-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт підвалу як споруди подвійного призначення (демонстраційна зала) з захисними властивостями ПРУ будівлі гуртожитку Державного навчального закладу «Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту» за адресою: м. Суми, провулок Гетьманський, 12
Завершена
14 591 370.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 72 956.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 72 956.85 UAH
Номер:
1a9cd47e17394cbf96cdd931727636c7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-03-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.02.2025 00:00
Період моніторингу:
04.02.2025 10:09 - 26.02.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
03.02.2025 №10-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ігор КОРОТКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 03.02.2025 №10-З
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2024-11-05-014823-a 05.11.2024 Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані установлено порушення пункту 4 частини другої статі 4 Закону, а також зазначення у річному плані недостовірної інформації щодо джерел фінансування закупівлі.
За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону та пункту 26 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди виявлено не встановлення замовником вимог щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження, забезпечення публічності та зберігання документів, передбачених статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог пункту 13-1 Порядку № 861.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «СК НОВЕ МІСТО».
За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю вимогам законодавства установлено порушення норм, встановлених пунктами 5, 83, 84, абзацами другим та третім пункту 103 Загальних умов, а також частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України, відповідно чим не дотримано вимоги пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання вимог законодавства в частині підтвердження ступеня локалізації товару у складі робіт установлено, що наразі Замовник здійснює закупівлю робіт з капітального ремонту згідно укладеного Договору з недотриманням вимог пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує:
здійснити заходи щодо врахування в подальшому вимог статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди в умовах договору про закупівлю, недопущення у подальшому недотримання вимог Рамкової Угоди;
здійснити заходи щодо забезпечення придбання локалізованого товару у складі робіт, у разі неможливості – припинити зобов’язання за укладеним Договором;
привести умови Договору до вимог пунктів 5, 83, 84 та 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві та частини першої статті 884 Цивільного кодексу України;
вжити заходи щодо недопущення установлених порушень в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення,
та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень та вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 19.09.2024 (далі – Особливості), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам законодавства та тендерної пропозиції переможця, дотримання вимог законодавства в частині підтвердження ступеня локалізації товару у складі робіт, виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного навчального закладу «Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 18.11.2024 (протокол № 70), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 25.11.2024, тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕКТРО ЛЕНД», «БУЛІТОН» та «СК НОВЕ МІСТО» (далі – ТОВ «СК НОВЕ МІСТО», учасник), вимоги про усунення невідповідностей до 28.11.2024 та до 21.12.2024, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 12.12.2024 №19828-р/пк-пз та від 06.01.2025 № 155-р/пк-пз, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 29.11.2024 №76, від 17.12.2024 № 83, від 23.12.2024 № 85, від 14.01.2025 №4, від 16.01.2025 № 6, повідомлення про намір укласти договір від 16.01.2025, договір від 27.01.2025 № 03 (далі – Договір), пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 05.02.2025, від 11.02.2025 та від 14.02.2025.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
1. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що на порушення пункту 4 частини другої статі 4 Закону річний план закупівель UA-P-2024-11-05-018735-a, розміщений Замовником в електронній системі закупівель, не містить інформації щодо коду економічної класифікації видатків бюджету.
Крім того, інформація, зазначена у річному плані щодо джерела фінансування закупівлі (за рахунок місцевого бюджету) суперечить інформації, наданій Замовником у поясненнях від 11.02.2025 на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління), відповідно до якої фінансування закупівлі буде здійснюватися по спеціальному фонду за рахунок додаткової дотації з державного бюджету місцевому бюджету.
2. Відповідно до пункту 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 9 частини другої статті 21 Закону визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Відповідно до пункту 2 розділу III тендерної документації Замовник вимагає надання забезпечення тендерних пропозицій.
Однак, на порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону та пункту 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих не містить умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
3. З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода.
Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План).
Згідно з Постановою Кабінету України від 15 листопада 2024 року № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів.
Під час моніторингу встановлено, що закупівля за номером UA-2024-11-05-014823-a здійснюється за рахунок додаткової дотації з державного бюджету місцевому бюджету на облаштування безпечних умов у закладах освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. №1477 «Про затвердження Порядку та умов надання у 2024 році додаткової дотації з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною збройною агресією Російської Федерації» зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2024 р. № 975).
Розподіл коштів зазначеної дотації здійснено на виконання індикатору Плану «Інвестиція 1. Інвестиції в освіту» Міністерством освіти і науки України, відповідальним за впровадження вказаної інвестиції.
Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2024-11-05-014823-a поширюються умови Рамкової угоди.
Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо:
- ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди);
- участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди).
Статтею 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання:
- участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди.
Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами:
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди).
Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності:
- зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди).
Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів:
- Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди).
Разом з тим, Замовником в тендерній документації та проєкті договору про закупівлю (додаток 4 до тендерної документації) не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
4. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у підпункті 13 пункту 3 розділу V тендерної документації визначив, що учасники при поданні тендерної пропозиції повинні враховувати норми пункту 6-1 «Прикінцевих та перехідних положень» Закону щодо локалізації виробництва.
При цьому, слід зазначити, що механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 серпня 2022 року №861 (далі – Порядок №861).
Відповідно до пункту 13-1 Порядку № 861 замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Однак на порушення вимог пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник не установив у тендерній документації вимоги щодо надання учасником процедури закупівлі відповідних сертифікатів чи свідоцтв, надання яких передбачено цим пунктом Порядку № 861.
5. Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що у складі тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» міститься Підсумкова відомість ресурсів (с. 8-39 файлу «17. Коштрис 11.pdf»), в якій зазначена «Дизельна генераторна установка 20,0 кВт «Aksa APD-25A» вартістю 372 811,07 грн (позиція 482, с. 33), а також довідка від 14.11.2024 вих №22, відповідно до якої дизельна генераторна установка 20,0 кВт «Aksa APD-25A» міститься в переліку локалізованих товарів та має підтверджений ступінь локалізації 35,52% (ID: f4fbcdc99f9a41f1849204ce15492ff7).
Проведеним під час моніторингу аналізом Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation) (далі – Перелік) запис про включення «генератора дизельного APD 25 A з АВР AKSA» (ID: f4fbcdc99f9a41f1849204ce15492ff7) до Переліку є нечинним (дата деактивації 31.12.2024, статус «Неактивний»).
При цьому, укладеним Договором передбачено придбання дизельної генераторної установки 20,0 кВт «Aksa APD-25A» вартістю 372 811,07 грн (позиція 482 розділу ІV Устаткування, додаток 6 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси»).
Отже, наразі Замовник здійснює закупівлю робіт з капітального ремонту згідно укладеного Договору з недотриманням вимог пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
6. Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 2 розділу III тендерної документації установив вимогу щодо надання учасниками гарантії виконання своїх зобов’язань у зв’язку з поданням тендерної пропозиції у вигляді безвідкличної електронної банківської гарантії та зазначив, що строк дії забезпечення тендерної пропозиції відповідає строку дії тендерної пропозиції та становить 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
На зазначену вимогу учасником ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» надано банківську гарантію від 08.11.2024 № N71.82.0000000008 (файл «Підписаний БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ № N71.82.0000000008.pdf», далі – Гарантія), яка має строк дії до 20 лютого 2025 року включно.
Відповідно до частини другої статті 252 Цивільного Кодексу України термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати.
Згідно з частиною першою статті 253 Цивільного Кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій установлено до календарної дати – 23 листопада 2024 року, отже перебіг строку починається з наступного дня – 24 листопада 2024 року.
Таким чином строк дії Гарантії до 20 лютого 2025 року включно складає 89 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, що не відповідає вимогам пункту 2 розділу III тендерної документації Замовника.
Крім цього, Гарантія містить посилання на нечинну редакцію тендерної документації, а саме: тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 05.11.2024 (протокол № 63), при цьому чинна (остання) редакція тендерної документації була затверджена рішенням уповноваженої особи від 18.11.2024 (протокол № 70).
Слід зазначити, що відповідно до підпункту 9 пункту 4 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за № 275/35897, дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація, є обов’язковим реквізитом при складанні гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції.
Отже, у наданій учасником ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» банківській гарантії наявні невідповідності в частині зазначення реквізитів.
Вимогами пункту 41 Особливостей встановлено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Водночас, Замовник не виявив невідповідностей стосовно строку дії гарантії, а також зазначення в ній нечинної редакції тендерної документації, та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
7. Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Частиною першою статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 р. № 668, якою затверджено «Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі – Загальні умови).
Відповідно до пункту 5 Загальних умов істотними умовами договору підряду є, зокрема, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта).
Згідно з абзацами другим та третім пункту 103 Загальних умов гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Крім того, частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України визначено, що підрядник гарантує досягнення об’єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об’єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об’єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Таким чином, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років, або більший ніж 10 років.
При цьому, за результатами моніторингу установлено, що у пункті 2.3 укладеного Договору зазначено: «Підрядник гарантує якість Робіт, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку. Гарантійний строк якості Робіт встановлюється законодавством України».
Таким чином, у Договорі не визначено гарантійний строк якості закінчених робіт, чим не дотримано вимоги пункту 5, абзацу другого та третього пункту 103 Загальних умов та частини першої статті 884 Цивільного кодексу України.
Відповідно до пункту 83 Загальних умов фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. Відповідно до пункту 84 Загальних умов план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
При цьому, всупереч пунктів 83 та 84 Загальних умов укладений Договір не містить плану фінансування.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління 06.02.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень (інформації, документів).
На зазначений запит Управління Замовник 11.02.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив, зокрема, що пункт 2.2 Договору містить посилання на відповідність робіт діючим будівельним нормам, стандартам та технічним вимогам, тому окреме дублювання гарантійних строків у договорі не є обов’язковим, а також, що план фінансування не був включений у договір як окремий документ, оскільки його функції виконує пункт 3.1 Розділу 3 Договору.
Слід зазначити, що пунктом 2.2 Договору визначено, що «Підрядник гарантує належну якість використаних у процесі виконання Робіт власних матеріальних ресурсів, конструкцій, устаткування і систем, відповідність їх державним стандартам», при цьому інформація щодо гарантійних строків якості закінчених робіт в пункті 2.2 Договору відсутня.
Пунктом 3.1 Договору визначена загальна сума Договору та сума кошторисних призначень на 2025 рік, при цьому він не містить інформації щодо фінансування за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Таким чином, пояснення Замовника не спростовують того, що Договір укладено з порушенням норм, встановлених пунктами 5, 83, 84, абзацами другим та третім пункту 103 Загальних умов, а також частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України, відповідно чим не дотримано вимоги пункту 17 Особливостей, а також частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
25.02.2025 09:59 - 12.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
25.02.2025 09:59
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами висновку моніторингу процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2024-11-05-014823-a виявлено окремі недоліки, однак завдяки вжитим заходам, всі встановлені порушення своєчасно виправлені. Для підтвердження коректності наших дій і повного усунення порушень надаємо необхідні підтверджувальні документи. Кожен аспект, зазначений у висновку моніторингу, пройшов ретельну перевірку. Документи містять всю необхідну інформацію та відповідають вимогам законодавства про публічні закупівлі. Державний навчальний заклад "Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту" висловлює рішучість уникати подібних помилок у подальшій роботі, впроваджуючи механізми контролю, що дозволять підтримувати високу якість усіх закупівельних процесів і гарантуватимуть прозорість та відповідальність у кожному аспекті процедури.
Дата публікації звіту:
28.02.2025 13:53
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
05.03.2025 10:20
Запити/Пояснення
Номер:
1b96e851cfbe42859dc769bbc08c690d
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
04.02.2025 13:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт підвалу як споруди подвійного призначення (демонстраційна зала) з захисними властивостями ПРУ будівлі гуртожитку Державного навчального закладу «Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту» за адресою: м. Суми, провулок Гетьманський, 12» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-11-05-014823-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
ceb1605c51e5463684a61f148fb04334
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
05.02.2025 15:51
Опис:
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та у відповідь на запит ДАСУ від 04.02.2025 надаємо наступні пояснення.
Відповідно до оголошеного предмету' закупівлі Державного навчального закладу "Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту" (далі - Замовник) здійснено закупівлю робіт з капітального ремонту підвалу як споруди подвійного призначення (демонстраційна зала) з захисними властивостями ПРУ будівлі гуртожитку Державного навчального закладу «Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту'» за адресою: м. Суми, провулок Гетьманський, 12.
Технічні та якісні характеристики визначено відповідно до потреб Замовника та з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі.
Об’єми, склад та зміст робіт визначені у проектно-кошторисній документації, яка розроблена відповідно до умов договору укладеного із ФОП Мірошниченко Вадим Володимирович (ІПН 2957709831) від 04.10.2024 № 01-18/24.
Очікувана вартість робіт по капітальному ремонту визначена згідно з вимогами наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року №281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" (зі змінами) та відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації. При визначенні очікуваної вартості використовуємо зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва та затверджену експертну оцінку кошторисної вартості робіт по об’єкту від 05 листопада 2024 року № 4016 реєстраційний номер ЕХ01:4573-2222-5329-9122. Редакція № 1 зареєстрованого в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва 05.11.2024.
Окрім того на виконання вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), інформацію про обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на офіційному веб-сайті Державного навчального закладу "Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту" (https:// autovpu.sumy.ua/)
Номер:
d2b0d4901a224579834b1eaf07bf67ab
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
06.02.2025 14:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт підвалу як споруди подвійного призначення (демонстраційна зала) з захисними властивостями ПРУ будівлі гуртожитку Державного навчального закладу «Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту» за адресою: м. Суми, провулок Гетьманський, 12» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-11-05-014823-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Надати інформацію щодо джерел фінансування закупівлі, зокрема, вказати за рахунок якої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам здійснено фінансування зазначеної закупівлі (з зазначенням кодів програмної класифікації видатків).
2. Надати пояснення щодо невстановлення в тендерній документації вимог щодо надання учасниками сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності відповідно до вимог пункту 13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861 (зі змінами).
3. Надати пояснення щодо визначення учасника ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» (далі – учасник) переможцем торгів з огляду на те, що ним запропоновано дизельний генератор «Aksa APD-25A» (файл «22. Довідка локалізація.pdf»), при перевірці якого у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації (далі – Перелік) на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation), запис про включення «генератора дизельного APD 25 A з АВР AKSA» (ID: f4fbcdc99f9a41f1849204ce15492ff7) до Переліку є нечинним (дата деактивації 31.12.2024, статус «Неактивний»)
4. Надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СК НОВЕ МІСТО», а саме:
1) якими документами (зазначити назву файлу(ів) та номер сторінки) учасник виконав вимоги підпункту 20 пункту 3 «Інша інформація та документи, що надаються учасником» додатку 1 до тендерної документації в частині надання погодженого проєкту договору;
2) один з двох договорів, наданих учасником для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, а саме договір від 05.03.2024 №24-03-05 з капітального ремонту об’єкту «Пункт пропуску заводу за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд. 122» не є подібним за змістом та предметом закупівлі (вимога підпункту 3 пункту 1 додатку 1 до тендерної документації), оскільки відповідно до акту приймання виконаних будівельних робіт за цим договором виконувались роботи з підсилення стін, улаштування стійки, роботи з ремонту покрівлі та влаштування водостічної системи, в той час як предметом закупівлі є капітальний ремонт підвалу як споруди подвійного призначення з захисними властивостями ПРУ.
3. Надати пояснення щодо укладеного договору від 27.01.2025 №03, а саме:
1) вказати підстави незазначення у договорі гарантійних строків якості закінчених робіт у відповідності до пунктів 5 та 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови);
2) вказати підстави відсутності плану фінансування як невід'ємної частини договору підряду у відповідності до пункту 83 Загальних умов.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
811430b66a154f12a5b0a76643a36225
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
11.02.2025 11:57
Опис:
1.Фінансування зазначеної закупівлі буде здійснюватися по спеціальному фонду за рахунок додаткової дотації з державного бюджету місцевому бюджету за КПКВ 0611091 («Підготовка кадрів закладами професійної (професійно-технічної) освіти та іншим закладам освіти за рахунок коштів місцевого бюджету»).
2.У ході проведення закупівель та формування тендерної документації завжди необхідно дотримуватися принципів прозорості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Саме тому в тендерній документації не було встановлено вимог щодо обов’язкового надання учасниками сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Рішення щодо невключення такої вимоги було зумовлене кількома об’єктивними причинами, які напряму випливають з норм законодавства та принципів публічних закупівель.
1. Потенційна дискримінація учасників торгів
Встановлення вимоги про надання сертифіката відповідності ISO 9001 щодо виробника товару, який пропонує учасник, значно звужує коло потенційних постачальників, що суперечить принципу добросовісної конкуренції, передбаченому статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Не всі виробники, продукція яких відповідає технічним характеристикам та є якісною і сертифікованою, мають сертифікат відповідності саме ISO 9001. Це особливо актуально для:
• Національних виробників, які працюють за іншими стандартами якості, що не є менш ефективними, але відрізняються формальною процедурою сертифікації.
• Нових ринкових гравців, які тільки виходять на ринок і можуть відповідати технічним вимогам, але ще не мають відповідного сертифіката.
Отже, встановлення такої вимоги могло б безпідставно обмежити участь у закупівлі постачальників, продукція яких повністю відповідає технічним критеріям.
2. Відсутність законодавчої вимоги щодо обов’язкового включення ISO 9001 у тендерну документацію
Відповідно до пункту 13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861 (зі змінами), сертифікат ISO 9001 є лише одним із можливих критеріїв оцінки відповідності виробника.
При цьому законодавство не містить чіткої імперативної норми, яка б зобов’язувала встановлювати таку вимогу для всіх закупівель товарів, що підпадають під дію цього Порядку. Відповідно, встановлення такої вимоги є правом, а не обов’язком замовника.
3. Уникнення юридичних ризиків та оскаржень
Включення в тендерну документацію надмірних вимог, які безпосередньо не передбачені законом, могло б стати підставою для оскарження процедури закупівлі. Це могло б призвести до:
• Затягування процесу закупівлі через скарги до Антимонопольного комітету України.
• Визнання торгів недійсними у разі визнання дискримінаційних умов.
Тому невключення цієї вимоги є юридично обґрунтованим рішенням, яке забезпечує правомірність процедури закупівлі.
Враховуючи наведе вище відсутність у тендерній документації вимоги щодо надання учасниками сертифіката відповідності ISO 9001 щодо виробника продукції є обґрунтованим, законним та необхідним рішенням. Це забезпечує:
- Рівний доступ всіх постачальників до участі в торгах.
- Дотримання законодавства та уникнення необґрунтованих дискримінаційних вимог.
- Контроль за якістю продукції іншими механізмами, що є достатніми для підтвердження відповідності товару.
- Захист тендерної процедури від потенційних оскаржень та ризику визнання її недійсною.
3. ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» запропонувало дизельний генератор "Aksa APD-25A", що було підтверджено документально у файлі «22. Довідка локалізація.pdf».
Перевірка інформації на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation) свідчить, що генератор APD 25 A з АВР AKSA (ID: f4fbcdc99f9a41f1849204ce15492ff7) дійсно був включений до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації та мав чинний статус на момент подання тендерної пропозиції.
Дата розкриття тендерних пропозицій – 25 листопада 2024 року.
На цей момент запис про генератор у Переліку був активним.
Дата деактивації – 31.12.2024, тобто вже після подання пропозицій.
Таким чином, на момент оцінки тендерних пропозицій у рамках визначених законодавством строків, генератор відповідав встановленим критеріям локалізації. Замовник не міг передбачити, що тендер перейде в наступний рік
Зміна статусу локалізації генератора після розкриття пропозицій не може бути підставою для дискваліфікації учасника, оскільки:
- Тендер було оголошено у 2024 році відповідно до чинних на той момент норм.
- Строк дії тендерних пропозицій становив 90 днів з моменту їх розкриття, тобто до 23 лютого 2025 року.
Замовник не мав змоги передбачити, що тендерна процедура затягнеться через оскарження з боку інших учасників.
Відповідно до принципу правової визначеності, тендерна процедура має оцінюватися з урахуванням чинного правового стану на момент подання пропозицій, а не з урахуванням змін, що настали після завершення етапу розкриття.
Факт подальшої деактивації запису в Переліку (з 01.01.2025 року) не може бути підставою для перегляду результатів оцінки тендерних пропозицій. На момент оцінки тендерної пропозиції вона повністю відповідала критеріям локалізації. Відповідно до ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник зобов’язаний забезпечити принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до всіх пропозицій. Крім того, жодна правова норма не містить положень, які б дозволяли ретроспективно застосовувати нові вимоги до пропозицій, що були оцінені на законних підставах у момент їх подання.
Враховуючи викладене, визначення ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» переможцем закупівлі є обґрунтованим та правомірним.
4. Учасник ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» у складі своєї тендерної пропозиції надав лист згоду з проектом договору від 14 листопада 2024 року № 13 (файл «19. Лист-згода з проєктом договору.pdf»)
Відповідно до підпункту 3 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації, учасник повинен підтвердити досвід виконання аналогічного договору, проте документацією не вимагається подання ідентичного договору.
Поняття "аналогічний" у контексті публічних закупівель означає подібність предмету закупівлі за змістом та характером робіт, а не його повну тотожність.
Договір №24-03-05 від 05.03.2024, укладений на виконання капітального ремонту об’єкта «Пункт пропуску заводу» за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд. 122, передбачав такі види робіт:
Підсилення стін,
Улаштування стійки,
Ремонт покрівлі,
Влаштування водостічної системи.
Водночас предметом закупівлі є капітальний ремонт підвалу як споруди подвійного призначення з захисними властивостями (ПРУ).
Хоча зазначені договором №24-03-05 роботи не є повністю ідентичними, вони мають спільні ключові характеристики:
Виконання капітального ремонту конструктивних елементів будівлі (підсилення стін, влаштування стійки). Використання специфічних будівельних технологій, що застосовуються при посиленні несучих конструкцій, аналогічно до робіт із забезпечення захисних властивостей ПРУ. Виконання гідроізоляційних та покрівельних робіт, що мають безпосередній зв’язок із забезпеченням герметичності та водостійкості конструкцій, що є важливим і для укриттів.
Варто зазначити, що подібні ситуації вже були предметом розгляду Антимонопольного комітету України. У рішенні №19828-р/пк-пз від 12.12.2024 було встановлено, що:
Поняття "аналогічний договір" не означає ідентичність предмета закупівлі, а передбачає схожість за основними видами робіт. Замовник не має права безпідставно відхиляти учасника, якщо його договір підтверджує досвід виконання робіт, які є суміжними або подібними за технологічними процесами.
Таким чином, враховуючи правову позицію АМКУ, договір №24-03-05 повністю відповідає вимогам тендерної документації та підтверджує досвід учасника.
5. Згідно з пунктами 5 та 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови), договір підряду повинен містити гарантійні строки якості виконаних робіт.
Однак у даному випадку зазначена вимога була виконана іншим чином – пунктом 2.2 Розділу 2 договору.
Пункт 2.2 договору містить посилання на відповідність робіт діючим будівельним нормам, стандартам та технічним вимогам, що, відповідно до практики правозастосування, включає в себе гарантійні зобов’язання підрядника.
Будівельні норми та стандарти безпосередньо визначають гарантійні строки експлуатації конструкцій, елементів і систем об’єкта, тому окреме дублювання цих гарантійних строків у договорі не є обов’язковим.
Укладення договору не суперечить Загальним умовам, оскільки в ньому міститься норма, яка передбачає відповідальність підрядника за якість робіт відповідно до чинного законодавства.
Таким чином, договір не порушує вимог Загальних умов, а питання гарантійного строку врегульоване пунктом 2.2 договору шляхом відсилання до чинного законодавства, будівельних норм та державних стандартів.
Відповідно до пункту 83 Загальних умов, договір підряду має містити план фінансування як невід’ємну частину договору.
Проте в даному випадку план фінансування не був включений у договір як окремий документ з об'єктивних та законних підстав, оскільки його функції виконує пункт 3.1 Розділу 3 договору.
Пункт 3.1 договору чітко регламентує порядок та графік фінансування робіт, що повністю відповідає вимогам законодавства.
Фінансування робіт здійснюється згідно з бюджетним розписом, що вже визначений у кошторисі, який погоджений у встановленому порядку.
Включення окремого плану фінансування є доцільним лише у випадках, коли розподіл коштів потребує додаткового затвердження, тоді як у даному договорі всі фінансові аспекти вже врегульовані пунктом 3.1 Розділу 3 договору.
Номер:
e87db06829d24654b0f469c8ba8d68ab
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
12.02.2025 17:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт підвалу як споруди подвійного призначення (демонстраційна зала) з захисними властивостями ПРУ будівлі гуртожитку Державного навчального закладу «Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту» за адресою: м. Суми, провулок Гетьманський, 12» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-11-05-014823-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Надати інформацію, чи здійснюватиметься фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
2. Надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» (далі – учасник), з огляду на те, що банківська гарантія від 08.11.2024 № N71.82.0000000008 (далі – Гарантія), надана учасником як забезпечення тендерної пропозиції, має строк дії до 20 лютого 2025 року включно, тобто 89 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, а не 90 днів, як це вимагалось тендерною документацією.
Крім цього, Гарантія містить посилання на нечинну редакцію тендерної документації, а саме: тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 05.11.2024 (протокол № 63), при цьому чинна редакція тендерної документації затверджена рішенням уповноваженої особи від 18.11.2024 (протокол № 70).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
4f1b9693e8224a888bea12c82b8a4ece
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
14.02.2025 16:45
Опис:
Закупівля за предметом: «Капітальний ремонт підвалу як споруди подвійного призначення (демонстраційна зала) з захисними властивостями ПРУ будівлі гуртожитку Державного навчального закладу «Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту» за адресою: м. Суми, провулок Гетьманський, 12, за номером ID: UA-2024-11-05-014823-a, не фінансується, на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року №244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
Згідно з умовами тендерної документації, строк дії банківської гарантії має становити не менше 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Гарантія учасника ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» має строк дії до 20 лютого 2025 року включно. Тендерною документацією встановлено строк подання тендерних пропозицій до 23 листопада 2024 року 00:00 годин. Це означає, що кінцевим строком є початок доби 23 листопада 2024 року. Відповідно до норм Цивільного кодексу України, якщо строк визначено подією, яка має настати, то його обчислення починається з наступного дня після настання події. Отже, відлік строку дії банківської гарантії слід починати з 23 листопада 2024 року. Враховуючи це, строк дії Гарантії до 20 лютого 2025 року включно становить саме 90 календарних днів, як і вимагається законодавством про публічні закупівлі та тендерною документацією.
Таким чином, твердження про невідповідність строку є юридично необґрунтованим.
Щодо посилання на нечинну редакцію тендерної документації повідомляємо наступне. У Гарантії зазначено, що вона видана відповідно до тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 05.11.2024 (протокол № 63).Однак чинна редакція тендерної документації була затверджена пізніше – рішенням уповноваженої особи від 18.11.2024 (протокол № 70). З юридичної точки зору, слід проаналізувати зміни, внесені до тендерної документації протоколом № 70. За наявною інформацією, останні зміни стосувалися виключно кваліфікаційних вимог до учасників та не зачіпали положень щодо банківської гарантії. Відповідно, зміст банківської гарантії залишається актуальним та відповідає вимогам, що діяли на момент її видачі. Таким чином, посилання на нечинну редакцію не впливає на дійсність Гарантії, оскільки суттєвих змін у вимогах до банківської гарантії не було.
Це свідчить про відсутність порушення з боку учасника та не може бути підставою для відхилення його тендерної пропозиції.