-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«Реконструкція Високопічського ліцею з добудовою захисних споруд подвійного призначення за адресою: вул. Воронкіна, 13, с. Висока Піч, Житомирський район, Житомирська область» (ДК 021:2015 (CPV) – 45454000-4 - Реконструкція)
Місцезнаходження замовника: 10014, Житомирська обл., місто Житомир, МАЙДАН ІМ. С. П. КОРОЛЬОВА, будинок 12. Категорія замовника: відповідно до частини 4 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" - 1) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.
Завершена
24 589 228.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 245 892.29 UAH
мін. крок: 1% або 245 892.29 UAH
Номер:
8c22f5c8ea734a388504cb7e9ccf2e01
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-27-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.01.2025 00:00
Період моніторингу:
27.01.2025 15:29 - 18.02.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
27.01.2025 № 4-з
Маріуполь
Про початок
моніторингу закупівель
На підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до пункту 3,10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області(із змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (із змінами) та доручення заступника голови Держаудитслужби від 21.01.2025 № 003100-18/733-2025.
НАКАЗУЮ:
1.Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Донецькій області Наталія БЄЛКІНА
Додаток
до наказу від 27.01.2025
№ 4-з
Перелік
процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 ДЕПАРТАМЕНТ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ UA-2024-09-27-010958-a 27.09.2024 п.1 та п.4 ч.2 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, абзацу першого пункту 28 Особливостей, пункту 13¹ Порядку № 861.
За результатами аналізу питання надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону, пункту 84 Постанови № 668.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, розгляду тендерних пропозицій, дотримання рішень АМКУ, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам законодавства, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом приведення плану фінансування виконаних робіт (додаток 4 до Договору) у відповідності до вимог пункту 84 Постанови КМУ № 668, оприлюднення документів, що підтверджують ступень локалізації товару, набуття, якого у власність передбачено Додатком №3 «Технічне завдання на виконання робіт» до Тендерної документації або документів про країну походження товару в разі її включення до переліку країн, з якими Україна уклала міжнародні угоди та/або країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а в іншому випадку – припинити зобов’язання за договором, з дотриманням вимог Цивільного та Господарського кодексів, притягнення винних осіб, якими допущені порушення до відповідальності, забезпечити недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 із змінами (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, дотримання рішень АМКУ, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам законодавства, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства, надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДЕПАРТАМЕНТУ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 27.09.2024 №148 із змінами, реєстр пропозицій від 22.10.2024, протокол розкриття, тендерні пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УК «Комфорт-Буд» (далі - ТОВ «УК «Комфорт-Буд»), ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» (далі - ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.10.2024 № 154 про визнання переможцем ТОВ «УК «Комфорт-Буд» (скасоване), рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ) від 19.11.2024 №18588 -р/пк-пз щодо скасування рішення про визначення переможем ТОВ «УК «Комфорт-Буд», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.11.2024 № 163 про визнання переможцем ТОВ «УК «Комфорт-Буд» та укладання з ним договору, повідомлення про намір укласти договір від 26.11.2024, договір від 04.12.2024 № 86-24 на загальну суму 22676000,00 грн. з ПДВ, додаткову угоду від 10.12.2024 № 1 та додаткову угоду від 28.01.2025 № 2, пояснення Замовника з відповідними документами на запити Управління від 29.01.2025 та 11.02.2025 надані через електронну систему закупівель 03.02.2024 та 14.02.2025.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Моніторингом дотримання законодавства при складанні тендерної документації встановлено наступне:
За нормами пункту 3 Особливостей у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
В свою чергу, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
Відповідно до частини першої статті 49 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти – постанови і розпорядження. Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №861 (далі – Порядок №861). При цьому, пунктом 13-1 Порядку №861 встановлено, що замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності
Згідно з вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
До товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, віднесені зокрема, дизель-генераторні установки.
Згідно пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Замовником встановлені вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону, які зазначено відповідно до Відомості обсягів робіт та Відомості ресурсів в Додатку 8 до тендерної документації.
Відповідно Додатку №3 «Технічне завдання на виконання робіт» до тендерної документації Замовника під час виконання робіт передбачено придбання та встановлення обладнання, включеного до переліку товарів, особливості здійснення закупівель яких визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» та по яким ступінь локалізації виробництва визначена підпунктом 1 цього пункту, а саме Агрегат дизель-генератор HERTZ HG16RS (позиція 692).
Згідно Локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 04-02-02, що наданий у складі тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ "УК "Комфорт-Буд" (файл – Локальні кошториси Високопіченський ліцей ч.2.pdf), вартість Агрегату дизель-генератора HERTZ HG16RS складає 325666,0 грн.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, посадова особа Управління 11.02.2025 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника, щодо надання пояснень стосовно не встановлення Замовником в тендерній документації вимоги щодо підтвердження учасниками ступеня локалізації вищезазначених товарів; інформації стосовно не зазначення у тендерній документації Замовника вимоги стосовно надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником; інформації стосовно включення вище переліченого обладнання до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації (20 і більше відсотків), що оприлюднюється на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу з питань закупівель та надання копії документів які підтверджують походження Агрегату дизель-генератора HERTZ HG16RS.
На запити Управління Замовник 14.02.2025 надав інформацію, в якій зокрема зазначив, що у Замовника фактично відсутні правові передумови набуття властивостей та основних характерних ознак володіння майном притаманних власнику. Відповідно, виконувати функції балансоутримувача завершеного об’єкту будівництва за предметом закупівлі та, відповідно, набувати право власності на майно у його складі, а також здійснювати фактичну експлуатацію такого об'єкта буде саме Тетерівська сільська рада. Оскільки Замовник не є власником обʼєкту чи замовником будівництва, а наділений лише функціями Замовника у розумінні ст.1 та ст.2 Закону, «локалізований» товар не набуватиметься Департаментом у власність, тому відповідно вимоги Закону щодо підтвердження ступеню локалізації виробництва товарів визначених переліком пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, як і вимоги передбачені п. 13-1 Порядку № 861 не застосовувались та не вимагались відповідні документи від Учасника процедури закупівлі.
На підтвердження цього твердження Замовником, поміж іншого, надана копія Договору від 23.05.2024 № 7 про делегування (передачу повноважень) функцій замовника, пунктом 4.4 якого передбачено, що до введення об’єкту в експлуатацію вартість виконаних робіт по об’єкту обліковується на балансі Замовника. Однак, Замовником, на запит оприлюднений посадовою особою Управління 11.02.2025, протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, не надано копії документів які підтверджують походження Агрегату дизель-генератора HERTZ HG16RS, що є порушенням частини п’ятої статті 8 Закону.
Слід зазначити, що частиною першою статті 876 Цивільного кодексу України установлено, що власником об`єкта будівництва або результату інших будівельних робіт є замовник, якщо інше не передбачено законом або договором.
Таким чином, відповідно до Локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 04-02-02, передбачено придбання та встановлення обладнання, включеного до переліку товарів, особливості здійснення закупівель яких визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» та по яким ступінь локалізації виробництва визначена підпунктом 1 цього пункту.
З огляду на пункт 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом, тож Замовник не має право здійснювати придбання не локалізованих товарів.
Отже, Замовником здійснено закупівлю робіт, виконання яких передбачає набуття замовником у власність товару, визначеному пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі перевищує вартісну межу, визначену абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, без урахування особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та на порушення вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей, пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник в тендерній документації не визначив вимоги щодо підтвердження учасниками ступеня локалізації такого обладнання та надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника/(ів), продукція якого/(их) пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Поряд з цим, проведеним під час моніторингу аналізом Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації на офіційному веб-сайті Мінекономіки (https://cutt.ly/SX8MmIQ) та на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation) інформації щодо зазначеного товару із підтвердженим ступенем локалізації більше 20 відсотків не виявлено.
Моніторингом відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено:
Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих Особливостей.
Частиною першою статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі – Постанова № 668). Відповідно до пункту 84 Постанови № 668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Під час моніторингу встановлено, що пунктом 12.3 розділу XII Договору передбачено, що план фінансування будівництва (додаток № 4, який є невід’ємною частиною цього Договору) складається на весь період будівництва за весь період будівництва, а за поточний рік – за місяцями. Водночас, у план фінансування виконаних робіт (додаток 4 до Договору) не зазначено найменування всіх видів (етапів, комплексів) робіт за місяцем року укладання договору, з напрямів фінансування (видами витрат).
Отже, Замовником укладено Договір з порушенням норм, встановлених пунктом 84 Постанови № 668, відповідно чим не дотримано вимоги пункту 17 Особливостей, а також частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
19.02.2025 14:48 - 06.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
19.02.2025 14:48
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області 19.02.2025 року було опубліковано висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-27-010958-a, який містить зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, шляхом приведення плану фінансування виконаних робіт (додаток 4 до Договору) у відповідності до вимог пункту 84 Постанови КМУ № 668, оприлюднення документів, що підтверджують ступень локалізації товару, набуття, якого у власність передбачено Додатком №3 «Технічне завдання на виконання робіт» до Тендерної документації або документів про країну походження товару в разі її включення до переліку країн, з якими Україна уклала міжнародні угоди та/або країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а в іншому випадку – припинити зобов’язання за договором, з дотриманням вимог Цивільного та Господарського кодексів, притягнення винних осіб, якими допущені порушення до відповідальності, забезпечити недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
На реалізацію даного висновку органу державного фінансового контролю Департамент регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації повідомляє про вжиття заходів щодо усунення порушень, виявлених під час проведення моніторингу, надаючи наступну інформацію та документи.
Уповноваженою особою здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень вимог пункту 84 постанови Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 року шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель додаткової угоди № 3 від 21.02.2025 року до Договору будівельного підряду від 04.12.2024 № 86-24, якою було виправлено Додаток № 4 «План фінансування будівництва» даного договору на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат), що додається.
На виконання вимог в частині, передбачених пунктом 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» щодо підтвердження ступеня локалізації товару, набуття, якого у власність передбачено Додатком №3 «Технічне завдання на виконання робіт» до Тендерної документації або надання документів про країну походження товару в разі її включення до переліку країн, з якими Україна уклала міжнародні угоди та/або країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» повідомляємо наступне.
Відповідно до розділу «Силове електрообладнання» Тому 2 стадії «Робочий проект» проектно-кошторисної документації розробленої по об’єкту: «Реконструкція Високопічського ліцею з добудовою захисних споруд подвійного призначення за адресою: вул. Воронкіна, 13, с. Висока Піч, Житомирський район, Житомирська область» передбачена можливість заміни виробів та матеріалів на інші з аналогічними технічними характеристиками. Департаментом регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації було отримано лист ТОВ «УК «Комфорт-Буд» від 08.01.2025 № 75-1 стосовно заміни дизельгенераторної станції HERTZ HG16RS, яка відсутня в торговій мережі, на еквівалентну дизельгенераторну станцію Matari MC16 з аналогічними технічними характеристиками. В свою чергу, дану заміну було погоджено безпосереднім розробником проектно-кошторисної документації ПП «БУДПРОЕКТ-А» (лист додається).
На підтвердження ступеня локалізації дизельгенераторної станції Matari MC16 надаємо сертифікат відповідності № UA0.YT.082604-24 від 26.08.2024, який підтверджує, що країною походження продукції ТМ MATARI є Японія, що входить до переліку країн – членів Угоди про державні закупівлі від 15.04.1994, до якої Україна приєдналася згідно Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» від 16.03.2016 № 1029-VIII.
Підсумовуючи викладене, просимо Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області підтвердити факт усунення Замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що зазначити в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення Замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель.
Дата публікації звіту:
26.02.2025 17:42
Запити/Пояснення
Номер:
117330186a1f43e3bd8ded24ca8e3cfc
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
29.01.2025 10:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі з придбання робіт «Реконструкція Високопічського ліцею з добудовою захисних споруд подвійного призначення за адресою: вул. Воронкіна, 13, с. Висока Піч, Житомирський район, Житомирська область» (ДК 021:2015 (CPV) – 45454000-4 - Реконструкція) (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-09-27-010958-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та розрахунки з підтверджуючими документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо)?
2. Просимо повідомити код програмної кваліфікації видатків, згідно якого отримані бюджетні кошти у цій закупівлі, та підтвердити або спростувати використання, у цій закупівлі, коштів отриманих в рамках інструменту Ukraine Facility.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або апробаційним наглядом на строк до трьох років або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
d5578da3f16a4d48b063637d0f442e0f
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
03.02.2025 17:00
Опис:
1. Щодо питання яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість надаємо наступні підтверджуючі документи:
- Експертний звіт №Т145-ОБ від 21.02.2024;
- Зведений кошторисний розрахунок по обʼєкту;
- Розрахунок очікуваної вартості за предметом закупівлі;
Додатково також надаємо технічне завдання за предметом закупівлі.
Зазначаємо, що очікувана вартість предмета закупівлі формується на основі зведеного кошторисного розрахунку, з урахування вартісних показників, що пройшли експертизу, на основі цін на матеріальні ресурси та устаткування, що передбачені проектом у відповідності до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва».
2. Об’єкт будівництва «Реконструкція Високопічського ліцею з добудовою захисних споруд подвійного призначення за адресою: вул. Воронкіна, 13 с. Висока Піч, Житомирського району, Житомирської області» реалізується за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектування, відновлення, будівництво, модернізацію, облаштування, ремонт об'єктів будівництва громадського призначення, соціальної сфери, культурної спадщини, житлово-комунального господарства, інших об'єктів, що мають вплив на життєдіяльність населення за КПКВК 1617384 та відповідно співфінансування з місцевого бюджету по КПКВК 1617321. Відтак, повідомляємо, що вищевказаний об’єкт виконується не за рахунок коштів отриманих в рамках програми фінансової підтримки України від Європейського Союзу Ukraine Facility.
Номер:
18da73f81f194e3c9b8ae689a3cd4881
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
11.02.2025 15:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Реконструкція Високопічського ліцею з добудовою захисних споруд подвійного призначення за адресою: вул. Воронкіна, 13, с. Висока Піч, Житомирський район, Житомирська область» (ДК 021:2015 (CPV) – 45454000-4 - Реконструкція) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-09-27-010958-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, зокрема: визначено відповідність ступеня локалізації виробництва товару та його підтвердження Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Під час моніторингу встановлено, що відповідно до Додатку № 3 «Технічне завдання на виконання робіт» до Тендерної документації замовника під час виконання робіт передбачено набуття у власність товару, особливості здійснення закупівлі якого визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» та по яким ступінь локалізації виробництва визначена підпунктом 1 цього пункту, а саме Агрегат дизель-генератор HERTZ HG16RS.
Відповідно до частини першої статті 49 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти – постанови і розпорядження. Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №861 (далі – Порядок №861). При цьому, пунктом 13-1 Порядку №861 встановлено, що замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Враховуючи викладене, прошу надати:
- Інформацію стосовно не встановлення Замовником в тендерній документації вимоги щодо підтвердження учасниками ступеня локалізації вищезазначеного товару.
- Інформацію стосовно не зазначення замовником у тендерній документації Замовника вимоги стосовно надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником.
- Інформацію стосовно включення вище переліченого обладнання до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації (20 і більше відсотків), що оприлюднюється на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу з питань закупівель?
Крім того, прошу надати копії документів які підтверджують походження зазначеного товару.
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b49189e3f52842d39e0c40d4a581fcb0
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
14.02.2025 16:14
Опис:
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами та доповненнями, далі – Закон № 922-VIII) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальних громад.
Вимогами пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон). Згідно з вимогами п. 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а згідно підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Тобто, вищевказаною нормою визначено обов’язок для застосовування локалізації при здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом пункту 6-1 розділу X Закону.
Поняття «локалізація» необхідно розглядати в розрізі дефініції замовника. Відтак, виходячи з визначення замовника в розумінні Закону № 922-VIII замовниками є суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону.
В свою чергу, Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації (далі – Департамент) делеговано функції замовника робіт за обʼєктом «Реконструкція Високопічського ліцею з добудовою захисних споруд подвійного призначення за адресою: вул. Воронкіна, 13, с. Висока Піч, Житомирський район, Житомирська область» (далі – обʼєкт будівництва) згідно Договору № 7 про делегування (передачу повноважень) функцій замовника від 23.05.2024 укладеним між Тетерівською сільською радою та Департаментом регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації, та у відповідності до рішення Тетерівської сільської ради від 30.04.2024 № 1906.
Зазначаємо, що Тетерівська сільська рада Тетерівської сільської територіальної громади Житомирського району Житомирської області є первинним замовником будівництва в силу Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», відповідно до пп. 4 ч.1 ст. 1 якого передбачено, що замовник будівництва - фізична чи юридична особа, яка має у власності чи користуванні одну чи декілька земельних ділянок або у власності чи управлінні будівлю/споруду і має намір щодо виконання підготовчих та/або будівельних робіт.
Зазначене також узгоджується тим, що право на користування земельною ділянкою за адресою по вул. Воронкіна, 13, с. Висока Піч, Житомирський район, Житомирська область з метою здійснення будівництва надано Замовнику відповідно до Договору суперфіцію № 6 від 23.05.2024.
Розділом 8 Договору суперфіцію № 6 від 23.05.2024 передбачено, що право власності на обʼєкти, збудовані Суперфіціарієм (Департаментом) на земельній ділянці, відповідно до цього договору, належить саме Тетерівській сільській раді.
Також, пунктами 4.4.- 4.6. Розділу 4 Договору № 7 про делегування (передачу повноважень) функцій замовника від 23.05.2024 зазначено, що до введення обʼєкта в експлуатацію вартість виконаних робіт по обʼєкту обліковується на балансі Департаменту. Після введення обʼєкта в експлуатацію Департамент зобовʼязаний в межах своєї компетенції вчинити дії, спрямовані на передачу вартості витрат по обʼєкту з балансу Департаменту на баланс балансоутримувача - Тетерівської сільської ради, а також передати всю наявну документацію, необхідну для експлуатації обʼєкта. Балансоутримувач приймає на баланс вартість витрат по обʼєкту, яка обліковувалась на балансі Департаменту, відповідно до вимог чинного законодавства.
Водночас, для кращого розуміння позиції зазначаємо, що усі витрати пов’язані з будівництвом об’єкта «Реконструкція Високопічського ліцею з добудовою захисних споруд подвійного призначення за адресою: вул. Воронкіна, 13, с. Висока Піч, Житомирський район, Житомирська область» відображаються в бухгалтерському обліку Департаменту як незавершені капітальні інвестиції накопичені за дебетом субрахунку 1311 - «Капітальні інвестиції в основні засоби». При цьому, зарахування вартості даного обʼєкту та майна і устаткування у його складі до основних засобів на балансі Департаменту не здійснюється.
Абзац 15 п. 4 розд. I НАЦІОНАЛЬНОГО ПОЛОЖЕННЯ (СТАНДАРТ) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби» містить поняття «основні засоби», як матеріальні активи, які утримуються для використання їх у виробництві/діяльності або при постачанні товарів, виконанні робіт і наданні послуг для досягнення поставленої мети та/або задоволення потреб суб’єкта державного сектору або здавання в оренду іншим особам і використовуються, за очікуванням, більше одного року.
Однією з головних рис, за якою об’єкти відносять до основних засобів та інших необоротних матеріальних активів, є тривалість використання активів — більше ніж один рік. Окрім строку, значущою є мета використання — для власних потреб або надання в оренду. Проте, як вже зазначалося, Департамент не є власником та балансоутримувачем даного об’єкта, а лише виконує функції Замовника (Замовник — юридична або фізична особа, яка замовляє виконання робіт, поставку продукції, надання послуг, пов’язаних з капітальним будівництвом, організовує проведення торгів (тендерів), укладає договори (контракти), контролює хід будівництва та здійснює технічний нагляд за ним, проводить розрахунки за поставлену продукцію, виконані роботи, надані послуги, приймає закінчені роботи.
Після завершення всіх робіт пов’язаних з будівництвом об’єкт буде прийнято в експлуатацію на підставі акта готовності до експлуатації шляхом реєстрації сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів (декларації про готовність об’єкта до експлуатації). Датою прийняття в експлуатацію об’єкта є дата реєстрації декларації або сертифіката.
Факт готовності об’єкта до експлуатації означає те, що на об’єкті виконані всі передбачені проектною документацією згідно з будівельними нормами, стандартами і правилами роботи, а також змонтоване та випробуване обладнання з дотриманням певних особливостей. І саме готовність об’єкта до експлуатації підтверджує відповідний документ – декларація або сертифікат.
Зареєстрована декларація або сертифікат є підставою для включення даних про такий об’єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього.
В свою чергу, «прийняття в експлуатацію» об’єкта та «експлуатацію» здійснюють різні юридичні особи. Так, на Департамент покладено виконання функцій замовника та прийняття в експлуатацію завершеного будівництвом об’єкта, а фактичну експлуатацію такого об’єкта буде здійснювати інша юридична особа - Тетерівська сільська рада. Дана установа й буде виконувати функції балансоутримувача зазначеного обʼєкта та майна у його складі. Тому й цілком логічно, що саме Тетерівська сільська рада згідно свого розпорядчого документа та Акта введення в експлуатацію буде вводити в експлуатацію такий основний засіб, як дизель-генератор HERTZ HG16RS та фактично використовувати його за призначенням.
Після завершення усіх робіт пов’язаних з будівництвом, реєстрацією сертифіката готовності об’єкта до експлуатації, Департамент передає витрати пов’язані з будівництвом об’єкта на баланс балансоутримувачу, який на підставі розпорядчого документа та Акта введення в експлуатацію основних засобів зарахує витрати по незавершеним капітальним інвестиціям до складу основних засобів, а також присвоїть інвентарний номер, визначить строк корисного використання, дату введення в екслуатацію тощо, та в подальшому буде здійснювати його експлуатацію.
Таким чином, Департамент не стає безпосереднім балансоутримувачем обʼєкту будівництва та майна у його складі, а лише накопичує витрати пов’язані з будівництвом, відповідно й жодним чином не набуває права власності на результати робіт за цим обʼєктом.
Окрім того, статтею 331 ЦКУ встановлено загальне правило, відповідно до якого право власності на новостворене нерухоме майно виникає з моменту державної реєстрації прав на нерухоме майно після завершення будівництва та прийняття його в експлуатацію.
Також, враховуючи, що згідно статті 328 ЦКУ набуття права власності – це певний юридичний склад, з яким закон пов'язує виникнення в особи суб'єктивного права власності на певні об'єкти, то відповідно існує потреба у виникненні правових передумов, необхідних для набуття у майбутньому права вимоги переходу права власності на об'єкт будівництва.
Частиною 2 статті 331 Цивільного кодексу України встановлено, якщо договором або законом передбачено прийняття нерухомого майна до експлуатації, право власності виникає з моменту його прийняття до експлуатації. Якщо право власності на нерухоме майно відповідно до закону підлягає державній реєстрації, право власності виникає з моменту державної реєстрації.
До того ж, зауважуємо, що договір укладений за результатами здійснення закупівлі також не містить умов, які б передбачали набуття Департаментом у власність результатів виконаних підрядником робіт та товарів у їхньому складі.
Як вбачається з вищенаведеного, у Департамента фактично відсутні правові передумови набуття властивостей та основних характерних ознак володіння майном притаманних власнику.
Відповідно, виконувати функції балансоутримувача завершеного обʼєкту будівництва за предметом закупівлі та, відповідно, набувати право власності на майно у його складі, а також здійснювати фактичну експлуатацію такого об'єкта буде саме Тетерівська сільська рада.
Оскільки Департамент не є власником обʼєкту чи замовником будівництва, а наділений лише функціями Замовника у розумінні ст.1 та ст.2 Закону, «локалізований» товар не набуватиметься Департаментом у власність, тому відповідно вимоги Закону щодо підтвердження ступеню локалізації виробництва товарів визначених переліком пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, як і вимоги передбачені п. 13-1 Порядку № 861 не застосовувались та не вимагались відповідні документи від Учасника процедури закупівлі.
Додатки:
1. Сканована копія Договору № 7 про делегування (передачу повноважень) функцій замовника від 23.05.2024 на 4 арк.;
2. Сканована копія рішення Тетерівської сільської ради від 30.04.2024 № 1906 на 2 арк.;
3. Сканована копія Договору суперфіцію № 6 від 23.05.2024 на 4 арк.