• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«Реконструкція Високопічського ліцею з добудовою захисних споруд подвійного призначення за адресою: вул. Воронкіна, 13, с. Висока Піч, Житомирський район, Житомирська область» (ДК 021:2015 (CPV) – 45454000-4 - Реконструкція)

Місцезнаходження замовника: 10014, Житомирська обл., місто Житомир, МАЙДАН ІМ. С. П. КОРОЛЬОВА, будинок 12. Категорія замовника: відповідно до частини 4 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" - 1) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.

Завершена

24 589 228.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 245 892.29 UAH
Період оскарження: 27.09.2024 16:24 - 19.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення уповноваженої особи Замовника щодо визначення Переможцем процедури закупівлі ТОВ "УК "Комфорт-Буд"

Номер: 7528bb8dfb5145cc8d2b2dfcc9bf5049
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-27-010958-a.a1
Назва: СКАРГА на рішення уповноваженої особи Замовника щодо визначення Переможцем процедури закупівлі ТОВ "УК "Комфорт-Буд"
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.11.2024 17:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.11.2024 18:03
Дата виконання рішення Замовником: 25.11.2024 16:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення від 19.11.2024 № 18588-р/пк-пз Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з метою усунення порушень, Замовником скасовано рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "Комфорт-Буд" переможцем за процедурою закупівлі "Реконструкція Високопічського ліцею з добудовою захисних споруд подвійного призначення за адресою: вул. Воронкіна, 13, с. Висока Піч, Житомирський район, Житомирська область" (ДК 021:2015 (CPV) – 45454000-4 - Реконструкція)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-27-010958-a.
Автор: ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ", Пасько Олег +380999810815 pasko1993oleh@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d54e02cbf0ea487e9b3ac10d83a3faa4
Заголовок пункту скарги: І. Підстави подання скарги.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: І. Підстави подання скарги.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» (далі - «Скаржник») звертається до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України у зв'язку з порушенням ДЕПАРТАМЕНТОМ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі - «Замовник) наших прав та охоронюваних інтересів під час проведення процедури закупівлі за предметом закупівлі «Реконструкція Високопічського ліцею з добудовою захисних споруд подвійного призначення за адресою: вул. Воронкіна, 13, с. Висока Піч, Житомирський район, Житомирська область» (ДК 021:2015 (CPV) – 45454000-4 - Реконструкція), за ідентифікатором закупівлі UA-2024-09-27-010958-a
27.09.2024 р. Замовником було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів.
Ми не погоджуємось з прийнятим Замовником рішенням про визначення переможцем ТОВ "УК "Комфорт-Буд" та вважаємо прийняті Замовником рішення протиправними та такими, що порушують наші права.
ІІ. Обґрунтування наявності порушених прав:
Розділ 1 (недотримання Переможцем умов технічної специфікації):

Пунктом 1 Розділу ІІІ тендерної документації визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних полів з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав установлених пунктом 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження:
Інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених п.6 Розділу «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» та Додатку № 3 до тендерної документації.
Умовами пункту 6 Розділу ІІІ «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» визначено, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у Додатку № 3. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
Тим же пунктом 6 Розділу ІІІ «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» замовник чітко встановив, що «учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документальне підтвердження відповідності робіт (послуг) вимогам тендерної документації визначеним в Додатку 3 до тендерної документації, що включає в себе:
В складі договірної ціни Учасник надає замовнику скановану з оригіналу та підписом уповноваженої особи відповідно, наступну документацію: договірну ціну; пояснювальну записку; підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат до локальних кошторисів; розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів (форма Т2, тощо); розрахунок показників загальновиробничих та адміністративних витрат, виходячи зі структури цих витрат за попередній період з урахуванням потужностей Учасника, або довідку у довільній формі, якщо у попередньому періоді фінансова діяльність не проводилась; розрахунок кошторисної заробітної плати (згідно з Порядком розрахунку розміру кошторисної заробітної плати (згідно з Порядком розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженим Наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281 (зі змінами)); локальні кошториси (локальні кошториси додатково мають бути завірені сертифікованим інженером з проектно-кошторисної роботи (копію діючого сертифікату якого необхідно надати в складі тендерної пропозиції. Також учасник обов’язково надає свідоцтво про підвищення кваліфікації за відповідним напрямом у разі якщо дата видачі кваліфікаційного сертифікату більше ніж п’ять років).
Розрахунок ціни тендерної пропозиції та кошториси мають бути надані додатково в електронній формі, у вигляді окремого файлу (файлів) бажано у програмному комплексі АВК-5, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін. Якщо пропозиція закупівлі учасника містить не всі види робіт або зміну обсягів та складу робіт згідно з документацією закупівель, ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам документації закупівлі, та відхиляється замовником».
Умовами Додатку 9 (частина 3) до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» під документами технічної частини визначено:
3.1. Документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі згідно вимог пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку 3 даної тендерної документації.
3.2. лист довільної форми про те, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі будуть виконуватись із застосуванням заходів захисту довкілля згідно вимог пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» даної тендерної документації.
3.3. Документи, що підтверджують наявність програмного комплексу АВК-5 або іншого програмного комплексу. Який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін згідно вимог пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» даної тендерної документації.
3.4. Гарантійний лист, що учасник відповідає за одержання всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів на роботи, запропоновані на торги та інших документів пов’язаних із поданням тендерної пропозиції та самостійно несе всі витрати за їх отримання згідно вимог пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» даної тендерної документації.
За таких умов тендерною документацією передбачено надання, зокрема, інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених п.6 Розділу «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» та Додатку № 3 до тендерної документації, та надання учасниками додатково в електронній формі розрахунку ціни тендерної пропозиції та кошторисів в електронній формі, у вигляді окремого файлу (файлів) та листа з інформацією про те, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі будуть виконуватись із застосуванням заходів захисту довкілля згідно вимог пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
З огляду на наведені вище умови тендерної документації, Скаржник приходить до висновку, що Замовник процедури закупівлі мав три підстави для відхилення тендерної пропозиції Переможця встановлені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, проте прийняв рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця умовам тендерної документації.
Свою позицію обгрунтовуємо наступним:
Перша підстава: в складі тендерної пропозиції Переможця надано документи (не в повному обсязі, більш детально описано в підставі 2), які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених п.6 Розділу «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» та Додатку № 3 до тендерної документації, проте не надана інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у Додатку № 3 тендерної документації, тобто підписаний Переможцем додаток 3 до тендерної документації.
Схожа ситуація розглядалась Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за яким органом оскарження прийнято рішення за № 16377-р/пк-пз від 07.10.2024.
Друга підстава: умови Додатку 3 до тендерної документації містять 32 локальних кошториси, серед яких є також Локальний кошторис 06-01-01 Зовнішні теплові мережі:
У складі тендерної пропозиції Переможця містяться наступні локальні кошториси з розрахунками загальновиробничих витрат до них (за підписом та печаткою директора С.З.Балакішієва та за підписом та печаткою ІПКР Ж.З.Мальської):
- локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 на загальнобудівельні роботи;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-01 на загальнобудівельні роботи
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-02 на Електрообладнання та електроосвітлення;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису №02-01-02 на Електрообладнання та електроосвітлення;
- локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-03 Електросилове обладнання
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-03 на Електросилову устаткування
- локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-04 на Водопровід та каналізація
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-04 на Водопровід на каналізація
- локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-05 на Опалення
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-05
- локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-06 на Вентиляція:
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-06 на Вентиляція;
- локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-07 Технологічне обладнання;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-07 на Технологічне обладнання;
- локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-08 Технологічне обладнання (не монтується);
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-08 на Технологічне обладнання (не монтується);
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-09 на пожежну сигналізацію;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-09 на пожежну сигналізацію:
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-010 на Пожежна сигналізація (пусконалагодження);
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-010 на Пожежна сигналізація (пусконалагодження);
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-011 на Автоматична сигналізація загазованості;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-011 на Автоматична сигналізація загазованості;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-012 на Мережа інтернету;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-012 на Мережа інтернету;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-013 на Телефонізація;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-013 на Телефонізація;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-014 на Радіофікація;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-014 на Радіофікація;
- локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-015 на СОНС.СО;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-015 на СОНС.СО;
- локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-016 на Газоаналіз СО;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-016 на газоаналіз СО;
- локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю №02-01-017 Устаткування на пожежну сигналізацію;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-017 на Устаткування на пожежну сигналізацію;
- локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-018 Устаткування на Автоматична сигналізація загазованності;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-018 на Устаткування на Автоматична сигналізація загазованності;
- локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-019 Устаткування та мережа інтернет;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-019 на Устаткування на мережа інтернет;
- локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-020 Устаткування на Телефонізація;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-020 на Устаткування на Телефонізація;
- локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-021 Устаткування на Радіофікація;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-021 на Устаткування на Радіофікація;
- локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-022 Устаткування на СОНС.СО;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-022 на Устаткування на СОНС.СО;
- локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-023 Устаткування на СОНС.СО (не монтується);
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-023 на Устаткування на СОНС.СО (не монтується);
- локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-024 Устаткування на газоаналіз;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-024 на Устаткування на газоаналіз;
- локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-025 Устаткування на газоаналіз (не монтується);
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-025 на Устаткування на газоаналіз (не монтується);
- локальний кошторис на будівельні роботи № 04-01-01 на Зовнішні електричні мережі;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 04-01-01 на Зовнішні електричні мережі;
- локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 04-01-02 Зовнішні електричні мережі устаткування;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 04-01-02 на Зовнішні електричні мережі устаткування;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 04-02-01 на Обладнання ДЕК;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 04-02-01 на Обладнання ДЕК;
- локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 04-02-02 ДЕКустаткування;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 04-02-02 на ДЕКустаткування;
- локальний кошторис на будівельні роботи №06-02-01 на Зовнішні мережі водопроводу та каналізації;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 06-02-01 на Зовнішні мережі водопроводу та каналізації;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 07-01-01 на Покриття;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 07-01-01 на Покриття.
Крім того в тендерній пропозиції Переможця, на виконання умов тендерної документації, надано розрахунок ціни тендерної пропозиції та кошториси в електронній формі, у вигляді окремого файлу у програмному комплексі АВК-5 під назвою «3_модель.imd», який замовником вимагався додатково.
В складі тендерної пропозиції Переможця, є відсутнім сканований з оригіналу за підписом уповноваженої особи розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису 06-01-01 Зовнішні теплові мережі та безпосередньо сам локальний кошторис 06-01-01 Зовнішні теплові мережі, який мав би бути додатково завіреним сертифікованим інженером з проектно-кошторисної роботи.
Примітка: Відповідно до Тлумачного словника української мови - ЗАВІРЯТИ, яю, яєш, недок., ЗАВІРИТИ, рю, риш, док., перех. 1. Юридично оформляти печаткою і підписом документи, ділові папери і т. ін., стверджуючи їх правильність, достовірність. - Дам вам вексель, завірю його в нотаріуса (Н.-Лев., III, 1956, 381).
Разом з тим, умовами тендерної документації (пункт 1 Розділу ІІІ «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції», Замовником чітко зазначено, що усі сторінки пропозиції учасника процедури закупівлі, які містять будь –яку інформацію, повинні бути завірені належним чином відповідно до пункту 5.26 ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно – розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів», з мокрою печаткою (за наявності), крім оригіналів документів, виданих учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами) та копій документів завірених нотаріально. А отже, навіть без допомоги тлумачного словника, припускаємо, що Замовник усвідомлював, що мається на увазі під словом «завірені».
Cлід зазначити, що наявний в складі Додатку 3 до тендерної документації локальний кошторис 06-01-01 Зовнішні теплові мережі містить 9 позицій робіт (найменування, кількість та одиниця виміру), та 11 позицій матеріалів (найменування, кількість та одиниця виміру), що вважаємо занадто суттєвим порушенням умов тендерної документації.
Відсутність цих документів означає, що тендерна пропозиція Переможця не містить необхідної інформації для повної і об’єктивної оцінки Замовником відповідності тендерної пропозицій умовам тендерної документації. Крім того, в умовах тендерної документації Замовником чітко встановлено, що якщо пропозиція закупівлі учасника містить не всі види робіт або зміну складу робіт, ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам документації закупівлі, та відхиляється замовником».
Як наслідок, Переможець не надав в складі тендерної пропозицій в повному обсязі документальне підтвердження відповідності робіт (послуг) вимогам тендерної документації визначеним в Додатку 3 до тендерної документації, що мало б включати в себе: розрахунок загальновиробничих витрат до локальних кошторисів та локальні кошториси (локальні кошториси додатково мають бути завірені сертифікованим інженером з проектно-кошторисної роботи (копію діючого сертифікату якого необхідно надати в складі тендерної пропозиції.).
Схожа ситуація розглядалась Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за яким органом оскарження прийнято рішення за № 14412 -р/пк-пз від 27.08.2024 та за № 6958-р/пк-пз від 18.04.2024.
Третя підстава: надана Переможцем довідка від 18.10.2024 № 241 вказує на те, що Переможцем будуть виконуватись роботи із дотриманням заходів захисту довкілля, проте ця довідка не містять інформації, що саме технічні, якісні характеристики предмета закупівлі будуть виконуватись із застосуванням заходів захисту довкілля згідно вимог пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» даної тендерної документації.

Витяг з тендерної пропозиції Переможця:

Згідно п. 3 ч. 2 статті 22 та на підставі ч. 1 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовником вказується інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також технічна специфікація що містить опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Також згідно ч. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретну марку, у разі, якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтоване та містити вираз «або еквівалент».
Схожа ситуація розглядалась Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за яким органом оскарження прийнято рішення № 4646 -р/пк-пз від 13.03.2024.
Умовами пункту 6 Розділу ІІІ «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Замовник чітко розмежував, що об’єктом робіт, що є предметом закупівлі є саме «Реконструкція Високопічського ліцею з добудовою захисних споруд подвійного призначення за адресою: вул. Воронкіна, 13, с. Висока Піч, Житомирський район, Житомирська область» (ДК 021:2015 (CPV) – 45454000-4 - Реконструкція), а Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена ним в Додатку 3 тендерної документації.
Таким чином формулювання Переможця в частині саме виконання робіт за предметом закупівлі із дотриманням заходів захисту довкілля не вказують на те, що саме технічні, якісні характеристики предмета закупівлі будуть виконуватись Учасником, визначеним Переможцем із застосуванням заходів захисту довкілля згідно вимог пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» даної тендерної документації.
Відповідно до абзацу другого пункту 43 Постанови КМУ 1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості) під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Керуючись підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, Замовник мав би відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Як наслідок, тендерна пропозиція Переможця не відповідала умовам технічної специфікації та мала б бути відхиленою, натомість Замовник ухвалив рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: dfb63e11029f466ca197a7f5069e9cdd
Заголовок пункту скарги: Розділ 2 (порушення - не надано вимогу на усунення невідповідностей):
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: По-перше, умовами Розділу 2 «ДОКУМЕНТИ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ ЧАСТИНИ» Додатку 9 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» визначено, що документи щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, у відповідності до Форми 1 згідно вимог Додатку №1 тендерної документації..
В свою чергу формою 1 Додатку 1 тендерної документації встановлено надання учасниками процедури закупівлі відомостей про обладнання, матеріально-технічні бази та технології, які необхідні для виконання робіт, в складі форми 1 в колонці «Найменування*» та «Марка**» встановлено додаткові умови
*Найменування техніки має відповідати свідоцтвам про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів/найменування обладнання – іншому документу, що посвідчує право власності (обліку), у разі якщо в підтверджуючих документах найменування відсутнє в графі ставиться прочерк.
**марка техніки має відповідати свідоцтвам про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів/марка обладнання – іншому документу, що посвідчує право власності (обліку), у разі якщо в підтверджуючих документах марка відсутня в графі ставиться прочерк.
Та зазначено окрему примітку на підтвердження інформації, зазначеної в довідці (формі 1), наступного змісту:
Примітка: на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника процедури закупівлі має надати довідку за Формою 1. В підтвердження інформації, зазначеної в довідці, на власну техніку учасник надає посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів. Якщо обладнання не підлягає державній реєстрації, то учасник має надати інший документ, що посвідчує право власності (обліку).
Якщо техніка не є власністю учасника, а залучена, то учасником на всю, вказану в довідці техніку транспортні засоби, будівельні машини, механізми, обладнання та устаткування), додатково подаються:
- Копія (-ї) договору (-ів), в якому (-их) зазначається найменування та марка (-и) транспортних засобів, будівельних машин та механізмів, тощо, які мають відповідати найменуванню (-ям) та марці (-кам) свідоцтв про реєстрацію відповідної техніки/іншим документам, що посвідчують право власності (обліку) обладнання (у разі якщо найменування та марка передбачені підтверджуючими документами).
Також договір (-и) має (-ють) бути укладений (-і) на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його (їх) пролонгації, у разі якщо його (їх) строк менше строку договору про закупівлю, на строк виконання робіт (послуг);
- посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів;
- - інший документ, що посвідчує право власності (обліку) (якщо обладнання не підлягає державній реєстрації);
- -оригінал листа-підтвердження орендодавця, лізингодавця або власника, щодо не заперечення використання його машин, механізмів, обладнання для виконання робіт Учасником на весь строк виконання робіт за предметом закупівлі, у випадку відсутності такого підтвердження в договорі.
У тому разі, якщо орендодавець, лізингодавець та інші особи, які є стороною наданого Учасником в складі пропозиції договору оренди, лізингу тощо, не є власниками цієї техніки, пропозиція Учасника має також містити:
●Копію документу, який підтверджує право власності на вказану техніку;
●Копії договорів, укладених з власником, які підтверджують право орендодавця, лізингодавця та інших осіб, які не є власниками цієї техніки, надавати у користування техніку, необхідну для виконання робіт на весь строк за предметом закупівлі.

В складі тендерної пропозиції Переможця наявний договір про надання послуг № 20/2024 від 26.08.2024 (далі – Договір), укладений з КП «ЗЕЛЕНБУД» Житомирської міської ради на послуги поливомийної машини спеціальної ЗІЛ-431412. Відповідно до п.3.1 цього Договору вартість наданих послуг визначається у рахунку на оплату послуг або актах здачі-приймання наданих послуг, який є невід’ємною частиною цього Договору. В складі тендерної пропозиції є відсутніми рахунок на оплату послуг/акти здачі –приймання наданих послуг, безпосередньо вказані як невід’ємна частина Договору, а отже Договір надано не в повному обсязі.
Крім того, в наданій Переможцем довідці за формою 1 та підтверджуючих документах не зазначено інформації про технології, які є необхідними для виконання робіт.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах тедерної пропозиції Переможця, визначені пунктом 43 Особливостей. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику, визначеного Переможцем, можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону «Про публічні закупівлі».

По-друге, умовами розділу 2 «ДОКУМЕНТИ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ ЧАСТИНИ» Додатку 9 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» (п.2.4) визначено, що учасники повинні надати документи, які підтверджують наявність досвіду виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі, у відповідності до Форми 4 згідно Додатку №1 даної тендерної документації. В свою чергу приміткою до форми 4 Замовником визначено, що на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою 4. Обов’язково до опису додається (-ються) копія (-ї) вказаного (-их) за предметом закупівлі договору (ів), з усіма додатками до нього (-их) за характером робіт – нове будівництво/капітальний ремонт або реконструкція. Для підтвердження виконання договору Учасник надає акт(-ти) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довідку (-ки) про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форми КБ-3) на всю суму договору*, що мають бути завірені належним чином відповідно до 5.26 ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно – розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів».
*У випадку коли сума актів виконаних робіт не відповідає вказаній вартості договору (-ів) – надати лист-пояснення.
В складі тендерної пропозиції Учасника, визначеного переможцем наявна довідка № 240 від 18.10.2024 за Формою 4, в складі якої вказано договір підряду від 17.08.2023 № 73 по об’єкту «Капітальний ремонт (ремонтні роботи з усунення аварій) будівлі банно-прального комплексу «Любарський психоневрологічний інтернат» Житомирської обласної ради за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с.Коростки, вул.Лісова 1».
Зі змісту наданої Переможцем копії договору підряду від 17.08.2023 № 73 встановлено, що вартість укладеного договору зменшена (відповідно до укладеної Сторонами додаткової угоди № 1 від 21 грудня 20203 року) та становить 11 331 771,64 грн.
На підтвердження виконання договору Переможцем надано:
- Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за жовтень 2023 року (форма КБ-3) на суму 2 111 167,46 грн.;
- Акт № 1 приймання виконаних робіт за жовтень 2023 (від 17.10.2023) (форма КБ-2в) на суму 2 111 167, 46 грн.;
- Довідка про вартість виконаних будівельних робіт за жовтень 2023 року (форма КБ-3) на суму 1 566 154,14 грн.;
- Акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень (форма КБ-2в) на суму 1 566 154,14 грн.;
- Акт № 3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 року (форма КБ-2в) на суму 6 153 215,15 грн.;
- Акт № 3/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 року (форма КБ-2 в) на суму 38 520,01 грн.;
- Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2023 року (форма КБ-3) на суму 6 243 519,58 грн.; (Додаток до довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за грудень 2023 року на суму 51 784,42 грн.; Акт вартості устаткування за грудень 2023 року, придбання якого покладено на виконавця робіт на суму 51 784,42 грн.);
- Довідка про вартість виконаних будівельних робіт за грудень 2023 року (форма КБ-3) на суму 1 410 927,46 грн.; (Додаток до довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за грудень 2023 року на суму 272 708,60 грн.; (Акт вартості устаткування, що монтується виконавцем робіт на суму 272 708,60 грн.;)
- Акт № 4 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 року (форма КБ-2в) на суму 1 138 218,86 грн.
Листом – поясненням від 18.10.2024 Переможець пояснює, що згідно актів виконаних робіт ТОВ «УК «КОМФОРТ-БУД» виконано роботи на суму 11 331 768,64 грн., тобто на 3 (три) гривні менше ніж за договором підряду.
Проте, з веб-порталу Уповноваженого органу встановлено (номер процедури закупівлі UA-2023-07-25-001084-a), що договір виконано на всю суму договору (з урахуванням додаткової угоди № 1), про що свідчить звіт про виконання договору (додається). За посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-25-001084-a виявлено, що сума оплати за договором: 11 331 771,64 грн. (в тому числі ПДВ 1 888 628,60 грн.).
Разом з тим, надані Переможцем на підтвердження виконання договору акти приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форми КБ-3) на суму 11 331 768,64 грн. не завірені належним чином відповідно до 5.26 ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно – розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів».
Наводимо витяг з ДСТУ 4163:2020:
5.26. Відмітка про засвідчення копії документа складається з таких елементів: слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища, дати засвідчення копії.
У випадках, визначених законодавством, копії документів засвідчують відбитком печатки юридичної особи, структурного підрозділу (служби діловодства, служби кадрів, бухгалтерії тощо) юридичної особи або печатки «Для копій».
Приклад
Згідно з оригіналом
Менеджер із персоналу Особистий підпис Власне ім’я ПРІЗВИЩЕ
Дата Відбиток печатки
Відмітку про засвідчення копії документа проставляють нижче реквізиту «Підпис» на лицьовому боці останнього аркуша копії документа.
Отже, тендерна документація містила ОКРЕМУ ВИМОГУ про спосіб засвідчення копій документів, яка Переможцем не була дотримана.
Вважаємо, що Замовник мав звернутись до Переможця з вимогою про усунення невідповідностей, керуючись пунктом 43 Особливостей.

Прийняте Замовником рішення порушує законодавчо встановлені права та інтереси ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ».
Оскаржуване рішення порушує право Скаржника на розгляд нашої тендерної пропозиції та в можливість визначення переможцем закупівлі з можливим подальшим укладанням Договору про закупівлю, відповідно порушує охоронюваний законом інтерес Скаржника на провадження господарської діяльності та отримання прибутку від реалізації господарського зобов’язання із Замовником.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення Переможця процедури закупівлі.
Орган оскарження розглядає Скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону «Про публічні закупівлі».
Визначивши Переможця процедури закупівлі, Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Відповідно до статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір