документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями).
Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Проте, в електронній системі закупівель PROZORRO у складі тендерної пропозиції ПП «Явір-2000» наявні документи (файли «Рішення.pdf», «Витяг ЄДР ПП ЯВІР - 2000 (07.06.2024).pdf», «Статут.pdf»), які не містять підпису уповноваженої особи учасника закупівлі на підписання тендерної пропозиції із зазначенням прізвища, ініціалів та посади цієї особи, відбитки печатки на кожній сторінці, а також на вказані документи окремо не накладено кваліфікований електронний підпис, чим порушено вимоги пункту першого розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Надати пояснення у зв’язку з чим Замовником не виявлено вищевказані невідповідності в інформації та документах тендерної пропозиції ПП «Явір-2000» та не включено зазначені невідповідності у вимогу про усунення невідповідностей?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь) (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
2e40a2f1b80a49d493b9e11ac7acf9af
Назва:
Щодо пояснень на запит ДАСУ від 2024-12-23 11:12:09 згідно моніторингу UA-M-2024-12-11-000023 ● 7a93295394c744d589f3eb04741ec224
Дата опублікування:
26.12.2024 09:58
Опис:
Комунальне некомерційне підприємство «Сімейна поліклініка» Чернігівської міської ради, код за ЄДРПОУ 04591208, отримано запит на пояснення від Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області в межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі: ДК 021:2015 код 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-11-15-012165-a) щодо того:
1.У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «ДК 021:2015 - 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів)», згідно ДК 021:2015: 79713000-5 — Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони, очікуваною вартістю 1 036 965,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-11-15-012165-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень. Згідно з пунктом першим розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено: «…Зверніть увагу: документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги». Проте, в електронній системі закупівель PROZORRO у складі тендерної пропозиції ПП «Явір-2000» наявні документи (файли «Рішення.pdf», «Витяг ЄДР ПП ЯВІР - 2000 (07.06.2024).pdf», «Статут.pdf»), які не містять підпису уповноваженої особи учасника закупівлі на підписання тендерної пропозиції із зазначенням прізвища, ініціалів та посади цієї особи, відбитки печатки на кожній сторінці, а також на вказані документи окремо не накладено кваліфікований електронний підпис, чим порушено вимоги пункту першого розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника. Надати пояснення у зв’язку з чим Замовником не виявлено вищевказані невідповідності в інформації та документах тендерної пропозиції ПП «Явір-2000» та не включено зазначені невідповідності у вимогу про усунення невідповідностей? Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь) (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
У зв’язку із чим, пояснюємо наступне:
- Стосовно файлу «Рішення.pdf»: ПП «ЯВІР-2000» самостійно надав рішення від 21.11.2024р. №286 про умови укладання догору, підписане засновником ПП «ЯВІР-2000» Лихожоном Є.А.. Відповідно до п.2.4. Положення 88 зазначено, що документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою (тобто необов’язковим) . Обов’язковість застосування печатки була скасована у 2024 році (Закон України від 15.04.2014р №1206-VII)
- Стосовно файлу «Статут.pdf»: ПП «ЯВІР-2000» надав оригінал статуту підприємства, завірений приватним нотаріусом Полтавського міського нотаріального округу Дяченко В.А. Відповідно до п.1 Розділу 3 тендерної документації «Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги»».
- Стосовно файлу «Витяг ЄДР ПП ЯВІР - 2000 (07.06.2024).pdf»: ПП «ЯВІР-2000» надав ВИТЯГ з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань державним реєстратором за допомогою сервісів Міністерства юстиції України. Відповідно до п.1 Розділу 3 тендерної документації «якщо електронні документи тендерної пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП».
ПП «ЯВІР-2000» наклав КЕП на тендерну пропозицію вцілому. Необхідно також зазначити, що Замовником відповідно до коду адміністративних послуг (379008272282), зазначеного в Описі документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії, який додано Учасником до статуту, за яким можна отримати доступ до чинних установчих документів Учасника, самостійно було здійснено перевірку достовірності поданих учасником документів (Витягу з ЄДР та Статуту).
Замовник вважає, що учасник ПП «ЯВІР-2000» виконав всі вимоги тендерної документації. Підстав для виправлення невідповідності інформації та документів тендерної пропозиції ПП «ЯВІР-2000» щодо «Рішення.pdf», «Витяг ЄДР ПП ЯВІР - 2000 (07.06.2024).pdf» та «Статут.pdf» Замовником не виявлено.
Замовник (КНП «Сімейна поліклініка» ЧМР) працює в межах чинного законодавства та виконує вимоги постанови КМУ від 12.10.2022р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами)