-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Житловий модуль
Завершена
3 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Номер:
f767ddc1273540ef925eb53c8d3f6797
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-20-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.11.2024 00:00
Період моніторингу:
20.11.2024 13:02 - 12.12.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
20.11.2024 Одеса № 232
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, доручення Державної аудиторської служби України від 19.11.2024 № 003100-18/14401-2024,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірки закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу моніторингу та перевірки закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 20.11.2024.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 20.11.2024 № 232
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
3 UA-2024-10-23-004306-a 23.10.2024 Дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу
моніторингу та перевірки закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду пропозицій встановлено порушення пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі вимогам Закону з урахуванням Особливостей № 1275, внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, надання роз’яснення на звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу спрощеної закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 06 грудня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (із змінами) (далі – Особливості № 1275), внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, розгляду пропозицій, надання роз’яснення на звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу спрощеної закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі Військової частини Т0610 (далі – Замовник), оголошення про проведення спрощеної закупівлі Житловий модуль (ДК 021:2015 – 44210000-5 Конструкції та їх частини), затверджене рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.10.2024, оприлюднене в електронній системі закупівель 23.10.2024 об 11:10 годині, оголошення зі змінами про проведення спрощеної закупівлі Житловий модуль (ДК 021:2015 – 44210000-5 Конструкції та їх частини) (далі – Оголошення), затверджене рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.10.2024, оприлюднене в електронній системі закупівель 23.10.2024 об 12:22 годині, пропозиції учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Паскаль» (далі – ТОВ ««Компанія «Паскаль») та товариства з обмеженою відповідальністю «НІКОЛЬ», протоколи прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.11.2024 №№ 211, 212, звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі, оприлюднене в електронній системі закупівель 07.11.2024, роз’яснення Замовника на звернення, оприлюднене в електронній системі закупівель 07.11.2024, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 05.11.2024, договір поставки від 08.11.2024 № 08/11, пояснення та документи Замовника, отримані 29.11.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду пропозицій встановлено.
Відповідно до протоколу прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.11.2024 № 211 пропозицію учасника ТОВ ««Компанія «Паскаль» відхилено на підставі пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону як таку, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
У протоколі прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.11.2024 № 211 зазначено підстави відхилення пропозиції учасника ТОВ ««Компанія «Паскаль», зокрема, «згідно з вимогами Додатку 1 до Оголошення щодо підтвердження відповідності товару технічним вимогам оголошення, зазначено: «Виробник повинен мати виробничу базу, досвід виготовлення подібних виробів та відповідну класифікацію видів економічної діяльності (КВЕД), а саме: 31.09 (виробництво інших меблів), 16.23 (виробництво інших дерев'яних будівельних конструкцій і столярних виробів), 25.11 (виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій).»
В складі тендерної пропозиції Учасника надано виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань («15. Витяг ТОВ Компанія Паскаль.pdf») з переліком видів його економічної діяльності. В зазначеному переліку відсутній КВЕД 16.23 (виробництво інших дерев'яних будівельних конструкцій і столярних виробів), наявність якого передбачена Додатком 1 до Оголошення…
Таким чином, пропозиція Учасника підлягає відхиленню відповідно до пункту 1 частини 13 статті 14 Закону з урахуванням пункту 8 Особливостей № 1275.»
Аналізом підстав відхилення пропозиції учасника ТОВ ««Компанія «Паскаль», зазначених у протоколі прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.11.2024 № 211, встановлено.
Відповідно до пункту 26 «Інші вимоги» Оголошення Замовником визначено, що учасник повинен надати в електронному (сканованому в форматі pdf) вигляді в складі своєї пропозиції наступні документи або їх копії (завірені учасником), зокрема: гарантійний лист щодо відповідності товару вимогам, зазначеним у Додатку № 1 Оголошення; інформаційну довідку: найменування виробника(ів) товару, країна походження товару; виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
У Додатку № 1 до Оголошення Замовником визначені технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі та, зокрема зазначено, що виробник повинен мати виробничу базу, досвід виготовлення подібних виробів та відповідну класифікацію видів економічної діяльності (КВЕД), а саме: 31.09 (виробництво інших меблів), 16.23 (виробництво інших дерев'яних будівельних конструкцій і столярних виробів), 25.11 (виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій).
Отже, Замовником в Оголошенні вимога про обов’язок мати відповідні коди КВЕДів визначена саме для виробника запропонованого товару, а не для учасника спрощеної закупівлі, а також не визначено вимоги про обов’язок надання учасниками у складі пропозицій будь-якого документу на підтвердження наявності відповідних кодів КВЕДів як у учасника спрощеної закупівлі, так і у виробника запропонованих товарів.
Учасник ТОВ ««Компанія «Паскаль» у складі пропозиції надав:
гарантійний лист від 25.10.2024 № 105, згідно з яким учасник гарантує відповідність товару вимогам зазначеним у Додатку № 1 Оголошення;
інформаційну довідку від 25.10.2024 № 107, згідно з якою учасник повідомляє, що: виробником товарів є ТОВ «Завод модульних споруд» та країна походження товару: Україна (м. Дніпро, вул. Гаванська 23);
виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 11.03.2024 щодо ТОВ ««Компанія «Паскаль».
Отже, згідно з наданими учасником ТОВ ««Компанія «Паскаль» у складі пропозиції документами він не є виробником запропонованого товару, та, відповідно, він надав у складі пропозиції усі необхідні документи, які вимагав Замовник в Оголошенні.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 27.11.2024 щодо обґрунтування рішення Замовника про відхилення пропозиції учасника ТОВ «Компанія «Паскаль» на підставі пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону у зв’язку з відсутністю у наданій учасником у складі пропозиції виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (файл «15. Витяг ТОВ Компанія Паскаль.pdf») коду класифікатора виду економічної діяльності 16.23 «Виробництво інших дерев’яних будівельних конструкцій і столярних виробів», тоді як Замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі визначено вимогу про наявність зазначеного коду класифікатору виду економічної діяльності у виробника запропонованого товару, а учасник ТОВ «Компанія «Паскаль» згідно з довідкою від 25.10.2024 № 107 не є виробником запропонованого товару та пропонує до постачання товар виробництва ТОВ «Завод модульних споруд», а також Замовник не вимагає в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі надання учасниками у складі пропозицій будь-якого документального підтвердження наявності у виробника відповідних кодів класифікатора видів економічної діяльності, Замовник 29.11.2024 надав пояснення, в якому зазначив, зокрема, «Відповідно до наданих документів учасника ТОВ «Компанія «Паскаль» (ЄДРПОУ 44738209) та інформаційної довідки Вих. № 107 від 25.10.2024 наданої учасником, згідно якої виробником товару є ТОВ «Завод модульних споруд» (ЄДРПОУ 45247545) документів підтверджуючих щодо видів економічної діяльності виробника надано не було. Замовник має право на самостійну перевірку. Станом на 5 листопада 2024р, на момент прийняття рішення, щодо відхилення учасника, через незалежну систему youcontrol було перевірено та встановлено, що вище вказані підприємства не мають зазначений в Додатку 1 до Оголошення класифікатор виду економічної діяльності:
- 16.23 (виробництво інших дерев’яних будівельних конструкцій і столярних виробів).
Таким чином, пропозиція Учасника підлягає відхиленню відповідно до пункту 1 частини 13 статті 14 Закону з урахуванням пункту 8 Особливостей №1275.»
Проте надане Замовником пояснення не обґрунтовує рішення Замовника про відхилення пропозиції учасника ТОВ «Компанія «Паскаль» на підставі пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону, оскільки у протоколі прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.11.2024 № 211 підставою для відхилення пропозиції зазначеного учасника є саме відсутність в наданій ним виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань («15. Витяг ТОВ Компанія Паскаль.pdf») коду КВЕД 16.23 (виробництво інших дерев'яних будівельних конструкцій і столярних виробів), обов’язкова наявність якого визначена Замовником в Оголошенні саме для виробника запропонованого товару, а згідно з наданими у складі пропозиції документами зазначений учасник не є виробником запропонованого товару.
Крім того, Замовником в Оголошенні не визначено вимоги про обов’язок надання учасниками у складі пропозицій будь-якого документу на підтвердження наявності відповідних кодів КВЕДів як у учасника спрощеної закупівлі, так і у виробника запропонованих товарів, а також Оголошенням не передбачено можливість перевірки Замовником їх наявності в мережі Інтернет.
Отже, на порушення пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону Замовник безпідставно відхилив пропозицію учасника ТОВ «Компанія «Паскаль» із зазначених у протоколі прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.11.2024 № 211 підстав.
Замовник під час здійснення моніторингу спрощеної закупівлі надав інформацію про виконання договору поставки від 08.11.2024 № 08/11 у повному обсязі.
Період усунення порушень:
06.12.2024 15:14 - 21.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
06.12.2024 15:14
Оскарження висновку в суді
Опис:
Подано позовну заяву, щодо оскарження висновку моніторингу Держаудитслужби України UA-M-2024-11-20-000020 від 6.12.2024 до Одеського окружного адміністративного суду
Дата публікації:
20.12.2024 12:42
Дата відкриття провадження:
19.12.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
П/420/39676/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
2aeb68f8a3d54d0abe184b027ae16d52
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
27.11.2024 11:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівель та визначено його очікувану вартість.
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення про відхилення пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Паскаль» (далі – ТОВ «Компанія «Паскаль») на підставі пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону у зв’язку з відсутністю у наданому учасником у складі пропозиції витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (файл «15. Витяг ТОВ Компанія Паскаль.pdf») коду класифікатора виду економічної діяльності 16.23 «Виробництво інших дерев’яних будівельних конструкцій і столярних виробів», тоді як Замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі передбачено вимогу про наявність зазначеного коду класифікатору виду економічної діяльності у виробника запропонованого товару, а учасник ТОВ «Компанія «Паскаль» згідно з довідкою від 25.10.2024 № 107 не є виробником запропонованого товару та пропонує до постачання товар виробництва ТОВ «Завод модульних споруд», а також Замовник не вимагає в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі надання учасниками у складі пропозицій будь-якого документального підтвердження наявності у виробника відповідних кодів класифікатора видів економічної діяльності.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
c931443d096b4d64aca5d8d5f308a2a9
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
29.11.2024 16:02
Опис:
1. Надаємо «Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість: Житловий модуль (Код ДК 021:2015: 44210000-5 Конструкції та їх частини) (Додається).
2. Відповідно до технічних вимог на житлові та санітарно-гігієнічні модулі затвердженний Головою Адміністрації Держспецтрансслужби від 22.04.2024 (Додаток 1) та Оголошення виробник повинен мати виробничу базу, досвід виготовлення подібних виробів та відповідну класифікацію видів економічної діяльності (КВЕД), а саме: 31.09 (виробництво інших меблів), 16.23 (виробництво інших дерев'яних будівельних конструкцій і столярних виробів), 25.11 (виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій).
Відповідно до наданих документів учасника ТОВ «Компанія «Паскаль» (ЄДРПОУ 44738209) та інформаційної довідки Вих. № 107 від 25.10.2024 наданої учасником, згідно якої виробником товару є ТОВ «Завод модульних споруд» (ЄДРПОУ 45247545) документів підтверджуючих щодо видів економічної діяльності виробника надано не було. Замовник має право на самостійну перевірку. Станом на 5 листопада 2024р, на момент прийняття рішення, щодо відхилення учасника, через незалежну систему youcontrol було перевірено та встановлено, що вище вказані підприємства не мають зазначений в Додатку 1 до Оголошення класифікатор виду економічної діяльності:
- 16.23 (виробництво інших деревʼяних будівельних конструкцій і столярних виробів).
Таким чином, пропозиція Учасника підлягає відхиленню відповідно до пункту 1 частини 13 статті 14 Закону з урахуванням пункту 8 Особливостей №1275.
Номер:
ea93ae7fb34e4316bf828c61c19c31d3
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
27.11.2024 14:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї процедури закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів):
1. Надайте інформацію щодо стану виконання договору поставки від 08.11.2024 № 08/11 (із зазначенням сум оплати та обсягів поставки).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
316cfec7809d4d6eb096c186996d404d
Назва:
Відповідь на запит щодо стану виконання договору
Дата опублікування:
29.11.2024 16:16
Опис:
Договір №08/11 від 08.11.2024р станом на 29.11.2024р повністю виконаний, поставка товару була здійснена 22.11.2024, оплата за товар була сформована 25.11.2024, та проведена ДКСУ 27.11.2024
Номер:
6cfb929152444e06a62848ad7d641f91
Назва:
Звернення щодо скасування рішення
Дата опублікування:
12.12.2024 11:40
Опис:
Відповідно до технічних вимог на житлові та санітарно-гігієнічні модулі затвердженний Головою Адміністрації Держспецтрансслужби Міністерства оборони України від 22.04.2024 та Оголошення про цю закупівлю виробник повинен мати виробничу базу, досвід виготовлення подібних виробів та відповідну класифікацію видів економічної діяльності (КВЕД), а саме: 31.09 (виробництво інших меблів), 16.23 (виробництво інших дерев'яних будівельних конструкцій і столярних виробів), 25.11 (виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій).
Відповідно до наданих документів учасника ТОВ "Компанія "Паскаль" (ЄДРПОУ 44738209) та інформаційної довідки вих. № 107 від 25.10.2024 наданої учасником, згідно якої виробником товару є ТОВ "Завод модульних споруд" (ЄДРПОУ 45247545) документів підтверджуючих щодо видів економічної діяльності виробника надано не було.
Замовник має право на самостійну перевірку.
Станом на 5 листопада 2024 року, на момент прийняття рішення, щодо відхилення учасника, через незалежну систему youcontrol було перевірено та встановлено, що вище вказані підприємства не мають зазначений в Додатку 1 до Оголошення про закупівлю класифікатор виду економічної діяльності:
- 16.23 (виробництво інших деревʼяних будівельних конструкцій і столярних виробів).
Таким чином, пропозиція Учасника підлягає відхиленню та відповідно була відхилена позивачем відповідно до пункту 1 частини 13 статті 14 Закону з урахуванням пункту 8 Особливостей №1275.
Згідно п.17 Оголошення про закупівлю пропозиція учасника повинна містити достовірну інформацію.
Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі виявлення та/або отримання інформації про невідповідність інформації в пропозиції учасника вимогам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та/або вимогам до предмета закупівлі, пропозиція учасника вважається такою, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі та підлягає відхиленню на підставі п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону, на підставі чого було вирішене відхилити вимогу учасника ТОВ "КОМПАНІЯ "ПАСКАЛЬ" 44738209 щодо скасування неправомірного рішення замовника про дискваліфікацію Учасника, так як згідно з пунктом 1 частини тринадцятої статті 14 Закону замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Невиконання даних вимог вказує на невідповідність технічних характеристик запропонованого Учасником товару вимогам предмета закупівлі, тому Замовник не застосувував механізм "24 години на виправлення", та не розміщував повідомлення про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
При цьому рішення про відхилення пропозиції у відповідності до частини тринадцятої статті 14 Закону приймаються замовником самостійно, керуючись принципами здійснення закупівель, та з дотриманням законодавства в цілому.
Відповідно до частини першої, другої статті 16 Закону № 922-VIII замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Стаття 30 Закону №922-VIII врегульовує питання відхилення тендерних пропозицій, відповідно до частини першої якої замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо:
1) учасник: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
2) переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;
3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону;
4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Отже, замовник повинен відхилити тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації чи учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Прошу скасувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-10-23-004306-a від 06 грудня 2024 року у відношенні закупівлі зареєстрованої за ідентифікатором № UA-2024-10-23-004306-a.
Номер:
53696053ab4e4e658450cdd14bbdbd5d
Назва:
Роз’яснення до висновку
Дата опублікування:
13.12.2024 16:38
Опис:
Південним офісом Держаудитслужби проведено моніторинг спрощеної закупівлі за предметом закупівлі: ДК 021:2015:44210000-5: Конструкції та їх частини (Житловий модуль), яку проведено Військовою частиною Т0610 (далі – Замовник) (оголошення про проведення спрощеної закупівлі оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-23-004306-a), очікуваною вартістю 3 000 000,00 грн з ПДВ.
Результати моніторингу процедури закупівлі відображені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі від 06.12.2024, який оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до норм частини шостої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону Замовник безпідставно відхилив пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Паскаль» із зазначених у протоколі прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.11.2024 № 211 підстав.
Південний офіс Держаудитслужби з урахуванням наданої Замовником під час моніторингу цієї закупівлі інформації про повне виконання укладеного за результатами цієї закупівлі договору про закупівлю, зобов’язав Замовника здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Відповідно до абзацу 1 частини восьмої статті 8 Закону замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Замовником 12.12.2024 оприлюднено в електронній системі закупівель звернення за роз’ясненням щодо висновку Південного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-10-23-004306-a від 06.12.2024 (далі – висновок), згідно з яким Замовник просить скасувати зазначений висновок.
Слід зазначити, що абзацом 1 частини восьмої статті 8 Закону не передбачено права замовника звертатись до органу державного фінансового контролю з проханням скасувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, та статтею 8 Закону в цілому також не визначено такого механізму.
За результатами розгляду звернення Південний офіс Держаудитслужби роз’яснює наступне.
Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові основи діяльності органів державного фінансового контролю визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Положенням про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженим наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 № 23, та статтею 113 Бюджетного кодексу України.
Відповідно до пункту 23 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами), Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статтею 8 Закону визначено, у тому числі, порядок дій під час здійснення моніторингу процедури закупівлі як органу державного фінансового контролю, так і замовника.
Відповідно до частини сьомої статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі обов’язково зазначаються, зокрема, опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі та зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
При цьому, форму висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядок її заповнення затверджено наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2020 р. за № 958/35241 (далі – Порядок № 552).
Розділом ІІІ Порядку № 552 визначено порядок заповнення констатуючої частини форми висновку, зокрема у пункті 1 зазначаються опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, у пункті 2 заповнюється висновок про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися, та у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Отже, Південним офісом Держаудитслужби у відповідності до норм Закону та Порядку № 552 у пункті 1 висновку зазначено опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, у пункті 2 заповнено висновок про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися, та у зв’язку з виявленням порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель у пункті 3 констатуючої частини висновку зобов’язано Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень.
Також інформуємо Замовника щодо правової позиції Верховного Суду із питання встановлення органами державного фінансового контролю у висновках про результати моніторингу процедури закупівлі зобов’язання «здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів», яку викладено, зокрема, у Постановах Верховного Суду у справах за №№ 440/10506/22 та 420/11945/21.
Також у Постанові Верховного суду від 30.11.2023 по справі за № 160/20811/22 викладено правову позицію щодо певної свободи розсуду щодо визначення органом державного фінансового контролю способу усунення виявлених порушень, що полягає у наданні, зокрема, рекомендацій, спрямованих на запобігання вчинення порушень у подальшому.
Також інформуємо, що частиною десятою статті 8 Закону замовнику у разі його незгоди з інформацією, викладеною у висновку, надано право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення.
Слід звернути увагу Замовника, що виявлене Південним офісом Держаудитслужби порушення законодавства у сфері публічних закупівель в частині невідхилення пропозиції учасника спрощеної закупівлі не передбачає адміністративну відповідальність згідно зі статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення та, відповідно, не породжує наслідків щодо притягнення службової (посадової) особи замовника та/або уповноваженої особи замовника до адміністративної відповідальності.