• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт харчоблоку Комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6, м. Суми, Сумської області за адресою: м. Суми, вул. Холодноярської бригади (СКД), 7

Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі з урахуванням Особливостей.

Завершена

15 494 214.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 77 471.07 UAH
Номер: da6afdf617b24f998aa402ee3077f0f6
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-12-23-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.12.2024 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 23.12.2024 14:40 - 14.01.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 23.12.2024 № 48-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 23.12.2024 №48-З Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4 UA-2024-09-12-002153-a 12.09.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, evitalia77@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог частини десятої статті 29 Закону, пункту 41, 43 та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 січня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 01.09.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6, м. Суми, Сумської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 11.09.2024 (протокол № 50), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 30.09.2024, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СК НОВЕ МІСТО» (далі – ТОВ «СК НОВЕ МІСТО», учасник), вимогу про усунення невідповідностей до 02.10.2024, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 04.10.2024 № 57 та від 14.10.2024 № 60, вимогу про усунення порушення від 08.10.2024 та відповідь на неї Замовника від 09.10.2024, повідомлення про намір укласти договір від 14.10.2024, договір від 21.10.2024 №1П, додаткові угоди від 10.12.2024 №1, від 23.12.2024 №2 та від 26.12.2024 №3, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 27.12.2024 та від 07.01.2025. Відповідно до пункту 2 таблиці 1 додатку 1 тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції, зокрема, довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за визначеною формою та зазначив, що обов’язкова наявність особи, яка виконує функції з розробки кошторисної документації, інженера з охорони праці або уповноваженої особи з охорони праці, електрика, бетоняра, монтажника санітарно-технічних систем і обладнання, газозварювальника не нижче 3-го розряду, не менше 2-х виконавців робіт. При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» з урахуванням документів, наданих ним на вимогу Замовника про усунення невідповідностей до 02.10.2024, не надано інформації та документів щодо наявності у нього таких працівників, як: бетоняр, монтажник санітарно-технічних систем і обладнання, газозварювальник не нижче 3-го розряду, не менше 2-х виконавців робіт, що не відповідає вимогам пункту 2 таблиці 1 додатку 1 тендерної документації Замовника. Слід зазначити, що вищезазначена невідповідність вимогам пункту 2 таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації була виявлена Замовником після визначення ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» переможцем торгів (04.10.2024), про що свідчить оприлюднена 09.10.2024 в електронній системі закупівель відповідь Замовника на вимогу про усунення порушення, розміщену іншим учасником процедури закупівлі (ТОВ «Будресурспостачання»). Згідно з абзацом третім пункту 43 Особливостей замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Відповідно до абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Отже, з огляду на норми абзацу третього пункту 43 Особливостей, Замовник не міг розмістити повідомлення з вимогою про усунення зазначених невідповідностей та повинен був відхилити тендерну пропозицію ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» відповідно до абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Однак, Замовник на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, виявивши невідповідності в інформації та документах, наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СК НОВЕ МІСТО», за відсутності підстав для розміщення вимоги про усунення невідповідностей, скасувавши 09.10.2024 рішення про визначення ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» переможцем торгів, не відхилив його тендерну пропозицію, а 14.10.2024 (протокол №60) повторно визначив його переможцем торгів. Відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. В свою чергу, згідно з частиною десятою статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Водночас, за результатами моніторингу установлено, що Замовник не оприлюднював в електронній системі закупівель повідомлення про прийняття рішення щодо продовження строку розгляду пропозиції учасника. При цьому, на порушення вимог частини десятої статті 29 Закону та пункту 41 Особливостей, розгляд тендерної пропозиції учасника тривав 10 робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій (30.09.2024) до дати визначення переможця торгів (14.10.2024). Також, за результатами моніторингу установлено, що у пункті 1 таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції довідки у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, в якій обов’язково зазначити інформацію щодо наявності офісного та складського приміщень (власне/орендоване; мета використання складського приміщення; місцезнаходження; площа), а також для документального підтвердження наявності у учасника офісного та складського приміщень надати, зокрема, діючий договір, що підтверджує наявність у учасника права користування офісним/складським приміщеннями (договір оренди/суборенди). На виконання вищезазначених вимог учасником ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність офісного та складського приміщень від 23.09.2024 №12, в якій зазначена інформація щодо наявності офісного та складського приміщень, залучених за договорами оренди від 10.01.2024 №9 та від 12.06.2023 №5 (файл «1.3. Довідка приміщення.pdf»), а також на підтвердження права користування цими приміщеннями надано нотаріально завірені копії зазначених договорів та акти прийому-передачі цих приміщень (файл «1.4. Документи приміщення.pdf»). Пунктом 3.1 обох договорів оренди нежилих приміщень від 10.01.2024 №9 та від 12.06.2023 №5 передбачено, що строк оренди визначається з моменту прийняття орендарем орендованого об’єкта по акту прийому-передачі до 30.12.2027. Акти прийому-передачі обох приміщень датовані 11.01.2024. Отже, строк оренди за зазначеними договорами становить більше 3-х років. Відповідно до частини другої статті 793 Цивільного кодексу України договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню. При цьому, в недотримання вимог частини другої статті 793 Цивільного кодексу України договори оренди від 10.01.2024 №9 та від 12.06.2023 №5 не мають нотаріального посвідчення. Відповідно до частини третьої статті 640 Цивільного кодексу України договір, що підлягає нотаріальному посвідченню, є укладеним з дня такого посвідчення. Крім того, частиною першою статті 220 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним, а відповідно до частини другої статті 215 Цивільного кодексу України, недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). Таким чином, учасником торгів ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» для підтвердження наявності офісного та складського приміщень надано договори оренди приміщень від 10.01.2024 №9 та від 12.06.2023 №5, які відповідно до частини першої статті 220 Цивільного кодексу України є нікчемними, чим не підтверджено належним чином відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» та не дотримано вимоги пункту 1 таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника. Однак, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не виявив зазначені невідповідності та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про їх усунення учасником ТОВ «СК НОВЕ МІСТО», тим самим не надав можливість цьому учаснику усунути такі невідповідності. З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 02.01.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо з метою отримання пояснень (інформації та документів). На зазначений запит Управління Замовник 07.01.2025 оприлюднив в електронній системі пояснення, в якому підтвердив наявні невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «СК НОВЕ МІСТО» вимогам, установленим у тендерній документації. Відповідно до даних Єдиного веб-порталу використання публічних коштів (https://spending.gov.ua) Замовником здійснено оплату робіт по договору від 21.10.2024 №1П у повному обсязі 27.12.2024. Звіт про виконання договору про закупівлю оприлюднено 09.01.2025.
Період усунення порушень: 10.01.2025 12:22 - 25.01.2025 00:00
Дата публікації висновку: 10.01.2025 12:22

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 18/0003/2025/пр
Дата відкриття провадження: 13.03.2025 00:00
Номер відкриття провадження : 3/591/430/25 (справа №591/1206/25)

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі, а саме вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, повідомляємо наступне. Враховуючи, що порушення зазначене у Висновку, вчинено вперше, уповноваженій особі з закупівель оголошено попередження, проведена роз’яснювальна робота щодо недопущення у подальшому порушень Закону України «Пpo публічні закупівлі» та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», нa період дії правового режим у воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення aбo скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178. Отримано зобов’язання, що при оголошенні чергових процедур закупівель уповноваженою особою буде враховано усі зауваження, зазначені у Висновку для запобігання їх повторенню у подальшій роботі. Крім того уповноважену особу буде направлено на додаткове навчання у сфері публічних закупівель та зобов’язано самостійно опрацювати загальнодоступні матеріали та судову практику розгляду справ щодо публічних закупівель для підвищення рівня знань в сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 16.01.2025 16:13

Запити/Пояснення