-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Будівництво залу для фізкультурно-оздоровчих занять Новоселицької ОТГ по вулиці Головній №10-а с. Рокитне Новоселицького району Чернівецької (завершення будівництва)
Завершена
4 711 022.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 47 110.22 UAH
мін. крок: 1% або 47 110.22 UAH
Номер:
2e765dc71044414e8187ceb36c7f4f11
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-06-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.01.2025 00:00
Період моніторингу:
06.01.2025 15:58 - 28.01.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
06.01.2025 № 1-З
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 06 січня 2025 року № 1-З
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі:
3. UA-2024-11-13-014623-a від 13.11.2024 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання виконання Постанови № 710 встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, абзацу другого частини першої статті 41 Закону, абзацу другого пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «УКР.БУД.ДОР.» встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 43 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питання своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених моніторингом порушень у подальшому, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178 в редакції від 19.09.2024, чинній на момент проведення процедури закупівлі), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Новоселицької міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік (ID:UA-P-2024-11-13-017351-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 13.11.2024 № 2024/11-13 вт із змінами, внесеними 19.11.2024 (далі – тендерна документація); перелік змін, внесених до тендерної документації, оприлюднений 19.11.2024; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 29.11.2024; тендерну пропозицію учасника Приватного підприємства «УКР.БУД.ДОР.» (далі – ПП «УКР.БУД.ДОР.»); протокольне рішення уповноваженої особи від 30.11.2024 № 2024/11-30 вт; повідомлення про намір укласти договір від 30.11.2024; договір про закупівлю робіт за бюджетні кошти від 09.12.2024 № 217; пояснення Замовника (інформація та документи), надані 14.01.2025 через електронну систему закупівель.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Так, Замовнику в електронній системі закупівель 07.01.2025 оприлюднено запит про надання пояснень (інформації та документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
На запит Замовник надав пояснення 14.01.2025, тобто на п’ятий робочий день з дня оприлюднення запиту, чим не дотримав вимог частини п’ятої статті 8 Закону, відповідно до якої пояснення необхідно надати протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень.
За результатами аналізу питання виконання Постанови № 710 встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови № 710 головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки зобов’язано забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Обґрунтування) та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Слід зазначити, що 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення Обґрунтування шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Тобто, Кабінетом Міністрів України з 19.12.2020 року органам місцевого самоврядування рекомендовано забезпечити, а головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення Обґрунтування на власному вебсайті.
Згідно з Єдиним реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Відповідно до державного веб-порталу бюджету для громадян Open Budget (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/04062050/profile) Замовник є головним розпорядником коштів місцевого бюджету.
Зважаючи на те, що Замовник є головним розпорядником коштів місцевого бюджету, до нього як до розпорядника бюджетних коштів застосовується пункт 4-1 Постанови № 710, що носить імперативний (обов’язковий) характер.
На запит про надання пояснень щодо оприлюднення Обґрунтування Замовник у поясненні зазначив: «Оприлюднення на власному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі - https://novmeria.gov.ua/plans/».
Однак, за зазначеним Замовником у поясненні покликанням https://novmeria.gov.ua/plans/ Обґрунтування відсутнє.
Таким чином, на порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710 Замовником, як головним розпорядником коштів місцевого бюджету, не забезпечено оприлюднення на відповідному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що Замовник в порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, абзацу другого частини першої статті 41 Закону, абзацу другого пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону разом із договором про закупівлю робіт за бюджетні кошти від 09.12.2024 № 217 не оприлюднив у машинозчитувальному форматі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, які відповідно до абзацу другого частини першої статті 41 Закону є невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «УКР.БУД.ДОР.» встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи сканкопій через електронну систему закупівель. Тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «УКР.БУД.ДОР.» встановлено, що документи учасника, які завантажені в електронну систему закупівель, оприлюднено та підписано з накладанням удосконаленого електронного підпису, який перевірено на сайті центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України за покликанням https://czo.gov.ua/verify та отримано такі дані щодо електронного підпису: тип носія особистого ключа – «Незахищений», тип підпису – «Удосконалений», сертифікат – «Кваліфікований».
Отже, тендерна пропозиція ПП «УКР.БУД.ДОР.» не відповідає вимогам, установленим Замовником у пункті 1 розділу 3 тендерної документації.
Відповідно до абзацу першого пункту 43 Особливостей № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Абзацом другим пункту 43 Особливостей № 1178 визначено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «УКР.БУД.ДОР.» не було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані зазначеним учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, та не було розміщено у визначений законодавством строк повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель з можливістю усунути учасником ПП «УКР.БУД.ДОР.» зазначені вище невідповідності, чим не дотримано вимог абзацу другого пункту 43 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
15.01.2025 11:23 - 30.01.2025 00:00
Дата публікації висновку:
15.01.2025 11:23
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13-17-0004/2025ПР
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель встановлених Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області повідомляю, що порушення усунуто, а саме, з метою недопущення встановлених моніторингом порушень у подальшому, проведено роз’яснювальну роботу та подано заявки на проходження економічних навчань з підвищення кваліфікації уповноваженої особи, також нами заключено договір з ТОВ «Тендерне агентство Радник» на доступ у 2025 році до порталу РАДНИК у сфері публічних закупівель.
копії підтверджуючих документів додаються.
Дата публікації звіту:
20.01.2025 08:35
Запити/Пояснення
Номер:
d25b4101e57649c09e632ef5169f8e86
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
07.01.2025 10:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Будівництво залу для фізкультурно-оздоровчих занять Новоселицької ОТГ по вулиці Головній №10-а с. Рокитне Новоселицького району Чернівецької (завершення будівництва)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-11-13-014623-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Надайте інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію (інвесторську), експертні звіти, тощо), на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надайте інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). У разі оприлюднення - надайте посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Чому Вами разом із договором про закупівлю не оприлюднено у машинозчитувальному форматі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
6d29e2d4f9864e68b1c24ec953d8d3c5
Назва:
оприлюднення на власному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Дата опублікування:
14.01.2025 13:46
Опис:
1. додано зведений кошторис
2. https://novmeria.gov.ua/plans/
3. разом із договором про закупівлю оприлюднено у машинозчитувальному форматі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, а саме договірна ціна за формою локального кошторису