-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Персональні комп’ютери» код ДК 021-2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина).
Джерело фінансування - власні кошти підприємства
Завершена
9 986 274.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 49 931.37 UAH
мін. крок: 0.5% або 49 931.37 UAH
Номер:
ac647b59da5646338b15438ea287c22d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-27-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.11.2024 00:00
Період моніторингу:
27.11.2024 21:45 - 19.12.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.11.2024 № 215
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 26.11.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 27.11.2024 № 215
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
18 UA-2024-09-06-003809-a 06.09.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог пункту 18 Особливостей.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС»; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю; наявності підстав для анесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 грудня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; наявносьі підстав для анесення змін до договору та їх оприлюднення; своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ХАРКІВОБЛЕНЕРГО" (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 06.09.2024 року; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 16.09.2024 року, рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № 17285-р/пк-пз від 23.10.2024, тендерні пропозиції, рішення уповноваженої особи № 01/09/10- ПР-УО-Н від 09.10.2024 про відхилення, рішення уповноваженої особи № 01/20/09-ПР-УО-Н від 20.09.2024 про продовження, рішення уповноваженої особи № № 02/08/11- ПР-УО-Н від 08.11.2024 про визначення переможця, протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол уповноваженої особи Замовника від 08.11.2024 № 02/08/11- ПР-УО-Н, договір від 22.11.2024 № Ю1635 (далі – Договір), додаткову угоду від 04.12.2024 № 1, додаткову угоду від 06.12.2024 № 2.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, не здійснювався.
Моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено наступне.
Відповідно до Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» учасник повинен надати проект договору відповідно Додатку 4 тендерної документації.
На виконання вищезазначеної вимоги у складі тендернрї пропозиції учасником ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» надав проект договору відповідно Додатку 4 тендерної документації (файл «4. Проект договору.pdf»).
Однак, співставлення Договору, що був укладений за результатами проведення закупівлі та завантажений Замовником 22.11.2024 в електронну систему закупівель, з проектом договору, наданим у складі тендернрї пропозиції учасником ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» встановлено ряд невідповідностей.
Так, в Договорі між АТ "ХАРКІВОБЛЕНЕРГО" та ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС" зміст пунктів 2.4-2.7, 4.2-4.8, 11.3-11.3.7, 11.6, 11.15-11.16 змінений, а пункти 3.3, 6.3 проекту договору виключені.
Відповідно до пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків:
визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі;
перерахунку ціни та обсягів товарів за результатами електронного аукціону в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Таким чином, Замовником на порушення пункту 18 Особливостей укладено з ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» Договір, умови якого відрізняються від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС».
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби від 03.12.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного.
Замовник на зазначений запит оприлюднив пояснення наступного змісту: «… Враховуючі обставини, замовником та переможцем процедури закупівлі укладено додаткову угоду, якою приведено текст договору у повну ідентичність до проекту договору викладеному у додатку 4 тендерної документації».
Під час проведення маніторингу Північно-східним офісом Держаудитслужби, Замовник 09.12.2024 прилюднив додаткову угоду № 2 про внесення змін до договору поставки від 22.11.2024 № Ю1635, тобто приведено у відповідність вимогам пункту 18 Особливостей.
Моніторингом питання своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом встановлено, наступне.
Відповідно до пункту 23 Особливостей, Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Замовнику 03.12.2024 направлено через електронну систему закупівель запит про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та вчинених дій, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Однак, на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону Замовник надав пояснення на запит 09.12.2024, тобто з порушенням визначеного Законом строку (протягом трьох робочих днів).
Період усунення порушень:
11.12.2024 17:53 - 26.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.12.2024 17:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку від 11.12.2024 року Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби України Замовником здійснено заходи, направлені на недопущення вста-новлених порушень у подальшому.
Дата публікації звіту:
17.12.2024 21:15
Запити/Пояснення
Номер:
2c61353bf6384855b23e96960d67d290
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
03.12.2024 16:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Персональні комп’ютери» код ДК 021-2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Згідно з пунктом 18 Особливостей - умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Враховуючи викладене, поясність за наявності яких законодавчих підстав Замовником всупереч вищеописаних норм законодавства з ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС" укладено договір не у відповідності до тендерної пропозиції процедури закупівлі, а також який відрізняється від змісту тендерної пропозиції процедури закупівлі?
4. ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС" надав файл «22. ISO9001 certificate.pdf» сторінка 4, 5, 6 та 7 та файл «22. ISO14001 certificate.pdf» сторінки 3, 4, 5 та 6 без перекладу. Надати пояснення, надані документи, завантажені Учасником, для виконання якої вимоги Замовника.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
8d9e5e0f9773452dbbefb1767cab238b
Назва:
Пояснення по запиту Північно-східного офісу Держаудитслужби в рамках моніторингу UA-M-2024-11-27-000012
Дата опублікування:
09.12.2024 15:34
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Персональні комп’ютери» код ДК 021-2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
АТ «Харківобленерго» не здійснювало попередній моніторинг цін на ПОСЛУГИ, оскільки предметом даної закупівлі є товари. Але ми надаємо комерційні пропозиції згідно яких було визначено очікувану вартість предмета закупівлі.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
АТ «Харківобленерго» не є розпорядником державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, та не є підприємством, установою чи організацією, які використовують кошти державного бюджету.
3. Згідно з пунктом 18 Особливостей - умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Враховуючи викладене, поясність за наявності яких законодавчих підстав Замовником всупереч вищеописаних норм законодавства з ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС" укладено договір не у відповідності до тендерної пропозиції процедури закупівлі, а також який відрізняється від змісту тендерної пропозиції процедури закупівлі?
Зміст договору, відповідно до статті 628 Цивільного кодексу України, становлять, по-перше, умови, визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та по-друге, умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. До змісту договору належать також і умови (пункти), які містяться в складових частинах договору, якщо їх наявність обумовлено в основному тексті договору (додатки, плани, схеми, кошторис, малюнки тощо).
Умови цивільно-правового договору
Залежно від юридичного значення, в змісті слід вирізняти істотні, типові, звичайні та випадкові умови.
Істотні умови
Істотними вважаються умови, які необхідні і достатні для укладення договору. Це випливає зі статті 638 Цивільного кодексу України, згідно з якою договір вважається укладеним тільки тоді, коли між сторонами в потрібній для відповідних випадків формі досягнуто згоди зі всіх істотних його умов. Це означає, що за відсутності хоча б однієї з таких умов договір не може вважатися укладеним. Водночас, якщо досягнуто згоди щодо істотних умов, то договір набирає чинності, навіть якщо не містить якихось інших умов.
Частина 1 статті 638 Цивільного кодексу України поділяє істотні умови на 4 групи:
- умови про предмет;
- умови, які визначені законом як істотні;
- умови, які є необхідними для договорів цього виду;
- умови, щодо яких за заявою однієї зі сторін має бути досягнуто згоди.
При визначенні істотних умов того або іншого договору слід враховувати, що вирішення цього питання залежить, насамперед від суті конкретного договору. Тому не випадково Цивільний кодекс України, при визначенні істотних умов договору, відсилає до спеціальних норм, присвячених договірним зобов'язанням цього виду і називає істотними, насамперед, ті умови, які визнані такими згідно із законом і передбачені як обов'язкові самими нормами права, що регулюють ці договірні відносини. Зокрема, такий підхід був характерний при визначенні істотних умов так званих господарських договорів поставки, контрактації.
Однак не завжди істотні умови визначаються безпосередньо в законодавстві.
Наприклад, купівля-продаж за своєю суттю є оплатним договором, отже, не встановлення угодою сторін такої умови, як ціна, свідчить про відсутність самого договору купівлі-продажу. Однак, будучи істотною для договору купівлі-продажу, умова про ціну позбавлена значення для договору дарування, у зв'язку з безоплатним характером останнього.
Будь-яка зі сторін може визнати недостатніми ті умови, що названі істотними у законі або є необхідними для договору цього виду, і зажадати включення у договір додаткових умов, без яких угода її не влаштовує. У цьому випадку такі умови також набувають значення істотних.
У встановлених законом випадках договір має бути укладеним у потрібній формі. Наприклад, договір купівлі-продажу земельної ділянки, єдиного майнового комплексу, житлового будинку тощо потребує нотаріального посвідчення та державної реєстрації (стаття 657 Цивільного кодексу України). Тому все зазначене щодо істотних умов договору повною мірою стосується і форми договору, оскільки якщо одна зі сторін вимагає, або законом обумовлене нотаріальне посвідчення, а інша сторона від цього ухиляється, то не можна говорити про досягнення в цьому випадку угоди.
Типові умови
До типових належать умови, які оприлюднено у встановленому порядку як типові для договорів певного виду (частина 1 статті 630 Цивільного кодексу України). Причому типові умови можуть міститись як у типових формах цивільно-правових договорів, що прийняті відповідними органами державної влади, так і в окремому переліку для конкретного договору. Якщо у договорі не міститься посилання на типові умови, такі типові умови можуть застосовуватись як звичай ділового обороту. Значення типових умов полягає в тому, що у разі тлумачення змісту договору може бути враховано також типові умови, навіть якщо в договорі немає посилання на ці умови (частина 2 статті 637 Цивільного кодексу України).
Звичайні умови
Звичайними називають ті умови, які передбачені нормативними актами. На відміну від істотних, вони не потребують узгодження сторонами, оскільки автоматично набирають чинності з моменту укладення договору. Тому відсутність у змісті договору звичайних умов не впливає на його дійсність.
Випадкові умови
Випадковими умовами договору прийнято вважати такі умови, які погоджені сторонами на відступ від положень диспозитивних норм або з метою розв’язання питань, що взагалі не врегульовані законодавством. Вони, як правило, не передбачаються даним видом договору і встановлюються тільки за погодженням сторін. Тому випадкові умови можна виявити, порівнявши їх зі звичайними умовами: якщо якусь умову включено у договір на зміну чи доповнення до правил, викладених у законодавчому акті, то порівняно із звичайно прийнятими в договорах даного виду умовами вона виявиться випадковою. Якщо випадкові умови за погодженням сторін знаходять місце в договорі, вони набувають ознак істотних умов.
При цьому слід зазначити що жодним законодавством не встановлено форми типового договору про закупівлю товарів. В нашому випадку договір з ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС" було укладено з урахуванням вимог тендерної документації та у відповідності до тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі адже всі основні умови, такі як предмет договору, умови оплати строки та місце постачання товару, права та обов’язки сторін, термін дії і т.п. були включені до договору. Крім того Ваше питання не містить конкретики на які саме відмінності та невідповідності ви посилаєтесь. Але, враховуючі обставини, замовником та переможцем процедури закупівлі укладено додаткову угоду, якою приведено текст договору у повну ідентичність до проекту договору викладеному у додатку 4 тендерної документації.
4. ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС" надав файл «22. ISO9001 certificate.pdf» сторінка 4, 5, 6 та 7 та файл «22. ISO14001 certificate.pdf» сторінки 3, 4, 5 та 6 без перекладу. Надати пояснення, надані документи, завантажені Учасником, для виконання якої вимоги Замовника.
На думку Замовника, ці сертифікати було надано на виконання вимог додатку 2 до тендерної документації: «Для підтвердження відповідності технічним вимогам та вимогам щодо якості, Учасник у складі пропозиції надає:
- сертифікати відповідності виробника системних блоків та моніторів стандартам ISO 9001 та ISO 14001.»
Ці документи, надані без перекладу, були однією з підстав для відхилення пропозиції ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС", про що зазначено у протоколі відхилення № 01/09/10- ПР-УО-Н від 09.10.2024 року. 14.10.2024 року ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС" подало скаргу UA-2024-09-06-003809-a.c1, в якій було оскаржено рішення рішення Замовника щодо відхилення їх тендерної пропозиції. В скарзі окрема зазначено, що «Сертифікати на які опирається Замовник в Протоколі №01/09/10- ПР-УО-Н від 09 жовтня 2024 року надані Скаржником на власний розсуд іноземною мовою без перекладу, проте згідно п. 7 Розділу 1 Тендерної документації замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу. У випадку надання учасником на підтвердження однієї вимоги кількох документів, викладених різними мовами, та за умови, що хоча б один з наданих документів відповідає встановленій вимозі, в тому числі щодо мови, замовник може не розглядати інший(і) документ(и), що учасник надав додатково на підтвердження цієї вимоги, навіть якщо інший документ наданий іноземною мовою без перекладу.» На підставі рішення № 17285-р/пк-пз від 23.10.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, рішення про відхилення пропозиції ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС"було скасоване Замовником.