• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція ПС 330 кВ «Нововолинськ» з влаштуванням на ВРУ-110 кВ лінійної комірки 110 кВ приєднання ПЛ 110 кВ «ЦЗП ВЕС - Нововолинськ», Волинська обл., Володимир-Волинський район, с. Будятичі, вул. Івана Франка, 94". Коригування 45454000-4 Реконструкція

Інформація, що вимагається пунктами 8, 9 частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі», не зазначена в оголошенні про проведення відкритих торгів, у зв’язку із відсутністю технічної можливості, міститься у тендерній документації

Завершена

24 375 313.85 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 243 753.14 UAH
Номер: c91531b94ad84e709006cc526b0dc8c5
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-02-11-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.02.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 11.02.2025 12:52 - 05.03.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 10.02.2025 № 44 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 8 UA-2024-10-15-013908-a 15.10.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, i.a.levytska@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо дотримання вимог законодавства в частині підтвердження ступеня локалізації товару у складі робіт установлено порушення вимог абзацу 3 пункту 3 Особливостей та підпункту 1 пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, встановлено порушення вимог статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ПЕК», ТОВ «ЕКНІС» та ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов Договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо виконання вимог абзацу 3 пункту 3 Особливостей та підпункту 1 пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, а в разі невиконання зазначених вимог врегулювати договірні відносини шляхом розірвання Договору від 23.01.2025 № 01-173937-24 та недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів, з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 березня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель приватного акціонерного товариства «Національна енергетична компанія «УКРЕНЕРГО» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.10.2024 № 490/24-ОН, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕК» (далі – ТОВ «ПЕК»), протокол від 05.11.2024 № 533/24-ОН, пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКНІС» (далі – ТОВ «ЕКНІС»), вимога про усунення невідповідностей до 28.11.2024, протоколи від 11.11.2024 № 543/24-ОН та від 03.12.2024 № 568/24-ОН, пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖИГРУП» (далі – ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП»), вимога про усунення невідповідності до 05.12.2024, протокол від 09.12.2024 № 583/24-ОН, повідомлення про намір укласти договір від 09.12.2024, протокол від 24.12.2024 № 023/24-ОН, договір від 23.01.2025 № 01-173937-24 (далі – Договір), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 19.02.2025, від 28.02.2025. Абзацом 3 пункту 3 Особливостей визначено, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Підпунктом 1 пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а саме замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує: зокрема, у 2024 році - 20 відсотків. При цьому, у підпункті 2 пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону міститься перелік товарів, до яких застосовуються особливості здійснення закупівель, зокрема серед яких є дизель - генераторні установки. Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено Постановою Кабінету Міністрів від 02.08.2022 № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» (надалі Порядок № 861). Також підпунктом 13-1 пункту 13 Порядку № 861 визначено, що Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно до технічного завдання, що міститься у складі тендерної документації Замовника (додаток 3, таблиця 1 - «Таблиця устаткування (обладнання) та матеріалів для заповнення Учасником»), при виконанні робіт передбачено придбання устаткування «Трансформатор струму TG 145 126 кВ, 125/1, 125/1, 0,2s/0,2s 10/10 BA», та «Трансформатор струму TG 145 126 кВ, 2000/5 А, 2000/5 А, 2000/5 А, 10Р, 800/1 А, 0,2s/0,2s 0,5». Зазначене обладнання відноситься до товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Водночас, на порушення вимог пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник не установив у тендерній документації вимоги щодо надання учасником процедури закупівлі відповідних сертифікатів, надання яких передбачено цим пунктом Порядку № 861. Керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Держаудитслужба 25.02.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання відповідних пояснень. На зазначений запит Замовник 28.02.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив: «…для підтвердження відповідного ступеня локалізації згідно Закону, Замовник може встановити в Тендерній документації відповідну вимогу, проте наявність такої вимоги суперечить прийнятим та затвердженим технічним рішенням в проектній документації. Отже, враховуючи вище вказане, у Замовника були відсутні підстави для проведення дослідження на відповідність запропонованого переможцем тендеру обладнання вимогам пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.» Також згідно з Договором, укладеним за результатами проведеної закупівлі, Замовнику у право власності переходить елегазовий трансформатор струму 110 кВ типу LVQB-126, найбільша робоча напруга 126 кВ, 32кА/3c (80 кА), 1000 A (Iном), 1,2 (Rf), -36...+50°C, полімерний ізолятор сірого кольору, питома довжина шляху витоку 31 мм/кВ, 6 обмоток: 800/1 10VA 0,2s Fs10 800/1 10VA 0,2s Fs10 800/1 20VA 0,5 Fs10 2000/5 30VA 10P20 2000/5 30VA 10P20 2000/5 30VA 10P20 та елегазовий трансформатор струму 110 кВ типу LVQB-126, найбільша робоча напруга 126 кВ, 32кА/3c (80 кА), 125 A (Iном), 1,2 (Rf), -36...+50°C, полімерний ізолятор сірого кольору, питома довжина шляху витоку 31 мм/кВ, 2 обмотки: 125/1 10VA 0,2s Fs20 125/1 10VA 0,2s Fs20. Водночас, згідно відкритих даних електронної форми ProZorro інформація про локалізацію зазначеного обладнання відсутня. Отже, на момент здійснення моніторингу, Замовник не підтвердив ступінь локалізації обладнання, чим недотримався вимог абзацу 3 пункту 3 Особливостей та підпункту 1 пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Зазначене є ризиком здійснення закупівлі товару без відповідного підтвердження ступеня локалізації.
Період усунення порушень: 06.03.2025 18:43 - 21.03.2025 00:00
Дата публікації висновку: 06.03.2025 18:43

Оскарження висновку в суді

Опис: П О З О В Н А З А Я В А про визнання протиправним та скасування Висновку ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-10-15-013908-a від 06.03.2025
Дата публікації: 20.03.2025 18:31

Запити/Пояснення