-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Бронежилет модульний тип 2, рівень П, в маскувальному малюнку “мультикам”, комплектність 1-5
Завершена
37 416 670.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 187 083.35 UAH
мін. крок: 0.5% або 187 083.35 UAH
Номер:
1190147249124e9f889a371b7e238a2a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-26-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.11.2024 00:00
Період моніторингу:
26.11.2024 16:38 - 18.12.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.11.2024 №98-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, дорученням Державної аудиторської служби України від 19 листопада 2024 року №003100-18/14401-2024,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник
Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 26.11.2024 №98-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
1.UA-2024-10-09-014270-a, 09.10.2024 Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1275 установлено порушення вимог частини 13 статті 14 Закону, підпункту 8 пункту 3 Постанови №1275 та пункту 8 Особливостей №1275.
За результатами аналізу питання щодо розгляду пропозиції ТОВ «Харківський завод» установлено порушення вимог частини 13 статті 14 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду пропозиції ТОВ «НВП «ТЕМП-3000», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 грудня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року №1275 (далі – Особливості №1275), розгляду пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі Військової частини А0515 (далі – Замовник), звернення до Замовника з вимогою щодо усунення порушення UA-2024-10-09-014270-a.b1 та рішення Замовника від 02 листопада 2024 року, реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття пропозицій, пропозиції Товариств з обмеженою відповідальністю «НВП «Темп-3000» та «Харківський завод засобів індивідуального захисту» (далі – ТОВ «НВП «Темп-3000» та ТОВ «Харківський завод»), повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей ТОВ «НВП «Темп-3000» до 25 жовтня 2024 року, рішення уповноваженої особи від 28 жовтня 2024 року та від 04 листопада 2024 року (протоколи №175/3/С3; №173/5/С3), повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю товарів для гарантованого забезпечення потреб безпеки та оборони у період дії правового режиму воєнного стану від 13 листопада 2024 року №517Д (далі – Договір) та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 04, 09 грудня 2024 року через електронну систему закупівель.
Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, згідно з положеннями пункту 1 статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі», визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.
Так, пунктом 4 Особливостей №1275 передбачено що державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до Особливостей №1275.
Нормою пункту 8 Особливостей №1275 визначено, що державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони в електронній системі закупівель у способи, визначені даним пунктом, зокрема у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом з урахуванням положень, визначених Особливостями №1275.
Так, частиною 13 статті 14 Закону, підпунктом 8 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (далі – Постанова №1275) та пунктом 8 Особливостей №1275 встановлений виключний перелік підстав, у разі наявності яких замовник відхиляє пропозицію при проведенні спрощених та оборонних закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником закупівлю бронежилетів модульних тип 2, рівень П, в маскувальному малюнку «мультикам», комплектністю 1-5 проведено у порядку спрощеної закупівлі.
Водночас, у підпунктах 5 - 15, 18, 19 пункту 6 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення) Замовником визначені підстави для відхилення пропозиції учасника, які не передбачені частиною 13 статті 14 Закону, підпунктом 8 пункту 3 Постанови №1275 та пунктом 8 Особливостей №1275.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) щодо встановлення в Оголошенні вищевказаних підстав для відхилення пропозицій учасника Замовник пояснив, що оскільки частина 3 статті 14 Закону містить лише мінімальний перелік обов’язкових відомостей, які замовник повинен включити до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, і при цьому дозволяє замовникові зазначити будь-яку іншу інформацію, то включення переліку вимог за статтею 17 Закону (без прямого посилання на статтю 17 Закону) до оголошення про проведення спрощеної закупівлі є правом замовника, а не його обов’язком, тож керуючись принципами здійснення оборонних закупівель та правом замовника, беручи до уваги приписи розділу Х Закону України «Про запобігання корупції» визначено відповідні підстави для відхилення пропозиції учасника.
З огляду на вищевказане Замовником в Оголошенні встановлені підстави для відхилення пропозиції учасника з недотриманням вимог частини 13 статті 14 Закону, підпункту 8 пункту 3 Постанови №1275 та пункту 8 Особливостей №1275.
Крім того, Замовник в підпункті 4.3. пункту 4. Оголошення встановив вимогу щодо надання учасником в електронному вигляді у складі своєї пропозиції інформації про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, який пропонується до постачання, відповідно до Додатку 3 до Оголошення.
Так, згідно з пунктами 1. та 2. розділу IV Додатку 3 до Оголошення учасник у складі пропозиції надає документи, які підтверджують відповідність його пропозиції технічним, якісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, а саме: протокол випробувань на відповідність предмета закупівлі обсягу перевірки вимогам технічної специфікації Міністерства оборони України ТС А01XJ.29423-420:2023 (01), виданий відповідно до чинного законодавства випробувальною лабораторією, акредитованою на технічну компетентність та незалежність, а також протокол випробувань на відповідність предмета закупівлі вимогам пункту 1.5. Додатку 3, виданий відповідно до чинного законодавства випробувальною лабораторією, акредитованою на технічну компетентність та незалежність не раніше 2023 року.
У пункті 1.5. розділу ІІ Додатку 3 до Оголошення Замовник визначив технічні характеристики системи швидкого скидання, якою бронежилет повинен бути оснащений відповідно до вимог ВСТ 01.301.020 – 2020 (01)/NATO AEP-291, та яка повинна: відрізнятися за кольором від чохла бронежилета; мати можливість швидкої повторної збірки без втручання в конструкцію бронежилета (протягування тросів та ін.); бути виготовлена зі стійкого до корозії матеріалу; бути розміщена на бронежилеті таким чином, щоб запобігти випадковому спрацюванню або заплутуванню; забезпечувати можливість скидання бронежилета рухом однієї руки та спрацьовувати за рахунок розмикання системи кріплення з однієї сторони (бокове скидання) та за рахунок розмикання всіх систем кріплення (повне скидання), а також довжина руху для забезпечення обох типів її спрацювання не повинна перевищувати 25 мм.
Водночас моніторингом установлено, що учасник закупівлі ТОВ «Харківський завод», якого обрано переможцем, у складі пропозиції надав протокол випробування бронежилетів модульних «PLASTOON UAFE» №564/2024 (далі – Протокол випробувань), який виданий Науково-випробувальним відділом науково-дослідного центру випробувань, експертизи та сертифікації персональних броньованих засобів захисту Національного університету оборони України (далі – Відділ Центру) та затверджений начальником Відділу Центру 30 вересня 2024 року (файл «11.1 Протокол випробувань_бронежилет.pdf»).
Згідно з наведеною в Протоколі випробувань інформацією, ТОВ «Харківський завод» звернулось до Центру із листом-заявкою від 20 вересня 2024 року №2009/01 щодо проведення балістичних випробувань зразків бронежилетів модульних «PLASTOON UAFE» (комплектність 1-5).
При цьому, метою випробувань, згідно з підпунктом 4.3. пункту 4 Протоколу випробувань, є визначення балістичної стійкості та небалістичних характеристик бронежилетів модульних відповідно до вимог технічної специфікації Міністерства оборони України на предмет для речового забезпечення – ТС А01XJ.29423-420:2023 (01).
Зокрема, у пункті 6 Протоколу випробувань наведена інформація щодо результатів випробування зразків бронежилетів модульних «PLASTOON UAFE» щодо їх балістичної стійкості та небалістичних характеристик. Згідно із висновками про результати випробувань, що відображені у пункті 7 Протоколу випробувань, досліджувані зразки бронежилетів модульних «PLASTOON UAFE» витримали балістичні випробування, в частині стійкості до обстрілу жорстких та м’яких бронеелементів, та відповідають небалістичним характеристикам, зокрема вимогам до модульності структури та площ балістичного захисту м’яких бронеелементів, кольору зовнішнього шару, комплектності, загальної маси, габаритних розмірів жорстких бронеелементів, що відповідає вимогам ТС А01XJ.29423-420:2023 (01).
Водночас у підпункті 7.6. Протоколу випробувань зазначена інформація, що бронежилет (без зазначення його назви), відповідно до договорів від 02 липня 2024 року №267Д та №268 Д, додатку 2 пункту 2.5, оснащений системою швидкого скидання, яка відрізняється за кольором від чохла бронежилета; має можливість швидкої повторної збірки без втручання в конструкцію бронежилета (протягування тросів та ін.); виготовлена зі стійкого до корозії матеріалу; розміщена на бронежилеті таким чином, щоб запобігти випадковому спрацюванню або заплутуванню; забезпечує можливість скидання бронежилета рухом однієї руки та спрацьовувати за рахунок розмикання системи кріплення з однієї сторони (бокове скидання) та за рахунок розмикання всіх систем кріплення (повне скидання), а також довжина руху для забезпечення обох типів її спрацювання не повинна перевищувати 25 мм.
Також Протокол випробувань не містить посилання на ВСТ 01.301.020 – 2020 (01)/NATO AEP-291, згідно з вимогами якого Замовник в пункті 1.5. розділу ІІ Додатку 3 до Оголошення визначив технічні характеристики системи швидкого скидання бронежилету.
При цьому в пропозиції учасника ТОВ «Харківський завод» відсутній інший протокол випробувань на відповідність предмета закупівлі вимогам пункту 1.5. Додатку 3, виданий відповідно до чинного законодавства випробувальною лабораторією, акредитованою на технічну компетентність та незалежність не раніше 2023 року.
Відповідно до вимог підпункту 3.1.5.1. пункту 3.1.5. ТС А01XJ.29423-420:2023 (01) перевірка системи швидкого скидання проводиться під час проведення військових (дослідних) випробувань.
Отже учасником ТОВ «Харківський завод» у складі своєї пропозиції не надано протокол випробувань на відповідність предмета закупівлі вимогам пункту 1.5. Додатку 3, виданого відповідно до чинного законодавства випробувальною лабораторією, акредитованою на технічну компетентність та незалежність не раніше 2023 року, чим порушено вимоги пункту 2. розділу IV Додатку 3 до Оголошення.
Крім того, моніторингом установлено, що учасник ТОВ «НВП «Темп-3000», пропозиція якого є найбільш економічно вигідною, на виконання повідомлення Замовника щодо усунення невідповідностей в пропозиції, надав лист Центру від 24 жовтня 2024 року №188/02/108/20, в якому Центр повідомляє, що немає можливостей на проведення випробувань зразка бронежилета для оцінки його відповідності вимогам п.1.5. Додатку 3 (система швидкого скидання) внаслідок відсутності критеріїв оцінки та методів визначення та у зв’язку із тим, що до сфери його акредитації не входить ВСТ 01.301-2020 (01), дотримання вимог якого щодо системи швидкого скидання бронежилету визначено Замовником в пункті 1 розділу ІІ Додатку 3 до Оголошення.
Згідно з даними Атестату про акредитацію №201470, виданого Національним агентством з акредитації України 18 грудня 2023 року, який розміщений в реєстрі акредитованих органів з оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України (https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov), до сфери акредитації Центру віднесені випробування бронежилетів усіх класів захисту, а саме: балістичної стійкості (ДСТУ 8782:2018 (розділи 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12); ДСТУ 8788:2018 (розділи 4.5 Додатки А, Б, В, Г, Д, Е, Ж); ВСТ 01.301.010-2021 (видання 2) (розділи 3.5.6.7.8)) та на стійкість до механічного зносу (стандарт NIJ 0101.06 (п.5; п.6).
Отже, до сфери акредитації Центру не віднесенні випробування зразків бронежилетів відповідно до вимог ВСТ 01.301.020 – 2020 (01)/NATO AEP-291.
На запит Управління про надання пояснення щодо виконання учасником ТОВ «Харківський завод» вимог пункту 2 розділу IV додатку 3 до Оголошення, в частині надання протоколу випробувань на відповідність вимогам пункту 1.5. Додатку 3 (системи швидкого скидання), виданого відповідно до чинного законодавства випробувальною лабораторією, акредитованою на технічну компетентність та незалежність не раніше 2023 року, із врахуванням вищевказаного листа Центру, наданого учасником ТОВ «НВП «Темп-3000», Замовник пояснив: «Лист, з врахуванням якого пропонується надати пояснення, завантажений (наданий) через електронну систему закупівель учасником ТОВ «НВП «ТЕМП-3000», з метою усунення невідповідностей протягом 24 годин, оформлений не на фірмовому бланку та з не чітко відображеними реквізитами (номер документу не читається). На виконання вимоги пункту 2 розділу IV додатку 3 до Оголошення ТОВ «Харківський завод» у складі пропозиції надано (завантажено) протокол випробувань від 30 вересня 2024 року №564/2024, виданий Центром (файл з назвою «11.1 Протокол випробувань_бронежилет.pdf»), у якому крім балістичних випробувань бронежилетів зазначено інформацію про систему швидкого скидання із зазначенням показників (переліку її характеристик), які відповідають технічним характеристикам, зазначеним у п. 1.5. Додатку № 3 до Оголошення».
Пунктом 8 Особливостей №1275 визначено, що у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, а саме: відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначеної невідповідності та на порушення вимог пункту 8 Особливостей №1275 не надав можливості учаснику ТОВ «Харківський завод» їх усунути.
Частиною 13 статті 14 Закону встановлено, що Замовник відхиляє пропозицію у разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення вимог частини 13 статті 14 Закону не відхилив пропозицію учасника закупівлі ТОВ «Харківський завод» як таку, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а обрав його переможцем та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень:
19.12.2024 18:36 - 03.01.2025 00:00
Дата публікації висновку:
19.12.2024 18:36
Оскарження висновку в суді
Опис:
Повідомляємо про подання позовної заяви
Дата публікації:
31.12.2024 12:47
Дата відкриття провадження:
10.03.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
320/1414/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Керуючись частиною восьмою статті 8 Закону України “Про публічні закупівлі” військова частина А0515 (далі – Замовник) хоче скористатися своїм правом на надання аргументованого заперечення до висновку про результати моніторингу та поінформувати про наступне.
У висновку помилково зазначено – “Протокол випробувань не містить посилання на ВСТ 01.301.020 – 2020 (01)/NATO AEP-291, згідно з вимогами якого Замовник в пункті 1.5. розділу ІІ Додатку 3 до Оголошення визначив технічні характеристики системи швидкого скидання бронежилету. Отже учасником ТОВ “Харківський завод засобів індивідуального захисту” у складі своєї пропозиції не надано протокол випробувань на відповідність предмета закупівлі вимогам пункту 1.5. Додатку 3, виданого відповідно до чинного законодавства випробувальною лабораторією, акредитованою на технічну компетентність та незалежність не раніше 2023 року, чим порушено вимоги пункту 2 розділу IV Додатку 3 до Оголошення” з огляду на зазначене нижче.
Відповідно до пункту 2 розділу IV Додатку 3 Оголошення Замовника, встановлена вимога про надання учасником документів у складі пропозиції на підтвердження відповідності інформації про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі – Протокол випробувань на відповідність предмета закупівлі вимогам пункту 1.5. цього Додатку, виданий відповідно до чинного законодавства випробувальною лабораторією, акредитованою на технічну компетентність та незалежність не раніше 2023 року.
При цьому у пункті 1.5. Додатку 3 Оголошення Замовника встановлені наступні вимоги до системи швидкого скидання:
1.5.1. Бронежилет повинен бути оснащений системою швидкого скидання (далі – СШС) відповідно до вимог ВСТ 01.301.020 – 2020 (01)/NATO AEP-2911:
1.5.2. СШС повинна відрізнятися за кольором від чохла бронежилета;
1.5.3. СШС повинна мати можливість швидкої повторної збірки без втручання в конструкцію бронежилета (протягування тросів та ін.);
1.5.4. СШС повинна бути виготовлена зі стійкого до корозії матеріалу;
1.5.5. СШС повинна бути розміщена на бронежилеті таким чином, щоб запобігти випадковому спрацюванню або заплутуванню;
1.5.6. СШС також повинна забезпечувати можливість скидання бронежилета рухом однієї руки та спрацьовувати за рахунок розмикання системи кріплення з однієї сторони (бокове скидання) та за рахунок розмикання всіх систем кріплення (повне скидання);
1.5.7. Довжина руху для забезпечення обох типів спрацювання СШС не повинна перевищувати 25 мм.
На виконання зазначених вище вимог Замовника (Додаток 3 до Оголошення) ТОВ “Харківський завод засобів індивідуального захисту” було надано (завантажено) у складі пропозиції – Протокол випробувань від 30.09.2024 року №564/2024, відповідно до пункту 7.6 якого зазначено оснащення бронежилета системою швидкого скидання, яка повністю відповідає вимогам пункту 1.5 Додатку 3 Оголошення Замовника та вимогам ВСТ 01.301.020 – 2020 (01)/NATO AEP-2911.
Таким чином у замовника не було підстав для відхилення пропозиції ТОВ “Харківський завод засобів індивідуального захисту” на підставі частини тринадцятої статті 14 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Разом з тим, за результатами спрощеної закупівлі, між замовником та ТОВ “Харківський завод засобів індивідуального захисту” укладено договір про закупівлю товарів для гарантованого забезпечення потреб безпеки та оборони у період дії правового режиму воєнного стану від 13.11.2024 № 517Д.
Станом на дату публікації висновку Управління Північного офісу ДАСУ, зобов’язання сторін за зазначеним договором, виконанні у повному обсязі та належним чином. ТОВ “Харківський завод засобів індивідуального захисту” здійснено постачання бронежилетів модульних у повному обсязі та належної якості, а замовником здійснено приймання та їх оплату, що підтверджується видатковою накладною від 13.12.2024 № 174 (додається), актом приймального контролю товару за якістю від 13.12.2024 № б/н (додається) та платіжною інструкцією від 14.12.2024 № 5997 відповідно.
Водночас, бронежилети модульні наразі видані військовослужбовцям спеціальних підрозділів замовника, які здійснюють відсіч повномасштабної збройної агресії російської федерації.
Тож, прошу прийняти вищезазначене до уваги.
Дата публікації звіту:
26.12.2024 18:43
Запити/Пояснення
Номер:
215b69df773846ccbecace14e1247846
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
29.11.2024 15:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі бронежилетів модульних тип 2, рівень П, в маскувальному малюнку «мультикам», комплектність 1-5 (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-10-09-014270-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з питань:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості (з урахуванням вимог законодавства щодо звільнення від оподаткування ПДВ)?
2. Поясніть чому оголошення про проведення спрощеної закупівлі (підпункти 5-19 пункту 6) (далі – Оголошення) містить підстави для відхилення пропозиції учасника у разі наявності в нього випадків, визначених частиною першою статті 17 Закону, положення якої застосовуються при проведенні процедур закупівлі?
3. Яким чином Замовником дотримано вимог пункту 6 статті 14 Закону щодо визначення вимоги про надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону?
4. Яким чином ТОВ «Харківський завод засобів індивідуального захисту», якого обрано переможцем, виконано вимогу пункту 2 розділу IV додатку 3 до Оголошення щодо надання протоколу випробувань на відповідність предмета закупівлі вимогам пункту 1.5. вказаного додатку, виданого відповідно до чинного законодавства випробувальною лабораторією, акредитованою на технічну компетентність та незалежність не раніше 2023 року, оскільки в наданій пропозиції відсутній зазначений протокол. При цьому, у наданому в пропозиції протоколі випробувань бронежилетів модульних «PLASTOON UAFE» №564/2024, який виданий Науково-випробувальним відділом науково-дослідного центру випробувань, експертизи та сертифікації персональних броньованих засобів захисту Національного університету оборони України (далі – Центр), міститься інформація про балістичні випробування зразків бронежилетів модульних, а також зазначена інформація, що бронежилет, відповідно до договорів №267Д, 268Д від 02.07.2024 додатку 2 пункту 2.5., оснащений системою швидкого скидання із переліком її характеристик згідно з пунктом 1.5. додатку 3 до Оголошення. Пояснення надати з урахуванням наданого учасником ТОВ «НВП «Темп-3000» листа Центру від 24.10.2024 №188/02/108/20, згідно із інформацією в якому Центр немає можливостей на проведення випробувань зразка бронежилета для оцінки його відповідності вимогам п.1.5. додатку 3 (система швидкого скидання) внаслідок відсутності критеріїв оцінки та методів визначення та у зв’язку із тим, що до сфери його акредитації не входить ВСТ 01.301-2020 (01), дотримання вимог якого щодо системи швидкого скидання бронежилету визначено Замовником в пункті 1 розділу ІІ додатку 3 до Оголошення.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначені запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від 100 до однієї тисячі неоп одатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
d00d8c3080964c828900a1a3256b3bc4
Назва:
Відповідь на запит Державної аудиторської служби України
Дата опублікування:
04.12.2024 15:56
Опис:
На виконання частини 5 статті 8 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) на запит Державної аудиторської служби України щодо закупівлі бронежилетів модульних тип 2, рівень П, в маскувальному малюнку “мультикам”, комплектність 1-5, код ДК 021:2015 (35810000-5 “Індивідуальне обмундирування ”) (далі – товар), ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-09-014270-a, військова частина А0515 інформує про таке.
1. Розмір та обґрунтування витрат на придбання товару та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено з урахуванням його технічних (якісних) характеристик відповідно до результатів аналізу ринку та попереднього моніторингу цін.
Посилені вимоги до технічних та якісних характеристик товару передбачено з урахуванням специфіки виконання завдань окремими підрозділами замовника.
Зокрема, у Додатку 3 до Оголошення передбачено використання у бронежилеті системи швидкого скидання (СШС) відповідно до вимог ВСТ 01.301.020 – 2020 (01)/NATO AEP-2911, яка забезпечує можливість скидання бронежилета рухом однієї руки та спрацьовувати за рахунок розмикання системи кріплення з однієї сторони (бокове скидання) та за рахунок розмикання всіх систем кріплення (повне скидання), при цьому довжина руху для забезпечення обох типів спрацювання СШС не перевищує 25 мм. Дана характеристика не встановлює конкретну довжину руху, а визначає граничну довжину. Зазначені елементи використовуються на бронежилетах в арміях країн НАТО.
Специфіка завдань, які виконуються спеціальними підрозділами, передбачає можливість миттєво позбутися бронежилета, у разі якщо військовослужбовець ненавмисно впав у воду (море), що суттєво збільшує шанси вижити. Крім того, магнітна система швидкого скидання дозволяє миттєво, у разі потреби, зняти бронежилет з пораненого військовослужбовця та надати йому медичну допомогу, або евакуювати пораненого з ураженої бойової техніки, вирви, ями, іншої пастки тощо.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено після проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку, шляхом отримання інформації (комерційних пропозицій) від суб’єктів господарювання, які можуть бути потенційними учасниками закупівлі. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі відбувалось на підставі даних ринку, а саме інформації з отриманих комерційних пропозицій на момент вивчення ринку згідно із пунктом 1 розділу III Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (зі змінами), а саме: методом порівняння ринкових цін.
Комерційні пропозиції отримано від ТОВ “Харківський завод індивідуального захисту” – 36 250,00 грн. (Додаток 1), ТОВ “Матеріалознавство” – 38 000,00 грн. (Додаток 2) та ТОВ “БРОНЕЗАХИСТ” – 38 000,00 грн. (Додаток 3), відповідно очікувану вартість визначено – 37 416 670,00 грн.
2. Що стосується підстав для відхилення пропозиції учасника визначених у підпунктах 5-19 пункту 6 Оголошення слід зауважити наступне.
Закупівля здійснюється державним замовником на виконання норм Закону України “Про оборонні закупівлі” відповідно до Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості).
Принципи здійснення оборонних закупівель визначено у статті 3 Закону України “Про оборонні закупівлі”, серед яких є: запобігання корупції, зловживанням та дискримінації.
Враховуючи особливості здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану дана закупівля здійснюється у порядку проведення спрощеної закупівлі, визначеної Законом України “Про публічні закупівлі”, з урахуванням положень, визначених Особливостями.
Оскільки частина 3 статті 14 Закону містить лише мінімальний перелік обов’язкових відомостей, які замовник повинен включити до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, і при цьому дозволяє замовникові зазначити будь-яку іншу інформацію, то включення переліку вимог за статтею 17 Закону (без прямого посилання на статтю 17 Закону) до оголошення про проведення спрощеної закупівлі є правом замовника, а не його обов’язком.
Тож керуючись принципами здійснення оборонних закупівель, підпунктом 8 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 “Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану” та правом замовника, беручи до уваги приписи розділу Х Закону України “Про запобігання корупції” визначено відповідні підстави для відхилення пропозиції учасника.
3. Щодо вимоги про надання Учасником забезпечення тендерних пропозицій та внесення ним забезпечення виконання договору слід зазначити наступне.
Відповідно до частини першої статті 25 Закону замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Відповідно до частини першої статті 27 Закону замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Таким чином визначення вимоги щодо надання забезпечення пропозиції / виконання договору є правом, а не обов’язком замовника.
В даній закупівлі замовником не вимагалося надання забезпечення пропозиції / виконання договору, оскільки короткі терміни подання пропозицій / поставки товару та обмежене коло учасників, які можуть прийняти участь у закупівлі, через особливу специфіку та технологічну складність виробництва товару.
4. За результатами розгляду четвертого питання слід зауважити наступне.
Лист, з врахуванням якого пропонується надати пояснення, завантажений (наданий) через електронну систему закупівель учасником ТОВ “НВП “ТЕМП-3000”, з метою усунення невідповідностей протягом 24 годин, оформлений не на фірмовому бланку та з не чітко відображеними реквізитами (номер документу не читається).
На виконання вимоги пункту 2 розділу IV додатку 3 до Оголошення ТОВ “ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ” у складі пропозиції надано (завантажено) протокол випробувань від 30.09.2024 року № 564/2024, виданий Науково-випробувальним відділом науково-дослідного центру випробувань, експертизи та сертифікації персональних броньованих засобів захисту Національного університету оборони України (файл з назвою «11.1 Протокол випробувань_бронежилет. pdf»), у якому крім балістичних випробувань бронежилетів зазначено інформацію про систему швидкого скидання із зазначенням показників (переліку її характеристик), які відповідають технічним характеристикам, зазначеним у п. 1.5. Додатку № 3 до Оголошення.
Номер:
8256933fd6d84f9a954052c59de65612
Назва:
Доповнення до пояснення на запит ДАСУ з власної ініціативи
Дата опублікування:
09.12.2024 18:47
Опис:
На виконання частини 5 статті 8 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) на запит Державної аудиторської служби України щодо закупівлі бронежилетів модульних тип 2, рівень П, в маскувальному малюнку “мультикам”, комплектність 1-5, код ДК 021:2015 (35810000-5 “Індивідуальне обмундирування ”) (далі – товар), ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-09-014270-a, військова частина А0515 додатково надає пояснення з власної ініціативи та інформує про таке.
Керуючись приписами пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України за результатами отриманих комерційних пропозиції від ТОВ “Харківський завод індивідуального захисту” – 36 250,00 грн. без ПДВ; ТОВ “Матеріалознавство” – 38 000,00 грн. без ПДВ та ТОВ “БРОНЕЗАХИСТ” – 38 000,00 грн. без ПДВ, очікувану вартість визначено – 37 416 670,00 грн. без ПДВ.
Водночас під час оприлюднення Оголошення про проведення спрощеної закупівлі уповноваженою особою відповідальної за організацію та проведення оборонних закупівель (крім тих, що здійснюються за закритими закупівлями) у військовій частині А0515 на період дії правового режиму воєнного стану в електронному полі “Очікувана вартість з ПДВ” було помилково поставлено позначку “з ПДВ”, що в свою чергу призвело до некоректного відображення інформації у електронному полі “Очікувана вартість закупівлі”.
При цьому у період уточнення від учасників зауважень (уточнень) не було, під час розкриття цінові пропозиції учасників подані без ПДВ, за результатами проведеної закупівлі договір укладено з переможцем закупівлі без ПДВ, наразі закупівля завершена.
Тож враховуючи вище зазначене та відсутність обставин, що вплинули б на об’єктивність визначення переможця закупівлі, вважати технічною помилкою зазначення очікуваної вартості закупівлі “з ПДВ”.