• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення в населених пунктах Якушинецької територіальної громади Вінницького району Вінницької області І-ша черга

Завершена

6 151 049.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 30 755.24 UAH
Номер: 152a9f5b12d64c26ae17d7bea611683e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-12-30-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 30.12.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919605
Період моніторингу: 30.12.2024 16:40 - 21.01.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 30.12.2024 №108-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 30.12.2024 №108-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 4.UA-2024-10-22-014856-a, 22.10.2024 Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Адреса: Ukraine, Вінниця
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, gurievanatalia85@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Витязь-КБ» установлено порушення вимог пункту 43 Постанови №1178. За результатами аналізу питання щодо відображення інформації в повідомленні про внесення змін до договору установлено порушення вимог підпункту 8 пункту 20 Постанови №1178. За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу 11 пункту 19 Постанови №1178, пункту 11 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 установлено порушення вимог пункту 28 Постанови №1178, пункту 3 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Укрзалізничавтоматика», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, виконання рішення комісії АМКУ.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує оприлюднити в повному обсязі додаткову угоду №2 до Договору, а також здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 січня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, відображення інформації в повідомленні про внесення змін до договору, виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу житлово-комунального господарства, будівництва та земельних відносин Якушинецької сільської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію із змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 22 жовтня 2024 року (протокол №170, далі – тендерна документація), звернення до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповіді Замовника, рішення комісії АМКУ від 13 листопада 2024 року №18340-р/пк-пз та від 22 листопада 2024 року №722-р/пк-пз, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції Товариств з обмеженою відповідальністю «Укрзалізничавтоматика» та «Витязь-КБ» (далі – ТОВ «Укрзалізничавтоматика» та ТОВ «Витязь-КБ»), рішення уповноваженої особи від 26 та 27 листопада 2024 року (протоколи №199 та №201), повідомлення про намір укласти договір, договір підряду від 04 грудня 2024 року №133 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, додаткові угоди від 17, 23, 26 грудня 2024 року №1, №2, №3 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 13 та 16 січня 2025 року через електронну систему закупівель. Моніторинг закупівлі з питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель Замовником щодо тих порушень, обставин та підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався. За результатами моніторингу установлено, що Замовником в підпункті 2.1.1. пункту 2. Додатку №3 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником документів та інформації для підтвердження його відповідності кваліфікаційному критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», зокрема інформаційної довідки, в якій зазначена інформація про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а саме: діючі протоколи перевірки та випробування електроінструменту, вказаного в даній довідці, та діючі свідоцтва про повірку законодавчо-регульованого засобу вимірювальної техніки на (мегомметр, вимірювач опору заземлення), виданих ДП «Укрметртестстандарт» або іншими організаціями, які мають право згідно з законодавством надавати такі послуги. Учасником ТОВ «Витязь-КБ», якого обрано переможцем, у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 28 жовтня 2024 року №2810/2 (файл «2.Довідка МТБ»), в якій відсутня інформація про наявність діючих протоколів перевірки та випробування електроінструменту, а також діючих свідоцтв про повірку законодавчо-регульованих засобів вимірювальної техніки (мегомметр, вимірювач опору заземлення), вказаних в даній довідці, чим не дотримано вимоги підпункту 2.1.1. пункту 2. Додатку №3 до тендерної документації. Пунктом 43 Постанови №1178 визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Однак, Замовник на порушення вимог пункту 43 Постанови №1178 не виявив вищезазначених невідповідностей та не надав можливості учаснику ТОВ «Витязь-КБ» їх усунути. Відповідно до вимог абзацу 11 пункту 19 Постанови №1178 у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 Постанови №1178, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням Постанови №1178. Згідно з пунктом 11 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Вимогами підпункту 8 пункту 20 Постанови №1178 визначено, що повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю повинно містити інформацію про випадки для внесення змін до істотних умов договору відповідно до пункту 19 Постанови №1178. На порушення вимог підпункту 8 пункту 20 Постанови №1178 Замовником в повідомленнях про внесення змін до договору згідно з Додатковими угодами №2 та №3 підставами для внесення змін до істотних умов Договору зазначено «погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг)», що відповідає визначеній підпунктом 5 пункту 19 Постанови №1178 підставі, тоді як вищевказаними додатковими угодами внесені зміни до Договору з підстав підпункту 1 пункту 19 Постанови №1178, а саме: «зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника». Крім того, Замовником внесені зміни до Договору Додатковою угодою №2, згідно з пунктом 1.2. якої додаток №1 «Договірна ціна з розрахунками» викладено в новій редакції, що додається до вказаної Додаткової угоди та є її невід’ємною частиною. Водночас в електронній системі закупівель вищевказаний додаток №1 «Договірна ціна з розрахунками» до Договору Замовником оприлюднено не в повному обсязі, а саме відсутні локальні кошториси на будівельні та пусконалагоджувальні роботи в селах Микулинці, Некрасово, Широка Гребля, Дашківці та Лукашівка, чим порушено вимоги абзацу 11 пункту 19 Постанови №1178 та пункту 11 частини першої статті 10 Закону. Згідно із поясненнями Замовника, наданими на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління), локальні кошториси до договірної ціни на будівельні та пусконалагоджувальні роботи по селах Микулинці, Некрасове, Широка Гребля, Дашківці, Лукашівка не завантажились з технічних причин. Нормами пункту 28 Постанови №1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Постанови №1178. Згідно з пунктом 3 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. Моніторингом установлено, що в підпункті 6.1. пункту 6. розділу 3. тендерної документації Замовником зазначено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону визначені в Додатку 2 до тендерної документації. Так, в Додатку 2 до тендерної документації встановлені вимоги до виконання робіт з нового будівництва місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення в населених пунктах Якушинецької територіальної громади Вінницького району Вінницької області І-ша черга (далі – роботи з будівництва системи оповіщення) із зазначенням, що монтаж вказаної системи повинен проводитись згідно проєктів, що є в наявності у Замовника. Водночас у складі Додатку 2 до тендерної документації містяться специфікації обладнання, виробів і матеріалів, визначені робочими проектами будівництва системи оповіщення в 10 населених пунктах Якушинецької територіальної громади, згідно з даними яких передбачено встановлення автоматизованого робочого місця, базових станцій оповіщення в кількості 13 одиниць та блискавкозахисту й заземлення до них. Замовником за результатами проведення процедури закупівлі із переможцем торгів ТОВ «Витязь-КБ» укладено Договір на суму 6 150 838,28 грн, яку додатковими угодами №2 та №3 зменшено на 790 013,38 грн, в зв’язку із зменшенням обсягів робіт та коригуванням обсягів матеріалів, зокрема зменшена кількість базових станцій оповіщення на 2 одиниці. На запит Управління щодо причин зменшення суми Договору Замовник пояснив, що ним в ході розробки технічного завдання до тендерної документації допущено помилку, а саме передбачено встановлення 13 базових станцій, тоді як робочим проектом їх кількість становить 11 одиниць, в результаті чого договірна ціна не відповідала зведеному кошторисному розрахунку вартості І черги будівництва та фактичним обсягам видатків на вказані роботи, й тому додатковими угодами №2 та №3 були внесені зміни й приведено у відповідність договірну ціну та обсяги робіт. Також до пояснення надано скановану копію зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт з будівництва системи оповіщення, затвердженого наказом Замовника від 05 грудня 2024 року №58, згідно із даними відомості ресурсів до якого передбачено встановлення базових станцій оповіщення в кількості 11 одиниць. Водночас моніторингом установлено, що Замовником 22 жовтня 2024 року в електронній системі закупівель оприлюднені оголошення щодо проведення відкритих торгів на закупівлю робіт з будівництва системи оповіщення та тендерну документацію до неї. З огляду на вищевказане та із врахуванням наданих пояснень встановлено, що Замовником затверджено та оприлюднено тендерну документацію на закупівлю робіт з будівництва системи оповіщення та проведено процедуру їх закупівлі без наявності затвердженої ним кошторисної документації на вказані роботи, внаслідок чого технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі визначені з недотриманням кошторисної документації на вказані роботи. При цьому, згідно з нормами пункту 5.1. розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та території України від 01 листопада 2021 року №281 визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. Враховуючи вищевикладене тендерна документація складена з порушенням вимог пункту 28 Постанови №1178 та пункту 3 частини другої статті 22 Закону.
Період усунення порушень: 20.01.2025 15:51 - 04.02.2025 00:00
Дата публікації висновку: 20.01.2025 15:51

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, встановлених Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 20.01.2025 р. повідомляємо наступне: 1. Додаткова угода №2 до Договору №133 від 04.12.2024р. оприлюднена в повному обсязі. 2. Будуть здійснені заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому. 3. Серед винних у порушенні осіб проведено роз’яснювальну роботу та винесене усне попередження. Також подано заявки на проходження навчань з підвищення кваліфікації уповноваженої особи та оформлено передплату на електронне видання «Медіаресурс» професійних закупівель.
Дата публікації звіту: 23.01.2025 09:52

Запити/Пояснення