• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт підвалу як споруди подвійного призначення (демонстраційна зала) з захисними властивостями ПРУ будівлі гуртожитку Державного навчального закладу «Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту» за адресою: м. Суми, провулок Гетьманський, 12

Завершена

14 591 370.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 72 956.85 UAH
Номер: 1a9cd47e17394cbf96cdd931727636c7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-02-03-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.02.2025 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 04.02.2025 10:09 - 26.02.2025 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 03.02.2025 №10-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 03.02.2025 №10-З Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2024-11-05-014823-a 05.11.2024 Дані автоматичних індикаторів ризиків. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, zakupivli_sumy_2@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані установлено порушення пункту 4 частини другої статі 4 Закону, а також зазначення у річному плані недостовірної інформації щодо джерел фінансування закупівлі. За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону та пункту 26 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди виявлено не встановлення замовником вимог щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження, забезпечення публічності та зберігання документів, передбачених статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог пункту 13-1 Порядку № 861. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «СК НОВЕ МІСТО». За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю вимогам законодавства установлено порушення норм, встановлених пунктами 5, 83, 84, абзацами другим та третім пункту 103 Загальних умов, а також частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України, відповідно чим не дотримано вимоги пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання вимог законодавства в частині підтвердження ступеня локалізації товару у складі робіт установлено, що наразі Замовник здійснює закупівлю робіт з капітального ремонту згідно укладеного Договору з недотриманням вимог пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує: здійснити заходи щодо врахування в подальшому вимог статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди в умовах договору про закупівлю, недопущення у подальшому недотримання вимог Рамкової Угоди; здійснити заходи щодо забезпечення придбання локалізованого товару у складі робіт, у разі неможливості – припинити зобов’язання за укладеним Договором; привести умови Договору до вимог пунктів 5, 83, 84 та 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві та частини першої статті 884 Цивільного кодексу України; вжити заходи щодо недопущення установлених порушень в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень та вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 лютого 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 19.09.2024 (далі – Особливості), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам законодавства та тендерної пропозиції переможця, дотримання вимог законодавства в частині підтвердження ступеня локалізації товару у складі робіт, виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного навчального закладу «Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 18.11.2024 (протокол № 70), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 25.11.2024, тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕКТРО ЛЕНД», «БУЛІТОН» та «СК НОВЕ МІСТО» (далі – ТОВ «СК НОВЕ МІСТО», учасник), вимоги про усунення невідповідностей до 28.11.2024 та до 21.12.2024, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 12.12.2024 №19828-р/пк-пз та від 06.01.2025 № 155-р/пк-пз, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 29.11.2024 №76, від 17.12.2024 № 83, від 23.12.2024 № 85, від 14.01.2025 №4, від 16.01.2025 № 6, повідомлення про намір укласти договір від 16.01.2025, договір від 27.01.2025 № 03 (далі – Договір), пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 05.02.2025, від 11.02.2025 та від 14.02.2025. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався. 1. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що на порушення пункту 4 частини другої статі 4 Закону річний план закупівель UA-P-2024-11-05-018735-a, розміщений Замовником в електронній системі закупівель, не містить інформації щодо коду економічної класифікації видатків бюджету. Крім того, інформація, зазначена у річному плані щодо джерела фінансування закупівлі (за рахунок місцевого бюджету) суперечить інформації, наданій Замовником у поясненнях від 11.02.2025 на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління), відповідно до якої фінансування закупівлі буде здійснюватися по спеціальному фонду за рахунок додаткової дотації з державного бюджету місцевому бюджету. 2. Відповідно до пункту 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 9 частини другої статті 21 Закону визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Відповідно до пункту 2 розділу III тендерної документації Замовник вимагає надання забезпечення тендерних пропозицій. Однак, на порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону та пункту 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих не містить умови надання забезпечення тендерних пропозицій. 3. З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План). Згідно з Постановою Кабінету України від 15 листопада 2024 року № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. Під час моніторингу встановлено, що закупівля за номером UA-2024-11-05-014823-a здійснюється за рахунок додаткової дотації з державного бюджету місцевому бюджету на облаштування безпечних умов у закладах освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. №1477 «Про затвердження Порядку та умов надання у 2024 році додаткової дотації з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною збройною агресією Російської Федерації» зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2024 р. № 975). Розподіл коштів зазначеної дотації здійснено на виконання індикатору Плану «Інвестиція 1. Інвестиції в освіту» Міністерством освіти і науки України, відповідальним за впровадження вказаної інвестиції. Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2024-11-05-014823-a поширюються умови Рамкової угоди. Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо: - ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди); - участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди). Статтею 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання: - участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди); - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди); - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди. Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами: - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди). Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності: - зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди). Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів: - Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди). Разом з тим, Замовником в тендерній документації та проєкті договору про закупівлю (додаток 4 до тендерної документації) не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди. 4. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у підпункті 13 пункту 3 розділу V тендерної документації визначив, що учасники при поданні тендерної пропозиції повинні враховувати норми пункту 6-1 «Прикінцевих та перехідних положень» Закону щодо локалізації виробництва. При цьому, слід зазначити, що механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 серпня 2022 року №861 (далі – Порядок №861). Відповідно до пункту 13-1 Порядку № 861 замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Однак на порушення вимог пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник не установив у тендерній документації вимоги щодо надання учасником процедури закупівлі відповідних сертифікатів чи свідоцтв, надання яких передбачено цим пунктом Порядку № 861. 5. Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що у складі тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» міститься Підсумкова відомість ресурсів (с. 8-39 файлу «17. Коштрис 11.pdf»), в якій зазначена «Дизельна генераторна установка 20,0 кВт «Aksa APD-25A» вартістю 372 811,07 грн (позиція 482, с. 33), а також довідка від 14.11.2024 вих №22, відповідно до якої дизельна генераторна установка 20,0 кВт «Aksa APD-25A» міститься в переліку локалізованих товарів та має підтверджений ступінь локалізації 35,52% (ID: f4fbcdc99f9a41f1849204ce15492ff7). Проведеним під час моніторингу аналізом Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation) (далі – Перелік) запис про включення «генератора дизельного APD 25 A з АВР AKSA» (ID: f4fbcdc99f9a41f1849204ce15492ff7) до Переліку є нечинним (дата деактивації 31.12.2024, статус «Неактивний»). При цьому, укладеним Договором передбачено придбання дизельної генераторної установки 20,0 кВт «Aksa APD-25A» вартістю 372 811,07 грн (позиція 482 розділу ІV Устаткування, додаток 6 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси»). Отже, наразі Замовник здійснює закупівлю робіт з капітального ремонту згідно укладеного Договору з недотриманням вимог пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. 6. Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 2 розділу III тендерної документації установив вимогу щодо надання учасниками гарантії виконання своїх зобов’язань у зв’язку з поданням тендерної пропозиції у вигляді безвідкличної електронної банківської гарантії та зазначив, що строк дії забезпечення тендерної пропозиції відповідає строку дії тендерної пропозиції та становить 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. На зазначену вимогу учасником ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» надано банківську гарантію від 08.11.2024 № N71.82.0000000008 (файл «Підписаний БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ № N71.82.0000000008.pdf», далі – Гарантія), яка має строк дії до 20 лютого 2025 року включно. Відповідно до частини другої статті 252 Цивільного Кодексу України термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати. Згідно з частиною першою статті 253 Цивільного Кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій установлено до календарної дати – 23 листопада 2024 року, отже перебіг строку починається з наступного дня – 24 листопада 2024 року. Таким чином строк дії Гарантії до 20 лютого 2025 року включно складає 89 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, що не відповідає вимогам пункту 2 розділу III тендерної документації Замовника. Крім цього, Гарантія містить посилання на нечинну редакцію тендерної документації, а саме: тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 05.11.2024 (протокол № 63), при цьому чинна (остання) редакція тендерної документації була затверджена рішенням уповноваженої особи від 18.11.2024 (протокол № 70). Слід зазначити, що відповідно до підпункту 9 пункту 4 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за № 275/35897, дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація, є обов’язковим реквізитом при складанні гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції. Отже, у наданій учасником ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» банківській гарантії наявні невідповідності в частині зазначення реквізитів. Вимогами пункту 41 Особливостей встановлено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Водночас, Замовник не виявив невідповідностей стосовно строку дії гарантії, а також зазначення в ній нечинної редакції тендерної документації, та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції. 7. Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Частиною першою статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону. Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 р. № 668, якою затверджено «Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі – Загальні умови). Відповідно до пункту 5 Загальних умов істотними умовами договору підряду є, зокрема, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта). Згідно з абзацами другим та третім пункту 103 Загальних умов гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Крім того, частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України визначено, що підрядник гарантує досягнення об’єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об’єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об’єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Таким чином, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років, або більший ніж 10 років. При цьому, за результатами моніторингу установлено, що у пункті 2.3 укладеного Договору зазначено: «Підрядник гарантує якість Робіт, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку. Гарантійний строк якості Робіт встановлюється законодавством України». Таким чином, у Договорі не визначено гарантійний строк якості закінчених робіт, чим не дотримано вимоги пункту 5, абзацу другого та третього пункту 103 Загальних умов та частини першої статті 884 Цивільного кодексу України. Відповідно до пункту 83 Загальних умов фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. Відповідно до пункту 84 Загальних умов план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). При цьому, всупереч пунктів 83 та 84 Загальних умов укладений Договір не містить плану фінансування. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління 06.02.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень (інформації, документів). На зазначений запит Управління Замовник 11.02.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив, зокрема, що пункт 2.2 Договору містить посилання на відповідність робіт діючим будівельним нормам, стандартам та технічним вимогам, тому окреме дублювання гарантійних строків у договорі не є обов’язковим, а також, що план фінансування не був включений у договір як окремий документ, оскільки його функції виконує пункт 3.1 Розділу 3 Договору. Слід зазначити, що пунктом 2.2 Договору визначено, що «Підрядник гарантує належну якість використаних у процесі виконання Робіт власних матеріальних ресурсів, конструкцій, устаткування і систем, відповідність їх державним стандартам», при цьому інформація щодо гарантійних строків якості закінчених робіт в пункті 2.2 Договору відсутня. Пунктом 3.1 Договору визначена загальна сума Договору та сума кошторисних призначень на 2025 рік, при цьому він не містить інформації щодо фінансування за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Таким чином, пояснення Замовника не спростовують того, що Договір укладено з порушенням норм, встановлених пунктами 5, 83, 84, абзацами другим та третім пункту 103 Загальних умов, а також частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України, відповідно чим не дотримано вимоги пункту 17 Особливостей, а також частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 25.02.2025 09:59 - 12.03.2025 00:00
Дата публікації висновку: 25.02.2025 09:59

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатами висновку моніторингу процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2024-11-05-014823-a виявлено окремі недоліки, однак завдяки вжитим заходам, всі встановлені порушення своєчасно виправлені. Для підтвердження коректності наших дій і повного усунення порушень надаємо необхідні підтверджувальні документи. Кожен аспект, зазначений у висновку моніторингу, пройшов ретельну перевірку. Документи містять всю необхідну інформацію та відповідають вимогам законодавства про публічні закупівлі. Державний навчальний заклад "Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту" висловлює рішучість уникати подібних помилок у подальшій роботі, впроваджуючи механізми контролю, що дозволять підтримувати високу якість усіх закупівельних процесів і гарантуватимуть прозорість та відповідальність у кожному аспекті процедури.
Дата публікації звіту: 28.02.2025 13:53

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: .
Дата публікації: 05.03.2025 10:20

Запити/Пояснення