-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ)
запасні частини до спецтехніки Карпатський лісовий офіс/Міжгірське ЛГ у т.ч: Лот 1 :Caterpillar 320D2L, Лот 2: Бульдозер Т-170, Лот 3: Трелювальний трактор Т-150К
Завершена
2 118 110.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 2 181.23 UAH
мін. крок: 0.1% або 2 181.23 UAH
Номер:
cee36eff42be4ae1a95d5f06fdbcefd5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-24-000117
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.10.2024 00:00
Період моніторингу:
24.10.2024 22:16 - 14.11.2024 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.10.2024 № 191
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 23.10.2024 № 003100-18/13263-2024 НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 24.10.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 24.10.2024 №191
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
18 UA-2024-09-10-012456-a 10.09.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, встановлено порушення пункту 50 Особливостей
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерної пропозиції учасників по Лоту №1 ТОВ "ТОРГОВА ГРУПА "ПРОМТЕХСЕРВІС" та по Лоту №2 ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПРОМТЕХЦЕНТР"; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом їх недопущення в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі –Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника по Лоту №1 ТОВ "ТОРГОВА ГРУПА "ПРОМТЕХСЕРВІС"; розгляду тендерної пропозиції учасника по Лоту №2 ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПРОМТЕХЦЕНТР", стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ", (далі – Замовник), на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи від 10.09.2024 року №101, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 19.09.2024 року, тендерну пропозицію Лоту №1 ТОВ "ТОРГОВА ГРУПА "ПРОМТЕХСЕРВІС" та по Лоту №2 ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПРОМТЕХЦЕНТР", (далі –Учасник), вимога про усунення невідповідностей до 28.09.2024р., рішення постійно діючі адміністративної колегії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.10.2024 №16765, протокол розкриття тендерних пропозицій від 30.09.2024 протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про визначення переможця від 30.09.2024 №114, повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 30.09.2024 року, Договір про закупівлю від 04.11.2024р. № 04-11/45-2024-з (далі – Договір), надані пояснення від 30.10.2024, та від 05.11.2024 року, через електронну систему закупівель на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби. (далі – Пояснення).
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин,підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно з пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Разом з цим, відповідно до статті 117 Конституції України постанови і розпорядження, видані Кабінетом Міністрів України, є обов'язковими до виконання.
Відповідно до пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили; 5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
При цьому, пункт 1 розділу 6 тендерної документації складено без урахування змін, внесених до Особливостей постановою Кабінету Міністрів України від 30.08. 2024 р. № 990 в частині відсутності підпункту 5 пункту 50 Особливостей.
Враховуючи те, що Постанова №990 від 30.08.2024р, з набранням чинності з 31.08.2024р, то тендерна документація Замовника, затверджена рішенням уповноваженої особи (протокол від 10.09.2024 року №101) повинна складатись з урахуванням змін внесених згідно цієї Постанови.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 28.10.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно того, чому Тендерна документація складена без врахування змін до Постанови Кабінету Міністрів України №990 від 30.08.2024р «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178».
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 30.10.2024 року оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, що: «Так, Уповноваженою особою було прийнято до уваги зміни до Особливостей, редакція № 990 від 30.08.2024 року, та було виявлено допущену формальну механічну помилку у пункті 1 розділу VІ Тендерної документації, а саме необхідність доповнення переліку відміни відкритих торгів Замовником підпунктом 5 пункту 50 Особливостей - подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
Законодавством про публічні закупівлі передбачено можливість вносити зміни до тендерної документації виключно на етапі подання пропозицій. При цьому має залишатись не менше чотирьох днів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Коли відбулось розкриття пропозицій, зміни до тендерної документації внести немає можливості.
У зв’язку з тим, що функціонал електронної системи закупівель унеможливлює вносити зміни до тендерної документації після розкриття тендерних пропозицій та тим, що відбулись етапи кваліфікації учасників та визначення переможців за Лотом № 1 та Лотом № 2, в тому числі здійснено виконання рішення АМКУ по скарзі, Уповноваженою особою було прийнято рішення не відміняти відкриті торги за процедурою закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1 :Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-09-10-012456-a задля внесення змін до Тендерної документації закупівлі так як дана формальна механічна помилка суттєво не впливає на вимоги до предмета закупівлі, технічних характеристик, умов оплати і поставки, тощо.
Допущення зазначеної формальної механічної помилки враховано в роботі та буде вжито всіх заходів для її недопущення..»
Отже, Замовником надано пояснення, яке не скасовує факт порушення вимог пункту 50 Особливостей встановленого Постановою №990 від 30.08.2024р.
Період усунення порушень:
11.11.2024 19:36 - 26.11.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.11.2024 19:36
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо питання порядку денного:
28.10.2024 року 17:26:11 Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України» (далі – Замовник) через електронну систему закупівель PROZORRO було отримано запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ, ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС за номером, за номером UA-M-2024-10-24-000117, що присвоєний електронною системою закупівель. Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 23.10.2024 № 003100-18/13263-2024 було розпочато моніторинг за процедурою закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1: Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-09-10-012456-a.
30.10.2024 року Замовником було надано пояснення стосовно отриманого запиту від ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ, ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС через електронну систему закупівель
04.11.2024 року 12:29:16 надійшов Запит на надання пояснень Замовником стосовно зазначеної вище закупівлі у частині перевірки питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме щодо не підписання договору з переможцем закупівлі згідно пункту 2 розділу VІ тендерної документаціїї згідно якого Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів,
У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється
05.11.2024 року Замовником було надано пояснення стосовно отриманого запиту від ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ, ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС через електронну систему закупівель.
11.11.2024 року через електронну систему закупівель було оприлюднено Висновок ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-10-012456-a в якому зазначається, що Замовником надано пояснення, яке не скасовує факт
порушення вимог пункту 50 Особливостей встановленого Постановою №990 від 30.08.2024р. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом їх недопущення в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів
Уповноважена особа Замовника ознайомилась з текстом Висновку ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ, ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-10-012456-a та було його прийнято до виконання.
Зокрема Уповноважена особа зобов’язується вжити та здійснювати всіх заходів для недопущення виявлених порушень та своєчасно вносити відповідні актуальні зміни до тендерної документації Замовника для проведення всіх майбутніх процедур закупівель. В тому числі зобов’язується здійснювати моніторинг та аналіз змін у законодавстві в сфері публічних закупівель.
Т.в.о Директора в свою чергу зазначив, що уповноважена особа повинна пройти додаткове навчання на доступних майданчиках, що стосуються публічних закупівель у частині законодавчих змін.
ВИРІШИЛИ:
- зобов’язати уповноважену особу детально ознайомитись зі всіма змінами, що стосуються публічних закупівель та врахувати їх у подальшій роботі.
- внести зміни до тендерної документації щодо тендерів які будуть проводитись в майбутньому враховуючи пункт 50 Особливостей встановленого Постановою №990 від 30.08.2024р.
Дата публікації звіту:
15.11.2024 14:44
Запити/Пояснення
Номер:
6a8f541c605c4ccc9fc827b0b2439c91
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.10.2024 17:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.11.2024 00:00
Опис:
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі (ДК 021:2015:34330000-9: Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-09-10-012456-a, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1.Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2.Чому пункт 1 розділу 6 тендерної документації складено без урахування змін, внесених до Особливостей постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 990 в частині відсутності підпункту 5 пункту 50 Особливостей ?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
fbc7855057794a628893e3b53d9fe3a1
Назва:
Пояснення на запит ДЕРЖАВНОЇ АДИТИРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Дата опублікування:
30.10.2024 23:24
Опис:
Пояснення на запит ДЕРЖАВНОЇ АДИТИРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
за процедурою закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1: Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор
Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури
закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель:
UA-2024-09-10-012456-a.
24.10.2024 року Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України» (далі – Замовник) через електронну систему закупівель PROZORRO було опубліковано запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ, ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС за номером, за номером UA-M-2024-10-24-000117, що присвоєний електронною системою закупівель. Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 23.10.2024 № 003100-18/13263-2024 було розпочато моніторинг за процедурою закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1: Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою
закупівель: UA-2024-09-10-012456-a.
Запит на надання пояснень надійшов Замовнику 28.10.2024 року 17:26:11 –
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі (ДК 021:2015:34330000-9: Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-09-10-012456-a, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Чому пункт 1 розділу 6 тендерної документації складено без урахування змін, внесених до Особливостей постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 990 в частині відсутності підпункту 5 пункту 50 Особливостей ?
Відповідь на запит ДЕРЖАВНОЇ АДИТИРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
за процедурою закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1: Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронноюсистемою закупівель: UA-2024-09-10-012456-a.
Стосовно питання 1 «Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?», повідомляємо наступне.
Відповідно до частини 3 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII (далі – Закон України «Про публічні закупівлі»), Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі орган державного фінансового контролю оприлюднює в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів з дня прийняття такого рішення із зазначенням унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі, а також опису підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі.
Повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі не зупиняє проведення процедур закупівель, визначених цим Законом.
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Згідно статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівля здійснюється відповідно до річного плану закупівель, який складається та затверджується Уповноваженою особою. Річний план закупівель складається на підставі отриманих від відповідальних підрозділів пропозицій до річного плану закупівель та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за № 500/34783.
Річний план закупівель складається щодо закупівель товарів, робіт та послуг незалежно від їх очікуваної вартості.
Пунктом 1.1. Положення про Карпатський лісовий офіс, яке затверджено наказом ДП «Ліси України» від 15.08.2023 № 1446 визначено що, Офіс є самостійним структурним підрозділом ДП «Ліси України» та підпорядковується Директору виконавчому.
Відповідно до пункту 2.1. та 2.1.1. Положення про Карпатський лісовий офіс, основними завданнями Офісу є: спрямування, координація та контроль діяльності філій Підприємства на території Івано-Франківської, Львівської та Закарпатської областей, з питань, віднесених до повноважень Офісу.
З метою забезпечення відокремленого структурного підрозділу (філії), а саме філії «Міжгірське лісове господарство», що підпорядковане Державному спеціалізованому господарському підприємству «Ліси України» та на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі з урахуванням норм постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», (далі – Особливості), було оголошено процедуру відкриті торги (з особливостями) на закупівлю Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1 : Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-09-10-012456-a.
Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікувану вартість було визначено на підставі отриманого пакету документів від філії «Міжгірське лісове господарство» (далі – Філія), які долучаються до пояснення на запит:
- Лист Філії;
- Службова записка Філії;
- Обґрунтування очікуваної вартості закупівлі.
Очікувана вартість предмета закупівлі Запасні частини до спецтехніки (код за ДК 34330000-9 Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів) становить 2 118 110,26 грн, що була визначена з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося Філією з проведенням моніторингу ринку цін, шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, зокрема на спеціалізованих сайтах, що займаються продажом запчастин до транспортних засобів, зокрема таких як Техноторг, Zapchasti.lviv, Автоградус тощо.
У зв’язку з тим, що була системна технічна помилка при оприлюднені договорів згідно Лоту 1 та Лоту 2 закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), код «ДК 021:2015 - 34330000-9 – «Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів», унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-05-02-008068-a, не відбулось накладення кваліфікованого електронного підпису КЕП. Для уникнення порушень законодавства у сфері публічних закупівель дану закупівлю було відмінено та необхідно було забезпечити її повторне оголошення.
Дана закупівля являється переоголошенням процедури закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), код «ДК 021:2015 - 34330000-9 – «Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів», унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-05-02-008068-a з аналогічними якісними, кількісними та технічними показниками для забезпечення потреби Філії.
Стосовно питання 2 «Чому пункт 1 розділу 6 тендерної документації складено без урахування змін, внесених до Особливостей постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 990 в частині відсутності підпункту 5 пункту 50 Особливостей ?», повідомляємо наступне.
Так, Уповноваженою особою було прийнято до уваги зміни до Особливостей, редакція № 990 від 30.08.2024 року, та було виявлено допущену формальну механічну помилку у пункті 1 розділу VІ Тендерної документації, а саме необхідність доповнення переліку відміни відкритих торгів Замовником підпунктом 5 пункту 50 Особливостей - подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
Законодавством про публічні закупівлі передбачено можливість вносити зміни до тендерної документації виключно на етапі подання пропозицій. При цьому має залишатись не менше чотирьох днів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Коли відбулось розкриття пропозицій, зміни до тендерної документації внести немає можливості.
У зв’язку з тим, що функціонал електронної системи закупівель унеможливлює вносити зміни до тендерної документації після розкриття тендерних пропозицій та тим, що відбулись етапи кваліфікації учасників та визначення переможців за Лотом № 1 та Лотом № 2, в тому числі здійснено виконання рішення АМКУ по скарзі, Уповноваженою особою було прийнято рішення не відміняти відкриті торги за процедурою закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1 :Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-09-10-012456-a задля внесення змін до Тендерної документації закупівлі так як дана формальна механічна помилка суттєво не впливає на вимоги до предмета закупівлі, технічних характеристик, умов оплати і поставки, тощо.
Допущення зазначеної формальної механічної помилки враховано в роботі та буде вжито всіх заходів для її недопущення.
Уповноважена особа _____________ Наталія КОВАЧ
Додатки:
1. Лист філії «Міжгірське лісове господарство»;
2. Службова записка філії «Міжгірське лісове господарство»;
3. Обґрунтування очікуваної вартості закупівлі філії «Міжгірське лісове господарство».
Номер:
4ee6539b24624a288733a5640471a06a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
04.11.2024 12:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі (ДК 021:2015:34330000-9: Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-09-10-012456-a, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надити пояснення щодо не підписання договору з переможцем закупівлі згідно пункту 2 розділу VІ тендерної документаціїї згідно якого Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів,
У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
64d7aaa64bf44308af785503c06c63f1
Назва:
Пояснення на запит ДЕРЖАВНОЇ АДИТИРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Дата опублікування:
05.11.2024 17:07
Опис:
Пояснення на запит ДЕРЖАВНОЇ АДИТИРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
за процедурою закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1: Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор
Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури
закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель:
UA-2024-09-10-012456-a.
24.10.2024 року Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України» (далі – Замовник) через електронну систему закупівель PROZORRO було опубліковано запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ, ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС за номером, за номером UA-M-2024-10-24-000117, що присвоєний електронною системою закупівель. Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 23.10.2024 № 003100-18/13263-2024 було розпочато моніторинг за процедурою закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1: Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою
закупівель: UA-2024-09-10-012456-a.
Відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень,
Запит на надання пояснень надійшов Замовнику 04.11.2024 року 12:29:16 –
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі (ДК 021:2015:34330000-9: Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-09-10-012456-a, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надити пояснення щодо не підписання договору з переможцем закупівлі згідно пункту 2 розділу VІ тендерної документації згідно якого Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів,
Відповідь на запит ДЕРЖАВНОЇ АДИТИРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
за процедурою закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1: Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронноюсистемою закупівель: UA-2024-09-10-012456-a.
Стосовно питання 1 «Щодо не підписання договору з переможцем закупівлі згідно пункту 2 розділу VІ тендерної документації згідно якого Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів, повідомляємо наступне.
Відповідно до частини 3 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII (далі – Закон України «Про публічні закупівлі»), Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі орган державного фінансового контролю оприлюднює в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів з дня прийняття такого рішення із зазначенням унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі, а також опису підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі.
Повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі не зупиняє проведення процедур закупівель, визначених цим Законом.
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Процедуру закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1 :Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів) було оголошено 10.09.2024 року. Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-09-10-012456-a
19.09.2024 року відбувся аукціон та розкриття тендерних пропозицій від учасників щодо закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1 :Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-09-10-012456-a.
Також згідно протокольного рішення Уповноваженої особи було прийнято рішення щодо аргументованого продовження строку розгляду тендерних пропозицій учасників (Протокол №112 від 24.09.2024 р.).
Щодо Лоту 2: Бульдозер Т-170, було подано одну тендерну пропозицію від учасника ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПРОМТЕХЦЕНТР", код ЄДРПОУ 39893851. За результатами розгляду документів тендерної пропозиції Учасника Уповноваженою особою було прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію на підставі абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (Протокол Уповноваженої особи № 113 від 24.09.2024 року).
Щодо Лоту 1 – розкриття тендерний пропозицій та аукціон відбулись 19.09.2024 р. та отримано наступні пропозиції щодо Лоту 1: Caterpillar 320D2L від учасників відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій:
Найменування учасника Ідентифікаційний код учасника в ЄДР Цінова пропозиція, грн.
ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ
"ПРОМТЕХЦЕНТР"
39893851 550 000,00
ТОВ "ТОРГОВА ГРУПА
"ПРОМТЕХСЕРВІС"
36792193 530 000,00
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
"СПЕЦБУДЗАПЧАСТИНА"
44634250 538 990,00
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Дручковський
сервіс"
45124107 549 000,00
Найбільш економічно вигідною пропозицією електронною системою закупівель за Лотом 1 Caterpillar 320D2L було визначено тендерну пропозицію учасника ТОВ "ТОРГОВА ГРУПА "ПРОМТЕХСЕРВІС", код ЄДРПОУ 36792193, цінова пропозиція (остаточна) якого склала 530 000,00 грн. з ПДВ. За результатами безпосереднього розгляду документації тендерної пропозиції Учасника було прийнято рішення визнати переможцем закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1 :Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-09-10-012456-a, за Лотом 1.
Згідно з абзацом 4 пунктом 49 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», (далі – Особливості) Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
02.10.2024р. 15:43 учасник ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПРОМТЕХЦЕНТР", код ЄДРПОУ 39893851 через електронну систему закупівель подав до комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) скаргу щодо неправомірного відхилення його тендерної пропозиції Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України», код ЄДРПОУ 44768034 (далі – Замовник). Скаргу було опубліковано в електронній системі закупівель, за номером UA-2024-09-10-012456-a.b1, що присвоєний електронною системою закупівель (далі – Скарга). Скаргу було прийнято до розгляду 04.10.2024 року (відповідно до Рішення Комісії № 16290-р/пк-пз від 04.10.2024 р .
08.10.2024 року Уповноваженою особою було надано пояснення по суті скарги, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПРОМТЕХЦЕНТР», ЄДРПОУ 39893851, (далі – Скаржник), за номером UA-2024-09-10-012456-a.b1, що присвоєний електронною системою закупівель (далі – Скарга) щодо неправомірного відхилення Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України», код ЄДРПОУ 44768034 (далі – Замовник) Скаржника у процедурі закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1 : Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів). Скаржником оскаржується рішення Замовника в частині відхилення тендерної пропозиції Скаржника в процедурі закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1 :Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів) за Лотом № 2, унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-09-10-012456-a.
Комісія розглянувши Скаргу, подану Скаржником та пояснення по суті скарги, що надані Замовником, у рішенні № 16765-р/пк-пз від 14.10.2024 року (далі – Рішення) постановила зобов’язати Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України», код ЄДРПОУ 44768034, скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПРОМТЕХЦЕНТР" (код ЄДРПОУ 39893851) за процедурою закупівлі — "запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-10-012456-a, за лотом №2.
Оприлюднення повного тексту Рішення в електронній системі закупівель відбулось 17.10.2024 року 14:02.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Ознайомившись та розглянувши повний текст Рішення, Уповноваженою особою Рішення Комісії було прийнято до виконання та для недопущення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, необхідно скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПРОМТЕХЦЕНТР" (код ЄДРПОУ 39893851), в процедурі закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1 :Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-09-10-012456-a, за Лотом № 2 (Протокол Уповноваженої особи № 118 від 22.10.2024 року).
Дата виконання рішення Замовником – 22 жовтня 2024 року 13:13.
Як було зазначено вище, пунктом 49 Особливостей передбачено строки, у які замовник повинен укласти договір про закупівлю за результатами проведення процедури відкритих торгів. Згідно з цим пунктом, договір про закупівлю не може бути укладено раніше, ніж через 5 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, а також пізніше, ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.
За цим самим пунктом 49 Особливостей замовнику надається право у випадку обґрунтованої необхідності продовжити строк для укладення договору до 60 днів. Проте, щодо оприлюднення в електронній системі протоколу про продовження такого строку, думки замовників розділилися.
Відповідно до пункту 67 Особливостей, після оприлюднення в електронній системі закупівель скарги електронна система закупівель автоматично зупиняє початок електронного аукціону (якщо відкриті торги проводяться із застосуванням електронного аукціону) / не розкриває інформацію, зазначену в тендерній пропозиції (тендерних пропозиціях), у тому числі інформацію про ціну / приведену ціну тендерної пропозиції (тендерних пропозицій) (якщо відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону) та не оприлюднює рішення замовника про відміну відкритих торгів, договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель.
Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
У разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це органу оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
Укладення договору про закупівлю під час оскарження забороняється.
Розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною десятою статті 29 Закону і абзацом четвертим пункту 49 цих особливостей. Перебіг зазначених строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду.
Таким чином, подання скарги призупиняє перебіг строків для:
- укладення договору про закупівлю з учасником, який визначений переможцем процедури закупівлі
- розгляду та оцінки тендерних пропозицій / пропозицій
Порядок оскарження відкритих торгів встановлений пунктами 55-67 Особливостей та відбувається відповідно до статті 18 Закону.
Згідно з підпунктом 3 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю в період оскарження відкритих торгів відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та цих особливостей.
Згідно з частиною двадцять другою статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Отже, в разі оскарження процедури закупівлі замовник завершує закупівлю з врахуванням рішення органу оскарження.
Крім цього, частиною першою статті 44 Закону встановлено, що за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність згідно із законами України.
При цьому згідно з статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом, тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Таким чином, з огляду на наведене вище та на те, що відповідно до пункту 67 Особливостей замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі, щодо Лоту 1 Caterpillar 320D2L, процедури закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1 : Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-09-10-012456-a, Уповноваженою особою встановлено наступне.
Переможця закупівлі Запасні частини до спецтехніки (Міжгірське ЛГ), Лот 1 : Caterpillar 320D2L, Лот 2 Бульдозер Т-170, Лот 3 Трелювальний трактор Т-150К, код ДК 021 : 2015 34330000-9 (Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-09-10-012456-a, за Лотом 1 було визнано 30.09.2024 року
У зв’язку з поданням Скарги процедуру закупівлі було заблоковано 04.10.2024 року.
Відповідно до абзацу 3 пункту 49 Особливостей, з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п'ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Згідно абзацу 4 того ж пункту 49 Особливостей, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Відповідно до статті 253 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок. Якщо строк встановлено для вчинення дії, вона може бути вчинена до закінчення останнього дня строку (стаття 255 ЦКУ).
Крайній строк для підписання договору про закупівлю за Лотом 1 становить від 05.11.2024 року до 15.11.2024 року (без використання права на випадок обґрунтованої необхідності для продовження строку для укладення договору, який може бути продовжений до 60 днів).
Проте оскільки було подано Скаргу, перебіг строків було призупинено, відповідно з урахуванням цього строк для підписання договору про закупівлю з переможцем закупівлі за Лотом 1 становить 05.11.2024 року.
Крайній строк для підписання договору про закупівлю за Лотом 2 становить від 24.10.2024 року до 08.11.2024 року (без використання права на випадок обґрунтованої необхідності для продовження строку для укладення договору, який може бути продовжений до 60 днів).
Також згідно пункту 10 частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі». договір про закупівлю оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його укладення.