• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 (CPV 2008) – 15840000-8 - Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби (цукерки)

Завершена

417 734.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 177.34 UAH
Номер: d61e545c77de4a4e8a9b692406cd674a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-11-22-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.11.2024 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 22.11.2024 17:14 - 14.12.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 22.11.2024 № 99-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 22.11.2024 № 99-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5. UA-2024-10-09-010191-a, 09.10.2024, дані автоматичних індикаторів ризиків. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 66) 801-59-98, gulia02fa@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення пункту 18 Постанови № 1178. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови № 710; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178; внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; укладання договору про закупівлю; виконання Замовником рішення Органу оскарження; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом розірвання договору поставки від 14.11.2024 № 448/24 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, Особливості); внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; виконання Замовником рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі − замовник) UA-P-2024-10-09-010954-a на 2024 рік; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи замовника від 09.10.2024 № 215; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи замовника від 10.10.2024 № 217; запитання до процедури, оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого орган з питань закупівель 10.10.2024; відповідь замовника на запитання до процедури, оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 10.10.2024; Перелік змін, що вносяться в тендерну документацію б/д, б/н; скарга до процедури UA-2024-10-09-010191-a.a1 від 24.10.2024 від ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ»; рішення Органу оскарження від 04.11.2024 № 17802-р/пк-пз; протокол рішення уповноваженої особи замовника від 21.10.2024 № 233; протокол уповноваженої особи від 07.11.2024 № 251; повідомлення про намір укласти договір від 07.11.2024; договір поставки від 14.11.2024 № 448/24 на суму 337 991,04 грн (з ПДВ) з ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ»; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену 26.11.2024 в електронній системі закупівель; офіційний веб-сайт замовника https://horol.osv.org.ua/tenderni-zakupivli-10-33-03-16-04-2021/. Питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників в ході моніторингу не розглядалось, оскільки було предметом розгляду Органом оскарження. Моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення замовником чинного законодавства. Так встановлено, що замовником в тендерній документації (пункт 3 розділу 1 додатку 4) встановлено вимогу, що: «Поставка товару до 8 листопада 2024 року» додаткова така ж сама інформація зазначена замовником в абзаці 2 підпункту 6.3 пункту 6 додатку 6 до тендерної документації: «Строк поставки: з дати укладання договору до 08.11.2024 року». Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що учасником ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ» завантажено файл: «Додаток 4 до ТД Технічна специфікація.pdf», пунктом 3 розділу 1 якого передбачено: «Поставка товару до 8 листопада 2024 року». Разом з цим відомості веб-порталу уповноваженого органу свідчать що між замовником та ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ» укладено договір поставки від 14.11.2024 № 448/24 абзацом 2 підпункту 6.3 пункту 6 якого визначено, що: «Строк поставки: з дати укладання договору до 20.11.2024 року». Відповідно до пункту 18 Постанови № 1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, що не забезпечено замовником. При цьому, відповідно до пункту 21 Постанови № 1178 договір про закупівлю послуги є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей. Таким чином, замовником укладено договір поставки від 14.11.2024 № 448/24 з порушенням пункту 18 Постанови № 1178.
Період усунення порушень: 27.11.2024 18:33 - 12.12.2024 00:00
Дата публікації висновку: 27.11.2024 18:33

Оскарження висновку в суді

Опис: Номер справи №440/14929/24
Дата публікації: 12.12.2024 11:45

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення на висновок моніторингу процедури закупівлі Згідно частини 1 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. За приписами частини 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов`язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Згідно із частиною 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі (за винятками, передбаченими в частині п`ятій зазначеної статті). При цьому, пунктом 2 частини 1 статті 43 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону. Таким чином, Законом України «Про публічні закупівлі», вимагається, щоб умови договору про закупівлю не відрізнялися від змісту тендерної пропозиції (частина четверта статті 41), а його істотні умови не змінювалися після підписання (за винятками, передбаченими у тій же частині п`ятій статті 41). Умови договору про закупівлю не повинні саме сутністно, змістовно виходити за рамки тендерної пропозиції (за винятком тих випадків, які передбачає Закон № 922-VIIІ). Несуттєві відмінності умов договору про закупівлю від його проєкту, які за своїм наповненням не визначають нових договірних зобов`язань, не звужують чи, навпаки, не розширюють договірних зобов`язань сторін, які витікають із тендерних пропозицій і тендерної документації, й не суперечать останнім, не можуть мати наслідком нікчемність договору про закупівлю. Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 04.05.2022 у справі № 160/6513/21. Укладення договору про закупівлю під час оскарження забороняється. Розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частинами десятою та дванадцятою статті 29, частиною шостою статті 33, частиною сьомою статті 40 цього Закону. Перебіг зазначених строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду. Рішенням №17802-р/пк від 04.11.2024, яке було опубліковано 06.11.2024 року о 17:33, Скаргу ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ» було задоволено. Отже, перебіг строків було відновлено після опублікування Рішення АМКУ. Більше того, своїм Рішенням АМКУ зобов’язав Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції цього учасника. Отже, тендерну пропозицію учасника ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ» було повернуто на кваліфікацію. 07.11.2024 року, на виконання Рішення АМКУ, ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ» було визначено переможцем закупівлі. Строк укладання договору — не раніше, ніж через 5 к. дн. з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю та не пізніше ніж через 15 днів із дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю. Строк укладання договору може бути продовжено до 60 к. дн. Отже, згідно норм чинного законодавства, Договір з переможцем можна було укласти не раніше ніж через 5 календарних днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель, а саме не раніше 12.11.2024 року. Договір було укладено 14.11.2024 року, з дотриманням строків, передбачених законодавством. На момент початку моніторингу – 22.11.2024 року, Договір поставки був укладений та оприлюднений, істотні умови Договору такі як предмет, ціна та строк дії Договору не змінилися. Строк дії Договору – до 31.12.2024 року. Більше того, 19.11.2024 року Учасник виконав зобов’язання по Договору в повному обсязі, а Замовник застосував предмет Договору, відповідно до цільового призначення. Враховуючи вищевикладене, умови договору від 14.11.2024, а ні сутністно, а ні за змістом не виходять за межі змісту тендерної пропозиції і не суперечать їй. Відповідно, при укладенні договору жодних порушень частини четвертої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» допущено не було, а отже відсутні підстави стверджувати про нікчемність договору на підставі пункту 2 частини 1 статті 43 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата публікації звіту: 03.12.2024 16:54

Запити/Пояснення