-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
- 1
трактори у т.ч.: Лот 1 – трактори; Лот 2 – трактори; Лот 3 – трактори; Лот 4 – трактори; Лот 5 – трактори; Лот 6 – трактори; Лот 7 – трактори; Лот 8 – трактори
Лот 1: Трактор (ДК 021-2015: 16710000-5 мотоблоки); Лот 2: Трактор (ДК 021-2015: 16710000-5 мотоблоки); Лот 3: Трактор (ДК 021-2015: 16710000-5 мотоблоки); Лот 4: Трактор (ДК 021-2015: 16710000-5 мотоблоки); Лот 5: Трактор (ДК 021-2015: 16710000-5 мотоблоки); Лот 6: Трактор (ДК 021-2015: 16710000-5 мотоблоки); Лот 7: Трактор (ДК 021-2015: 16710000-5 мотоблоки); Лот 8: Трактор (ДК 021-2015: 16710000-5 мотоблоки).
Завершена
140 746 026.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 64 232.00 UAH
мін. крок: 0% або 64 232.00 UAH
Номер:
e53c0fca897b40c19f84799710d7ade2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-24-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.10.2024 00:00
Період моніторингу:
24.10.2024 14:32 - 14.11.2024 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
23.10.2024 № 285
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
11 UA-2024-08-30-008379-a 30.08.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник директора Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Лілія КРИВОНОС
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника
ТОВ «СТК-АГРО» (Лот № 1, 2, 3) установлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а також принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» (Лот 4 та 5) установлено порушення вимог пункту 43, абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «АСАКОН» (Лот № 1, 2, 3), ТОВ «АГРОРЕСУРС» (Лот № 1, 2, 3, 6, 7, 8), ТОВ «Техноторг» (Лот № 1, 2, 3, 6, 7, 8), ТОВ «Торговий дім ЛІДЕРПАРТ» (Лот № 1, 2, 3, 6, 7, 8), ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» (Лот № 5), ТОВ «Будшляхмаш» (Лот № 6, 7, 8), своєчасності укладання договорів про закупівлю, відповідності умов договорів умовам тендерної пропозиції переможців – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 01.10.2024 № 01-4/10.2024-з (укладений з ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» за лотом 4), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерних пропозицій переможців.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного спеціалізованого господарського підприємства «ЛІСИ УКРАЇНИ» (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів (далі – Оголошення); тендерну документацію на закупівлю зі змінами затверджену рішенням уповноваженої особи від 06.09.2024 № 548; реєстри пропозицій від 11.09.2024; тендерні пропозиції ТОВ «АСАКОН» (Лот № 1, 2, 3), ТОВ «АГРОРЕСУРС» (Лот № 1, 2, 3, 6, 7, 8), ТОВ «СТК-АГРО» ( Лот № 1, 2, 3), ТОВ «Техноторг» (Лот № 1, 2, 3, 6, 7, 8), ТОВ «Торговий дім ЛІДЕРПАРТ» (Лот № 1, 2, 3, 6, 7, 8), ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» (Лот № 4 та 5), ТОВ «Будшляхмаш» (Лот № 6, 7, 8); протокольні рішення уповноваженої особи від 17.09.2024 №№ 562, 563, від 18.09.2024 №№ 571, 570, 569, 572, 573, 574, 575, від 19.09.2024 № 578, від 25.09.2024 №№ 586, 587, 588, 589, 591, 592, від 02.10.2024 №№ 619, 620, 621, 622, 623, від 03.10.2024 № 624, від 08.10.2024 №№ 636, 637, 638, 639, 640, від 15.10.2024 № 658, 659, 670, 672, 673, від 17.10.2024 №№ 679, 680, 681; вимоги про усунення невідповідностей до учасників (Лот № 4 та 5), обґрунтування аномально низької ціни (Лот № 6, 7, 8); повідомлення про намір укласти договір від 19.09.2024 та 03.10.2024 (Лот № 4 та 5); договори № 01-4/10.2024-з від 01.10.2024 (Лот № 4) та № 17-2/10.2024-з від 17.10.2024 (Лот № 5); пояснення та документи Замовника, надані на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
1) За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «СТК-АГРО» по лотам № 1, 2, 3 встановлено наступне.
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Замовником визначено: «На підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі у складі тендерної пропозиції учасник подає інформацію та/або документи визначені Додатками 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 та 9 до тендерної документації. Інформація та/або документи надаються за кожною частиною предмета закупівлі (лотом) щодо якої подається тендерна пропозиція».
Згідно до вимог підпунктів 4.1.1 та 4.1.2 пункту 4.1 розділу IV Додатків 2, 3, 4 тендерної документації учасники на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі в складі своєї тендерної пропозиції повинні надати, зокрема:
- довідку довільної форми, якою підтверджується відповідність запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі та можливість учасника здійснити поставку товару, що є предметом закупівлі з урахуванням вимог, наведених у цьому Додатку. Довідка обов’язково має містити порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника із зазначенням інформації про найменування виробника запропонованого товару, країни походження, найменування запропонованого товару, строку дії гарантії виробника та його технічні та якісні характеристики, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника;
- копію паспорту товару або іншого аналогічного документу виданого виробником, що підтверджує технічні характеристики запропонованого товару.
В переліку технічних характеристик розділу ІІ Додатків 2, 3, 4 тендерної документації Замовник зазначив інформацію про наявність в тракторів переднього мосту «Тип – Без підвіски».
Учасником ТОВ «СТК-АГРО» в складі тендерної пропозиції на підтвердження вищезазначених вимог тендерної документації надано у вигляді порівняльної таблиці інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого трактора Landina Powerfarm 110 (файли «Технічна відповідність ЛОТ 1», «Технічна відповідність ЛОТ 2», «Технічна відповідність ЛОТ 3»), в яких зазначено що тип переднього мосту запропонованого товару «Без підвіски».
Разом з тим учасником ТОВ «СТК-АГРО» надано паспорт трактора Landina Powerfarm 110 (файли «Паспорт Трактор Landina Powerfarm 110_копія»), яким підтверджено саме основні характеристики щодо предмета закупівлі, в тому числі привід та тип увімкнення переднього мосту.
Водночас протокольними рішеннями уповноваженої особи Замовника від 17.10.2024 №№ 679, 680, 681 (Лот № 1, 2, 3) відповідно до вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «СТК-АГРО» як таку яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
При цьому, Замовник в свою чергу чітко не визначив яким документом учасник повинен був підтвердити технічні характеристики запропонованого товару, зокрема саме в частині типу наявності та/або відсутності підвіски в передньому мості.
Таким чином, Замовник за відсутності підстав, визначених підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «СТК-АГРО» (Лот № 1, 2, 3) чим не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
В електронній системі закупівель оприлюднено інформацію про відміну торгів за лотами 1, 2, 3 через відхилення усіх тендерних пропозицій.
2) За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» по лоту 4 встановлено наступне.
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації Замовником визначено: «На підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі у складі тендерної пропозиції учасник подає інформацію та/або документи визначені Додатками 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 та 9 до тендерної документації. Інформація та/або документи надаються за кожною частиною предмета закупівлі (лотом) щодо якої подається тендерна пропозиція».
Згідно до вимог підпунктів 4.1.1 та 4.1.2 пункту 4.1 розділу IV Додатку 5 та 6 учасники на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі в складі своєї тендерної пропозиції повинні надати, зокрема:
- довідку довільної форми, якою підтверджується відповідність запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі та можливість учасника здійснити поставку товару, що є предметом закупівлі з урахуванням вимог, наведених у цьому Додатку. Довідка обов’язково має містити порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника із зазначенням інформації про найменування виробника запропонованого товару, країни походження, найменування запропонованого товару, строку дії гарантії виробника та його технічні та якісні характеристики, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника;
- копію паспорту товару або іншого аналогічного документу виданого виробником, що підтверджує технічні характеристики запропонованого товару.
В свою чергу учасником ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» в складі тендерної пропозиції до електронної системи закупівель завантажено порівняльну таблицю про технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого товару від 10.09.2024 № 1417/2024, а саме трактора KATA KF1404 (файли «технічні характеристики лот 4.pdf» та файли «технічні характеристики лот 5.pdf»), в якій зазначено, що виробник трактора та країна походження: SHANDONG SHANTUOKAITAI AGRICULTURAL EQUIPMENT CO., LTD, Китай. Водночас учасник завантажив у своїй тендерній пропозиції технічний паспорт (файли «паспорт 1403.pdf» та файли «паспорт 1403.pdf») виданий іншим виробником, а саме Lapuda Industry Equipment (Shandong) Co., Ltd., Китай.
Отже, учасником ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» не надано копію паспорту товару, який зазначено в порівняльній таблиці, чим не дотримано вимог встановлених пунктом 4.1.2 пункту 4.1 розділу IV Додатку 5 та 6.
Замовник 17.09.2024 в електронній системі закупівель оприлюднив до учасника ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» вимогу про усунення невідповідностей до 18.09.2024 зокрема:
- за лотом 4 в частині надання паспорту товару або іншого аналогічного документу на трактор KATA KF1404 виданого виробником SHANDONG SHANTUOKAITAI AGRICULTURAL EQUIPMENT CO., LTD, що підтверджує технічні характеристики запропонованого товару. Протокольним рішенням від 18.09.2024 № 572;
- за лотом 5 в частині надання паспорту товару або іншого аналогічного документу на трактор KATA KF1404 виданого виробником SHANDONG SHANTUOKAITAI AGRICULTURAL EQUIPMENT CO., LTD, що підтверджує технічні характеристики запропонованого товару та виправленої довідки в довільній формі, якою підтверджується відповідність запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі та можливість учасника здійснити поставку товару, що є предметом закупівлі з урахуванням вимог, наведених Додатку 6.
Вимогами пункту 41 Особливостей встановлено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Пунктом 43 Особливостей та пунктом 8 розділу ІІІ тендерної документації визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, на порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовник оприлюднив вимогу про усунення невідповідностей учаснику ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» (Лот № 4 та 5) в тендерній пропозиції якого відсутні документи видані саме виробником запропонованого товару, які підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником в його тендерній пропозиції.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Протокольним рішенням від 18.09.2024 № 572 Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника торгів за лотом № 5 ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» з відповідно до вимог абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей через не виправлення виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Однак на порушення вимог абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» за лотом 4, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації, та уклав з ним договір від 01.10.2024 № 01-4/10.2024-з.
Період усунення порушень:
18.11.2024 18:22 - 03.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
18.11.2024 18:22
Оскарження висновку в суді
Опис:
Київський окружний адміністративний суд
1133, м. Київ, бул. Лесі Українки, 26
Позивач
ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ"
ел. пошта info@e-forest.gov.ua тел. 380443336860
адреса Україна, 01601, місто Київ, вул.Руставелі Шота, будинок 9А ЄДРПОУ 44768034
Представник позивача КЛИМЕНКО ОЛЕНА АНАТОЛІЇВНА
ел. пошта olenacourt1612@gmail.com тел. 380503112821
адреса місто Київ, проспект Петра Григоренка 12, кв.119
РНОКПП 2972110583
Відповідач
Державна аудиторська служба України
ел. пошта post@dasu.gov.ua тел. 380444851776
адреса 04070, м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, 4
ЄДРПОУ 40165856
Позов не містить вимог майнового характеру
Позовна заява
про визнання протиправним та скасування висновку
Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України» (надалі – ДП «Ліси України», Позивач) було проведено проведено відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015:16710000-5 мотоблоки (трактори) у т.ч. Лоти 1-8 (трактори) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2024-08-30-008379-a).
Згідно з протоколом розкриття тендерних пропозицій від 11.19.2024, для участі в процедурі закупівлі було подано зокрема тендерні пропозиції ТОВ «СТК-АГРО» за лотами 1-3 та ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» за лотами 4-5.
Рішеннями уповноваженої особи, що оформлені Протоколами від 17.10.2024 р. № 679, 680 та 681 тендерну пропозицію ТОВ «СТК-АГРО» стосовно закупівлі за ДК 021:2015: 16710000-5 мотоблоків (тракторів) за відповідно лотами №1 (трактори), №2 (трактори) та №3 (трактори) було відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (надалі – Особливості), а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Разом з тим, Рішеннями уповноваженої особи, що оформлені Протоколами від 17.09.2024р. № 564 та 565 учаснику відкритих торгів за ДК 021:2015: 16710000-5 мотоблоків (тракторів) ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» було направлено, шляхом розміщення в електронній системі закупівель, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей за відповідно лотами №4 (трактори) та лотами №5 (трактори).
Рішенням уповноваженої особи, що оформлено Протоколом від 19.09.2024р. № 578, ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» було визначено переможцем закупівлі за ДК 021:2015: 16710000-5 мотоблоків (тракторів) за лотом №4 (трактори).
Відповідно до статті 1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (надалі – Закон), здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.
Відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43 (надалі - Положення № 43), Державна аудиторська служба України (надалі - Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів та який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Підпунктом 3 пункту 4 Положення № 43 закріплено, що Держаудитслужба реалізує
державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.
За змістом ст. 5 Закону контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.
Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад встановлює Закон України «Про публічні закупівлі», пунктом 14 частини першої статті 1 якого визначено, що моніторингом процедури закупівлі є аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до положень частини 2 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами) (надалі – Особливості) та пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 Державною аудиторської службою України було видано наказ «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» від 23.10.2024 № 285, згідно якого було розпочато моніторинг процедури закупівлі за ДК 021:2015: 16710000-5 мотоблоків (тракторів) за Лотами 1-8 (трактори).
За результатами проведення моніторингу начальником відділу Державної аудиторської служби України Михайловим Олександром Юрійовичем було складено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-08-30- 008379-a, який було затверджено Заступником Голови Державної аудиторської служби України Шкуропатом Олександром Григоровичем 18.11.2024 (надалі - Висновок).
У частині 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплено, що у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення.
Велика Палата Верховного Суду у постанові від 21 листопада 2018 року у справі № 820/3534/16 дійшла висновку, що спір про правомірність вимог контролюючих органів, скерованих на адресу підконтрольних суб’єктів, є публічно - правовим та підпадає під визначення справи адміністративної юрисдикції. У цій постанові Велика Палата Верховного Суду вказала, що такий висновок був сформульований Верховним Судом України у постанові від 23 лютого 2016 року по справі № 818/1857/14, і Велика Палата Верховного Суду не знайшла підстав для відступу від цієї позиції.
Обґрунтованість, в силу статті 2 КАС України, є однією з обов`язкових ознак рішення
(дії, бездіяльності) суб`єкта владних повноважень, натомість висновки та вимоги Держаудитслужби викладені у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-08-30-008379-а є неправомірними.
Верховний Суд у постанові від 05.03.2020 у справі №640/467/19 вказав, що висновок про результати моніторингу закупівлі, який є індивідуально - правовим актом та породжує права і обов’язки для позивача, має відповідати вимогам, визначеним ст. 2 КАС України.
Згідно з положеннями частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Вважаємо, Висновок від 18.11.2024 про результати моніторингу процедури закупівлі
№ UA-2024-08-30-008379-a є таким, що не відповідає чинному законодавству, фактичним обставинам справи, а тому підлягає скасуванню.
Так, Державна аудиторська служби України (надалі – Держаудитслужба) у Висновку
встановила:
- за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «СТК-АГРО» (Лот № 1, 2, 3) установлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а також принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону;
- за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «СТ- ПРОЗОРО» (Лот 4 та 5) установлено порушення вимог пункту 43, абзацу 5 підпункту
1 пункту 44 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей;
- за результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «АСАКОН» (Лот № 1, 2, 3), ТОВ «АГРОРЕСУРС» (Лот № 1, 2, 3, 6, 7,
8), ТОВ «Техноторг» (Лот № 1, 2, 3, 6, 7, 8), ТОВ «Торговий дім ЛІДЕРПАРТ» (Лот № 1,
2, 3, 6, 7, 8), ТОВ «СТ[1]ПРОЗОРО» (Лот № 5), ТОВ «Будшляхмаш» (Лот № 6, 7, 8),
своєчасності укладання договорів про закупівлю, відповідності умов договорів умовам
тендерної пропозиції переможців – порушень не встановлено.
Зазначена позиція Державної аудиторської служби України у Висновку в частині встановлення порушення Замовником порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту
44 Особливостей, а також принципів публічних закупівель, та вимог пункту 43, абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відповідає вимогам діючого законодавства та тендерної документації з огляду на наступне.
1) Щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «СТК-АГРО» (Лот № 1, 2, 3):
У Висновку було зазначено, що:
«Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Замовником визначено: «На підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі у складі тендерної пропозиції учасник подає інформацію та/або документи визначені Додатками 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 та 9 до тендерної документації. Інформація та/або документи надаються за кожною частиною предмета закупівлі (лотом) щодо якої подається тендерна пропозиція».
Згідно до вимог підпунктів 4.1.1 та 4.1.2 пункту 4.1 розділу IV Додатків 2, 3, 4 тендерної документації учасники на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі в складі своєї тендерної пропозиції повинні надати, зокрема: - довідку довільної форми, якою підтверджується відповідність запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі та можливість учасника здійснити поставку товару, що є предметом закупівлі з урахуванням вимог, наведених у цьому Додатку.
Довідка обов’язково має містити порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника із зазначенням інформації про найменування виробника запропонованого товару, країни походження, найменування запропонованого товару, строку дії гарантії виробника та його технічні та якісні характеристики, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника; - копію паспорту товару або іншого аналогічного документу виданого виробником, що підтверджує технічні характеристики запропонованого товару.
В переліку технічних характеристик розділу ІІ Додатків 2, 3, 4 тендерної документації Замовник зазначив інформацію про наявність в тракторів переднього мосту «Тип – Без підвіски». Учасником ТОВ «СТК-АГРО» в складі тендерної пропозиції на підтвердження вищезазначених вимог тендерної документації надано у вигляді порівняльної таблиці інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого трактора Landina Powerfarm 110 (файли «Технічна відповідність ЛОТ 1», «Технічна відповідність ЛОТ 2», «Технічна відповідність ЛОТ 3»), в яких зазначено що тип переднього мосту запропонованого товару «Без підвіски».
Разом з тим учасником ТОВ «СТК-АГРО» надано паспорт трактора Landina Powerfarm
110 (файли «Паспорт Трактор Landina Powerfarm 110_копія»), яким підтверджено саме основні характеристики щодо предмета закупівлі, в тому числі привід та тип увімкнення переднього мосту.
Водночас протокольними рішеннями уповноваженої особи Замовника від 17.10.2024
№№ 679, 680, 681 (Лот № 1, 2, 3) відповідно до вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «СТК-АГРО» як таку яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/ або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
При цьому, Замовник в свою чергу чітко не визначив яким документом учасник повинен був підтвердити технічні характеристики запропонованого товару, зокрема саме в частині типу наявності та/або відсутності підвіски в передньому мості.
Таким чином, Замовник за відсутності підстав, визначених підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «СТК-АГРО» (Лот № 1, 2, 3) чим не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі. В електронній системі».
Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону до тендерної документації повинна бути включена інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. Відповідно до пункту 1 статті 23 Закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Керуючись вимогами статей 22 та 23 Закону, замовником було визначено всі необхідні технічні характеристики товару, що є предметом закупівлі за лотами № 1, 2 та 3, у Розділах ІІ відповідних Додатків 2, 3 та 4 до тендерної документації.
Тендерною документацією не встановлено поділу технічних характеристик предмету закупівлі на «основні» (як зазначено у висновку) та інші, відповідність яким не є обов’язковою для запропонованого учасником товару.
Виходячи з наведеного, запропонований учасником товар повинен відповідати всім технічним характеристикам предмету закупівлі, наведеним у Розділах ІІ Додатків 2, 3 та 4 до тендерної документації відповідно до частини предмету закупівлі (лоту), за яким подається тендерна пропозиція.
Відповідно до Розділу ІІ «Вимоги до товару, що є предметом закупівлі» Додатків 2, 3,
4 до тендерної документації, товар «Трактор», що є предметом закупівлі, повинен
відповідати зокрема такій характеристиці: передній міст: тип: без підвіски. Згідно підпункту 5 статті 23 Закону, замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Враховуючи викладене, керуючись підпунктом 5 статті 23 Закону, замовником було встановлено у Розділах IV Додатків 2, 3, 4 до тендерної документації вимоги щодо способу підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі шляхом надання документів, передбачених пунктом 4.1 Додатків 2, 3, 4 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 4.1.1. Розділу ІV Додатків 2, 3, 4 до тендерної документації на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі в складі своєї тендерної пропозиції учасник повинен надати довідку довільної форми, якою підтверджується відповідність запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі та можливість учасника здійснити поставку товару, що є предметом закупівлі з урахуванням вимог, наведених у цьому Додатку.
Довідка обов’язково має містити порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника із зазначенням інформації про найменування виробника запропонованого товару, країни походження, найменування запропонованого товару, строку дії гарантії виробника та його технічні та якісні характеристики, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника.
Разом з тим, на виконання вимог пункту 4.1.1. Розділу ІV Додатків 2, 3, 4 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «СТК-АГРО» надано довідки про відповідність пропозиції технічним, якісним та кількісним вимогам від 10.09.2024 №20 (файл «Технічна відповідність ЛОТ 1»), №21 (файл «Технічна відповідність ЛОТ 2»), та №22 (файл «Технічна відповідність ЛОТ 3»), що містять порівняльні таблиці, в яких зазначено технічні характеристики запропонованого товару «Трактор Landini Powerfarm 110», зокрема: передній міст: тип: без підвіски.
Відповідно до пункту 4.1.2. Розділу ІV Додатків 2, 3, 4 до тендерної документації на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі в складі своєї тендерної пропозиції учасник повинен надати копію паспорту товару або іншого аналогічного документу виданого виробником, що підтверджує технічні характеристики запропонованого товару.
Пунктом 4.1.2. Розділу ІV Додатків 2, 3, 4 до тендерної документації не встановлено виключень, відповідно до яких копія паспорту товару або іншого аналогічного документу виданого виробником не повинна підтверджувати технічну характеристику «передній міст: тип: без підвіски» запропонованого учасником товару.
Виходячи з наведеного, замовником у тендерній документації однозначно та чітко встановлено вимогу щодо необхідності надання у складі тендерної пропозиції учасника копії паспорту товару або іншого аналогічного документу виданого виробником, яким підтверджується технічні характеристики запропонованого учасником товару, до яких відноситься зокрема технічна характеристика «передній
міст: тип: без підвіски».
На виконання вимог пункту 4.1.2. Розділу ІV Додатків 2, 3, 4 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «СТК-АГРО» надано копію паспорту трактору Landini Powerfarm 110 (файл «Паспорт Трактор Landini Powerfarm 110_копія»), в якому відсутня інформація щодо технічної характеристики запропонованого учасником товару, що наведена в порівняльних таблицях (файл
«Технічна відповідність ЛОТ 1», файл «Технічна відповідність ЛОТ 2» та файл
«Технічна відповідність ЛОТ 3»), а саме: «передній міст: тип: без підвіски».
Отже, надана у складі тендерної пропозиції копія паспорту трактору Landini Powerfarm 110 (файл «Паспорт Трактор Landini Powerfarm 110_копія»), що запропонований учасником, не підтверджує відповідність запропонованого товару технічним характеристикам предмета закупівлі, передбаченими вимогами Розділу ІІ Додатків 2, 3, 4 до тендерної документації, а саме: передній міст: тип: без підвіски, шо є порушенням вимог пункту 4.1.2. Розділу ІV відповідно Додатків 2, 3, 4 до тендерної документації.
Враховуючи викладене, учасником ТОВ «СТК-АГРО» не надано у складі тендерної пропозиції копію паспорту товару або іншого аналогічного документу виданого виробником, що підтверджує всі технічні характеристики запропонованого товару, передбачені Розділом ІІ Додатків 2, 3,4 до тендерної документації та зазначені учасником у порівняльних таблицях (файл «Технічна відповідність ЛОТ 1», файл
«Технічна відповідність ЛОТ 2» та файл «Технічна відповідність ЛОТ 3»), що є порушенням пункту 4.1.2. Розділу ІV Додатків 2, 3, 4 до тендерної документації Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/ або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/ або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Враховуючи наведене, відсутність інформації про технічну характеристику запропонованого учасником товару «передній міст: тип: без підвіски» в документах, наданих учасником ТОВ «СТК-АГРО» на виконання вимог пункту 4.1.2. Розділу ІV Додатків 2, 3, 4 до тендерної документації не є невідповідністю в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Разом з тим, відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім
невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Отже, тендерні пропозиції ТОВ «СТК-АГРО» за лотом №1 (трактори), лотом №2 (трактори) та лотом №3 (трактори) підлягали відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. З огляду на наведене, тендерна пропозиція ТОВ «СТК-АГРО» стосовно закупівлі за ДК 021:2015: 16710000-5 мотоблоків (тракторів) за лотами №1 (трактори), №2 (трактори) та №3 (трактори) була відхилена відповідно до вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель та таке рішення замовника є правомірним.
Враховуючи викладене, ДП «Ліси України» вважає Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-08-30-008379-a від 18.11.2024 Державної аудиторської служби України в цій частині незаконним та протиправним.
2) Щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» (Лот 4 та 5).
У Висновку було зазначено, що «Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації Замовником визначено: «На підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі у складі тендерної пропозиції учасник подає інформацію та/або документи визначені Додатками 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 та 9 до тендерної документації. Інформація та/або документи надаються за кожною частиною предмета закупівлі (лотом) щодо якої подається тендерна пропозиція».
Згідно до вимог підпунктів 4.1.1 та 4.1.2 пункту 4.1 розділу IV Додатку 5 та 6 учасники на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі в складі своєї тендерної пропозиції повинні надати, зокрема: - довідку довільної форми, якою підтверджується відповідність запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі та можливість учасника здійснити поставку товару, що є предметом закупівлі з урахуванням вимог, наведених у цьому Додатку.
Довідка обов’язково має містити порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника із зазначенням інформації про найменування виробника запропонованого товару, країни походження, найменування запропонованого товару, строку дії гарантії виробника та його технічні та якісні характеристики, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника; - копію паспорту товару або іншого аналогічного документу виданого виробником, що підтверджує технічні характеристики запропонованого товару.
В свою чергу учасником ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» в складі тендерної пропозиції до електронної системи закупівель завантажено порівняльну таблицю про технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого товару від 10.09.2024 № 1417/2024, а саме трактора KATA KF1404 (файли «технічні характеристики лот 4.pdf» та файли «технічні характеристики лот 5.pdf»), в якій зазначено, що виробник трактора та країна походження: SHANDONG SHANTUOKAITAI AGRICULTURAL
EQUIPMENT CO., LTD, Китай.
Водночас учасник завантажив у своїй тендерній пропозиції технічний паспорт (файли
«паспорт 1403.pdf» та файли «паспорт 1403.pdf») виданий іншим виробником, а саме Lapuda Industry Equipment (Shandong) Co., Ltd., Китай.
Отже, учасником ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» не надано копію паспорту товару, який зазначено в порівняльній таблиці, чим не дотримано вимог встановлених пунктом
4.1.2 пункту 4.1 розділу IV Додатку 5 та 6. Замовник 17.09.2024 в електронній системі закупівель оприлюднив до учасника ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» вимогу про усунення невідповідностей до 18.09.2024 зокрема: - за лотом 4 в частині надання паспорту товару або іншого аналогічного документу на трактор KATA KF1404 виданого виробником SHANDONG SHANTUOKAITAI AGRICULTURAL EQUIPMENT CO., LTD, що підтверджує технічні характеристики запропонованого товару Протокольним рішенням від 18.09.2024 № 572; - за лотом 5 в частині надання паспорту товару або іншого аналогічного документу на трактор KATA KF1404 виданого виробником SHANDONG SHANTUOKAITAI AGRICULTURAL EQUIPMENT CO., LTD, що підтверджує технічні характеристики запропонованого товару та виправленої довідки в довільній формі, якою підтверджується відповідність запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі та можливість учасника здійснити поставку товару, що є предметом закупівлі з урахуванням вимог, наведених Додатку 6.
Вимогами пункту 41 Особливостей встановлено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Пунктом 43 Особливостей та пунктом 8 розділу ІІІ тендерної документації визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином, на порушення вимог пункту
43 Особливостей Замовник оприлюднив вимогу про усунення невідповідностей учаснику ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» (Лот № 4 та 5) в тендерній пропозиції якого відсутні документи видані саме виробником запропонованого товару, які підтверджують
технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником в його тендерній пропозиції.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Протокольним рішенням від 18.09.2024 № 572 Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника торгів за лотом № 5 ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» з відповідно до вимог абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей через не виправлення виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/ або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Однак на порушення вимог абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» за лотом 4, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації, та уклав з ним договір від 01.10.2024 № 01-4/10.2024-з.». Відповідно до тендерних пропозиції ТОВ
«СТ-ПРОЗОРО» (файл «цінова пропозиція лот 4» та файл «цінова пропозиція лот 5») за відповідно лотами 4 та 5 учасником запропоновано трактори KATA KF1404.
Відповідно до пунктів 4.1.1. Розділу ІV Додатків 5 та 6 до тендерної документації на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі в складі своєї тендерної пропозиції учасник повинен надати довідку довільної форми, якою підтверджується відповідність запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі та можливість учасника здійснити поставку товару, що є предметом закупівлі з урахуванням вимог, наведених у цьому Додатку.
Довідка обов’язково має містити порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника із зазначенням інформації про найменування виробника запропонованого товару, країни походження, найменування запропонованого товару, строку дії гарантії виробника та його технічні та якісні характеристики, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника.
На виконання вимог пунктів 4.1.1. Розділу ІV Додатків 5 та 6 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» надано довідки про відповідність пропозиції технічним, якісним та кількісним вимогам від 06.08.2024р. №1417 (файл «технічна пропозиція лот 4») та №1418 (файл «технічна пропозиція лот 5»), що містять порівняльні таблиці, якими підтверджено відповідність запропонованого учасником товару KATA KF1404 вимогам замовника та зазначено виробника SHANDONG SHANTUOKAITAI AGRICULTURAL EQUIPMENT CO., LTD.
Відповідно до пунктів 4.1.2. Розділу ІV Додатків 5 та 6 до тендерної документації на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі в складі своєї тендерної пропозиції учасник повинен надати копію паспорту товару або іншого аналогічного документу виданого виробником, що підтверджує технічні характеристики запропонованого товару.
На виконання вимог пунктів 4.1.2. Розділу ІV Додатків 5 та 6 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «СТК-АГРО» надано копію технічного паспорту трактору KATA KF1404 (файл «паспорт 1404_КАТА»), в якому підтверджено значення всіх технічних характеристик, зазначених учасником у порівняльних таблицях, запропонованого товару KATA KF1404 та їх відповідність вимогам до технічних характеристик предмету закупівлі, визначеним Розділом ІІ Додатків 5 та 6 до тендерної документації.
Разом з тим, зазначений технічний паспорт видано іншим заводом-виробником сільськогосподарського обладнання, зокрема тракторів, а саме: Lapuda Industry Equipment (Shandong) Co.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/ або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/ або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Учасником запропоновано конкретний трактор KATA KF1404, найменування товару, марки та моделі якого не залежить від того, на якому саме заводі його було вироблено. Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи факт того, що в копії технічного паспорту трактору KATA KF1404 (файл
«паспорт 1404_КАТА») наявна інформація про всі технічні характеристики запропонованого учасником товару, що підтверджують його відповідність вимогам до технічних характеристик предмета закупівлі, передбачених Розділом ІІ Додатків 5 та
6 до тендерної документації, всі інші невідповідності у зазначеному документі є такими, що можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Виходячи з наведеного, у замовника були відсутні підстави для відхилення тендерних пропозицій відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Керуючись викладеним, рішеннями уповноваженої особи, що оформлені Протоколами від 17.09.2024р. № 564 та 565 учаснику відкритих торгів за ДК 021:2015: 16710000-5 мотоблоків (тракторів) ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» було направлено, шляхом розміщення в електронній системі закупівель, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей за відповідно лотами №4 (трактори) та лотами
№5 (трактори).
На усунення виявлених невідповідностей ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» надало копію технічного паспорту трактору KATA KF1404 (файл «технічний паспорт КАТА 1404»), виданого SHANDONG SHANTUOKAITAI AGRICULTURAL EQUIPMENT CO., LTD, в
якому підтверджено значення всіх технічних характеристик, зазначених учасником у порівняльних таблицях, запропонованого товару KATA KF1404, їх відповідність вимогам до технічних характеристик предмету закупівлі, визначеним Розділом ІІ Додатків 5 та 6 до тендерної документації та в якому технічні характеристику запропонованого товару KATA KF1404 не відрізняються від технічних характеристик, зазначених у копії технічного паспорту трактору KATA KF1404 (файл «паспорт 1404_КАТА»), виданого Lapuda Industry Equipment (Shandong) Co.
Враховуючи викладене, виправлення зазначеної невідповідності не призвело до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
З огляду на наведене, учаснику процедури закупівлі за ДК 021:2015: 16710000-5 мотоблоків (тракторів) за лотами №4 (трактори) та №5 (трактори) ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» було направлено, шляхом розміщення в електронній системі закупівель, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей за лотами №4 (трактори) та лотами №5 (трактори), відповідно до вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель та таке рішення замовника є правомірним.
Враховуючи викладене, ДП «Ліси України» вважає Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-08-30-008379-a від 18.11.2024 Державної аудиторської служби України також і в цій частині незаконним.
Відповідно дії Держаудитслужби з урахуванням вимог, встановлених частиною 2 статті 19 Конституції України та частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, є неправомірними.
Європейський Суд з прав людини у рішенні по справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року, вказує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
Отже, позиція Держаудитслужби, що ДП «Ліси України» порушило законодавство в сфері публічних закупівель є протиправною, не відповідає вимогам законодавства та такою, що підлягає скасуванню.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб’єкт владних повноважень зобов’язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Отже, предметом оскарження відповідно до статті 13 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» є дії чи бездіяльність службових осіб, якщо вони обмежують чи порушують права, свободи чи законні інтереси особи.
В даному випадку висновки зроблені в оскаржуваному висновку Держаудитслужби, обмежують права ДП «Ліси України» з підстав зазначених вище, є незаконними, оскільки з боку Позивача відсутній факт порушення законодавства України, а дії Держаудитслужби є протиправними щодо їх складання.
Відповідно до ст. 8 Конституції України встановлено, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
Гарантоване ст. 55 Конституції України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб’єктів владних повноважень.
Практика Європейського суду з прав людини пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року гарантує кожному право на звернення до суду з позовом щодо його прав та обов’язків цивільного характеру. Таким чином, він втілює в собі «право на суд», яке, згідно з практикою Суду, включає в себе не тільки право ініціювати провадження, але й право розраховувати на
«розгляд» спору судом (див., наприклад, Документ сформований в системі
«Електронний суд» 19.06.2024 17 рішення у справі «Кутіч проти Хорватії» (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ЕСПЛ 2002-ІІ). Відповідно до статті 13 Конвенції Кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб правового захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження. Верховенство права є найважливішим принципом правової держави.
Відповідно до п. 6 ч. 5 ст. 160 КАС України повідомляємо, що заходи досудового врегулювання спору не вживалися.
Відповідно до п. 7 ч. 5 ст. 160 КАС України повідомляємо, що заходи забезпечення
доказів або позову до подання позовної заяви не вживалися.
Відповідно до п. 8 ч. 5 ст. 160 КАС України передбачено, що у позовній заяві зазначаються перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви.
Всі додатки до позовної заяви подаються до суду в копіях, оригінали яких перебувають в розпорядженні позивача, або завантажені до системи prozzoro.gov.ua з використанням КЕП - хмарного електронного підпису для фізичних/юридичних осіб.
Відповідно до п. 11 ч. 5 ст. 160 КАС України передбачено, що у позовній заяві зазначається власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Повідомляємо та підтверджуємо, що Позивачем не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача з тим самим предметом та з тих самих підстав.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 8, 55 Конституції України, ст. ст. 1, 2, 5, 19, 160 КАС України,
прошу:
1) Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.
2) Визнати протиправним та скасувати висновок Державної аудиторської служби України від 18.11.2024 про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2024- 08-30-008379-а.
3) Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Відповідача судові витрати, пов’язані з розглядом справи.
Позивач підтверджує, що:
відповідача
Додатки:
1. Довіреність на КЛИМЕНКО ОЛЕНА АНАТОЛІЇВНА.pdf.
2. Довіреність на ДІЖЕВСЬКА ВІКТОРІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА.pdf.
3. Виписка з ЄДР.pdf.
4. Довіреність Клименко О.А..pdf.
5. Наказ про переведення Клименко О.А..pdf.
6. Посадова Інструкція.pdf.
7. Висновок ДАСУ від 18.11.2024.pdf.
8. Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-08-30-008379-a.pdf.
9. паспорт 1404_КАТА.pdf.
10. Паспорт Трактор Landini Powerfarm 110_копія (2).pdf.
11. Технічна відповідність ЛОТ 1.pdf.
12. Технічна відповідність ЛОТ 2.pdf.
13. Технічна відповідність ЛОТ 3.pdf.
14. технічна пропозиція лот 4.pdf.
15. технічна пропозиція лот 5.pdf.
16. технічний паспорт КАТА 1404.pdf.
17. цінова пропозиція лот 4.pdf.
18. цінова пропозиція лот 5.pdf.
19. ТД (нова редакція).pdf.
20. Додаток 1 (нова редакція) (1).pdf.
21. Додаток 2 (нова редакція).pdf.
22. Додаток 3 (нова редакція) (1).pdf.
23. Додаток 4 (нова редакція) (2).pdf.
24. Додаток 5 (нова редакція) (1).pdf.
25. Додаток 6 (нова редакція) (1).pdf.
26. Додаток 7 (нова редакція) (1).pdf.
27. Додаток 8 (нова редакція) (1).pdf.
28. Додаток 9 (нова редакція) (1).pdf.
29. Додаток 10.pdf.
30. Додаток 11 (1).pdf.
31. Додаток 12 (нова редакція).pdf.
32. Судовий збір.pdf.
33. Квитанція про надсилання стороні ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ 40165856.pdf.
34. Квитанція про надсилання стороні ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ" 44768034.pdf.
02.12.2024, КЛИМЕНКО ОЛЕНА АНАТОЛІЇВНА
Дата публікації:
03.12.2024 13:12
Дата відкриття провадження:
18.12.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
320/58923/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
d72eb3ec0fdb41039cd9db79b57a087a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
29.10.2024 12:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товарів «Трактори у т.ч.: Лот 1 – трактори; Лот 2 – трактори; Лот 3 – трактори; Лот 4 – трактори; Лот 5 – трактори; Лот 6 – трактори; Лот 7 – трактори; Лот 8 – трактори» (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-30-008379-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень, інформації та відповідних документів (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
8e6a90eed9db49a6bdc4d38f4a43d726
Назва:
пояснення на запит
Дата опублікування:
01.11.2024 15:43
Опис:
У відповідь на запит від 29.10.2024 «Про надання пояснень» повідомляємо наступне.
1. Очікувана вартість предмета закупівлі «Трактори у т.ч.: Лот 1 – трактори; Лот 2 – трактори; Лот 3 – трактори; Лот 4 – трактори; Лот 5 – трактори; Лот 6 – трактори; Лот 7 – трактори; Лот 8 – трактори» визначена Замовником на підставі Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275, шляхом отримання комерційних пропозицій від учасників ринку.
Розрахунок очікуваної вартості та обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі (додається).