• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів)

Завершена

1 036 965.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 184.83 UAH
Номер: 7a93295394c744d589f3eb04741ec224
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-12-11-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.12.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 11.12.2024 12:25 - 02.01.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 10.12.2024 № 65-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр КОНДРАШОВ Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 10. UA-2024-11-15-012165-a 15.11.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 66) 345-94-83, chernihivmonitoring11@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Явір-2000» з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону та обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень, зокрема, з питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства – привести умови договору закупівлі у відповідність до вимог законодавства; з питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Явір-2000» з урахуванням вимог Особливостей – здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо); та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 січня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції, чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Сімейна поліклініка» Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 15.11.2024 № 112, зі змінами від 18.11.2024 № 114 (далі – тендерна документація), запитання до процедури та відповіді на них Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію приватного підприємства «Явір-2000» (далі – ПП «Явір-2000», Учасник), вимогу усунення невідповідностей до 11:20 год до 27 листопада 2024 року, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.11.2024 № 128 (щодо визначення переможцем процедури закупівлі ПП «Явір-2000»), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 28.11.2024, договір про надання послуг з фізичної охорони території та об’єктів від 06.12.2024 № 423, укладений Замовником з ПП «Явір-2000» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронні системі закупівель 10.12.2024, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 19.12.2024, 26.12.2024 та надання Замовником пояснення з власної ініціативи 19.12.2024. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне. Пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Також, згідно з положенням абзацу першого пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону. Пунктом 8 частини другої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Відповідно до частини 1 статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов’язковими відповідно до актів цивільного законодавства. В даному випадку законодавством встановлено у пункті 19 Особливостей вичерпний перелік підстав для зміни істотних умов договору та які повинні бути включені до проєкту договору у складі тендерної документації Замовника. Так, пунктом 19 Особливостей (у редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) встановлено вичерпний перелік підстав для зміни істотних умов договору про закупівлю та які повинні бути включені до проєкту договору у складі тендерної документації Замовника. Проте, у підпункті 11.3 пункту 11 «Строк дії договору та інші умови» проєкту договору, що є додатком 3 до тендерної документації Замовника, зазначено підстави для внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, які не передбачені чинною редакцією пункту 19 Особливостей, а саме: «…збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії…». Таким чином, тендерну документацію складено з порушенням вимог пункту 28 Особливостей, та, як наслідок, Договір, укладений Замовником з ПП «Явір-2000», містить випадки зміни істотних умов Договору, що не передбачені чинним законодавством. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Явір-2000» з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне. Вимогами пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено «…Зверніть увагу: документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису…». Проте, тендерна пропозиція ПП «Явір-2000» містить документи, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі) та які не містять підпису уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також не містять відбитки печатки ПП «Явір-2000» на кожній сторінці, а саме: завантажені у формі PDF документи «Рішення.pdf», «Витяг ЄДР ПП ЯВІР - 2000 (07.06.2024).pdf» та «Статут.pdf». Разом з тим, вищезазначені документи ПП «Явір-2000», завантажені в форматі PDF та не містять кожен окремо електронного цифрового підпису, отже вони не набули статусу оригіналу електронного документа. Зважаючи на відсутність накладеного електронного підпису на скан-копії документів, завантажених Учасником до електронної системи закупівель, за вимогами пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника скан-копії документів мали містити підпис уповноваженої особи на підписання тендерної пропозиції із зазначенням прізвища, ініціалів та посади цієї особи, а також відбиток печатки на кожній сторінці. Отже, відсутність електронного підпису, а також підпису уповноваженої особи із зазначенням її посади, прізвища та ініціалів, скріплених печаткою на кожній сторінці вищевказаних документів Учасника («Рішення.pdf», «Витяг ЄДР ПП ЯВІР - 2000 (07.06.2024).pdf» та «Статут.pdf»), порушує вимоги пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника. Аналогічна позиція суду наведена у рішенні від 05.02.2024 № 620/17720/23. Натомість, Замовником опубліковано протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою 28.11.2024 № 128 про визначення ПП «Явір-2000» переможцем процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 28.11.2024. Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, Замовником в електронній системі закупівель у повідомленні з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах не розміщено вищезазначені невідповідності та не надано ПП «Явір-2000» можливість виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
Період усунення порушень: 03.01.2025 12:58 - 18.01.2025 00:00
Дата публікації висновку: 03.01.2025 12:58

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовник (КНП «Сімейна поліклініка» ЧМР) надає відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі ДК 021:2015 код 79710000-4 - Охоронні послуги (Фізична охорона території та об’єктів) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-11-15-012165-a) про наступне: З метою усунення виявлених порушень, замовником торгів прийнято рішення про внесення змін до договору від 06.12.2024року № 423 за взаємною згодою сторін шляхом укладання додаткової угоди. Інформація про укладання додаткової угоди від 06.01.2025 р. №1 до договору від 06.12.2024року № 423 оприлюднена на веб – порталі ProZorro згідно із вимогами чинного законодавства - 07.01.2025 р. Задля недопущення встановлених порушень у подальшому з Уповноваженою особою проведена роз’яснювальна робота та керівником вирішено принагідно направити додатково на навчання у сфері публічних закупівель з метою покращення своїх навичок під час здійснення професійної діяльності задля недопущення будь-яких порушень у майбутньому.
Дата публікації звіту: 08.01.2025 16:08

Запити/Пояснення