-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт харчоблоку Комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6, м. Суми, Сумської області за адресою: м. Суми, вул. Холодноярської бригади (СКД), 7
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі з урахуванням Особливостей.
Завершена
15 494 214.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 77 471.07 UAH
мін. крок: 0.5% або 77 471.07 UAH
Номер:
da6afdf617b24f998aa402ee3077f0f6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-12-23-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.12.2024 00:00
Період моніторингу:
23.12.2024 14:40 - 14.01.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
23.12.2024 № 48-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ігор КОРОТКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 23.12.2024 №48-З
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4 UA-2024-09-12-002153-a 12.09.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог частини десятої статті 29 Закону, пункту 41, 43 та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 01.09.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6, м. Суми, Сумської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 11.09.2024 (протокол № 50), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 30.09.2024, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СК НОВЕ МІСТО» (далі – ТОВ «СК НОВЕ МІСТО», учасник), вимогу про усунення невідповідностей до 02.10.2024, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 04.10.2024 № 57 та від 14.10.2024 № 60, вимогу про усунення порушення від 08.10.2024 та відповідь на неї Замовника від 09.10.2024, повідомлення про намір укласти договір від 14.10.2024, договір від 21.10.2024 №1П, додаткові угоди від 10.12.2024 №1, від 23.12.2024 №2 та від 26.12.2024 №3, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 27.12.2024 та від 07.01.2025.
Відповідно до пункту 2 таблиці 1 додатку 1 тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції, зокрема, довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за визначеною формою та зазначив, що обов’язкова наявність особи, яка виконує функції з розробки кошторисної документації, інженера з охорони праці або уповноваженої особи з охорони праці, електрика, бетоняра, монтажника санітарно-технічних систем і обладнання, газозварювальника не нижче 3-го розряду, не менше 2-х виконавців робіт.
При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» з урахуванням документів, наданих ним на вимогу Замовника про усунення невідповідностей до 02.10.2024, не надано інформації та документів щодо наявності у нього таких працівників, як: бетоняр, монтажник санітарно-технічних систем і обладнання, газозварювальник не нижче 3-го розряду, не менше 2-х виконавців робіт, що не відповідає вимогам пункту 2 таблиці 1 додатку 1 тендерної документації Замовника.
Слід зазначити, що вищезазначена невідповідність вимогам пункту 2 таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації була виявлена Замовником після визначення ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» переможцем торгів (04.10.2024), про що свідчить оприлюднена 09.10.2024 в електронній системі закупівель відповідь Замовника на вимогу про усунення порушення, розміщену іншим учасником процедури закупівлі (ТОВ «Будресурспостачання»).
Згідно з абзацом третім пункту 43 Особливостей замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Отже, з огляду на норми абзацу третього пункту 43 Особливостей, Замовник не міг розмістити повідомлення з вимогою про усунення зазначених невідповідностей та повинен був відхилити тендерну пропозицію ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» відповідно до абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, виявивши невідповідності в інформації та документах, наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СК НОВЕ МІСТО», за відсутності підстав для розміщення вимоги про усунення невідповідностей, скасувавши 09.10.2024 рішення про визначення ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» переможцем торгів, не відхилив його тендерну пропозицію, а 14.10.2024 (протокол №60) повторно визначив його переможцем торгів.
Відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
В свою чергу, згідно з частиною десятою статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Водночас, за результатами моніторингу установлено, що Замовник не оприлюднював в електронній системі закупівель повідомлення про прийняття рішення щодо продовження строку розгляду пропозиції учасника.
При цьому, на порушення вимог частини десятої статті 29 Закону та пункту 41 Особливостей, розгляд тендерної пропозиції учасника тривав 10 робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій (30.09.2024) до дати визначення переможця торгів (14.10.2024).
Також, за результатами моніторингу установлено, що у пункті 1 таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції довідки у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, в якій обов’язково зазначити інформацію щодо наявності офісного та складського приміщень (власне/орендоване; мета використання складського приміщення; місцезнаходження; площа), а також для документального підтвердження наявності у учасника офісного та складського приміщень надати, зокрема, діючий договір, що підтверджує наявність у учасника права користування офісним/складським приміщеннями (договір оренди/суборенди).
На виконання вищезазначених вимог учасником ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність офісного та складського приміщень від 23.09.2024 №12, в якій зазначена інформація щодо наявності офісного та складського приміщень, залучених за договорами оренди від 10.01.2024 №9 та від 12.06.2023 №5 (файл «1.3. Довідка приміщення.pdf»), а також на підтвердження права користування цими приміщеннями надано нотаріально завірені копії зазначених договорів та акти прийому-передачі цих приміщень (файл «1.4. Документи приміщення.pdf»).
Пунктом 3.1 обох договорів оренди нежилих приміщень від 10.01.2024 №9 та від 12.06.2023 №5 передбачено, що строк оренди визначається з моменту прийняття орендарем орендованого об’єкта по акту прийому-передачі до 30.12.2027.
Акти прийому-передачі обох приміщень датовані 11.01.2024.
Отже, строк оренди за зазначеними договорами становить більше 3-х років.
Відповідно до частини другої статті 793 Цивільного кодексу України договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню.
При цьому, в недотримання вимог частини другої статті 793 Цивільного кодексу України договори оренди від 10.01.2024 №9 та від 12.06.2023 №5 не мають нотаріального посвідчення.
Відповідно до частини третьої статті 640 Цивільного кодексу України договір, що підлягає нотаріальному посвідченню, є укладеним з дня такого посвідчення.
Крім того, частиною першою статті 220 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним, а відповідно до частини другої статті 215 Цивільного кодексу України, недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин).
Таким чином, учасником торгів ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» для підтвердження наявності офісного та складського приміщень надано договори оренди приміщень від 10.01.2024 №9 та від 12.06.2023 №5, які відповідно до частини першої статті 220 Цивільного кодексу України є нікчемними, чим не підтверджено належним чином відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» та не дотримано вимоги пункту 1 таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Однак, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не виявив зазначені невідповідності та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про їх усунення учасником ТОВ «СК НОВЕ МІСТО», тим самим не надав можливість цьому учаснику усунути такі невідповідності.
З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 02.01.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо з метою отримання пояснень (інформації та документів).
На зазначений запит Управління Замовник 07.01.2025 оприлюднив в електронній системі пояснення, в якому підтвердив наявні невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» вимогам, установленим у тендерній документації.
Відповідно до даних Єдиного веб-порталу використання публічних коштів (https://spending.gov.ua) Замовником здійснено оплату робіт по договору від 21.10.2024 №1П у повному обсязі 27.12.2024.
Звіт про виконання договору про закупівлю оприлюднено 09.01.2025.
Період усунення порушень:
10.01.2025 12:22 - 25.01.2025 00:00
Дата публікації висновку:
10.01.2025 12:22
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
18/0003/2025/пр
Дата відкриття провадження:
13.03.2025 00:00
Номер відкриття провадження :
3/591/430/25 (справа №591/1206/25)
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі, а саме вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, повідомляємо наступне.
Враховуючи, що порушення зазначене у Висновку, вчинено вперше, уповноваженій особі з закупівель оголошено попередження, проведена роз’яснювальна робота щодо недопущення у подальшому порушень Закону України «Пpo публічні закупівлі» та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», нa період дії правового режим у воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення aбo скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178.
Отримано зобов’язання, що при оголошенні чергових процедур закупівель уповноваженою особою буде враховано усі зауваження, зазначені у Висновку для запобігання їх повторенню у подальшій роботі.
Крім того уповноважену особу буде направлено на додаткове навчання у сфері публічних закупівель та зобов’язано самостійно опрацювати загальнодоступні матеріали та судову практику розгляду справ щодо публічних закупівель для підвищення рівня знань в сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
16.01.2025 16:13
Запити/Пояснення
Номер:
a6f087c92a9f4b9c8e23b6f7168767cd
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
24.12.2024 15:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт харчоблоку Комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6, м. Суми, Сумської області за адресою: м. Суми, вул. Холодноярської бригади (СКД), 7» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-09-12-002153-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Просимо надати документальне підтвердження виникнення об’єктивних обставин, що спричинили продовження строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт за договором про закупівлю додатковою угодою №1.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
2041a75871604b488dea34f14dfb3f31
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України
Дата опублікування:
27.12.2024 14:24
Опис:
1. Розмір бюджетного призначення та очікувана вартість капітального ремонту харчоблоку визначена на основі Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 року № 275, Настанови з визначення вартості будівництва та Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, затв. Наказом Міністерство розвитку громад та територій України наказом від 01.11.2021 № 281., відповідно до Зведеного кошторисного розрахунку, затв. Наказом № 11/АГ від 09.09.2024 та експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації № 3924 від 06.09.2024 р.
2. Посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). https://zosh6.sumy.ua/Bat/DZ.php
3. Документальним підтвердженням виникнення об’єктивних обставин, що спричинили продовження строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт за договором про закупівлю додатковою угодою №1 є лист-запит підрядника № 11 від 09.12.2024 р. про необхідність внесення змін до проектно-кошторисної документації у зв’язку з виявленням додаткових робіт, які не були враховані проектно-кошторисною документацією. На підставі цього листа було зроблено коригування ПКД, яке дозволяє Підряднику продовжити виконання робіт за договором.
Додатки:
1. Зведений кошторисний розрахунок, затв. Наказом № 11/АГ від 09.09.2024
2. Експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації № 3924 від 06.09.2024.
3. Лист-запит ТОВ «СК Нове Місто» про необхідність внесення змін до проектно-кошторисної документації № 11 від 09.12.2024 р.
Номер:
9643b1b2b9054baeb0eb91b52b8d17ae
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
02.01.2025 09:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: Капітальний ремонт харчоблоку Комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6, м. Суми, Сумської області за адресою: м. Суми, вул. Холодноярської бригади (СКД), 7 (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-09-12-002153-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
Просимо надати пояснення щодо визначення переможцем ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» (далі – учасник), з огляду на те, що:
1. Всупереч вимог пункту 2 таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасника відсутня інформація та документи щодо наявності у нього таких працівників, як:
бетоняр,
монтажник санітарно-технічних систем і обладнання,
газозварювальник не нижче 3-го розряду,
не менше 2-х виконавців робіт.
2. Відповідно до частини другої статті 793 Цивільного кодексу України договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню.
При цьому, учасником на вимогу пункту 1.2 таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації надано нотаріально завірені копії договорів оренди нежилих приміщень строком оренди більше ніж три роки (договір від 10.01.2024 №9 з ТОВ «Пектораль-С» та договір від 12.06.2023 № 5 з ТОВ «Грань-С»), але зазначені договори нотаріально не посвідчені (не містять напису нотаріусу щодо посвідчення договору), а отже є нікчемними (недійсними) відповідно до частини першої статті 220 та частини другої статті 215 Цивільного кодексу України.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
c08879af4f604cd998569b033f1114ed
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
07.01.2025 11:35
Опис:
1. Стосовно першого питання.
За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» Замовником було розміщено Вимогу про усунення ТОВ «СК Нове Місто» в термін до 02.10.2024, 15:36 ряду недоліків щодо невідповідності в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, зокрема вимог тендерної документації, щодо яких виявлені невідповідності: п. 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 2.6. Додатку 1 Тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі». 02.10.2024 дана вимога ТОВ «СК Нове Місто» була виконана повністю.
Проте Замовником не було включено до Вимоги про усунення невідповідностей п.2.1. про надання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема бетоняра, монтажника санітарно-технічних систем і обладнання, газозварювальника не нижче 3-го розряду та ще одного виконавця робіт, наявність яких вимагалася ТД та інформація про яких відсутня у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за №8 від 23.09.2024 р.
Оскільки ця вимога стосується кваліфікаційних критеріїв, відповідно до статті 16 Закону, лише у разі невиправлення протягом 2 робочих днів з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей Замовник, відповідно до абзацу 4 підпункту 1 пункту 41 Особливостей, мав би підстави відхилити вказану тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель.
Але, відповідно до вимог п. 43 Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. До того ж ці невідповідності не впливають на ціну тендерної пропозиції та характеристики предмета закупівлі.
У нас, як у Замовника обов’язок скасувати рішення та надати ТОВ «СК Нове місто», як учаснику з найбільш економічно вигідною ціновою пропозицією, можливість та строк для виправлення недоліків виник би лише виключно за рішенням органу оскарження – АМКУ, якого немає. Ця позиція є стійкою у практиці органу оскарження що, зокрема, відображено у рішеннях за результатами розгляду скарг: UA-2023-09-28-006913-a.a1, UA-2023-08-08-005184-a.c3.
Враховуючи вище викладене, у Замовника не було правових підстав скасувати рішення про визнання переможцем закупівлі ТОВ «СК НОВЕ МІСТО». Вважаємо, що вимоги підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 у даному випадку не застосовні і є підстави лише для повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей відповідно до пункту 43 Особливостей.
До того ж переможець закупівлі додатково надав нам довідку про наявність у нього працівників нього таких працівників, як: бетоняр, монтажник санітарно-технічних систем і обладнання, газозварювальник не нижче 3-го розряду, не менше 2-х виконавців робіт, яка була також завантажена у систему 14.10.2024 року.
2. Стосовно другого питання.
Дійсно, учасником було надано нотаріально завірені копії договорів оренди нежилих приміщень строком оренди більше ніж три роки (договір від 10.01.2024 №9 з ТОВ «Пектораль-С» та договір від 12.06.2023 № 5 з ТОВ «Грань-С»), але зазначені договори нотаріально не посвідчені (не містять напису нотаріусу щодо посвідчення договору), а отже є нікчемними (недійсними) відповідно до частини першої статті 220 та частини другої статті 215 Цивільного кодексу України. Тому технічно можна констатувати відсутність документів, подання, яких передбачене тендерною документацією. Але вимога про надання копій договорів оренди нежилих приміщень є кваліфікаційним критерієм і, відповідно до статті 16 Закону, лише у разі невиправлення протягом 2 робочих днів з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей Замовник, відповідно до абзацу 4 підпункту 1 пункту 41 Особливостей, мав би підстави відхилити вказану тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель.
Згідно абз. 2 п. 43 Особливостей, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією.
Керуючись п. 43 Особливостей, ми, як Замовник, мали б розмістити вимогу ТОВ «СК Нове місто» усунути невідповідності у тендерній пропозиції шляхом надання договорів оренди, оформлених відповідно до вимог частини 2 ст. 793 Цивільного кодексу України, або шляхом надання інших діючих документів, складених відповідно до норм чинного законодавства до тендерної документації щодо підтвердження прав власності або користування приміщеннями. Але, відповідно до вимог п. 43 Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
У нас, як у Замовника обов’язок надати ТОВ «СК Нове місто», як учаснику з найбільш економічно вигідною ціновою пропозицією, можливість та строк для виправлення недоліків виник би лише виключно за рішенням органу оскарження – АМКУ, якого немає. Ця позиція є стійкою у практиці органу оскарження що, зокрема, відображено у рішеннях за результатами розгляду скарг: UA-2023-09-28-006913-a.a1, UA-2023-08-08-005184-a.c3, UA-2023-01-06-004219-a.
У процесі розгляду скарги іншого учасника закупівлі – ТОВ «Будресурспостачання», ми повернули ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» на кваліфікацію і чекали визначений законодавством строк для оскарження рішення у даній закупівлі, але оскарження не відбулося і у нас не було жодних правових підстав, передбачених пунктом 44 Особливостей № 1178 скасувати рішення про визнання переможцем закупівлі ТОВ «СК НОВЕ МІСТО».
На нашу вимогу, Переможець закупівлі надав лист-пояснення № 5 від 06.01.2025 р. та додаткові угоди від 03.09.2024 р., якими внесені зміни до строку дії договорів – до 30.12.2025 р., а отже, строк дії договорів є меншим ніж три роки а отже вони не потребує нотаріального посвідчення згідно з приписами діючого законодавства, в тому числі ч. 2 ст. 793 Цивільного кодексу України. Зміст договорів оренди не суперечить вимогам закону, а приміщення дійсно використовуються Учасником.
Позиція АМКУ про прийняття до уваги додаткових угод щодо зміни строку договору для приведення його у відповідність до законодавства відображена у рішенні за результатом розгляду скарги у закупівлі UA-2023-01-06-004219-a.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Ми, як Замовник не вбачали жодних законних підстав для відхилення тендерної пропозиції Учасника.
Номер:
2ad53fb0871c4d398e6ab31cad009333
Назва:
Щодо правомірності відхилення пропозиції учасника на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей та правомірності притягнення до відповідальності особи за нездійснення такого відхилення
Дата опублікування:
14.01.2025 12:59
Опис:
Абзац п’ятий підпункту 2 пункту 44 Особливостей передбачає відхилення тендерної пропозиції на підставі невідповідності вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
За змістом абзацу 1 ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто дана підстава стосується саме іншої інформації, а не кваліфікаційних критеріїв, включення яких до тендерної документації передбачене відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» і які викладені у Додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Усі виявлені невідповідності у документах Учасника стосуються виключно кваліфікаційних критеріїв, тобто виключно невідповідностей, визначених ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (п. 1 Додатку 1 ТД – наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та п. 2 - Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід).
Порушення чи невідповідності іншим вимогам, які встановлені тендерною документацією Замовника, у тендерній пропозиції Учасника відсутні.
Чи правомірним було б віднесення уповноваженою особою замовника окремо визначених "кваліфікаційних вимог" до "інших вимог" і відхилення тендерної пропозиції учасника у зв’язку з недотриманням ним саме кваліфікаційних критеріїв на підставі норми законодавства, що стосується відхилення тендерної пропозиції відповідно до абзацу 1 ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», яка взагалі не стосується кваліфікаційних критеріїв і є окремою підставою для відхилення?
І чи правомірним є накладення стягнення на особу, якою допущено порушення, за відсутність такого відхилення?
Номер:
24e7eed3fe0945e0a8612694aaefcd0c
Назва:
Щодо роз’яснення змісту висновку
Дата опублікування:
15.01.2025 09:12
Опис:
Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Суть та обставини допущених Замовником (Комунальна установа Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6, м. Суми, Сумської області) порушень законодавства у сфері закупівель викладено у констатуючій частині висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» містила невідповідності вимогам тендерної документації, які були виявлені Замовником після визначення ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» переможцем торгів, а також невідповідності, які не були виявлені Замовником.
Оскільки, з огляду на вимоги абзацу третього пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), Замовник не міг повторно розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, тендерна пропозиція ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» підлягала відхиленню відповідно до абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей як така, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, виявивши невідповідності в інформації та документах, наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СК НОВЕ МІСТО», після скасування рішення про визначення учасника переможцем торгів, не відхилив його тендерну пропозицію, а повторно визначив його переможцем торгів.
За результатами моніторингу процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону, Замовника зобов’язано здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення.
При цьому, притягнення осіб, якими допущені виявлені порушення, до відповідальності (матеріальної, дисциплінарної) здійснюється за рішенням керівника, оформленого відповідним розпорядчим документом (наказом, розпорядженням тощо).