-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 –09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія з розподілом)
Завершена
286 173.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 861.73 UAH
мін. крок: 1% або 2 861.73 UAH
Період оскарження:
21.10.2024 14:56 - 14.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
664a77f3226b4c0ab8437089c10ca672
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-21-009514-a.a1
Назва:
скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2.pdf 25.10.2024 16:26
- 13. Постанова про ліцензію на електрику ГЕТ.pdf 25.10.2024 16:26
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf 25.10.2024 16:26
- скарга аналогічні договора.docx 25.10.2024 16:26
- 1.4. Договір УКБ Запоріжжя.pdf 25.10.2024 16:26
- скарга аналогічні договора.docx.p7s 25.10.2024 16:26
- ТД.pdf 25.10.2024 16:26
- «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 25.10.2024 16:26
- 1.1. Договір Буратіно 2023.pdf 25.10.2024 16:26
- sign.p7s 25.10.2024 16:27
- рішення від 29.10.2024 № 17515.pdf 29.10.2024 16:49
- інформація про резолютивну частину рішення від 05.11.2024 № 17922.pdf 06.11.2024 11:35
- рішення від 05.11.2024 № 17922.pdf 08.11.2024 12:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.10.2024 16:58
Дата розгляду скарги:
05.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.10.2024 16:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.11.2024 12:26
Дата виконання рішення Замовником:
11.11.2024 11:37
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником внесені зміни до Тендерної документації на підставі рішення органу оскарження
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4feb5b66896d441d80fa12ed7c71c366
Заголовок пункту скарги:
незаконні вимоги у Додатоку 2 до ТД Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до Додатку 2 до ТД Замовника вимагається:
Отже, Замовник вимагає, щоб такий аналогічний договір був виконаний за період 2020-2021 рік, значена вище вимога Замовника, є нічим не обґрунтованою та такою, що обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі.
Так, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» має можливість підтвердити досвід виконання аналогічних договорів, укладених та виконаних у попередніх роках (2022 – 2023 роках), а не за період 2020-2021 рік, проте через встановлення Замовником такої дискримінаційної вимоги не зможе взяти участь у цій закупівлі.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» отримало ліцензію на постачання електричної енергії у липні 2022 року (на підтвердження надаємо Постанову НКРЕКП № 805 від 26.07.2022 року), відповідно ми як учасник не можемо надати аналогічних договорів за період 2020-2021 року та через встановлення Замовником такої дискримінаційної вимоги не зможе взяти участь у цій закупівлі
Звертаємо увагу, що ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» має можливість підтвердити досвід виконання аналогічних договорів, укладених та виконаних у попередніх роках (2022 – 2023 роках), однак не за період 2020-2021 роки.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» жодним чином не може виконати таку вимогу Замовника, яка є дискримінаційною, такою, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі, адже взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які працюють на ринку електроенергії тривалий період та проходили відповідну перевірку НКРЕКП.
Таким чином, вимоги, встановлені Замовником носять дискримінаційних характер та повинні бути виключені з Тендерної документації.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії до 01.03.2024 року діяв національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», проте зазначений Стандарт втратив чинність 01.03.2024 року відповідно до Наказу від 20.05.2014 № 573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». На заміну цьому Стандарту було прийнято новий ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Більше того, Особливості та Закон України «Про публічні закупівлі» не містять обов’язку учасників закупівлі підтверджувати виконання аналогічних договорів шляхом надання будь-яких фінансових документів, а також взагалі не містять вимог щодо документів для підтвердження аналогічного досвіду.
Замовником не було обґрунтовано необхідність надання саме таких документів для підтвердження виконання аналогічних договорів.
Тому, незважаючи на наявність в ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» аналогічного досвіду, через встановлення Замовником незаконних та дискримінаційних вимог щодо надання зазначених вище документів, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не зможе взяти участь в цій закупівлі.
Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Враховуючи викладене вище, на підставі, ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178
Отже, Замовник вимагає, щоб такий аналогічний договір був виконаний за період 2020-2021 рік, значена вище вимога Замовника, є нічим не обґрунтованою та такою, що обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі.
Так, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» має можливість підтвердити досвід виконання аналогічних договорів, укладених та виконаних у попередніх роках (2022 – 2023 роках), а не за період 2020-2021 рік, проте через встановлення Замовником такої дискримінаційної вимоги не зможе взяти участь у цій закупівлі.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» отримало ліцензію на постачання електричної енергії у липні 2022 року (на підтвердження надаємо Постанову НКРЕКП № 805 від 26.07.2022 року), відповідно ми як учасник не можемо надати аналогічних договорів за період 2020-2021 року та через встановлення Замовником такої дискримінаційної вимоги не зможе взяти участь у цій закупівлі
Звертаємо увагу, що ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» має можливість підтвердити досвід виконання аналогічних договорів, укладених та виконаних у попередніх роках (2022 – 2023 роках), однак не за період 2020-2021 роки.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» жодним чином не може виконати таку вимогу Замовника, яка є дискримінаційною, такою, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі, адже взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які працюють на ринку електроенергії тривалий період та проходили відповідну перевірку НКРЕКП.
Таким чином, вимоги, встановлені Замовником носять дискримінаційних характер та повинні бути виключені з Тендерної документації.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії до 01.03.2024 року діяв національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», проте зазначений Стандарт втратив чинність 01.03.2024 року відповідно до Наказу від 20.05.2014 № 573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». На заміну цьому Стандарту було прийнято новий ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Більше того, Особливості та Закон України «Про публічні закупівлі» не містять обов’язку учасників закупівлі підтверджувати виконання аналогічних договорів шляхом надання будь-яких фінансових документів, а також взагалі не містять вимог щодо документів для підтвердження аналогічного досвіду.
Замовником не було обґрунтовано необхідність надання саме таких документів для підтвердження виконання аналогічних договорів.
Тому, незважаючи на наявність в ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» аналогічного досвіду, через встановлення Замовником незаконних та дискримінаційних вимог щодо надання зазначених вище документів, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не зможе взяти участь в цій закупівлі.
Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Враховуючи викладене вище, на підставі, ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Відповідно до Додатку 2 до ТД Замовника вимагається: Отже, Замовник вимагає, щоб такий аналогічний договір був виконаний за період 2020-2021 рік, значена вище вимога Замовника, є нічим не обґрунтованою та такою, що обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі. Так, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» має можливість підтвердити досвід виконання аналогічних договорів, укладених та виконаних у попередніх роках (2022 – 2023 роках), а не за період 2020-2021 рік, проте через встановлення Замовником такої дискримінаційної вимоги не зможе взяти участь у цій закупівлі. ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» отримало ліцензію на постачання електричної енергії у липні 2022 року (на підтвердження надаємо Постанову НКРЕКП № 805 від 26.07.2022 року), відповідно ми як учасник не можемо надати аналогічних договорів за період 2020-2021 року та через встановлення Замовником такої дискримінаційної вимоги не зможе взяти участь у цій закупівлі Звертаємо увагу, що ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» має можливість підтвердити досвід виконання аналогічних договорів, укладених та виконаних у попередніх роках (2022 – 2023 роках), однак не за період 2020-2021 роки. ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» жодним чином не може виконати таку вимогу Замовника, яка є дискримінаційною, такою, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі, адже взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які працюють на ринку електроенергії тривалий період та проходили відповідну перевірку НКРЕКП. Таким чином, вимоги, встановлені Замовником носять дискримінаційних характер та повинні бути виключені з Тендерної документації. Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії до 01.03.2024 року діяв національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», проте зазначений Стандарт втратив чинність 01.03.2024 року відповідно до Наказу від 20.05.2014 № 573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». На заміну цьому Стандарту було прийнято новий ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Більше того, Особливості та Закон України «Про публічні закупівлі» не містять обов’язку учасників закупівлі підтверджувати виконання аналогічних договорів шляхом надання будь-яких фінансових документів, а також взагалі не містять вимог щодо документів для підтвердження аналогічного досвіду. Замовником не було обґрунтовано необхідність надання саме таких документів для підтвердження виконання аналогічних договорів. Тому, незважаючи на наявність в ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» аналогічного досвіду, через встановлення Замовником незаконних та дискримінаційних вимог щодо надання зазначених вище документів, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не зможе взяти участь в цій закупівлі. Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги. Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги. Враховуючи викладене вище, на підставі, ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178