• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 –09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія з розподілом)

Завершена

286 173.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 861.73 UAH
Номер: e346e09bb99b4f5ba874cbcad78a396a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-18-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.04.2025 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 18.04.2025 17:05 - 10.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 18.04.2025 № 39-з Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до пункту 4 частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 18.04.2025 № 39-з Перелік процедур закупівель, по яким проводиться моніторинг 8. UA-2024-10-21-009514-a, яку проводить Департамент культури і туризму Запорізької міської ради;
Адреса: Ukraine, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 98) 114-46-99, m.a.diachenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами дослідження питання відповідності ТД Замовника вимогам Закону №922 та Особливостей №1178 встановлено порушено вимоги п.3 Особливостей №1178 в частині недотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених п.1, 4 та 5 ч.1 ст.5 Закону №922. Дослідженням питань розгляду тендерних пропозицій, оприлюднення інформації про закупівлю, укладання договору та внесення до нього змін – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку шляхом недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: «28» квітня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), розгляду тендерних пропозицій, оприлюднення інформації про закупівлю, укладання договору та внесення до нього змін. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту культури і туризму Запорізької міської ради (далі - Замовник) на 2024 рік, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 12.11.2024 №44, протокол уповноваженої особи щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ", повідомлення про намір укласти договір від 19.11.2024, договір від 25.11.2024 №224 з додатками, запит на надання пояснень від 22.04.2025 та відповіді на нього від 25.04.2025. Дослідженням тендерної документації Замовника (далі - ТД), встановлено наступне. З метою розроблення єдиного підходу до організації публічних закупівель електричної енергії, підготовки тендерної документації та проекту договору про закупівлю (постачання електричної енергії споживачу) Міністерством економіки України, як уповноваженим органом, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель затверджено Методичні рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 №11712 (далі – Методика №11712), метою яких є створення єдиного підходу до організації публічних закупівель електричної енергії, підготовки тендерної документації та проекту договору. Пунктом 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД встановлено такі вимоги: «….Розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі», за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином: Р = Vплан * (Црдн + М + Кнебал + Тпер) * 1,2, грн. з ПДВ, де: Р – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH). Ціна тендерної пропозиції у гривнях (Р), що визначена Учасником відповідно до формули, має бути округлена за правилами математичного округлення до сотих чисел після коми (другого знаку після коми). Для уникнення некоректного розрахунку забороняється використовувати округлення під час здійснення розрахунків ціни тендерної пропозиції за формулою; Vплан – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Замовника; Црдн – прогнозована середньозважена ціна РДН без ПДВ (визначена, як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua); М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції. Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною. Кнебал – постійні витрати постачальника на ринку електричної енергії, обслуговування і покриття небалансів електричної енергії (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 1% від ціни РДН); Тпер – тариф на послуги з передачі електричної енергії, затверджений регулятором для оператора системи передачі ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» у встановленому порядку згідно постанови НКРЕКП; 1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%)». Вказана формула включає елемент Црдн, який по суті є базовим для розрахунку вартості 1 кВт/год, що планується закупати. У вказаному пункті ТД Замовником цей елемент охарактеризовано як прогнозована середньозважена ціна РДН без ПДВ (визначена, як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua). При цьому, п.6 розділу ІV «Рекомендації щодо підготовки тендерної документації» Методики №11712 визначено, що Замовникам рекомендується в тендерній документації визначити порядок розрахунку ціни тендерної пропозиції для учасника за формою згідно з додатком 6 до примірної тендерної документації (додаток 2 до Методичних рекомендацій) з метою розрахунку та фіксації вартості торговельної надбавки / знижки учасника за результатами процедури закупівлі. Для розрахунку ціни тендерної пропозиції учасника відповідно до абзацу першого цього пункту ціну на ринку "на добу наперед" за 1 кВт·год без ПДВ рекомендовано розраховувати за останній повний календарний місяць, що передував даті оголошення процедури закупівлі, і використовувати тариф на послуги з передачі електричної енергії, чинний на дату оголошення процедури закупівлі. Встановлення такого елементу для розрахунку дає можливість встановити рівні вимоги для всіх учасників закупівлі, оскільки для всіх учасників цей елемент буде сталий (однаковий), а загальна вартість 1 кВт/год буде залежати лише від розміру торгівельної надбавки (маржи), яка буде запропонована учасником. Інші складові формули для всіх учасників торгів також будуть сталими, у тому числі тариф на послуги з передачі електричної енергії чинний на дату оголошення процедури закупівлі), який визначається відповідно до постанов НКРЕКП. З огляду на вказане, положення Методики №11712 розроблені таким чином, що при всіх інших рівних елементах розрахунку єдиним елементом, який можуть встановлювати учасники і тим самим впливати на загальну ціну тендерної пропозиції, є торгова націнка (маржа). Замовник у своїй формулі розрахунку встановив елемент Црдн як прогнозовану середньозважену ціну РДН без ПДВ (визначена, як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua) без вказання конкретного періоду (дати), тобто без урахування положень Методики №11712, тим самим дав змогу учасникам у розрахунках ціни тендерної пропозиції визначати цей елемент розрахунку на власний розсуд. Отже, Замовником не було створено рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі в частині визначення ціни пропозиції. Таким чином, під час розроблення ТД Замовником порушено вимоги п.3 Особливостей №1178 в частині недотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених п.1, 4 та 5 ч.1 ст.5 Закону №922, а саме: забезпечення добросовісної конкуренція серед учасників, рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Період усунення порушень: 28.04.2025 18:22 - 13.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 28.04.2025 18:22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання вимог управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області та з огляду на встановлені в ході моніторингу порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Департаментом культури і туризму Запорізької міської ради прийняті для подальшої роботи всі необхідні заходи, направлені на недопущення в подальшій роботі порушень законодавства з питань публічних закупівель. Зокрема, уповноваженою особою опрацьовано Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 №11712, положення якої буде застосовуватись при формуванні тендерної документації при закупівлі електричної енергії.
Дата публікації звіту: 30.04.2025 13:46

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: На виконання вимог управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області та з огляду на встановлені в ході моніторингу порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Департаментом культури і туризму Запорізької міської ради прийняті для подальшої роботи всі необхідні заходи, направлені на недопущення в подальшій роботі порушень законодавства з питань публічних закупівель. Зокрема, уповноваженою особою опрацьовано Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 №11712, положення якої буде застосовуватись при формуванні тендерної документації при закупівлі електричної енергії.
Дата публікації: 11.09.2025 11:30

Запити/Пояснення