Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо тендерної документації установлено порушення абзацу 2 пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АТОР КОНСАЛТІНГ», стану виконання рішень комісії АМКУ, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, стану виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель філії «Пасажирська компанія» акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 25 жовтня 2024 року № 1-25/10/24 (зі змінами), роз’яснення до процедури, рішення комісії АМКУ від 21.10.2024 № 17152-р/пк-пз та від 27.11.2024 № 18967-р/пк-пз, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АТОР КОНСАЛТІНГ» (далі – ТОВ «АТОР КОНСАЛТІНГ»), повідомлення про намір укласти договір від 02 грудня 2024 року, договір про закупівлю про закупівлю товарів (обладнання) та послуг пов’язаних з постачанням товарів (обладнання) від 18 грудня 2024 року № ПК/МТЗ/24646/10 на суму 31 289 000,00 гривень з ПДВ, пояснення (інформацію та документи) Замовника, надані 14.01.2025 та 23.01.2025 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
Відповідно до вимог абзацу 2 пункту 54 Особливостей фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення).
Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що під час проведення закупівлі в електронній системі закупівель без ідентифікації особи 09.10.2024 року оприлюднені звернення за роз’ясненням до Замовника щодо змісту тендерної документації.
Проте Замовником, на порушення вимог абзацу 2 пункту 54 Особливостей, надано відповіді на зазначені звернення 25.10.2024, тобто з перевищенням триденного строку з дня його оприлюднення.
У межах проведення моніторингу закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Держаудитслужба 21.01.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника про надання пояснень, зокрема, щодо порушення вимог абзацу 2 пункту 54 Особливостей.
На зазначений запит Замовник 23.01.2025 надав пояснення, що «Керуючись абз. 5, 6 п. 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами (далі — Особливості) Замовник розмістив відповіді 25.10.2024 (на питання від 09.10.2024) в електронній системі закупівель та одночасно продовжив строк подання тендерних пропозицій не менше ніж на чотири дні (новий строк подання тендерних пропозицій 30.10.2024), останнє, зокрема, підтверджено оприлюдненими змінами тендерної документації.»
Період усунення порушень:
30.01.2025 16:20 - 14.02.2025 00:00
Дата публікації висновку:
30.01.2025 16:20
Опис звіту:
Інформація та/або документи, що свідчать про вжиття заходів щодо усунення порушення та недопущення в майбутньому.
Замовник на зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень) зазначені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-10-04-009623-a здійснив заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та повідомляє:
- проведено роз’яснювальну роботу з відповідальними підрозділами/ініціаторами закупівлі/внутрішніми замовниками щодо дотримання строків надання проектів відповідей та недопущення порушень вимог абз. 2 п. 54 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами (далі — Особливості);
- доведено, що вчинення дій відповідно абз. 6 п. 54 Особливостей не змінює факту вчинення порушення абз. 2 п. 54 Особливостей, розібрано, зокрема рішення 640/19198/19 від 30.06.2020 окружного адміністративного суду міста Києва та встановлено, що вчинення дій відповідно абз. 6 п. 54 Особливостей фактично усуваює порушення але не свідчать про відсутність порушення абз. 2 п. 54 Особливостей.
- листом ПК-06/1680 від 03.02.2025 причетним доведені заходи та роз’яснення:
1) Відповідно до п. 3.12.2 положення про порядок здійснення закупівель товарів, робіт і послуг філією «Пасажирська компанія» АТ «Укрзалізниця» (далі – Філія), абз. 6 п. 3.6.6. порядку здійснення закупівель товарів, робіт і послуг в АТ «Укрзалізниця» в умовах воєнного стану, абз. 10, 11 п. 2.4 регламенту взаємодії уповноважених осіб з підрозділами регіональних філій, філій та апарату управління АТ «Укрзалізниця» при здійсненні закупівель в умовах воєнного стану (протоколу № Ц-54/106Ком.т.) відповідальний 2 підрозділ/ініціатор закупівлі/внутрішній замовник має надати на розгляд уповноваженій особі (в копії тендерному відділу) проекти відповідей/змін тендерної документації у строк відповідно абз. 2 п. 54 Особливостей.
2) Відповідальні підрозділи/ініціатори закупівлі/внутрішні замовники повинні суворо дотримуватися строків, зазначених в абз. 2 п. 54 Особливостей.
3) Уповноваженим особам спільно з тендерним відділом вживати заходів спрямованих на недопущення порушень абз. 2 п. 54 Особливостей.
4) ПКОД-УЗ спільно з ПКФЗАБ-В, ПКФЗАБ-ТЕНД розглянути обставини допущеного порушення, зазначеного у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі від 30.01.2025 № UA-2024-10-04-009623-a, провести роз’яснювальну роботу з причетними, зокрема, розглянути питання відповідальності осіб, здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому.
Вважаємо, що вищезазначені заходи призведуть до недопущення порушень у подальшому в Філії, зокрема, порушень викладених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-10-04-009623-a.
Просимо ДЕРЖАВНУ АУДИТОРСЬКУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ в порядку ч. 9 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановити та підтвердити факт усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку та зазначити в електронній системі закупівель відповідну інформацію.
Дата публікації звіту:
06.02.2025 10:33