-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015:39290000-1 Фурнітура різна (Скло кузову автобуса та тролейбуса)
Завершена
8 111 832.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 40 559.16 UAH
мін. крок: 0.5% або 40 559.16 UAH
Номер:
fe55687bbe164651bd7b691870e7db65
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-12-23-000089
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.12.2024 00:00
Період моніторингу:
24.12.2024 15:44 - 15.01.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.12.2024 № 236
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 23.12.2024 року
В.о.начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 23.12.2024 № 236
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
25 UA-2024-10-04-011745-a 04.10.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ "НІКА ВОСКРЕСІННЯ ГЛАСС" встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей̆, абзацу пʼятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОРІОН ГЛАСС ПЛЮС»; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену уповноваженою особою Замовника (протокол від 10.10.2024 № 10/10/01/24), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ "НІКА ВОСКРЕСІННЯ ГЛАСС" та ТОВ "ОРІОН ГЛАСС ПЛЮС", повідомлення про усунення невідповідностей до ТОВ "НІКА ВОСКРЕСІННЯ ГЛАСС" та ТОВ "ОРІОН ГЛАСС ПЛЮС", рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ від 19.11.2024 № 18591-р/пк-пз, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол уповноваженої особи Замовника від 05.11.2024 № 05/11/02/24 про відхилення тендерної пропозицію ТОВ "НВ ГЛАСС", протокол уповноваженої особи Замовника від 07.11.2024 № 07/11/03/24 про визначення ТОВ "ОРІОН ГЛАСС ПЛЮС" переможцем процедури закупівлі, протокол уповноваженої особи Замовника від 25.11.2024 № 05/11/05/24 про врахування інформації, наведену в мотивувальній частині Рішення від 19.11.2024 № 18591-р/пк-пз та скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВ ГЛАСС» та визначити ТОВ «НВ ГЛАСС» переможцем процедури закупівлі, договір від 05.12.2024 № 0512, пояснення Замовника від 02.01.2025, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, не здійснювався.
Моніторингом розгляду тендерної пропозиції ТОВ «НІКА ВОСКРЕСІННЯ ГЛАСС» встановлено наступне.
Відповідно до підпункту 3.4 пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, яку учасник повинен надати в тендерній пропозиції», якщо учасник не є виробником товару, що є предметом закупівлі, додатково у складі тендерної пропозиції учасник надає оригінал (оригінали) чи копію (копії) документу (документів), який (які) підтверджують взаємовідносини із виробником (договір з виробником, або сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, або лист виробника про представництво його інтересів учасником, або інший документ), підтверджуючий взаємовідносини учасника з виробником.
Учасник, надав договір поставки від 10.10.2024 №10/10/2024 з виробником ТОВ «СЕЙФ ГЛАСС ФАКТОРІ» про постачання товарів, невід’ємною частиною якого є Додатки (Специфікація).
Однак, в складі тендерної пропозиції ТОВ «НІКА ВОСКРЕСІННЯ ГЛАСС» відсутні Додатки (Специфікації), до договору поставки від 10.10.2024 № 10/10/2024, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Отже, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «НІКА ВОСКРЕСІННЯ ГЛАСС» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції, а також не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону.
Слід зазначити що, згідно з інформацією відображеною в електронній системі закупівель Замовником вже було розміщено повідомлення Учаснику ТОВ «НІКА ВОСКРЕСІННЯ ГЛАСС» про усунення невідповідностей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Таким чином, Замовник на порушення пункту 43, абзаців п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію Учасника ТОВ «НІКА ВОСКРЕСІННЯ ГЛАСС» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону; а протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25.11.2024 № 25/11/05/24 визнав його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір від 05.12.2024 № 0512.
Період усунення порушень:
14.01.2025 17:58 - 29.01.2025 00:00
Дата публікації висновку:
14.01.2025 17:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація, що свідчить про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-10-04-011745-a від 14.01.2025, проведеною КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО», який опубліковано в електронній системі закупівель 14.01.2025 (далі – Висновок).
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» (надалі – КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО») надає інформацію, що свідчить про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органом державного фінансового контролю – Північно-Східним офісом Держаудитслужби у Висновку.
Відповідно до пункту 3 розділу ІІ. Констатуюча частина Висновку Зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень) Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Щодо підтвердження виконання зазначеного у Висновку зобов’язання повідомляємо, що КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» було направлено лист від 19.12.2024 № 06/19/12 на адресу постачальника ТОВ «НІКА ВОСКРЕСІННЯ ГЛАСС», з яким за результатами процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2024-10-04-011745-a було укладено договір про закупівлю № 0512 від 05.12.2024 (далі – Договір).
У вищезазначеному листі ТОВ «НІКА ВОСКРЕСІННЯ ГЛАСС» було повідомлено, що Договір буде вважатися розірваним на підставі п. 6.2.1 Договору із 30.12.2024 (Додаток 1 – КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 19.12.2024 № 06/19/12).
Листом від 20.12.2024 № 455 ТОВ «НІКА ВОСКРЕСІННЯ ГЛАСС» надано згоду на розірвання Договору (Додаток 2 – ТОВ «НІКА ВОСКРЕСІННЯ ГЛАСС» від 20.12.2024 № 455).
Також, слід зауважити, що уповноваженій особі доведено до відома зміст Висновку з метою врахування його в подальшій роботі, проведено відповідні роз’яснювальні роботи, в тому числі щодо питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням дотримання всіх вимог чинного законодавства.
При цьому, уповноважена особа на постійній основі ознайомлюється з нормативно-правовими документами, що стосуються сфери публічних закупівель, з роз’ясненнями Уповноваженого органу у сфері публічних закупівель, проходить навчання на семінарах та вебінарах з питань публічних закупівель; проводиться робота щодо вивчення та аналізу досвіду інших закупівельників, що буде обов’язково здійснюватися і в подальшому.
Додаток:
1. Додаток 1 – КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 19.12.2024 № 06/19/12, на 1 аркуші.
2. Додаток 2 – ТОВ «НІКА ВОСКРЕСІННЯ ГЛАСС» від 20.12.2024 № 455, на 1 аркуші.
Дата публікації звіту:
21.01.2025 14:54
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Договір про закупівлю № 0512 від 05 грудня 2024 року розірвано згідно з вимогами ст.ст. 651 - 654 Цивільного кодексу України, ст. 188 Господарського кодексу України, керуючись пунктами 13.7, 13.8, 14.4 Договору.
Дата публікації:
17.03.2025 15:53
Запити/Пояснення
Номер:
ed9461a2a37944989df26747b8840f38
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.12.2024 16:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Код ДК 021:2015:39290000-1 Фурнітура різна (Скло кузову автобуса та тролейбуса)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-10-04-011745-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
c8eb939ee1ff48c6aa6a880f1e258a09
Назва:
На Ваш запит «Запит про надання пояснень (інформації, документів)» надаємо пояснення про таке.
Дата опублікування:
02.01.2025 11:43
Опис:
Відповідно до положень пункту 1.4 Статуту КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» (далі – Статут), КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» (далі за змістом Статуту, -Підприємство) у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, постановами Верховної Ради України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями Харківської міської ради, розпорядженнями Харківського міського голови, іншими нормативними актами і цим Статутом.
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» створене відповідно до рішення 6 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.04.2011 № 261/11 «Про створення комунальних підприємств міського наземного електротранспорту», до Господарського кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» і інших законодавчих актів України (пункт 1.2 Статуту).
Відповідно до положень пункту 1.3 Статуту Засновником та власником Підприємства є територіальна громада міста Харкова в особі Харківської міської ради.
Згідно зі Статутом метою діяльності Підприємства є задоволення потреб населення в пасажироперевезеннях, забезпечення виконання програми всіх видів рухомого складу Підприємства, одержання прибутку для розвитку Підприємства.
Відповідні відомості містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, в якому зокрема, містяться наступні відомості про організаційно-правову форму Підприємства: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО.
Слід зауважити, що КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, оскільки суб’єктами господарювання державного сектора економіки є суб’єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб’єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 % чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб’єктів (частина друга статті 22 Господарського кодексу України).
З цього приводу доцільно вказати про відсутність інформації щодо КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» у Реєстрі (переліку) суб'єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об'єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків, розміщеному на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України, за посиланням: http://www.spfu.gov.ua/ua/content/civil-access-data--Edinij-reestr-ob-ektiv-derzhavnoi-vlasnosti.html.
При цьому, відповідно до Бюджетного кодексу України КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» не є ані головним розпорядникам бюджетних коштів, ані розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня (пункт 18, пункт 47 частини першої статті 2 та стаття 22 Бюджетного кодексу України). Згідно з пунктом 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» (далі – КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО»/Замовник) є одержувачем бюджетних коштів: суб'єкт господарювання, який не має статусу бюджетної установи, уповноважений головним розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти місцевого бюджету, у випадках розподілу бюджетних асигнувань за відповідними рішеннями Харківської міської ради.
Згідно із Єдиним реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv), та даних, які доступні на Державному веб-порталі бюджету для громадян Open Budget (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/37766028/profile) КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» є одержувачем бюджетних коштів (місцевий бюджет).
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
У зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 (зі змінами, внесеними відповідними Указами Президента) введено в Україні воєнний стан.
Згідно з пунктом 5 частини першої статті 12-1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях визначає особливості здійснення оборонних та публічних закупівель із забезпеченням захищеності державних замовників і замовників від воєнних загроз.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми прийнято постанову Кабінетом Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) (далі – Особливості).
Згідно з пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
З метою здійснення закупівлі за предметом: «Код ДК 021:2015:39290000-1 Фурнітура різна (Скло кузову автобуса та тролейбуса)» шляхом застосування процедури закупівлі – відкритих торгів, яка є предметом дослідження в рамках моніторингу, Замовник не використовує бюджетні кошти. Відповідна інформація міститься у річному плані закупівель, оприлюдненому Замовником в електронній системі закупівель відповідно до вимог пункту 14 Особливостей та статті 4 Закону.
Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (із змінами) (далі – Порядок), визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель (далі – веб-портал), (пункт 1 Порядку).
Згідно із пунктом 3 Порядку розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником/ органом оскарження/органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника/органу оскарження/органів державного фінансового контролю.
Так, Замовником відповідно до Порядку під час оприлюднення на веб-порталі річного плану закупівель щодо даної запланованої закупівлі було розміщено необхідну інформацію шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, зокрема шляхом заповнення визначених адміністратором таких електронних полів: «Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі», в якому зазначено: «8 111 832,00 UAH», та «Джерело фінансування закупівлі», в якому вказано: «Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства)». Тобто, дану заплановану закупівлю Замовник здійснює для задоволення власних виробничих потреб.
Щодо питання: «1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.» повідомляємо.
Слід зауважити, що Законом не передбачено здійснення Замовником обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення його очікуваної вартості.
Поряд з тим, для дотримання принципів здійснення публічних закупівель, зокрема: максимальної економії, ефективності, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням та у відповідності у відповідності до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (із змінами) (далі – Наказ № 275), Замовником - КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» на першому етапі було визначено потребу у товарі: Скло кузову автобуса та тролейбуса, для забезпечення діяльності Замовника, з урахуванням запланованих виробничих завдань Замовника, для формування річного плану закупівель.
На другому етапі було сформовано та визначено опис предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик, для чого було залучено фахівців Замовника.
Було встановлено, що предмет закупівлі: Код ДК 021:2015:39290000-1 Фурнітура різна (Скло кузову автобуса та тролейбуса) (далі – Товар) повиннен відповідати Правилам ЄЕК ООН № 43 «Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження безпечних стекол та скло матеріалів».
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювався методом порівняння ринкових цін відповідно до Наказу № 275, а саме на підставі інформації з отриманих цінових пропозицій.
З метою отримання цінових пропозицій Замовником було направлено письмові запити цінових пропозицій наступним постачальникам:
– ТОВ «ВІТРУМ-ЗАПОРІЖЖЯ» (Додаток 1 до пояснень – лист КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 25.09.2024 № 02/25/09-К);
– ТОВ «ОРІОН ГЛАСС ПЛЮС» (Додаток 2 до пояснень – лист КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 25.09.2024 № 03/25/09-К);
– ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» (Додаток 3 до пояснень – лист КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 25.09.2024 № 01/25/09-К).
У вказаних запитах цінових пропозицій було зазначено наступне, що закупівлю планується здійснити на наступних умовах:
1. Місце постачання Товару: 61000, Україна, Харківська область, місто Харків, за адресою в межах м. Харкова, зазначеною Замовником у заявці на постачання конкретної партії Товару.
2. Умови поставки товара: партіями.
3. Кількість партій: -.
4. Розмір мінімальної партії: 10%, від загальної вартості договору.
5. Строк поставки: до 25.12.2024 р.
6. Поставка партії Товара повинна здійснюватися Постачальником не пізніше 5 (п'яти) робочих днів з дати одержання відповідної заявки Покупця.
7. Покупець здійснює оплату впродовж 180 (ста восьмидесяти) робочих днів після фактичного отримання Товару.
Замовником було отримано відповіді на вищезазначені запити цінових пропозицій від трьох постачальників:
– лист ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» від 30.09.2024 № 30/09-11 (Додаток 4 до пояснень – лист ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» від 30.09.2024 № 30/09-11);
– лист ТОВ «ОРІОН ГЛАСС ПЛЮС» від 25.09.2024 № 250 (Додаток 5 до пояснень – лист ТОВ «ОРІОН ГЛАСС ПЛЮС» від 25.09.2024 № 250);
– лист ТОВ «ВІТРУМ-ЗАПОРІЖЖЯ» від 26.09.2024 № 39\К (Додаток 6 до пояснень – лист ТОВ «ВІТРУМ-ЗАПОРІЖЖЯ» від 26.09.2024 № 39\К).
Враховуючи вищевикладене, Замовником було визначено очікувану вартість предмета закупівлі, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних.
Щодо питання: «2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.» повідомляємо.
Разом з тим, слід зазначити, що відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Тобто замовникам, які належать до розпорядників бюджетних коштів (перелік яких визначено згідно з Єдиним реєстром розпорядників бюджетних коштів) та до суб’єктів господарювання державного сектору економіки (згідно з реєстром, розміщеним на офіційному вебсайті Фонду державного майна України), потрібно оприлюднювати інформацію, визначену пунктом 4-1 Постанови № 710.
Виходячи зі змісту пункту 4-1 Постанови № 710, вимоги щодо оприлюднення обґрунтування стосовно предмета закупівлі не стосується одержувачів бюджетних коштів за умови, якщо такі підприємства не є розпорядниками бюджетних коштів, оскільки їх немає у переліку цього пункту Постанови № 710.
Як уже було зазначено вище, з наведенням законодавчих норм та необхідних посилань, Замовник – КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» не є головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня), не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки. Таким чином, вимоги законодавства щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі не стосуються КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО». Слід також зауважити, що розміщення обґрунтування розміру витрат, замовниками/розпорядниками бюджетних коштів (розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня) не передбачено законодавством.
ДОДАТКИ:
1. Додаток 1 до пояснень – лист КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 25.09.2024 № 02/25/09-К – на 32 арк.
2. Додаток 2 до пояснень – лист КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 25.09.2024 № 03/25/09-К – на 32 арк.
3. Додаток 3 до пояснень – лист КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 01.08.2024 № 03/01/08 – на 32 арк.
4. Додаток 4 до пояснень – лист ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» від 30.09.2024 № 30/09-11 – на 4 арк.
5. Додаток 5 до пояснень – лист ТОВ «ОРІОН ГЛАСС ПЛЮС» від 25.09.2024 № 250 – на 8 арк.
6. Додаток 6 до пояснень – лист ТОВ «ВІТРУМ-ЗАПОРІЖЖЯ» від 26.09.2024 № 39\К – на 4 арк.