-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Виготовлення технічної документації з нормативнoї грошoвої оцiнки земельних ділянок Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району, Дніпропетровської області
Комплексні інженерні послуги
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 000.00 UAH
Номер:
725e2318f77642609fd9f4ef8747871b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-28-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.10.2024 00:00
Період моніторингу:
28.10.2024 15:24 - 19.11.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
28.10.2024 № 148
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 28.10.2024 №148
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
8 UA-2024-09-23-014259-a 23.09.2024 ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ НОВООЛЕКСАНДРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «ЗЕМЕЛЬНИЙ РЕСУРС» встановлено порушення пункту 43, абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 11.10.2024 № 11-10/24 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, в тому числі відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (далі – Постанова № 710), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ НОВООЛЕКСАНДРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (далі - Замовник) на 2024 рік, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 23.09.2024 № 44) із змінами, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЗЕМЕЛЬНИЙ РЕСУРС» (далі – ПП «ЗЕМЕЛЬНИЙ РЕСУРС»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.10.2024 №51, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 04.10.2024, договір від 11.10.2024 № 11-10/24, пояснення замовника, надані через електронну систему закупівель 11.11.2024 на запит Східного офісу Держаудитслужби від 06.11.2024.
Відповідно до пункту 1.1.Додатку №1 до тендерної документації Замовником визначено, що для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник надає довідку в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої (посадової) особи Учасника та завірена печаткою (в разі наявності), що містить інформацію про наявність в Учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання договору про закупівлю послуг.
Пунктом 1.6. цього ж Додатку Замовником визначено, що на підтвердження наявності матеріально-технічної бази, визначеної у п.1.1. -1.5 цього пункту, учасники повинні надати документи, що підтверджують правові підстави володіння чи користування (наприклад: інвентаризаційна відомість та/або договір оренди та/або договір надання послуг та/або договір лізингу та/або накладна на поставку та/або розрахункові документи та/або ліцензію та або інші документи, складені у відповідності до вимог чинного законодавства) обладнанням, матеріально-технічною базою та технологіями залученими для надання послуги, передбаченою даною закупівлею.
В документах тендерної пропозиції учасника ПП «ЗЕМЕЛЬНИЙ РЕСУРС» міститься Довідка про наявність в учасника відповідного обладнання та устаткування, яке необхідне для виконання землевпорядних та геодезичних робіт від 30.09.2024 №2 (файл:Довідка мат.база.pdf), в якій під номером 10 обліковується програмне забезпечення - програма GeoSEE.
Крім того, в документах тендерної пропозиції учасника ПП «ЗЕМЕЛЬНИЙ РЕСУРС» завантажено договір від 25.08.2023 № ГС-000030/2023 (файл: Договір придбання програми GeoSEE № ГС-000030_20234 від 25.08.2023 р.. pdf) з ФОП Дудко Д.В. на придбання реєстрації програми GeoSEE із прив’язкою реєстрації до персонального комп’ютера та підписку на оновлення програми строком на 1 рік з моменту передачі реєстрації програмного продукту. Відповідно до пункту 1.2 вказаного договору функціональні можливості програмного продукту викладені в Додатку №1 до цього договору та є невід’ємною частиною договору.
Проте, в документах тендерної пропозиції ПП «ЗЕМЕЛЬНИЙ РЕСУРС» відсутній Додаток № 1 до договору – Функціональні можливості програмного забезпечення. Зазначене не відповідає вимогам пункту 1.6. Додатку №1 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив вищевказану невідповідність у документах тендерної пропозиції учасника ПП «ЗЕМЕЛЬНИЙ РЕСУРС» та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником вказаної невідповідності.
Пунктом 3.7. Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Відповідно до даних електронної системи закупівлі моніторингом встановлено, що уповноваженою особою на підставі протоколу від 04.10.2024 №51 переможцем процедури закупівлі обрано ПП «ЗЕМЕЛЬНИЙ РЕСУРС» та 04.10.2024 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір із зазначеним переможцем.
Проте, всупереч вимог п.47 Особливостей документи переможця торгів зазначеним учасником оприлюднено 09.10.2024, тобто у строк, що перевищує чотири дні з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (кінцевий строк завантаження документів – 08.10.2024), що суперечить вимогам пункту 3.7. Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Відповідно до частини першої статті 253 Цивільного Кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
Згідно з вимогами абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
При цьому, норми пункту 44 Особливостей є імперативними, тобто обов’язковими для виконання. Слід зазначити, що замовник не наділений правом звільняти учасника закупівлі від надання будь-яких документів чи інформації, у складі тендерної пропозиції, які передбачені вимогами тендерної документації.
Враховуючи зазначене, в порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив переможця процедури ПП «ЗЕМЕЛЬНИЙ РЕСУРС».
На запит Східного офісу, опублікованого в електронній системі закупівель 06.11.2024 стосовно порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей в частині не відхилення зазначеного учасника, Замовником надано відповідь 11.11.2024, яке не спростувало факту порушення.
Період усунення порушень:
19.11.2024 14:43 - 04.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
19.11.2024 14:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Висновок Східного офісу Державної удититорської служби буде виконано у повному обсязі. Вчиняються заходи щодо припинення зобов'язань по договору.
Дата публікації звіту:
25.11.2024 12:05
Запити/Пояснення
Номер:
90559984f53449eebd3c62bcd41102f8
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
06.11.2024 10:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України від 26.01.1993 № 2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого Наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, передбаченого постановою Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710.
2. Відповідно до вимог пункту 47 Особливостей (у редакції, що діяла на момент оголошення процедури закупівлі) Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Відповідно до даних електронної системи закупівлі встановлено, що переможцем процедури закупівлі Замовником обрано ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗЕМЕЛЬНИЙ РЕСУРС» та 04.10.2024 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір із зазначеним переможцем. Проте, всупереч вимог п.47 Особливостей документи переможця торгів зазначеним учасником оприлюднено 09.10.2024, тобто з порушенням строку, визначеного вказаною нормою Особливостей (граничний термін оприлюднення 08.10.2024).
Поясніть причину не відхилення тендерної пропозиції переможця ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗЕМЕЛЬНИЙ РЕСУРС» у відповідності до вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.