-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Реконструкція пасажирського ліфта у відділенні відновного лікування та реабілітації ДУ "ТМО МВС України по Житомирській області" за адресою: Житомирська обл., Житомирський район, с. Дениші, вул. Набережна,2
Завершена
2 094 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 474.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 474.50 UAH
Період оскарження:
27.08.2024 17:04 - 11.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Номер:
b2b378328f7b49df91eb59a7490aee43
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-27-010839-a.b2
Назва:
Скарга
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Настанова Зміна 4.pdf 23.09.2024 16:46
- СКАРГА.pdf 23.09.2024 16:46
- Протокол №403.pdf 23.09.2024 16:46
- sign.p7s 23.09.2024 16:47
- СКАРГА.docx 23.09.2024 16:55
- рішення від 25.09.2024 №15784.pdf 25.09.2024 16:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.10.2024 №16201.pdf 03.10.2024 14:46
- рішення від 02.10.2024 №16201.pdf 04.10.2024 17:24
- Пояснення ТОВ ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ ІНТЕРБУД.doc 27.09.2024 14:21
- Пояснення ТОВ ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ ІНТЕРБУД.pdf 27.09.2024 14:21
- Протокол №428.pdf 07.10.2024 17:59
- Протокол №428.pdf 07.10.2024 18:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.09.2024 16:49
Дата розгляду скарги:
02.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.09.2024 16:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.10.2024 17:24
Дата виконання рішення Замовником:
07.10.2024 18:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 16201-р/пк-пз від “02” жовтня 2024р. по скарзі ТОВ "ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "ІНТЕРБУД" від 23.09.2024 року № UA-2024-08-27-010839-a.b2 щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі Код ДК 021:2015 45454000-4 "Реконструкція" Реконструкція пасажирського ліфта у відділенні відновного лікування та реабілітації ДУ "ТМО МВС України по Житомирській області" за адресою: Житомирська обл., Житомирський район, с. Дениші, вул. Набережна,2 (UA-2024-08-27-010839-a) скасувати рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ce4d5f27ea464b00a2ec10e322a40414
Заголовок пункту скарги:
Оскаржуємо дію замовника щодо неправомірної відміни процедури відкритих торгів, відповідно до Протоколу уповноваженої особи № 403 від 20.09.2024 року
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо невідповідності тендерної пропозиції Скаржника встановленим вимогам тендерної документації, що підтверджується наступним:
Замовник торгів встановив вимогу, надати документи, зокрема
«- Договірної ціни з пояснювальною запискою;
- Зведений кошторис;
- Локальний кошторис;
- Загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- Підсумкової відомості ресурсів;
- Календарного графіку робіт.
Мають бути складені у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості робіт" у програмному комплексі АВК-5 (поточна редакція), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині розрахунків в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення.» (цитата).
Замовником встановлено, що Скаржником в складі своєї пропозиції надано договірну ціну, в якій у графі Розрахунок № 12 Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами «-». На думку замовника, Скаржник при розрахунку тендерної пропозиції у договірній ціні не врахував Кошти на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами, що нібито вимагається у пункті 5.33 Настанови з визначення вартості будівництва затверджена Наказом від 01.11.2021 року № 281.
Скаржник не погоджується з рішенням замовника, виходячи за наступного:
Відповідно до ЗМІНИ № 4 до кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджено Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України 20 березня 2024 року № 243 (додається), а саме:
« п. 2 У розділі V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника закупівлі (договірної ціни)».
п. 2.1. Пункт 5.33. викласти в такій редакції:
«5.33. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва». (цитата)
Керуючись останніми змінами (Зміна №4 до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва»), включення в договірну ціну коштів на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами це ПРАВО учасника, а не обов’язок.
Також, хочемо наголосити про те, що замовником в тендерній документації не вимагалось застосування учасниками в договірній ціні коштів на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами.
Отже, виходячи з вищевикладеного, Замовник не мав законних підстав для відхилення пропозиції Скаржника, вiдповiдно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації.
Замовник торгів встановив вимогу, надати документи, зокрема
«- Договірної ціни з пояснювальною запискою;
- Зведений кошторис;
- Локальний кошторис;
- Загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- Підсумкової відомості ресурсів;
- Календарного графіку робіт.
Мають бути складені у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості робіт" у програмному комплексі АВК-5 (поточна редакція), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині розрахунків в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення.» (цитата).
Замовником встановлено, що Скаржником в складі своєї пропозиції надано договірну ціну, в якій у графі Розрахунок № 12 Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами «-». На думку замовника, Скаржник при розрахунку тендерної пропозиції у договірній ціні не врахував Кошти на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами, що нібито вимагається у пункті 5.33 Настанови з визначення вартості будівництва затверджена Наказом від 01.11.2021 року № 281.
Скаржник не погоджується з рішенням замовника, виходячи за наступного:
Відповідно до ЗМІНИ № 4 до кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджено Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України 20 березня 2024 року № 243 (додається), а саме:
« п. 2 У розділі V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника закупівлі (договірної ціни)».
п. 2.1. Пункт 5.33. викласти в такій редакції:
«5.33. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва». (цитата)
Керуючись останніми змінами (Зміна №4 до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва»), включення в договірну ціну коштів на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами це ПРАВО учасника, а не обов’язок.
Також, хочемо наголосити про те, що замовником в тендерній документації не вимагалось застосування учасниками в договірній ціні коштів на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами.
Отже, виходячи з вищевикладеного, Замовник не мав законних підстав для відхилення пропозиції Скаржника, вiдповiдно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
ЗМІНА № 4 до КНУ "Настанова з визначення вартості будівництва"
-
Повʼязаний документ:
Настанова Зміна 4.pdf
-
-
Назва доказу:
протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою
-
Повʼязаний документ:
Протокол №403.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції
Номер:
dc05eca7a20f459d8a434b85205d9cec
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-27-010839-a.a1
Назва:
СКАРГА на рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга від ТОВ УКРМІСЬКЛІФТ.pdf 23.09.2024 13:27
- Скарга від УКРМІСЬКЛІФТ_.pdf 23.09.2024 13:37
- sign.p7s 23.09.2024 14:14
- рішення від 25.09.2024 № 15781.pdf 25.09.2024 15:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.10.2024 № 16214.pdf 03.10.2024 15:03
- рішення від 02.10.2024 № 16214.pdf 07.10.2024 16:00
- Пояснення ТОВ УКРМІСЬКЛІФТ.pdf 27.09.2024 14:20
- Пояснення ТОВ УКРМІСЬКЛІФТ.doc 27.09.2024 14:20
- Протокол №427.pdf 07.10.2024 18:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.09.2024 14:48
Дата розгляду скарги:
02.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.09.2024 15:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.10.2024 16:01
Дата виконання рішення Замовником:
07.10.2024 18:03
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 16214-р/пк-пз від “02” жовтня 2024р. по скарзі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРМІСЬКЛІФТ" від 23.09.2024 року № UA-2024-08-27-010839-a.а1 щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі Код ДК 021:2015 45454000-4 "Реконструкція" Реконструкція пасажирського ліфта у відділенні відновного лікування та реабілітації ДУ "ТМО МВС України по Житомирській області" за адресою: Житомирська обл., Житомирський район, с. Дениші, вул. Набережна,2 (UA-2024-08-27-010839-a) скасувати рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0d624af789a84cedab7255f25853ad46
Заголовок пункту скарги:
Учасник при розрахунку тендерної пропозиції у договірній ціні не врахував кошти на покриття додаткових витрат пов'язаних з інфляційними процесами, що вимагаються у п.5.33 Настанови з визначення вартості будівництва затвердженого наказом від 01.11.2021 №281.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
«16» вересня 2024 року на електронному майданчику відбулись відкриті торги в яких Замовником виступає Державна установа «Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області» щодо закупівлі відповідно до Код ДК 021:2015 45454000-4 «Реконструкція» Реконструкція пасажирського ліфта у відділенні відновного лікування та реабілітації ДУ «ТМО МВС України по Житомирській області» за адресою: Житомирська обл., Житомирський район, с. Дениші, вул. Набережна,2. Ідентифікатор закупілі: UA-2024-08-27-010839-a
В процедурі торгів взяли участь:
1. ТОВ «УКРМІСЬКЛІФТ»
2. ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД»
3. ТОВ «В.А.П.
За результатами аукціону найбільш економічно вигідною виявилась пропозиція ТОВ «УКРМІСЬКЛІФТ» - Суб’єкт оскарження. Однак, Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від «19» вересня 2024 року Ірини Рушелюк дану пропозицію було відхиллено.
Скаржник вважає, що таке рішення є не обґрунтованим, незаконним, таким, що порушує основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону, зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель»; «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі»; «запобігання корупційним діям і зловживанням», а відтак наші права на отримання можливості укласти Договір із Замовником з огляду на наступне.
Порядок проведення електронних торгів, визначення переможця процедури та оскарження їх результатів визначаються нормами Закона України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Постанова).
Відповідно до п.9 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» після оцінки тендерних пропозицій Замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Згідно рішення уповноваженої особи Замовника від «19» вересня 2024 року встановлено, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до п.43 цих особливостей та підлягає відхиленню відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до Протоколу для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним та іншим вимогам до предмету закупівлі Учасник повинен в складі своєї пропозиції надати розрахунки, підтверджуючі запропоновану ціну пропозиції, а саме:
- Договірної ціни з пояснювальною запискою;
- Зведений кошторис;
- Локальний кошторис;
- Загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- Підсумкової відомості ресурсів;
- Календарного графіку робіт.
Мають бути складені у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості робіт» у програмному комплексі АВК-5 (поточна редакція), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині розрахунків в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення.
При розрахунку договірної ціни необхідно обов’язково застосовувати діючі на даний час кошторисні норми, в тому числі «Настанови з визначення вартості будівництва» які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Відповідно до пункту 5.1.розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Настанови з визначення вартості будівництва: Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до пункту 5.33 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРМІСЬКЛІФТ» надано договірну ціну, в якій у графі Розрахунок «12 Кошти на покриття додаткових витрат , пов’язаних з інфляційними процесами «-».
Отже, учасник при розрахунку тендерної пропозиції у договірної ціні не врахував Кошти на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами, що вимагається у пункті 5.33 Настанови з визначення вартості будівництва затверджена Наказом від 01.11.2021 року № 281.
Суб’єкт оскарження.
Відповідно до частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити відомості про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Також, відповідно до частини 3 цієї ж статті, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Умовами Документації Замовника передбачено, що для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним та іншим характеристикам, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати:
- Договірну ціну з пояснювальною запискою;
- Зведений кошторис;
- Локальний кошторис;
- Загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- Підсумкової відомості ресурсів;
- Календарного графіку робіт.
Мають бути складені у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості робіт» у програмному комплексі АВК-5 (поточна редакція), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині розрахунків в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення.
При розрахунку договірної ціни необхідно обов’язково застосовувати діючі на даний час кошторисні норми, в тому числі «Настанови з визначення вартості будівництва» які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Жодних інших вимог щодо розрахунків або обов’язкових витрат Замовником встановлено не було.
Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України 20 березня 2024 року № 43 затверджено Зміну № 4 до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (Далі-Зміна №4). Дата внесення до системи ЄДЕССБ-21.03.2024. Тож, цієї дати, Зміни № 4 набули чинності.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Пропозиція Скаржника подана «13» вересня 2024.
Скаржник зазначає, що відповідно до Додатку № 2 тендерної документації у складі Пропозиції надало:
- Договірну ціну;
- Пояснювальну записку;
- Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва;
- Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01;
- Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02;
- Локальний кошторис на пусконаладжувальні роботи №02-01-03;
- Загальновиробничих витрат до об’єкту 02-01;
- Підсумкова відомість ресурсів;
- Календарний графік робіт.
Таким чином, Скаржник виконав вимоги Документації та надано кошторис у повному обсязі.
Що ж стосується наданої договірної ціни, то Договірна ціна ТОВ «УКРМІСЬКЛІФТ» сформована у відповідності до Додатку 30 (Форма договірної ціни) Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та містить наступну інформацію:
- Замовник Державна установа «Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області».
- Підрядник ТОВ «УКРМІСЬКЛІФТ»
- Вид договірної ціни: тверда;
- Визначена згідно з Настанови № 281, Наказ 01.11.2021р.
- Складена в поточних цінах станом на 8 вересня 2024р.
- Розділ 1. Будівельні роботи;
- Розділ 2. Устаткування, меблі та інвентар.
Таким чином ТОВ «УКРМІСЬКЛІФТ» БУЛО ЗАЗНАЧЕНО ІНФОРМАЦІЮ «Визначена згідно З Настанови № 281. Тобто, кошторисна документація визначена згідно з Кошторисних норм України. Дана норма є єдиним затвердженим документом, який визначає вартість будівельних та монтажних робіт.
Додатково ТОВ «УКРМІСЬКЛІФТ» надало Пояснювальну записку до Договірної ціни, яка містить детальну інформацію на підставі чого складена Договірна ціна та пояснюється зміст окремих його положень.
Відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва» інвесторська кошторисна документація-сукупність кошторисів, кошторисних розрахунків, відомостей кошторисної вартості пускових комплексів, зведених кошторисних розрахунків вартості об’єкта будівництва або його черг, зведень витрат, пояснювальних записок та відомостей ресурсів, складених на стадії розроблення проектної документації.
Так, відповідно до п. 4.41 Настанови з визначення вартості будівництва, яка є складовою кошторисних норм України у будівництві, які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 року № 281 кошти на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися з моменту складання інвесторської кошторисної документації. Кошти на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у локальних кошторисах (кошторисних розрахунках), та прогнозного зростання їх вартості, яке визначається на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Розрахований розмір цих коштів за узгодженням із замовником включається до зведеного кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва.
Разом з тим, предметом закупівлі є не розроблення інвесторської кошторисної документації.
Варто також зазначити, що Уповноважена особа в Протоколі щодо прийняття рішення про відхилення тендерної документації Скаржника посилається на пункт 5.1 Настанови № 281, який, на її думку, містить обов`язок учасника процедури закупівлі включити до складу ціни пропозиції, кошти на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами.
Натомість, відсутня норма, яка містить обов`язок учасника процедури закупівлі включити до складу ціни пропозиції, кошти на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами.
Відповідно до п.5.33 Настанови зі Змінами № 4 У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
У разі якщо затвердженою проектною документацією передбачені кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, замовник може враховувати її в очікуваній вартості та встановлювати вимоги щодо обов’язковості їх передбачення у складі договірної ціни. Порядок використання таких коштів має бути передбачений в проекті договору про закупівлю.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально- технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, а в разі відсутності, під час дії воєнного стану на підставі індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроеономічних показників і соціального розвитку України центрального ограну виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує државну політику економічного,соціального розвитку і торгівлі.
Слід зауважити, що умовами документації не було встановлено обов`язку надання учасниками обґрунтованих розрахунків щодо визначення розміру коштів на покриття ризику всіх учасників будівництва.
Також, включення до договірної ціни додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами не є імперативною нормою, а включення чи не включення їх в договірну ціну підрядника залежить від ряду факторів, що характерні конкретним відносинам. Мова йде про можливу інфляцію, яка не однозначно відбудеться, а лише може відбутися протягом будівництва, тобто мова йде не про конкретні додаткові витрати.
Також, в проекті договору, що наведений в Додатку №3 Замовника відсутні умови щодо використання чи відшкодування витрат не обумовлених договором, в тому числі і додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
В складі тендерної пропозиції учасника Скаржник додав підписаний проект договору та Лист-згоду з проектом договору що свідчить про згоду Скаржника з істотними умовами договору.
Згідно з умовами проекту договору, підрядник не може вимагати уточнення Договірної ціни у зв’язку із зростанням цін на ресурси, а також роботи не передбачені проектом договору оплаті не підлягають. Договірна ціна враховує всі витрати Підрядника (а також субпідрядників в разі їх залучення), в тому числі: витрати, внески, збори і т.д., які виплачуються в ході виконання Робіт, за такі елементи, як: робоча сила, ресурси, обладнання, а також можливі збори, митні збори, податки та інші фінансові зобов’язання.
Неврахована Скаржником вартість окремих робіт не сплачується замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній його ціні тендерної пропозиції.
А в разі зростання вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, Скаржник не отримає відшкодування за рахунок бюджетних коштів.
Виходячи з вищенаведеного, та враховуючи те, що в тендерній документації Замовником не вимагалося включення в розрахунок договірної ціни коштів, на покриття інфляційних витрат, відсутність таких витрат не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
В процедурі торгів взяли участь:
1. ТОВ «УКРМІСЬКЛІФТ»
2. ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД»
3. ТОВ «В.А.П.
За результатами аукціону найбільш економічно вигідною виявилась пропозиція ТОВ «УКРМІСЬКЛІФТ» - Суб’єкт оскарження. Однак, Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від «19» вересня 2024 року Ірини Рушелюк дану пропозицію було відхиллено.
Скаржник вважає, що таке рішення є не обґрунтованим, незаконним, таким, що порушує основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону, зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель»; «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі»; «запобігання корупційним діям і зловживанням», а відтак наші права на отримання можливості укласти Договір із Замовником з огляду на наступне.
Порядок проведення електронних торгів, визначення переможця процедури та оскарження їх результатів визначаються нормами Закона України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Постанова).
Відповідно до п.9 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» після оцінки тендерних пропозицій Замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Згідно рішення уповноваженої особи Замовника від «19» вересня 2024 року встановлено, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до п.43 цих особливостей та підлягає відхиленню відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до Протоколу для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним та іншим вимогам до предмету закупівлі Учасник повинен в складі своєї пропозиції надати розрахунки, підтверджуючі запропоновану ціну пропозиції, а саме:
- Договірної ціни з пояснювальною запискою;
- Зведений кошторис;
- Локальний кошторис;
- Загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- Підсумкової відомості ресурсів;
- Календарного графіку робіт.
Мають бути складені у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості робіт» у програмному комплексі АВК-5 (поточна редакція), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині розрахунків в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення.
При розрахунку договірної ціни необхідно обов’язково застосовувати діючі на даний час кошторисні норми, в тому числі «Настанови з визначення вартості будівництва» які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Відповідно до пункту 5.1.розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Настанови з визначення вартості будівництва: Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до пункту 5.33 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРМІСЬКЛІФТ» надано договірну ціну, в якій у графі Розрахунок «12 Кошти на покриття додаткових витрат , пов’язаних з інфляційними процесами «-».
Отже, учасник при розрахунку тендерної пропозиції у договірної ціні не врахував Кошти на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами, що вимагається у пункті 5.33 Настанови з визначення вартості будівництва затверджена Наказом від 01.11.2021 року № 281.
Суб’єкт оскарження.
Відповідно до частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити відомості про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Також, відповідно до частини 3 цієї ж статті, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Умовами Документації Замовника передбачено, що для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним та іншим характеристикам, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати:
- Договірну ціну з пояснювальною запискою;
- Зведений кошторис;
- Локальний кошторис;
- Загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- Підсумкової відомості ресурсів;
- Календарного графіку робіт.
Мають бути складені у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості робіт» у програмному комплексі АВК-5 (поточна редакція), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині розрахунків в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення.
При розрахунку договірної ціни необхідно обов’язково застосовувати діючі на даний час кошторисні норми, в тому числі «Настанови з визначення вартості будівництва» які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Жодних інших вимог щодо розрахунків або обов’язкових витрат Замовником встановлено не було.
Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України 20 березня 2024 року № 43 затверджено Зміну № 4 до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (Далі-Зміна №4). Дата внесення до системи ЄДЕССБ-21.03.2024. Тож, цієї дати, Зміни № 4 набули чинності.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Пропозиція Скаржника подана «13» вересня 2024.
Скаржник зазначає, що відповідно до Додатку № 2 тендерної документації у складі Пропозиції надало:
- Договірну ціну;
- Пояснювальну записку;
- Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва;
- Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01;
- Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02;
- Локальний кошторис на пусконаладжувальні роботи №02-01-03;
- Загальновиробничих витрат до об’єкту 02-01;
- Підсумкова відомість ресурсів;
- Календарний графік робіт.
Таким чином, Скаржник виконав вимоги Документації та надано кошторис у повному обсязі.
Що ж стосується наданої договірної ціни, то Договірна ціна ТОВ «УКРМІСЬКЛІФТ» сформована у відповідності до Додатку 30 (Форма договірної ціни) Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та містить наступну інформацію:
- Замовник Державна установа «Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по Житомирській області».
- Підрядник ТОВ «УКРМІСЬКЛІФТ»
- Вид договірної ціни: тверда;
- Визначена згідно з Настанови № 281, Наказ 01.11.2021р.
- Складена в поточних цінах станом на 8 вересня 2024р.
- Розділ 1. Будівельні роботи;
- Розділ 2. Устаткування, меблі та інвентар.
Таким чином ТОВ «УКРМІСЬКЛІФТ» БУЛО ЗАЗНАЧЕНО ІНФОРМАЦІЮ «Визначена згідно З Настанови № 281. Тобто, кошторисна документація визначена згідно з Кошторисних норм України. Дана норма є єдиним затвердженим документом, який визначає вартість будівельних та монтажних робіт.
Додатково ТОВ «УКРМІСЬКЛІФТ» надало Пояснювальну записку до Договірної ціни, яка містить детальну інформацію на підставі чого складена Договірна ціна та пояснюється зміст окремих його положень.
Відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва» інвесторська кошторисна документація-сукупність кошторисів, кошторисних розрахунків, відомостей кошторисної вартості пускових комплексів, зведених кошторисних розрахунків вартості об’єкта будівництва або його черг, зведень витрат, пояснювальних записок та відомостей ресурсів, складених на стадії розроблення проектної документації.
Так, відповідно до п. 4.41 Настанови з визначення вартості будівництва, яка є складовою кошторисних норм України у будівництві, які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 року № 281 кошти на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися з моменту складання інвесторської кошторисної документації. Кошти на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у локальних кошторисах (кошторисних розрахунках), та прогнозного зростання їх вартості, яке визначається на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Розрахований розмір цих коштів за узгодженням із замовником включається до зведеного кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва.
Разом з тим, предметом закупівлі є не розроблення інвесторської кошторисної документації.
Варто також зазначити, що Уповноважена особа в Протоколі щодо прийняття рішення про відхилення тендерної документації Скаржника посилається на пункт 5.1 Настанови № 281, який, на її думку, містить обов`язок учасника процедури закупівлі включити до складу ціни пропозиції, кошти на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами.
Натомість, відсутня норма, яка містить обов`язок учасника процедури закупівлі включити до складу ціни пропозиції, кошти на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами.
Відповідно до п.5.33 Настанови зі Змінами № 4 У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
У разі якщо затвердженою проектною документацією передбачені кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, замовник може враховувати її в очікуваній вартості та встановлювати вимоги щодо обов’язковості їх передбачення у складі договірної ціни. Порядок використання таких коштів має бути передбачений в проекті договору про закупівлю.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально- технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, а в разі відсутності, під час дії воєнного стану на підставі індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроеономічних показників і соціального розвитку України центрального ограну виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує државну політику економічного,соціального розвитку і торгівлі.
Слід зауважити, що умовами документації не було встановлено обов`язку надання учасниками обґрунтованих розрахунків щодо визначення розміру коштів на покриття ризику всіх учасників будівництва.
Також, включення до договірної ціни додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами не є імперативною нормою, а включення чи не включення їх в договірну ціну підрядника залежить від ряду факторів, що характерні конкретним відносинам. Мова йде про можливу інфляцію, яка не однозначно відбудеться, а лише може відбутися протягом будівництва, тобто мова йде не про конкретні додаткові витрати.
Також, в проекті договору, що наведений в Додатку №3 Замовника відсутні умови щодо використання чи відшкодування витрат не обумовлених договором, в тому числі і додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
В складі тендерної пропозиції учасника Скаржник додав підписаний проект договору та Лист-згоду з проектом договору що свідчить про згоду Скаржника з істотними умовами договору.
Згідно з умовами проекту договору, підрядник не може вимагати уточнення Договірної ціни у зв’язку із зростанням цін на ресурси, а також роботи не передбачені проектом договору оплаті не підлягають. Договірна ціна враховує всі витрати Підрядника (а також субпідрядників в разі їх залучення), в тому числі: витрати, внески, збори і т.д., які виплачуються в ході виконання Робіт, за такі елементи, як: робоча сила, ресурси, обладнання, а також можливі збори, митні збори, податки та інші фінансові зобов’язання.
Неврахована Скаржником вартість окремих робіт не сплачується замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній його ціні тендерної пропозиції.
А в разі зростання вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, Скаржник не отримає відшкодування за рахунок бюджетних коштів.
Виходячи з вищенаведеного, та враховуючи те, що в тендерній документації Замовником не вимагалося включення в розрахунок договірної ціни коштів, на покриття інфляційних витрат, відсутність таких витрат не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу від «23» вересня 2024 до розгляду. 2. Скасувати рішення Замовника від «19» вересня 2024 про відхилення тендерної пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРМІСЬКЛІФТ» на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.