-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Реконструкція пасажирського ліфта у відділенні відновного лікування та реабілітації ДУ "ТМО МВС України по Житомирській області" за адресою: Житомирська обл., Житомирський район, с. Дениші, вул. Набережна,2
Завершена
2 094 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 474.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 474.50 UAH
Номер:
43e48af37459425688920f3da9acd7fd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-14-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.10.2024 00:00
Період моніторингу:
14.10.2024 12:42 - 04.11.2024 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
14.10.2024
№ 73-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗакономУкраїни «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 14.10.2024 № 73-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
7. UA-2024-08-27-010839-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності укладеного договору про закупівлю законодавству у сфері закупівель установлено невідповідність нормам пункту 83 Постанови № 668, частини 1 статті 41 Закону та пункту 17 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог Постанови № 710, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «УКРМІСЬКЛІФТ» та ТОВ «ВК «ІНТЕРБУД», виконання рішень комісії АМКУ, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягненням до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення норм абзацу 1 частини 3 статті 22 та частини 1 статті 41 Закону, пунктів 17 та 28 Особливостей, пункту 83 Постанови № 668, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - Постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, виконання рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель як органу оскарження (далі – комісія АМКУ), своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Державної установи «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від 09.09.2024 № 393, тендерні пропозиції ТОВ «УКРМІСЬКЛІФТ» та ТОВ «ВК «ІНТЕРБУД» (переможець), протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 19.09.2024 № 402, від 20.09.2024 № 403, від 08.10.2024 № 429 та від 09.10.2024 № 435, рішення комісії АМКУ від 25.09.2024 № 15784-р/пк-пз, від 25.09.2024 № 15781-р/пк-пз, від 02.10.2024 № 16201-р/пк-пз, від 02.10.2024 № 16214-р/пк-пз, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 08.10.2024, повідомлення про намір укласти договір від 09.10.2024, договір від 15.10.2024 № 385, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 16.10.2024 та 24.10.2024.
За результатами проведеного моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено наступне.
Відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відтак, відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації визначено, що «учасник повинен в складі своєї пропозиції надати розрахунки, підтверджуючі запропоновану ціну пропозиції, а саме:
- Договірної ціни з пояснювальною запискою;
- Зведений кошторис;
- Локальний кошторис;
- Загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- Підсумкової відомості ресурсів;
- Календарного графіку робіт.
Мають бути складені у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості робіт» у програмному комплексі АВК-5 (поточна редакція), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині розрахунків в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення».
При тому, що зазначений нормативний акт (ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва») на момент проведення процедури закупівлі втратив чинність (втрата чинності з 08.11.2021).
З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації вказаної вище вимоги не відповідає абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей, в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Також проведеним моніторингом встановлено, що в підпункті 2 пункту 16.6 розділу 16 проєкту договору (Додаток № 3 до тендерної документації) встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме: «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення».
В той же час предметом закупівлі є роботи, що підтверджується інформацією, зазначеною Замовником у тендерній документації та оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями.
При цьому, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками у разі, якщо предметом закупівель є товари, про що свідчить підпункт 2 пункту 19 Особливостей.
З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації такої зміни істотних умов суперечитиме абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
За результатами моніторингу питання відповідності укладеного договору про закупівлю законодавству у сфері закупівель установлено, що в укладеному між Замовником та ТОВ «ВК «ІНТЕРБУД» договорі від 15.10.2024 № 385, відсутній план фінансування будівництва, який має бути його невід’ємною частиною, що не відповідає вимогам пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Постанова № 668), а відтак не відповідає вимогам частини 1 статті 41 Закону та пункту 17 Особливостей.
Період усунення порушень:
04.11.2024 16:42 - 19.11.2024 00:00
Дата публікації висновку:
04.11.2024 16:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель виявлених Державною аудиторською службою України у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Реконструкція пасажирського ліфта у відділенні відновного лікування та реабілітації ДУ "ТМО МВС України по Житомирській області" за адресою: Житомирська обл., Житомирський район, с. Дениші, вул. Набережна,2» Державна установа "Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області" надає копію наказу про притягнення до дисциплінарної відповідальності фахівця з публічних закупівель установи
Дата публікації звіту:
08.11.2024 13:55
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто в повному обсязі шляхом притягнення до дисциплінарної відповідальності особи, якою допущено порушення.
Дата публікації:
08.11.2024 14:12
Запити/Пояснення
Номер:
cb99f271cc7e4799873126373dc05213
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) від 14.10.2024 № 1
Дата опублікування:
14.10.2024 16:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі проведеної
Державною установою «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області» (далі – Замовник) по предмету «Реконструкція пасажирського ліфта у відділенні відновного лікування та реабілітації ДУ «ТМО МВС України по Житомирській області» за адресою: Житомирська обл., Житомирський район, с. Дениші, вул. Набережна, 2» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-27-010839-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
1. Надати проектну документацію (копії усіх сторінок, в тому числі, локальних кошторисів, підсумкову відомість ресурсів, тощо), на підставі якої вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Слід зазначити, що відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Державна установа «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області» є розпорядником бюджетних коштів.
3. Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 09.10.2024 № 435 визнано переможцем процедури закупівлі тендерну пропозицію подану ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД»» з остаточною ціновою пропозицією в сумі 1 953 547,21 гривень.
Проведеним аналізом встановлено, що відповідно до пункту 2.2 пункту 2 проєкту договору, передбаченого Додатком № 3 до тендерної документації, визначено, що склад витрат договірної ціни договору та методика її складання визначається відповідно до вимог Настанови визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та інших вимог чинного законодавства, що регламентують фінансування будівництва за державні кошти.
Крім того, Додатком № 4 передбачено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку № 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає розрахунки, підтверджуючі запропоновану ціну пропозиції, а саме:
- договірної ціни з пояснювальною запискою;
- зведений кошторис;
- локальний кошторис;
- загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- підсумкової відомості ресурсів;
- календарного графіку робіт.
Водночас, відповідно до пункту 1.1 розділу I Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) передбачено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Слід відмітити, що відповідно до річного плану закупівель на 2024 рік (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-P-2024-08-27-012777-a), закупівля з реконструкції пасажирського ліфта здійснюється за кошти державного бюджету України.
Згідно з пунктом 5.3 розділу V Настанови визначено, що вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Слід відмітити, що у період дії воєнного стану в Україні не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136 (далі – Закон № 2136), яким визначено особливості трудових відносин у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389.
На період дії воєнного стану норми передбачені Законом № 2136 мають пріоритет над Кодексом законів про працю України.
Згідно із положеннями частини 6 статті 6 Закону № 2136 на період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53 (тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів), частин 3 – 5 статті 67 (перенесення вихідного дня, що збігається зі святковим чи неробочим днем), статтей 71 – 73 (святкові і неробочі дні) Кодексу законів про працю України.
Отже, з урахуванням положень Закону № 2136, та з урахуванням Указу Президента України від 23.07.2024 № 468/2024, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 23.07.2024 № 3891-IX, яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 12.08.2024 строком на 90 діб, показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2024 рік складає 173,83 люд. Годин.
Проте, у пояснювальній записці, яку подано у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД»» (файл «Розрахунки.pdf») встановлено, що середньомісячна норма тривалості робочого часу складає 172,33 люд. год, що є порушенням пункту 5.3 розділу V Настанови та відповідно порушенням вимог передбачених Додатками № 3 та № 4 до тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, поясніть яким чином учасником ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД»» підтверджено відповідність вимогам Додатків № 4 та № 3 до тендерної документації, а саме, підтверджено складання договірної ціни відповідно до положень Настанови визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та інших вимог чинного законодавства, що регламентують фінансування будівництва за державні кошти.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
38be908491e64e639e3a5b99ef251c17
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів) на запит від 14.10.2024 № 1
Дата опублікування:
16.10.2024 15:34
Опис:
На запит Державної аудиторської служби України у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Реконструкція пасажирського ліфта у відділенні відновного лікування та реабілітації ДУ "ТМО МВС України по Житомирській області" за адресою: Житомирська обл., Житомирський район, с. Дениші, вул. Набережна,2», очікуваною вартістю 2 094900,00 гривень (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-27-010839-a), щодо надання пояснень з документальним підтвердженням яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено очікувану вартість предмета закупівлі, Державна установа "Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області" повідомляє наступне.
За результатами укладеного договору № 279 від 30.07.2024 року на виконання проектно-кошторисних робіт на «Реконструкція пасажирського ліфта у відділенні відновного лікування та реабілітації ДУ "ТМО МВС України по Житомирській області" за адресою: Житомирська обл., Житомирський район, с. Дениші, вул. Набережна,2» (в тому числі проходження експертизи кошторисної частини проекту), відповідно до якого ТОВ «ГРІН ЕНЕРДЖІ ЛТД» виготовлено проектну документацію (стадія «Робочий проект»), яка пройшла комплексну експертизу та отримано позитивний експертний звіт № 240806-11/В від 14.08.2024 р., виданий ТОВ «ПЕРША БУДІВЕЛЬНА ЕКСПЕРТИЗА».
При проведенні процедури закупівлі на виконання будівельно-монтажних робіт за вищевказаною адресою (номер UA-2024-08-27-010839-a) технічні та якісні характеристики були визначені на підставі проектної документації. Очікувана вартість будівельно-монтажних робіт по об’єкту «Реконструкція пасажирського ліфта у відділенні відновного лікування та реабілітації ДУ "ТМО МВС України по Житомирській області" за адресою: Житомирська обл., Житомирський район, с. Дениші, вул. Набережна,2» склала 2094900,00 гривень, яка розрахована шляхом виключення із загальної кошторисної вартості зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва суми глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірінгові послуги» та суми глави 12 «Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд» та податку на додану вартість на ці цілі.
Розмір бюджетного призначення та кошторисну вартість розраховано на підставі експертного звіту № 240806-11/В від 14.08.2024 р. та враховано у Довідці про зміни до кошторису Державної установи "Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області" від 18.09.2024 № 15/1-67.
Щодо вашого запиту надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, повідомляємо, що Державна установа "Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області" має власний веб-сайт де розміщує обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення предмета закупівлі, очікувану вартість предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Посилання на веб-сайт додається https://health.mvs.gov.ua/zhytomyr/pro-nas/publicna-informaciia/obgruntuvannia?doc_page_164=1-8&doc_sort_164=up https://health.mvs.gov.ua/upload/23/docs/164/1773.pdf
Щодо вашого запиту стосовно Учасника ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД» повідомляємо, що згідно з частиною третьою статті 67 КЗпП у випадку, коли святковий або неробочий день збігається з вихідним днем, такий вихідний переноситься на наступний після святкового або неробочого.
Проте: в період дії воєнного стану згадані норми КЗпП не застосовуються. Це прямо зазначено у ч. 6 ст. 6 Закону №2136. Зокрема, не застосовуються норми статей 71-73 КЗпП (святкові і неробочі дні). На практиці це означає, що офіційних святкових та неробочих днів в Україні немає.
При цьому графік роботи та час відпочинку встановлює роботодавець.
Тому, чи дотримуватися старих правил і не працювати у відповідні дні, або, якщо є необхідність, вивести людей у святкові дні на роботу – кожен керівник підприємства чи фізична особа-роботодавець вирішує у 2024 році самостійно.
Номер:
b668d6cac2a7455a9738e8cb52ef012f
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) від 23.10.2024 № 2
Дата опублікування:
23.10.2024 14:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.10.2024 23:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі проведеної
Державною установою «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області» (далі – Замовник) по предмету «Реконструкція пасажирського ліфта у відділенні відновного лікування та реабілітації ДУ «ТМО МВС України по Житомирській області» за адресою: Житомирська обл., Житомирський район, с. Дениші, вул. Набережна, 2» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-27-010839-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
Відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Відтак, відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
1. Проведеним аналізом встановлено, що тендерна документація Замовника (Додаток № 2 до тендерної документації) містить посилання на конкретні торгові марки, типи та виробників (DZ-S Set B HYDROSTRESS) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання, як це передбачено частиною 4 статті 23 Закону.
Поясніть, чому тендерна документація не містить обґрунтування необхідності посилання на конкретні торгові марки, типи та виробників (DZ-S Set B HYDROSTRESS)?
2. Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації визначено, що учасник повинен в складі своєї пропозиції надати розрахунки, підтверджуючі запропоновану ціну пропозиції, а саме:
- Договірної ціни з пояснювальною запискою;
- Зведений кошторис;
- Локальний кошторис;
- Загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- Підсумкової відомості ресурсів;
- Календарного графіку робіт.
Мають бути складені у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості робіт» у програмному комплексі АВК-5 (поточна редакція), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині розрахунків в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення.
При тому, що зазначений нормативний акт (ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва») на момент проведення спрощеної закупівлі втратив чинність (08.11.2021).
Разом з тим, відповідно до частини 5 статті 14 Закону визначено, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення чому тендерна документація Замовника передбачає вимогу, що розрахунки, підтверджуючі запропоновану ціну пропозиції, мають бути складені у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості робіт», який втратив чинність?
3. За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що в підпункті 2 пункті 16.6 розділу 16 проєкту договору (Додаток № 3 до тендерної документації) встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме: «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення».
В той же час предметом закупівлі є роботи, що підтверджується інформацією, зазначеною Замовником у тендерній документації та оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями.
При цьому, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками у разі, якщо предметом закупівель є товари, про що свідчить підпункт 2 пункту 19 Особливостей.
З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації такої зміни істотних умов суперечитиме абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Слід зазначити, що аналогічної позиції дотримується Верховний Суд в постановах від 21.03.2021 у справі № 160/8619/22, від 21.03.2021 у справі № 160/13963/22 та від 06.03.2024 у справі № 160/8420/22.
Прошу надати пояснення, чому Замовником у підпункті 2 пункту 16.6 розділу 16 проєкту договору закупівлі (Додаток № 3 до тендерної документації Замовника) включено вищевказану підставу внесення змін до договору закупівлі не у відповідності до вимог законодавства?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b6dc4de2130b415cb34d173fe57d9531
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів) на запит від 23.10.2024 № 2
Дата опублікування:
24.10.2024 17:02
Опис:
На запит Державної аудиторської служби України у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Реконструкція пасажирського ліфта у відділенні відновного лікування та реабілітації ДУ "ТМО МВС України по Житомирській області" за адресою: Житомирська обл., Житомирський район, с. Дениші, вул. Набережна,2», (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-27-010839-a) Державна установа "Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області" повідомляє наступне:
1. Згідно Додатку №2 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі Замовником зазначено, що дані технічного завдання взяті з проектної документації.
У місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент».
2. Відповідно Додатку №2 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі Замовником зазначено наступне:
Клас наслідків (відповідальності) об’єкта СС 1.
Підрядник зобов’язаний виконати передбачені цим «технічним завданням» роботи, якість яких повинна відповідати вимогам державних будівельних норм і стандартів, технічним умовам та іншим вимогам, передбаченим чинним законодавством України та кошторисним нормам України «Настановам з визначення вартості будівництва», які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». Будівельні матеріали, конструкції, повинні відповідати державним стандартам, технічним умовам та іншим документам, що засвідчують їх характеристики і якість. Замовник, відповідно до вимог чинного законодавства доручає Підряднику виконати ремонтно-будівельні роботи з використанням необхідних матеріалів та обладнання, забезпечення якими здійснюється Підрядником.
При розрахунку договірної ціни необхідно обов’язково застосовувати діючі на даний час кошторисні норми, в тому числі «Настанови з визначення вартості будівництва», які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Учасник повинен в складі своєї пропозиції надати розрахунки, підтверджуючі запропоновану ціну пропозиції, а саме:
- Договірної ціни з пояснювальною запискою;
- Зведений кошторис;
- Локальний кошторис;
- Загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- Підсумкової відомості ресурсів;
- Календарного графіку робіт.
3. Пунктом 10 Особливостей передбачено, що замовники здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту) вартість яких становить або перевищує 100 000 грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 000 грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1 500 000 грн, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару.
Замовники в проєкті договору про закупівлю повинні зазначати, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених у пп. 1-9 п. 19 Особливостей. При цьому зміна істотних умов договору про закупівлю може здійснюватися у випадках та порядку, що були передбачені проєктом договору та договором про закупівлю з урахуванням Особливостей.
Звертаю увагу, що законодавством у сфері закупівель не передбачено, що перелік підстав для змін істотних умов договору залежить від виду закупівлі – закуповуються товари, роботи чи послуги. Так само жодним нормативно-правовим актом замовнику не надано повноваження при створенні проєкту договору самостійно обирати, які підстави для внесення змін до істотних умов включати, а які ні.
Договір про закупівлю має містити весь перелік підстав для зміни його істотних умов, викладений у п.19 Особливостей.
Замовник повинен включити до проєкту договору всі підстави, якими передбачено внесення змін до істотних умов договору. При цьому не має значення, що окремі із них в конкретному договорі апріорі не можуть бути застосовані. Наприклад, п. 2 в договорі про закупівлю робіт або послуг.
Внесення змін до договору про закупівлю є правом замовника, але не його обов’язком.
Ні Законом про публічні закупівлі, ні Особливостями не встановлено розмежування, які саме підстави для зміни істотних умов включаються до кожного із видів договорів про закупівлю. Поготів на замовника також не покладено обов’язок обирати необхідні підстави із визначеного переліку.
Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 26.11.2020 по справі №280/1309/19. У спорі по даній справі предметом закупівлі були “роботи”.
Зокрема, Верховний Суд даючи оцінку рішенням судів першої та апеляційної інстанцій вказав, що судами попередніх інстанції зроблені помилкові та необґрунтовані висновки про те, що частина 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції на 01.01.2019) не містить імперативного припису щодо обов`язкової зміни істотних умов договору про закупівлю у перелічених випадках, а лише встановлює таку можливість, і тому замовник не обтяжений обов`язком включати до умов договору про закупівлю усі без виключення випадки, за яких можлива зміна істотних умов договору, а може самостійно визначати зміст даного розділу договору з дотриманням норм чинного законодавства, виходячи зі змісту угоди та об`єктивних чинників.
Верховний Суд зазначав, що Порядком, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016 №680 визначено, що у пункті 4 «Істотні умови, що обов`язково включаються до договору про закупівлю» розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовник зазначає істотні умови відповідно до статей 36 та 37 Закону № 922 (в редакції на 01.01.2019). Таким чином законодавцем встановлено у статті 36 Закону №922 (в редакції на 01.01.2019) вичерпний перелік підстав для зміни істотних умов договору та які повинні бути включені до проекту договору у складі тендерної документації Замовника.
Таким чином, аналізуючи постанову Верховного Суду від 26.11.2020 по справі №280/1309/19, можна прийти до висновку, що частина 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції на 01.01.2019), а в редакції Закону №922 на 23.10.2024 - частина 4 статті 41, містить імперативний припис і до умов договору про закупівлю включаються усі без виключення випадки, за яких можлива зміна істотних умов договору.
Номер:
df8b7bd21aa341a599abcc111d3315f5
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) від 29.10.2024 № 3
Дата опублікування:
29.10.2024 17:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі проведеної
Державною установою «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області» (далі – Замовник) по предмету «Реконструкція пасажирського ліфта у відділенні відновного лікування та реабілітації ДУ «ТМО МВС України по Житомирській області» за адресою: Житомирська обл., Житомирський р-н, с. Дениші, вул. Набережна, 2» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-08-27-010839-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
1. Прошу надати скан-копію протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 09.09.2024 № 393 щодо складання та затвердження тендерної документації за вищевказаною процедурою закупівлі.
2. Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 09.10.2024 № 435 визнано переможцем процедури закупівлі тендерну пропозицію подану ТОВ «ВК «ІНТЕРБУД»» з остаточною ціновою пропозицією в сумі 1 953 547,21 гривень.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника та Додатку № 2 до тендерної документації, підрядник зобов’язаний виконати передбачені цим «технічним завданням» роботи, якість яких повинна відповідати вимогам державних будівельних норм і стандартів, технічним умовам та іншим вимогам, передбаченим чинним законодавством України та кошторисним нормам України «Настановам з визначення вартості будівництва», які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
При розрахунку договірної ціни необхідно обов’язково застосовувати діючі на даний час кошторисні норми, в тому числі «Настанови з визначення вартості будівництва», які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Учасник повинен в складі своєї пропозиції надати розрахунки, підтверджуючі запропоновану ціну пропозиції, а саме:
- Договірної ціни з пояснювальною запискою;
- Зведений кошторис;
- Локальний кошторис;
- Загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- Підсумкової відомості ресурсів;
- Календарного графіку робіт.
Водночас, відповідно до пункту 1.1 розділу I Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) передбачено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Слід відмітити, що відповідно до річного плану закупівель Замовника на 2024 рік (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-P-2024-08-27-012777-a ), закупівля реконструкції пасажирського ліфта здійснюється за рахунок коштів державного бюджету України.
Пунктом 2.1 розділу II Настанови визначено, що система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів.
Поряд з тим, відповідно до пункту 2.3 розділу II Настанови передбачено, що до кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми (далі – КНУ РЕКН).
Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до пункту 5.4 розділу V Настанови визначено, що вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат
учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 - 5.9 цієї Настанови, при цьому нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі КНУ РЕКН та обсягів робіт, які пропонуються до виконання.
На виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД»» надано, зокрема, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів до них та розрахунок ціни і кошторисів (файл «Розрахунки.pdf»).
Так, зокрема, в пункті 2 Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 та розділі II Підсумкової відомості ресурсів, учасником ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД»» передбачено, що виконання робіт з «Улаштування бетонних фундаментів загального призначення об’ємом до 5 м3» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ6-3-1), буде здійснюватися без застосування кранів на гусеничному ходу вантажопідйомністю 16 т, бадді місткістю 2 м3, автонавантажувачів вантажопідйомністю 5 т та вібраторів глибинних, тоді як Ресурсні елементні кошторисні норми КБ6-3-1, затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 № 374 (далі – наказ № 374), передбачають виконання вказаних робіт із застосуванням кранів на гусеничному ходу вантажопідйомністю 16 т, бадді місткістю 2 м3, автонавантажувачів вантажопідйомністю 5 т та вібраторів глибинних, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника та Додатку № 2 до тендерної документації.
Аналогічно, в пунктах 4, 5 та 6 Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 та розділі II Підсумкової відомості ресурсів, учасником ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД»» передбачено, що виконання робіт з «Улаштування стяжок цементних товщиною 20 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ11-11-1), «Додавати або виключати на кожні 5 мм зміни товщини стяжок цементних» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ11-11-2), «Улаштування покриттів з керамічних плиток на розчині із сухої клеючої суміші, кількість плиток в 1 м2 до 7 шт» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ11-29-1), буде здійснюватися без застосування підіймачів щоглових будівельних вантажопідйомністю 0,5 т, тоді як Ресурсні елементні кошторисні норми КБ11-11-1, КБ11-11-2 та КБ11-29-1, затверджені наказом № 374, передбачають виконання вказаних робіт із застосуванням підіймачів щоглових будівельних вантажопідйомністю 0,5 т, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника та Додатку № 2 до тендерної документації.
Крім того, в пункті 4 Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 та розділі II Підсумкової відомості ресурсів, учасником ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД»» передбачено, що виконання робіт з «Улаштування стяжок цементних товщиною 20 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ11-11-1), буде здійснюватися без застосування вібраторів поверхневих, тоді як Ресурсні елементні кошторисні норми КБ11-11-1, затверджені наказом № 374, передбачають виконання вказаних робіт із застосуванням вібраторів поверхневих, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника та Додатку № 2 до тендерної документації.
Крім того, в пункті 6 Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 та розділі II Підсумкової відомості ресурсів, учасником ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД»» передбачено, що виконання робіт з «Улаштування покриттів з керамічних плиток на розчині із сухої клеючої суміші, кількість плиток в 1 м2 до 7 шт» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ11-29-1), буде здійснюватися без застосування пилки дискової елетричної, тоді як Ресурсні елементні кошторисні норми КБ11-29-1, затверджені наказом № 374, передбачають виконання вказаних робіт із застосуванням пилки дискової елетричної, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника та Додатку № 2 до тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, поясніть яким чином учасником ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД»» підтверджено відповідність вимогам пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника та Додатку № 2 до тендерної документації, а саме, підтверджено складання підсумкової відомості ресурсів відповідно до положень розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
69bc5758e3224068abc39cce3e32ca1e
Назва:
Надання пояснень (копія документа, інформація)
Дата опублікування:
01.11.2024 12:37
Опис:
На запит Державної аудиторської служби України у межах проведення моніторингу процедури закупівлі « Реконструкція пасажирського ліфта у відділенні відновного лікування та реабілітації ДУ «ТМО МВС України по Житомирській області» за адресою : Житомирська обл., Житомирський р-н, с. Дениші , вул. Набережна,2 « , очікуваною вартістю 2094900,00 гривень (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID:UA-2024-08-27-010839-a), щодо надання пояснень з документальним підтвердженням, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обгрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено очікувану вартість предмета закупівлі, Державна установа « Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області» повідомляє наступне:
Стосовно питання 1: Надаємо скан-копію протоколу №393 від 09.09.2024р.
Стосовно питання №2:Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 09.10.2024 № 435 визнано переможцем процедури закупівлі тендерну пропозицію подану ТОВ «ВК «ІНТЕРБУД»» з остаточною ціновою пропозицією в сумі 1 953 547,21 гривень.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника та Додатку № 2 до тендерної документації, підрядник зобов’язаний виконати передбачені цим «технічним завданням» роботи, якість яких повинна відповідати вимогам державних будівельних норм і стандартів, технічним умовам та іншим вимогам, передбаченим чинним законодавством України та кошторисним нормам України «Настановам з визначення вартості будівництва», які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
При розрахунку договірної ціни необхідно обов’язково застосовувати діючі на даний час кошторисні норми, в тому числі «Настанови з визначення вартості будівництва», які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Учасник повинен в складі своєї пропозиції надати розрахунки, підтверджуючі запропоновану ціну пропозиції, а саме:
- Договірної ціни з пояснювальною запискою;
- Зведений кошторис;
- Локальний кошторис;
- Загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- Підсумкової відомості ресурсів;
- Календарного графіку робіт.
Водночас, відповідно до пункту 1.1 розділу I Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) передбачено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Слід відмітити, що відповідно до річного плану закупівель Замовника на 2024 рік (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-P-2024-08-27-012777-a ), закупівля реконструкції пасажирського ліфта здійснюється за рахунок коштів державного бюджету України.
Пунктом 2.1 розділу II Настанови визначено, що система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів.
Поряд з тим, відповідно до пункту 2.3 розділу II Настанови передбачено, що до кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми (далі – КНУ РЕКН).
Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до пункту 5.4 розділу V Настанови визначено, що вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат
учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 - 5.9 цієї Настанови, при цьому нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі КНУ РЕКН та обсягів робіт, які пропонуються до виконання.
На виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД»» надано, зокрема, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів до них та розрахунок ціни і кошторисів (файл «Розрахунки.pdf»).
Так, зокрема, в пункті 2 Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 та розділі II Підсумкової відомості ресурсів, учасником ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД»» передбачено, що виконання робіт з «Улаштування бетонних фундаментів загального призначення об’ємом до 5 м3» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ6-3-1), буде здійснюватися без застосування кранів на гусеничному ходу вантажопідйомністю 16 т, бадді місткістю 2 м3, автонавантажувачів вантажопідйомністю 5 т та вібраторів глибинних, тоді як Ресурсні елементні кошторисні норми КБ6-3-1, затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 № 374 (далі – наказ № 374), передбачають виконання вказаних робіт із застосуванням кранів на гусеничному ходу вантажопідйомністю 16 т, бадді місткістю 2 м3, автонавантажувачів вантажопідйомністю 5 т та вібраторів глибинних, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника та Додатку № 2 до тендерної документації.
Відповідь:
Роботи, згідно п. 2 Розділ1 Локального кошторису №02-01-01 виконуються в обмеженому просторі в експлуатуючий будівлі , в приямку ліфтової шахти розміром 1800 мм х 1550 мм в кількості 1,29 м3.
Виходячи з вищевикладеного, застосування кранів на гусеничному ходу вантажопідйомністю 16 т, бадді місткістю 2 м3, автонавантажувачів вантажопідйомністю 5т та вібраторів глибинних не можливе. Підрядник виконує роботи в приямку ліфтової шахти вручну, не збільшуючи вартість робіт та з дотримання технологій виконання робіт. Технічний нагляд за виконанням робіт та технологією виконання робіт здійснює сертифікований інженер з технічного нагляду.
Внутріоб'єктне переміщення матеріалів здійснюється підрядником вручну, або із застосуванням допоміжних пристроїв (лебідки, ручної талі).
Наголошуємо на тому, що Кошторисними нормами України «Настановам з визначення вартості будівництва», які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» не заборонено здійснювати заміну будівельних машин та механізмів, передбачених ресурсними елементами кошторисними нормами, на інші машини та механізми, наявні у підрядника, або на ручний труд як при складанні договірної ціни так і при проведенні взаєморозрахунків за виконані роботи.
Аналогічно, в пунктах 4, 5 та 6 Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 та розділі II Підсумкової відомості ресурсів, учасником ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД»» передбачено, що виконання робіт з «Улаштування стяжок цементних товщиною 20 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ11-11-1), «Додавати або виключати на кожні 5 мм зміни товщини стяжок цементних» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ11-11-2), «Улаштування покриттів з керамічних плиток на розчині із сухої клеючої суміші, кількість плиток в 1 м2 до 7 шт» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ11-29-1), буде здійснюватися без застосування підіймачів щоглових будівельних вантажопідйомністю 0,5 т, тоді як Ресурсні елементні кошторисні норми КБ11-11-1, КБ11-11-2 та КБ11-29-1, затверджені наказом № 374, передбачають виконання вказаних робіт із застосуванням підіймачів щоглових будівельних вантажопідйомністю 0,5 т, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника та Додатку № 2 до тендерної документації.
Відповідь:
Роботи, згідно п. 4, 5, 6 Розділ1 Локального кошторису №02-01-01 виконуються в обмеженому просторі в експлуатуючий будівлі , в машинному приміщенні ліфтової шахти в кількості 18,6 м2, яке знаходить в горищному приміщенні будівлі.
Застосування кранів на гусеничному ходу вантажопідйомністю 16 т, бадді місткістю 2 м3, автонавантажувачів вантажопідйомністю 5т та вібраторів глибинних неможливе.
А отже, підрядник виконує роботи в машинному приміщенні ліфтової шахти вручну, не збільшуючи вартість робіт та з дотримання технологій виконання робіт. Технічний нагляд за виконанням та технологією виконання робіт здійснює сертифікований інженер з технічного нагляду.
Також внутріоб'єктне переміщення матеріалів здійснюється підрядником вручну.
Наголошуємо на тому, що Кошторисними нормами України «Настановам з визначення вартості будівництва», які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» не заборонено здійснювати заміну будівельних машин та механізмів, передбачених ресурсними елементами кошторисними нормами, на інші машини та механізми, наявні у підрядника, або на ручний труд як при складанні договірної ціни так і при проведенні взаєморозрахунків за виконані роботи.
Крім того, в пункті 4 Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 та розділі II Підсумкової відомості ресурсів, учасником ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД»» передбачено, що виконання робіт з «Улаштування стяжок цементних товщиною 20 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ11-11-1), буде здійснюватися без застосування вібраторів поверхневих, тоді як Ресурсні елементні кошторисні норми КБ11-11-1, затверджені наказом № 374, передбачають виконання вказаних робіт із застосуванням вібраторів поверхневих, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника та Додатку № 2 до тендерної документації.
Відповідь:
Роботи, згідно п. 4 Локального кошторису №02-01-01 «Улаштування стяжок цементних товщиною 20 мм» в кількості 18,6 м2 виконуються Підрядником із застосуванням самовирівнювальної сумішші для підлог. Технологія улаштування шару самовирівнювальної суміші для підлог, товщиною 20 мм (2см) не передбачає застосування вібраторів, та здійснюється за технологією передбаченою виробником. Технічний нагляд за виконанням та технологією виконання робіт здійснює сертифікований інженер з технічного нагляду.
Наголошуємо на тому, що Кошторисними нормами України «Настановам з визначення вартості будівництва», які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» не заборонено здійснювати заміну будівельних машин та механізмів, передбачених ресурсними елементами кошторисними нормами, на інші машини та механізми, наявні у підрядника, або на ручний труд як при складанні договірної ціни так і при проведенні взаєморозрахунків за виконані роботи.
Крім того, в пункті 6 Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 та розділі II Підсумкової відомості ресурсів, учасником ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД»» передбачено, що виконання робіт з «Улаштування покриттів з керамічних плиток на розчині із сухої клеючої суміші, кількість плиток в 1 м2 до 7 шт» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ11-29-1), буде здійснюватися без застосування пилки дискової елетричної, тоді як Ресурсні елементні кошторисні норми КБ11-29-1, затверджені наказом № 374, передбачають виконання вказаних робіт із застосуванням пилки дискової елетричної, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника та Додатку № 2 до тендерної документації.
Відповідь:
В зв’язку з специфікою установи та ускладненням виконання робіт, які пов’язані з виконанням робіт закритому обмеженому просторі машинного приміщення, застосування пилки дискової електричної неможливе. Роботи виконуються в існуючий експлуатуючий будівлі, з метою зменшення шуму та пилу, яке негативно впливає на реабілітацію пацієнтів, підрядник використовує ручний плиткоріз, без збільшення вартості робіт та з дотриманням технологій.
Технічний нагляд за виконанням та технологією виконання робіт здійснює сертифікований інженер з технічного нагляду.
Наголошуємо на тому, що Кошторисними нормами України «Настановам з визначення вартості будівництва», які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» не заборонено здійснювати заміну будівельних машин та механізмів, передбачених ресурсними елементами кошторисними нормами, на інші машини та механізми, наявні у підрядника, або на ручний труд як при складанні договірної ціни так і при проведенні взаєморозрахунків за виконані роботи.