-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Консерви овочеві «Ікра з кабачків».
Завершена
5 800 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 001.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 29 001.00 UAH
Номер:
a01d02c8147a4d68a9b1482127e139bb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-20-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.11.2024 00:00
Період моніторингу:
20.11.2024 16:28 - 12.12.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
20.11.2024 №258
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, а також доручення Державної аудиторської служби України від 19.11.2024 №003100-18/14401-2024.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 20.11.2024 №258.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 7. UA-2024-10-17-011818-a, 17.10.2024. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення порушення вимог частини тринадцятої статті 14 Закону та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275, у встановленому законодавством порядку шляхом припинення зобов’язань за укладеним договором з дотриманням норм Господарського та Цивільного кодексів України.
Крім цього, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178 та пункту 8 Особливостей №1275.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
За результатами аналізу питання розгляду пропозиції ТОВ «Кермакс» встановлено порушення вимог частини 13 статті 14 Закону та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275, а також за результатами аналізу питання розгляду пропозиції ТОВ «Рідна Хортиця» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178 та пункту 8 Особливостей №1275.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам оголошення проведення спрощеної закупівлі – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 11 грудня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1275); розгляду поданих пропозицій; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: опубліковане Базою забезпечення Національної гвардії України (Військова частина 3075) (далі – Замовник) оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі - Оголошення); реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття пропозицій; протокольні рішення робочої групи Замовника від 29.10.2024 №723 та від 30.10.2024 №731; пропозицію ТОВ «Кермак» (щодо правомірності її відхилення Замовником); пропозицію ТОВ «Рідна Хортиця»; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у пропозиції ТОВ «Рідна Хортиця» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; опубліковані вимоги про усунення порушень при проведенні закупівлі та відповіді Замовника на такі вимоги; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір про закупівлю від 01.11.2024 №260-ПЗ; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
За нормою пункту 8 Особливостей №1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. грн (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель в один із таких способів:
- у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178;
- у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням положень, визначених цими особливостями;
- у порядку відбору постачальника шляхом запиту пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 №822;
- шляхом застосування рамкової угоди відповідно до цих особливостей.
Моніторингом встановлено, що закупівлю за ID: UA-2024-10-17-011818-a Замовником проведено як спрощену закупівлю у порядку, визначеному Законом.
Відповідно до вимог пункту 5 розділу «Для документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, Учасник повинен завантажити в електронну систему закупівель в складі пропозиції наступні документи», відповідно до Додатку №2 до Оголошення для документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, учасник повинен в складі пропозиції надати, зокрема: оригінал або засвідчену відповідно до ДСТУ 4163:2020 копію протоколу дослідження (випробувань) чи експертного висновку про відповідність поставленої партії харчового продукту вимогам нормативного документа: ДСТУ, ТУ, ТУ У, виданого виключно акредитованою лабораторією, яка уповноважена проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю, а також оригінал або засвідчену копію, відповідно до ДСТУ 4163:2020 ̶ ТУ У виробника на предмет закупівлі.
Згідно з інформацією в електронній системі закупівель протокольним рішенням робочої групи Замовника від 29.10.2024 №723 пропозицію ТОВ «Кермакс» відхилено у зв’язку з порушенням учасником пункту 5 розділу щодо документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі Додатку №2 (Технічні вимоги) до Оголошення та із зазначенням, що учасник надав Експертний висновок №003386 п/24 від 14.10.2024, який за фізико-хімічними показниками не відповідає вимогам ТУ У 10.3-44851902-001:2003 та що Замовником не надається 24 години на виправлення невідповідностей у зв’язку з невідповідністю документу про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та наявності помилок які призводять до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо.
Моніторингом встановлено, що у складі пропозиції учасником ТОВ «Кермакс» надано ТУ У 10.3-44851902-001:2023 «Продукція консервована та маринована» та лист ПП «Міраса» від 16.10.2024 №16102024/1 щодо надання права користування ТОВ «Кермакс» вказаними технічними умовами (файл «ТУ.pdf»), .
Також, у складі пропозиції ТОВ «Кермакс» надано Експертний висновок від 14.10.2024 №00386 п/24, виданий Центральною випробувальною державною лабораторією Держпродспоживслужби в Київській області та м. Києві, у якому зазначено, що фізико-хімічні показники продукції «Ікра з кабачків стереалізована» відповідають ТУ У 10.3-44851902-001:2003 (файл «Експертні висновки.pdf»).
Отже, учасником ТОВ «Кермакс» виконано вимогу пункту 5 розділу «Для документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, Учасник повинен завантажити в електронну систему закупівель в складі пропозиції наступні документи» Додатку №2 до Оголошення Замовника щодо надання оригіналу чи копії протоколу дослідження (випробувань) чи експертного висновку про відповідність поставленої партії харчового продукту вимогам нормативного документа: ДСТУ, ТУ, ТУУ, виданого виключно акредитованою лабораторією, яка уповноважена проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю.
На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо причин відхилення пропозиції ТОВ «Кермакс» та надання інформації які саме фізико-хімічні показники (згідно з протокольним рішенням робочої групи від 29.10.2024 №723) не відповідають вимогам ТУ У 10.3-44851902-001:2003 Замовником у наданому під час моніторингу поясненні вказано, що: «не було зазначено показники рН та масову частку прянощів від маси нетто продукції, вказаної на етикетці. Також було встановлено, що показник масової частки титрованих кислот (у розрахунку на оцтову кислоту) є нижчим за норму, вказану у ТУ У виробника».
Водночас, Оголошенням не визначено, які саме показники повинен містити експертний висновок.
Крім цього, у наданому в складі пропозиції ТОВ «Кермакс» експертному висновку від 14.10.2024 №00386 п/24 зазначено, що надісланий зразок 003386п/3/24 – Ікра з кабачків стерилізована за вмістом мікотоксинів, мікробіологічними, органолептичиними показниками, за вмістом токсичних елементів, фізико-хімічними показниками відповідає ТУ У 10.3-44851902-001:2023.
Таким чином, на порушення частини тринадцятої статті 14 Закону та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275, Замовником безпідставно відхилено пропозицію ТОВ «Кермакс».
Також, проведеним моніторингом встановлено, що ТОВ «Рідна Хортиця» у складі поданої пропозиції оприлюднено документи у файлі «ТУ салати 1.zip» та «ТУ салати 2.zip» із позначкою «конфіденційна інформація документів виробника».
Водночас, відповідно до абзацу другого частини другої статті 28 Закону конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Окрім цього, частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо дотримання ТОВ «Рідна Хортиця» вимог статті 28 Закону щодо конфіденційності інформації під час закупівлі та виконання вимог пункту 12 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовником у наданому під час моніторингу поясненні вказано, що «оголошенням не встановлено вимог щодо подачі конфіденційної інформації, Замовник не мав належних правових підстав для відхилення пропозиції Учасника ТОВ «Рідна хортиця» на підставі підпункту 1 пункту 13 статті 14 Закону. Водночас, надання Учасником окремих документів в якості конфіденційної інформації не може вважатись фактом їх повного ненадання, оскільки це прямо випливає зі змісту частини 1 статті 31 Закону. Відповідно до функціональних можливостей майданчиків у Замовника є можливість ознайомитись зі всіма документами наданими учасниками в складі пропозиції, в тому числі з тими, що визначені ними як конфіденційні».
Водночас, викладена у поясненні Замовника інформація не спростовує факт конфіденційності інформації, наданої ТОВ «Рідна Хортиця». Також, пояснення щодо змісту частини 1 статті 31 Закону стосується процедури закупівлі, в той же час досліджувану закупівлю Замовником проведено як спрощену і підстави відхилення пропозицій регулюються статтею 14 Закону.
Також, відповідно до доступної під час моніторингу інформації ТОВ «Рідна Хортиця» на виконання пункту 12 розділу «Для документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, Учасник повинен завантажити в електронну систему закупівель в складі пропозиції наступні документи» Додатку №2 до Оголошення завантажено Технічні умови ТУ У 15.3-24372924-006:2008 (вводяться взамін ТУ У 15.3-24372924.006-2003) «Консерви овочеві закуски», розроблені та затверджені ЗАТ «Агроекопродукт» (зареєстровано в Державному підприємстві «Черкаський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» 04.06.2008 за №02568360001317).
Крім того, в складі пропозиції ТОВ «Рідна Хортиця» надано довідку від 23.10.2024 №11, відповідно до якої учасник співпрацює з Українсько-американським товариством з обмеженою відповідальністю «Євромікс» з іноземними інвестиціями (далі – ТОВ «Євромікс»), що є офіційним представником виробника – ТОВ «Віджи Продакшн») за договором поставки №22/10-24 від 22.10.2024, експертний висновок від 25.10.2024 №003679 п/24, сертифікат якості від 06.10.2024 №ВПР00005191, довідка ТОВ «Рідна Хортиця» від 23.10.2024 №12, у якій зазначено, що ТОВ «Рідна Хортиця» за договором поставки №22/10-24 від 22.10.2024 співпрацює з ТОВ «Євромікс», що є офіційним представником виробника ТОВ «Віджи Продакшн».
Отже, відповідно до наданих в складі пропозиції документів виробником товару згідно з предметом закупівлі є ТОВ «Віджи Продакшн», в той же час згідно наданих в складі пропозиції Технічних умов ТУ У 15.3-24372924-006:2008 власником Технічних умов (виробником товару) є ЗАТ «Агроекопродукт».
Крім цього, в складі пропозиції ТОВ «Рідна Хортиця» відсутні будь-яке документальне підтвердження щодо користування технічними умовами або передачі права власності ТУ У 15.3-24372924-006:2008, власником яких є ЗАТ «Агроекопродукт».
З врахуванням вищенаведеного, учасником ТОВ «Рідна Хортиця» в складі пропозиції не надано ТУ У виробника щодо предмету досліджуваної закупівлі.
Таким чином, ТОВ «Рідна Хортиця» не дотримано вимоги пункту 12 Додатку №2 до Оголошення.
Пунктом 8 Особливостей №1275 визначено, що у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 Особливостей №1178.
Враховуючи вищевикладене, надані у складі пропозиції учасником ТОВ «Рідна Хортиця» документи містять невідповідності, які підлягали усуненню відповідно до пункту 43 Особливостей №1178.
Однак, при розгляді Замовником пропозиції ТОВ «Рідна Хортиця» не була встановлена вимога щодо усунення такої невідповідності, що суперечить нормам пункту 43 Особливостей №1178 та пункту 8 Особливостей №1275.
Період усунення порушень:
16.12.2024 17:48 - 31.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
16.12.2024 17:48
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовником подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку до Львівського окружного адміністративного суду. Справа № 380/25757/24 / провадження П/380/26020/24
Дата публікації:
06.01.2025 14:50
Дата відкриття провадження:
06.01.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
П/380/26020/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Надаємо аргументовані заперечення до висновку моніторингу
Дата публікації звіту:
23.12.2024 16:38
Запити/Пояснення
Номер:
6ac38243afee40888bec3a68dd246f93
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
25.11.2024 16:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.11.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-10-17-011818-a, яка проводилась Базою забезпечення Національної гвардії України (Військова частина 3075) (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування бюджетних призначень, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації - караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
edbc2e8995994e59a68cc10ffb06a8ca
Назва:
Щодо закупівлі консерви овочевої "Ікра з кабачків"
Дата опублікування:
28.11.2024 15:10
Опис:
Добрий день! Надаємо відповідь на задане Вами питання.
Номер:
b116b0a7b1bc4253ab6e9e9a230f0c9d
Назва:
Про надання поясненння
Дата опублікування:
03.12.2024 15:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.12.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-10-17-011818-a, яка проводилась Базою забезпечення Національної гвардії України (Військова частина 3075) (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Моніторингом встановлено, що згідно з інформацією в електронній системі закупівель протокольним рішенням робочої групи від 29.10.2024 №723 Замовника відхилено тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КЕРМАКС» (далі – ТОВ «КЕРМАКС») у зв’язку з порушенням пункту 5 розділу щодо документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі Додатку №2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі «Технічні вимоги», зокрема: учасник надав Експертний висновок №003386 п/24 від 14.10.2024, який за фізико-хімічними показниками не відповідає вимогам ТУ У 10.3-44851902-001:2003.
Водночас, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «КЕРМАКС» надано лист приватного підприємства «МІРАСА» від 16.10.2024 №16102024/1 щодо надання права користування ТОВ «КЕРМАКС» технічними умовами ТУ У 10.3-44851902-001:2023 «Продукція консервована та маринована» та самі технічні умови (файл ТУ.pdf), а також експертний висновок від 14.10.2024 №00386 п/24, виданий Центральною випробувальною державною лабораторією Держпродспоживслужби в Київській області та м. Києві, відповідно до якого фізико-хімічні показники продукції «Ікра з кабачків стереалізована» відповідають ТУ У 10.3-44851902-001:2003 (файл Експертні висновки.pdf).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. З яких причин Замовником під час прийняття рішення про відхилення пропозиції ТОВ «КЕРМАКС» не враховано, що відповідно до експертного висновку від 14.10.2024 №00386 п/24 фізико-хімічні показники продукції «Ікра з кабачків стереалізована» відповідають ТУ У 10.3-44851902-001:2003?
2. Які саме фізико-хімічні показники (згідно з протокольним рішенням робочої групи від 29.10.2024 №723) не відповідають вимогам ТУ У 10.3-44851902-001:2003?
Відповідно до інформації в електронній системі закупівель ТОВ «КЕРМАКС» в складі пропозиції оприлюднено документи у файлі «ТУ салати 1.zip» та «ТУ салати 2.zip» із позначкою «конфіденційна інформація документів виробника».
Водночас, відповідно до абзацу другого частини другої статті 28 Закону конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3) Чи враховано під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КЕРМАКС» вимоги статті 28 Закону щодо конфіденційності інформації під час закупівлі?
Згідно з пунктом 12 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника для документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, Учасник повинен завантажити в електронну систему закупівель в складі пропозиції наступні документи, зокрема: оригінал або засвідчена копія, відповідно до ДСТУ 4163:2020 ̶ ТУ У виробника на предмет закупівлі.
Відповідно до наданих в складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «РІДНА ХОРТИЦЯ» (далі – ТОВ «РІДНА ХОРТИЦЯ») документів (гарантійний лист ТОВ «РІДНА ХОРТИЦЯ» від 23.10.2024 №16, сертифікат якості від 06.10.2024 №ВПР00005191, експертний висновок від 24.10.2024 №003509 п/24, технологічна карта по виробництву консервів) виробником товару згідно предмету закупівлі є товариство з обмеженою відповідальністю «ВІДЖИ ПРОДАКШН» (далі – ТОВ «ВІДЖИ ПРОДАКШН»).
Водночас, ТОВ «РІДНА ХОРТИЦЯ» в складі тендерної пропозиції оприлюднено документи у файлі «ТУ салати 1.zip» та «ТУ салати 2.zip» із позначкою «конфіденційна інформація документів виробника»
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
4) Яким документом ТОВ «РІДНА ХОРТИЦЯ» підтверджено вимоги пункту 12 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації - караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
05d1a976a6ca41168905cdd884cefcf9
Назва:
Добрий день! Надаємо відповідь на задане Вами питання.
Дата опублікування:
06.12.2024 16:07
Опис:
У межах проведення моніторингу публічної закупівлі консерви овочевої «Ікра з кабачків» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-17-011818-a) та відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), було опубліковано потребу в отриманні пояснень, а саме :
Стосовно першого та другого питання, щодо врахування експертного висновку при відхиленні пропозиції ТОВ «КЕРМАКС», повідомляємо, що експертний висновок від 14.10.2024 №003386 п/24, виданий Центральною випробувальною державною лабораторією Держпродспоживслужби в Київській області та м. Києві, який підтверджує відповідність фізико-хімічних показників продукції «Ікра з кабачків стерилізована» вимогам ТУ У 10.3-44851902-001:2003, не був врахований при прийнятті рішення з низки обґрунтованих причин.
Згідно з протокольним рішенням робочої групи від 29.10.2024 №723, були виявлені конкретні фізико-хімічні показники, які відсутні в експертному висновку № 003386 п/24 від 14.10.2024, що стало підставою для відхилення пропозиції. Зокрема, не було зазначено показники рН та масову частку прянощів від маси нетто продукції, вказаної на етикетці. Також було встановлено, що показник масової частки титрованих кислот (у розрахунку на
оцтову кислоту) є нижчим за норму, вказану у ТУ У виробника. Ці невідповідності стали підставою для відхилення пропозиції ТОВ «КЕРМАКС», оскільки вони порушують вимоги до якості продукції та не відповідають вимогам оголошення Замовника.
Стосовно третього питання Замовник керувався фактом відсутності правових підстав відхилення пропозиції учасників спрощених закупівель, що вбачається зі змісту чинного законодавства України, а саме:
підстави відхилення учасників спрощеної закупівлі встановлені пунктом 13 статті 14 Закону. Імперативним (вичерпним) переліком таких підстав є:
1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;
2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;
4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.
Враховуючи факт, що Оголошенням не встановлено вимог щодо подачі конфіденційної інформації, Замовник не мав належних правових підстав для відхилення пропозиції Учасника ТОВ "Рідна хортиця" на підставі підпункту 1 пункту 13 статті 14 Закону. Водночас, надання Учасником окремих документів в якості конфіденційної інформації не може вважатись фактом їх повного ненадання, оскільки це прямо випливає зі змісту частини 1 статті 31 Закону. Зокрема частина перша статті 31 Закону зазначає такі підстави відхилення тендерної пропозиції учасників процедури закупівлі (наведений неповний перелік підстав):
1) учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
3) учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону.
Тобто, Закон чітко та імперативно розмежовує підстави для відхилення учасників закупівель та прямо розмежовує невідповідність учасника кваліфікаційним критеріям, невідповідність позиції учасника технічним вимогам до предмета закупівлі та факту неналежного подання учасникам документів як такі, що містять конфіденційну інформацію, та визначив такі обставини як окрему підставу для відхилення при проведення процедур відкритих торгів. Натомість, законодавець статтею 14 Закону не надав права Замовникам відхиляти такі пропозиції в рамках проведення спрощених процедур закупівель. Крім того, статтею 28 Закону не встановлено, що документи, які при проведені процедури спрощеної закупівлі подані як конфіденційні, вважаються не наданими. До того ж, Замовник, в рамках процедури спрощеної закупівлі, мав повний інструментарій для порівняльного аналізу та оцінки всіх без виключення документів, що підтверджують якість запропонованого товару.
Крім того, положення Закону не передбачають засобів впливу на учасників, які в рамках спрощеної процедури подали низку документів як конфіденційні, крім обов’язку відхилити пропозицію учасника, але виключно на підставі ст. 31 Закону. До того ж, імперативний зміст положень ст. 14 та ст.31 Закону не дає замовникам права використовувати принцип аналогії права. Тобто, Замовник позбавлений механізмів впливу на учасників, при вирішенні описуваної проблематики, що на наше переконання, є явною правовою прогалиною.
Стосовно четвертого питання вимоги пункту 12 додатку 2 Оголошення учасником ТОВ Рідна Хортиця було підтверджено шляхом надання файлів «ТУ салати 1.zip» та «ТУ салати 2.zip». Відповідно до функціональних можливостей майданчиків у Замовника є можливість ознайомитись зі всіма документами наданими учасниками в складі пропозиції, в тому числі з тими, що визначені ними як конфіденційні.
Звертаємо увагу, що дана закупівля була проведена з метою здійснення продовольчого забезпечення військовослужбовців Національної гвардії України, які беруть безпосередню участь у відсічі неспровокованої повномасштабної агресій рф, тому така категорія закупівель здійснюється в стані крайньої необхідності.
Номер:
49137e30fa6741ed8a8be367f43c6c78
Назва:
Про надання пояснення (на заміну)
Дата опублікування:
03.12.2024 16:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.12.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-10-17-011818-a, яка проводилась Базою забезпечення Національної гвардії України (Військова частина 3075) (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Моніторингом встановлено, що згідно з інформацією в електронній системі закупівель протокольним рішенням робочої групи від 29.10.2024 №723 Замовника відхилено пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КЕРМАКС» (далі – ТОВ «КЕРМАКС») у зв’язку з порушенням пункту 5 розділу щодо документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі Додатку №2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі «Технічні вимоги», зокрема: учасник надав Експертний висновок №003386 п/24 від 14.10.2024, який за фізико-хімічними показниками не відповідає вимогам ТУ У 10.3-44851902-001:2003.
Водночас, в складі пропозиції учасника ТОВ «КЕРМАКС» надано лист приватного підприємства «МІРАСА» від 16.10.2024 №16102024/1 щодо надання права користування ТОВ «КЕРМАКС» технічними умовами ТУ У 10.3-44851902-001:2023 «Продукція консервована та маринована» та самі технічні умови (файл ТУ.pdf), а також експертний висновок від 14.10.2024 №00386 п/24, виданий Центральною випробувальною державною лабораторією Держпродспоживслужби в Київській області та м. Києві, відповідно до якого фізико-хімічні показники продукції «Ікра з кабачків стереалізована» відповідають ТУ У 10.3-44851902-001:2003 (файл Експертні висновки.pdf).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. З яких причин Замовником під час прийняття рішення про відхилення пропозиції ТОВ «КЕРМАКС» не враховано, що відповідно до експертного висновку від 14.10.2024 №00386 п/24 фізико-хімічні показники продукції «Ікра з кабачків стереалізована» відповідають ТУ У 10.3-44851902-001:2003?
2. Які саме фізико-хімічні показники (згідно з протокольним рішенням робочої групи від 29.10.2024 №723) не відповідають вимогам ТУ У 10.3-44851902-001:2003?
Відповідно до інформації в електронній системі закупівель товариством з обмеженою відповідальністю «РІДНА ХОРТИЦЯ» (далі – ТОВ «РІДНА ХОРТИЦЯ») в складі пропозиції оприлюднено документи у файлі «ТУ салати 1.zip» та «ТУ салати 2.zip» із позначкою «конфіденційна інформація документів виробника».
Водночас, відповідно до абзацу другого частини другої статті 28 Закону конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3) Чи враховано під час розгляду пропозиції ТОВ «РІДНА ХОРТИЦЯ» вимоги статті 28 Закону щодо конфіденційності інформації під час закупівлі?
Згідно з пунктом 12 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника для документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, Учасник повинен завантажити в електронну систему закупівель в складі пропозиції наступні документи, зокрема: оригінал або засвідчена копія, відповідно до ДСТУ 4163:2020 ̶ ТУ У виробника на предмет закупівлі.
Відповідно до наданих в складі пропозиції ТОВ «РІДНА ХОРТИЦЯ» документів (гарантійний лист ТОВ «РІДНА ХОРТИЦЯ» від 23.10.2024 №16, сертифікат якості від 06.10.2024 №ВПР00005191, експертний висновок від 24.10.2024 №003509 п/24, технологічна карта по виробництву консервів) виробником товару згідно предмету закупівлі є товариство з обмеженою відповідальністю «ВІДЖИ ПРОДАКШН» (далі – ТОВ «ВІДЖИ ПРОДАКШН»).
Водночас, ТОВ «РІДНА ХОРТИЦЯ» в складі пропозиції оприлюднено документи у файлі «ТУ салати 1.zip» та «ТУ салати 2.zip» із позначкою «конфіденційна інформація документів виробника»
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
4) Яким документом ТОВ «РІДНА ХОРТИЦЯ» підтверджено вимоги пункту 12 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації - караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
36069d1740ac4ade99955274af14a5fc
Назва:
Звернення за роз'ясненнями щодо результатів моніторингу
Дата опублікування:
17.12.2024 16:05
Опис:
Добрий день! Звертаємося за роз’ясненням за результатами моніторингу UA-M-2024-11-20-000033 і наданого висновку моніторингу закупівлі та інформації про результати моніторингу.
Базою забезпечення Національної гвардії України (військова частина 3075) (далі – База забезпечення) проведена спрощена закупівля консерв овочевих «Ікра з кабачків» відповідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015, постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1275).
Стосовно інформації про результати моніторингу закупівлі в розрізі стадій проведення закупівлі. Держаудитслужбою проаналізовано опубліковані Базою забезпечення оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі - Оголошення); реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття пропозицій; протокольні рішення робочої групи Замовника. Відповідно вимог встановлених Замовником в пункті 5 розділу документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі додатку 2 «Технічні вимоги» : учасник повинен надати оригінал або засвідчена відповідно до ДСТУ 4163:2020 копія протоколу дослідження (випробувань) чи експертного висновку про відповідність поставленої партії харчового продукту вимогам нормативного документа: ДСТУ, ТУ, ТУУ, виданого виключно акредитованою лабораторією, яка уповноважена проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю. На виконання даної вимоги учасником ТОВ «КЕРМАКС» надано Експертний висновок №003386 п/24 від 14.10.2024 на відповідність ТУ У 10.3-44851902-001:2003. Детально проаналізувавши ТУ У виробника Замовником було виявлено невідповідності показників Таблицею 4 пункту 3.1.4.1, а саме відсутність показників рН та масову частку прянощів від маси нетто продукції. Також було встановлено, що показник масової частки титрованих кислот (у розрахунку на оцтову кислоту) є нижчим за норму, вказану у ТУ У виробника. Оскільки, ТУ У виробник складає самостійно, Замовнику не має технічної та правової можливості встановити, якісні та безпекові вимоги до предмету закупівлі, до моменту безпосереднього початку кваліффікації. На підставі наданих Учасником документів, зокрема ТУ У виробника, Замовником встановлено беззаперечно невідповідність результатів зазначених у Експертному висноку відностно вимог до якісних характеристик товару зазначених в ТУ У. Враховуючи вищенаведене, Замовник просить надати роз’яснення щодо таких обставин:
- чи проводився фахівцями Держаудитслужби порівняльний аналіз показників результатів Експертного висновку та ТУ У виробника?
- чи здійснювався фахівцями Держаудитслужби запит щодо невідповідності змісту Експертного висновку до Центральної випробувальної державної лабораторії Держпродспоживслужби в Київській області та м.Києві?
Стосовно розгляду пропозиції ТОВ «РІДНА ХОРТИЦЯ», зокрема визначення оприлюднених документів у файлах «ТУ салати 1.zip» та «ТУ салати 2.zip» конфіденційними. Встановлений факт порушення подання інформації не має правових підстав для відхилення пропозиції учасника. Враховуючи те, що Замовником не встановлено вимог подачі конфіденційної інформації в оголошенні та відсутністю прямої правової норми щодо відхилення такої пропозиції в рамках спрощено закупівлі, просимо надати роз’яснення з такого питання:
- на підставі якого підпункту пункту 13 статті 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник мав відхилити пропозицію? Додатково просимо надати відповідне обґрунтування Вашої правової позиції.
Номер:
3518e64d2d744191a6fad976a067bc68
Назва:
Відповідь на звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата опублікування:
23.12.2024 11:44
Опис:
У відповідь на оприлюднене Базою забезпечення Національної гвардії України (Військова частина 3075) (далі – Замовник) звернення за роз’ясненнями щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-10-17-011818-a (далі – Висновок) повідомляємо наступне.
Проведеним аналізом наведеної у зверненні Замовника інформації встановлено, що воно не містить питань щодо надання роз’яснень до висновку, а лише пояснення Замовника та питання щодо дій Західного офісу Держаудитслужби під час здійснення моніторингу досліджуваної закупівлі.
Слід зазначити, що проведення моніторингу здійснюється відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Під час моніторингу досліджуваної закупівлі проведено аналіз питання щодо визначення предмета закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275; розгляду поданих пропозицій; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Щодо питання чи здійснювався запит щодо невідповідності змісту Експертного висновку до Центральної випробувальної державної лабораторії Держпродспоживслужби в Київській області та м. Києві повідомляємо, що здійснення такого запиту не передбачено вимогами статті 8 Закону.
Також, повідомляємо, що у Висновку не зазначено про відхилення пропозиції ТОВ «РІДНА ХОРТИЦЯ», а зазначено про недотримання вимоги пункту 12 Додатку №2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та не встановлення Замовником вимоги щодо усунення невідповідності відповідно до пункту 43 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».