• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

"Капітальний ремонт даху загальноосвітнього навчального закладу I-III ступеня с. Скварява Золочівського р/н. Львівської обл./корегування/». Згідно коду ДК 021:2015 - 45260000-7 - Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи

Завершена

2 158 241.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 791.21 UAH
Номер: dd80a2660e394c4c8e55486f5ae1b945
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-07-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.01.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 07.01.2025 15:42 - 29.01.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 07.01.2025 №3 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 07.01.2025 №3. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 2. UA-2024-08-30-008678-a, 30.08.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимоги пункту 3 частини другої статті 22, частини четвертої статті 23 Закону та пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Крім того, Замовником допущено порушення частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок не надання документів у випадках, передбачених законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, пункту 3 частини другої статті 22 Закону, частини четвертої статті 23 Закону та пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, а також частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 січня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-08-30-010247-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; опубліковані вимоги про усунення порушень при проведенні процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі вимоги; тендерну пропозицію Приватного підприємства «Ремреставрація» (далі – ПП «Ремреставрація»); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 18.09.2024 №87; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ПП «Ремреставрація» як переможцем тендеру документи; договір підряду від 27.09.2024 №04; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. У пункті 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено, зокрема, головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Одночасно, відповідно до пункту 5 Постанови КМУ №710 Державну аудиторську службу зобов’язано забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування досліджуваної закупівлі є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів. З врахуванням вищенаведеного та керуючись нормами частини п’ятої статті 8 Закону під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднено запит до Замовника щодо надання відповідної інформації (пояснень) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. При цьому у запиті зазначено, що до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження. Замовником у наданій відповіді на вишевказаний запит, зокрема, зазначено, що очікувана вартість визначена проектно-кошторисною документацією по об’єкту «Капітальний ремонт даху загальноосвітнього навчального закладу I-III ступеня с. Скварява Золочівського р/н. Львівської обл./корегування/» та відповідає розрахункам видатків до кошторису на 2024 рік Національного агенства за КПКВК 0611021 «Капітальний ремонт інших об’єктів» (КЕКВ 3132), а також що технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі визначені у Дефектному акті на капітальний ремонт (додаток 2) до тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю. Проте, документальне підтвердження наведеної у поясненні інформації Замовником до моніторингу не надано, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону. Також у наданому Замовником під час поясненні стосовно надання посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, вказано наступне посилання: 781205c237f08428623519ca44e30b95.pdf. Водночас, здійсненим під час моніторингу аналізом інформації, розміщеної за наданим Замовником посиланням (https://rada.info/upload/users_files/43978239/781205c237f08428623519ca44e30b95.pdf) на сайті Замовника встановлено, що за таким посиланням міститься обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі за ID: UA-2024-06-17-011234-a. Слід зазначити, що проведеним під час моніторингу аналізом інформації на офіційному вебсайті Замовника (https://osvita-zolochiv.gov.ua) інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі за ID: UA-2024-08-30-008678-a на вказаному сайті не встановлено. Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості на власному вебсайті або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі за ID: UA-2024-08-30-008678-a, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з нормами пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому, відповідно до норм частини четвертої статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Моніторингом встановлено, що у Дефектному акті (міститься у Додатку №2 «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації) Замовником вказано найменування та обсяги робіт та витрат за предметом досліджуваної процедури закупівлі, серед яких, зокрема: улаштування покрівель шатрових із металочерепиці «Монтерей»; ізоляція плоских поверхонь матами мінераловатними/мінеральною ватою «ТехноБлок Стандарт» щільність 45 кг/м2. При цьому, у пункті 6 розділу ІІІ тендерної документації зазначено у деяких випадках, технічне завдання Замовника може містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, у такому разі будь-яке подібне посилання учаснику слід читати в розумінні виразу «або еквівалент», а також у Додатку №2 до тендерної документації вказано що еквівалентами матеріалів та обладнання рахуються матеріали та обладнання, фізико-технічні показники яких не нижче, ніж в матеріалах, передбачених проєктно-кошторисною документацією. Однак, у тендерній документації Замовника відсутнє обґрунтування посилання на конкретну торгову марку, тип, модель, чим порушено вимоги пункту 3 частини другої статті 22 Закону, частини четвертої статті 23 Закону, та пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Також, відповідно до норми пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. При цьому, у пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Моніторингом встановлено, що в основній частині тендерної документації (пункт 3 «Проект договору про закупівлю» розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю») Замовником вимагається від переможця процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю надання відповідної інформації про право підписання договору про закупівлю. Аналогічна вимога визначена у пункті 17 Особливостей №1178. Однак, у жодному з додатків тендерної документації не визначено переліку документів чи інформації, які переможець процедури закупівлі повинен надати на підтвердження права підписання договору. Крім цього, Замовником перелік документів та інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі (для підтвердження відповідності переможця вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей №1178) наведено у тому ж додатку, що й перелік документів та інформації, які які подаються учасником процедури закупівлі, а саме у Додатку №2 до тендерної документації, що суперечить нормам пункту 28 Особливостей №1178, за якими перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформляється як окремий додаток до тендерної документації. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. За нормами підпункту 11 пункту 47 Особливостей №1178 замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, коли учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА. Водночас, моніторингом встановлено, що Замовником у пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, визначені пунктом 47 Особливостей №1178, серед яких: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи – учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції» (без зазначення про випадок, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА). Отже, Замовником при складанні тендерної документації не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено норми пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень: 29.01.2025 14:43 - 13.02.2025 00:00
Дата публікації висновку: 29.01.2025 14:43

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Задля недопущення в подальшому порушень під час проведення публічних закупівель, Замовником проведено роз’яснювальну роботу із уповноваженою особою Ковбасюк Світланою Анатолівною, яка спрямована на недопущення порушень під час проведення закупівель (самовдосконалення, слідкування за змінами в законодавства) . Також, заплановано підвищення кваліфікації уповноваженої особи Замовника, зокрема, але не виключно, шляхом проведення економічних навчань, відвідування навчань у сфері публічних закупівель тощо.
Дата публікації звіту: 04.02.2025 11:15

Запити/Пояснення