-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Рентгенівська установка з С-аркою (Тип-1))
Закупівля здійснюється в рамках виконання бюджетної програми 2301420 “Медичні заходи за рахунок коштів, отриманих на рахунок у Національному банку України для задоволення потреб охорони здоров’я” (UNITED24)
Завершена
52 929 993.97
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 264 649.97 UAH
мін. крок: 0.5% або 264 649.97 UAH
Номер:
34e4205f29634bb985984763a1b89b11
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-08-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.01.2025 00:00
Період моніторингу:
08.01.2025 17:41 - 30.01.2025 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
08.01.2025 № 6
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
34 UA-2024-09-26-013548-a 26.09.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ХАРВІНД», ТОВ «ПІКСЕЛМЕД», ТОВ «ФОРАМЕД», ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ЕЛІТ-ЕДВАЙС», ТОВ «ГРІНЕР» та ТОВ «КСЕНКО», виконання рішення комісії АМКУ, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ), відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Медичні закупівлі України» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 26.09.2024 № 1643, реєстр пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженої відповідальністю «ХАРВІНД» (далі – ТОВ «ХАРВІНД»), довідку щодо обґрунтування аномально низької ціни від 09.10.2024 № 3/1471, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 15.10.2024 № 1759 та 17.10.2024 № 1783, тендерну пропозицію товариства з обмеженої відповідальністю «ПІКСЕЛМЕД» (далі – ТОВ «ПІКСЕЛМЕД»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 24.10.2024 № 1843, вимогу про усунення невідповідностей до 25.10.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 28.10.2024 № 1859, рішення комісії АМКУ від 13.11.2024 № 18329-р/пк-пз, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 20.11.2024 № 2084, тендерну пропозицію товариства з обмеженої відповідальністю «ФОРАМЕД» (далі – ТОВ «ФОРАМЕД»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 26.11.2024 № 2162, рішення комісії АМКУ від 10.12.2024 № 19640-р/пк-пз, тендерні пропозиції товариства з обмеженої відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ ЕЛІТ-ЕДВАЙС» (далі – ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ЕЛІТ-ЕДВАЙС»), товариства з обмеженої відповідальністю «ГРІНЕР» (далі – ТОВ «ГРІНЕР») та товариства з обмеженої відповідальністю «КСЕНКО» (далі – ТОВ «КСЕНКО»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 13.12.2024 № 2357, 16.12.2024 № 2375 та 18.12.2024 № 2387, повідомлення про намір укласти договір від 18.12.2024, договір про закупівлю від 24.12.2024 № 09/653-12/2024, повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 13.01.2025 № 1, пояснення на запити Держаудитслужби, отримані 16.01.2025 та 22.01.2025 через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
Період усунення порушень:
30.01.2025 16:00 - 05.02.2025 00:00
Дата публікації висновку:
30.01.2025 16:00
Запити/Пояснення
Номер:
2936f09a9d6d4226914b06e8340b1477
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
13.01.2025 13:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товарів «ДК 021:2015 - 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Рентгенівська установка з С-аркою (Тип-1)» (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-09-26-013548-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань, а саме:
1. Інформації та відповідних документів (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
0d8f53307da24e2cb503795ba959e52a
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
16.01.2025 12:23
Опис:
Державне підприємство «Медичні закупівлі України» (далі – ДП «Медзакупівлі України», Замовник) висловлює повагу та повідомляє наступне. На запит Державної аудиторської служби України від 13.01.2025 про надання пояснень у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом закупівлі «ДК 021:2015 - 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Рентгенівська установка з С-аркою (Тип-1))» (далі – Процедура закупівлі) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-26-013548-a) надаємо наступні пояснення.
Відповідно до Порядку використання коштів з рахунку для задоволення потреб охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2022 року № 491 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року № 1324) (далі – Порядок), ДП «Медичні закупівлі України» визначено одержувачем коштів за напрямом «Закупівля лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), витратних матеріалів, медичних виробів (зокрема дороговартісного медичного обладнання) та допоміжних засобів до них, медичних меблів, спеціалізованих санітарних транспортних засобів, мобільних госпіталів, інших необхідних товарів для задоволення потреб охорони здоров’я», а розподіл коштів здійснюється комісією з питань розподілу коштів для задоволення потреб охорони здоров’я, утвореною Міністерством охорони здоров'я України (далі – Комісія).
Наказом Міністерства охорони здоров'я України (далі – МОЗ України) від 29 липня 2023 року № 1377 затверджено номенклатуру лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), витратних матеріалів, медичних виробів (зокрема дороговартісного медичного обладнання) та допоміжних засобів до них, медичних меблів, спеціалізованого санітарного транспорту, мобільних госпіталів, інших необхідних товарів для задоволення потреб охорони здоров’я.
Постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2022 року № 1351 внесено зміни до Порядку, відповідно до яких публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Згідно з пунктом 13 Порядку після надходження на рахунок коштів Комісія приймає рішення про їх розподіл та/або передачу згідно з переліком потреб у сфері охорони здоров’я, затвердженим МОЗ України. В рамках реалізації покладених на ДП «Медзакупівлі України» завдань, було проведено аналіз ринку за номенклатурною позицією «Рентгенівська установка з С-аркою (Тип-1)».
Розмір бюджетного призначення визначено відповідно до бюджетної програми КПКВК 2301420 «Медичні заходи за рахунок коштів, отриманих на рахунок у Національному банку України для задоволення потреб охорони здоров’я», в тому числі за напрямом «Закупівля обладнання для центрів контролю та профілактики хвороб, що належать до сфери управління МОЗ», затвердженої головним розпорядником бюджетних коштів наказом МОЗ України від 04.09.2024 № 1538 та затвердженого Паспорту бюджетної програми на 2024 рік (копія паспорту додається).
Для розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником опрацьовано комерційні пропозиції, надані учасниками ринкових консультацій. Збір комерційних пропозицій від учасників ринку з метою їх аналізу здійснено в системі SAP Ariba (ID запиту: Doc2054510587), що регламентовано наказом від 14.07.2022 № 385 - ОД «Про введення в дослідну експлуатацію SAP Ariba» (додається). Значення отриманих цінових пропозицій у вигляді знімка екрану зазначеної системи, а також довідка про ціни у форматі Excel додаються.
Очікувану вартість предмета закупівлі сформовано як середньоарифметичне значення з-поміж цін Учасників ринкової консультації №№ 1, 2, 4, 6-8 відповідно до Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом ДП «Медзакупівлі України» від 15.08.2022 № 478-ОД (додається), методом порівняння ринкових цін. Під час розрахунку не бралась до уваги ціна Учасника № 3 як аномально низька, а також ціна Учасника № 5 як аномально висока.
Очікувана вартість предмета закупівлі встановлена відповідно та в межах Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом ДП «Медзакупівлі України» від 15.08.2022 № 478-ОД, на рівні 7 561 427,71 грн за одиницю та на виконання бюджетної програми 2301420 «Медичні заходи за рахунок коштів, отриманих на рахунок у Національному банку України для задоволення потреб охорони здоров’я» (UNITED24), а також відповідно до Протоколу № 63 засідання Комісії від 28 червня 2024 року, яким за позицією «Рентгенівська установка з С-аркою» (тип 1) погоджено здійснення закупівлі 7 одиниць з очікуваною вартістю на рівні 7 561 427,71 грн за одиницю та, відповідно, 52 929 993,97 грн за 7 одиниць.
Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі визначено Замовником в установленому законодавством порядку з урахуванням медико-технічних вимог до медичного обладнання, що погоджені листом МОЗ України від 31.07.2024 № 24-04/30325/2-24 (копії листа та протоколу додаються).
Також надаємо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщені обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі (режим доступу: https://mpu.gov.ua/uk/suppliers/public/51584).
Номер:
b24f5892d18244148d24a66792d68e75
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
21.01.2025 11:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товарів «ДК
021:2015 - 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини,
стоматології та ветеринарної медицини (Рентгенівська установка з С-аркою
(Тип-1)» (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі
закупівель за номером ID: UA-2024-09-26-013548-a) та відповідно до пунктів
6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного
фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України
«Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про
Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43 постала потреба в отриманні
інформації та відповідних документів, що підтверджують виникнення
об’єктивних обставин для укладання додаткової угоди від 13.01.2025 № 1 до
договору від 24.12.2024 № 09/653-12/2024 в частині продовження строку дії
договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо поставки
товару.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в
поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их)
питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель
протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального
кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу
державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його
роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом
від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або
пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той
самий строк.
Номер:
a724d247d05c4e3abc1f0db0b876e0ac
Назва:
Пояснення (інформація, документи)
Дата опублікування:
22.01.2025 18:33
Опис:
Державне підприємство «Медичні закупівлі України» (далі – ДП «Медзакупівлі України», Замовник) висловлює повагу та повідомляє наступне.
На запит Державної аудиторської служби України від 21.01.2025 про надання інформації та відповідних документів у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом закупівлі «ДК 021:2015 - 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Рентгенівська установка з С-аркою (Тип-1))» (далі – Процедура закупівлі) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-26-013548-a) надаємо наступні пояснення.
За результатами проведення Процедури закупівлі за предметом закупівлі «ДК 021:2015 - 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Рентгенівська установка з С-аркою (Тип-1))» Замовником було укладено договір про закупівлю № 09/653-12/2024 від 24.12.2024 (далі - Договір) з переможцем Процедури закупівлі товариством з обмеженою відповідальністю «КСЕНКО».
Відповідно до пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) Особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Підпунктом 4.1.1 пункту 4.1, пунктами 11.2., 11.3., 15.6. Договору передбачено, що строки поставки Товару можуть бути змінені за мотивованим зверненням Сторін за наявності обґрунтованих на те підстав, та/або у випадку, коли дія Договору може бути продовжена відповідно до законодавства у сфері публічних закупівель, але у будь-якому випадку - за взаємною згодою Сторін. Всі зміни та доповнення до Договору викладаються у письмовій формі і після їх підписання Сторонами стають невід’ємними частинами Договору.
Керуючись підпунктом 4.1.1. пункту 4.1., пунктами 11.2., 11.3., 15.6. Договору, з урахуванням листа постачальника ТОВ «КСЕНКО» № 13548/01
від 10.01.2025 (копія листа додається), у зв’язку з наявністю об’єктивних обставин, виникнення яких пов’язано зі зміщенням строків постачання товару, спричиненим оскарженням рішень Замовника під час проведення Процедури закупівлі, з урахуванням строку постачання в 120 (сто двадцять) календарних днів з моменту укладання договору, погодженого Комісією з питань розподілу коштів для задоволення потреб охорони здоров’я (протокол засідання
від 28.06.2024 № 63 додається), Замовником прийнято рішення про погодження зміни строку поставки продукції та строку дії Договору, на підставі чого 13.01.2025 було укладено Додаткову угоду № 1 до Договору.
Звертаємо увагу, що Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості не містять визначення поняття «документально підтверджених об’єктивних обставин» та переліку документів, що їх підтверджують. Таким чином, під час продовження строку дії договору та виконання зобов’язань Замовником у повному обсязі дотримано вимоги законодавства у сфері публічних закупівель. Зазначена позиція Замовника підтверджується листом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю», в якому зазначено наступне: «…форма документального підтвердження об’єктивних обставин Законом не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. Тому, замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставин з дотриманням законодавства».
Частиною першою ст. 626 Цивільного кодексу України передбачено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Згідно з ч. 1 ст. 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Відповідно до положень Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Бюджетного кодексу України, частиною першою статті 627 Цивільного кодексу України передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості; частиною першою статті 6 Господарського кодексу України передбачена заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини; частиною п’ятою статті 19 Господарського кодексу України передбачена заборона незаконного втручання та перешкоджання господарській діяльності суб'єктів господарювання з боку органів державної влади, їх посадових осіб при здійсненні ними державного контролю та нагляду; частиною шостою статті
22 Бюджетного кодексу України передбачено, що розпорядник бюджетних коштів може уповноважити одержувача бюджетних коштів на виконання заходів, передбачених бюджетною програмою, шляхом доведення йому бюджетних асигнувань та надання відповідних коштів бюджету (на безповоротній чи поворотній основі). Одержувач бюджетних коштів використовує такі кошти відповідно до вимог бюджетного законодавства на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань. Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно зі статтею 96 Цивільного кодексу України юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями.
Таким чином, враховуючи викладене вище, обставини, які спричинили необхідність продовження строків поставки товару та дії Договору, є об’єктивними та документально підтвердженими, що відповідає вимогам законодавства.