• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реставрація частини даху (аварійної ділянки) пам'ятки архітектури, будівлі №1,об'єкт №121, м.Івано-Франківськ

Завершена

15 358 922.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 153 589.22 UAH
Номер: 232af551f0164af899966cfb75fab388
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-09-23-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.09.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913619
Період моніторингу: 23.09.2024 11:54 - 15.10.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 23.09.2024 №63-з Івано-Франківськ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Богдан ГРИЦАК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 23.09.2024 №63-з Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4 UA-2024-08-16-009919-a 16.08.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Адреса: Ukraine, Івано-Франківськ
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 34) 255-64-75, sanchenkog@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду та відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Столярчук Октавіан Дмитрович встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 та абзацу першого пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД" встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором підряду від 26.09.2024 №339 з дотриманням положень Господарського та Цивільного кодексів України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі: 10 жовтня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Івано-Франківської квартирно-експлуатаційної частини району (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену протоколом уповноваженої особи від 16.08.2024 (б/н) (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ФОП Столярчук Октавіан Дмитрович та ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД"", протокольні рішення (протоколи) уповноваженої особи від 10.09.2024 №9 та від 16.09.2024 № 20, повідомлення про намір укласти договір від 16.09.2024 року, договір підряду від 26.09.2024 №339, відповіді Замовника на запити про надання пояснення від 26.09.2024, 30.09.2024 та від 02.10.2024 року. В ході проведення моніторингу встановлено, що згідно протокольного рішення (протокол) уповноваженої особи від 10.09.2024 №9 тендерну пропозицію ФОП Столярчук Октавіан Дмитрович відхилено як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі. Зокрема, у протоколі від 10.09.2024 №9 зазначено, що учасник не надав у складі тендерної пропозиції копію чинної ліцензії на виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення). Також зазначено, що: «У документах про підтвердження права власності/володіння/користування тощо відповідним майном відсутнє підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, визначених у технічних вимогах, а саме: - Автомобілі бортові, вантажопідйомність 5 т; - Агрегати зварювальні пересувні з бензиновим двигуном, з номінальним зварювальним струмом 250-400 А; - Агрегати фарбувальні з пневматичним розпилюванням для фарбування фасадів будівель, продуктивність 500 м3/год; - Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згорання , тиск до 686 кПа (7ат), продуктивністю 2,2 м3\хв; - Компресори пересувні з електродвигуном, тиск 600 кПа (6ат), продуктивність 0,5 м3/хв; - Машини листозгинальні спеціальні (вальці); - Прес листозгинальний; - Прес-ножиці комбіновані.» Так, у розділі 4 «Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників» Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Замовник вимагає від учасників надати: «Достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру». На виконання зазначеної вимоги учасником ФОП Столярчук Октавіан Дмитрович надано у складі тендерної пропозиції декларацію про провадження господарсько діяльності у якій зазначено інформацію про наявність у нього Ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з значними (СС3) наслідками. Слід відмітити, що у ТД замовника відсутня вимога про надання у складі тендерної пропозиції саме ліцензії на виконання робіт з вогнезахисту. Згідно абзацу шостого підпункту третього пункту 44 Особливостей, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. Крім того, відповідно до вимог пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Однак, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, а на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей відхилено тендерну пропозицію ФОП Столярчук Октавіан Дмитрович, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Натомість, Замовником визначено переможцем торгів учасника ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД" з вищою ціновою пропозицією, з яким укладено договір від 26.09.2024 №339 на суму 12754508,28 гривень. Різниця між пропозиціями складає в сумі 54508,28 гривень. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 27.09.2024 року через електронну систему закупівель надано запит Замовнику щодо причин нерозміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель та безпідставного відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ФОП Столярчук Октавіан Дмитрович. Замовником 30.09.2024 року в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства та не обґрунтовує прийняте рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП Столярчук Октавіан Дмитрович. Також, відповідно до наданого Замовником пояснення від 26.09.2024 року, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено на основі проектно-кошторисної документації по об’єкту «Реставрація частини даху (аварійної ділянки) пам'ятки архітектури, будівлі №1,об'єкт №121, м.Івано-Франківськ». У частині другій Додатку 2 до ТД Замовник зазначає: «Передбачені цією тендерною документацією та цим додатком, роботи повинні відповідати вимогам законодавства України, КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», ДСТУ, ДБН, технічним умовам, проектній документації та договору тощо, а матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів у галузі будівництва, проектній документації та договору». При цьому, у частині п’ятій «5. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 до ТД Замовника міститься Підсумкова відомість ресурсів. А відповідно до вимог частини четвертої Додатку 2 до ТД, на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним вимогам учасник у складі тендерної пропозиції має надати: договірну ціну, зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва; локальний кошторис з розрахунком договірної ціни; відомість ресурсів до локального кошторису (підсумкову відомість ресурсів до локального кошторису). Учасником ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД" (далі – Учасник) надано складі тендерної пропозиції файл «1_ДЦ_ПВР.xls» з Підсумковою відомістю ресурсів, яка не відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а саме – Підсумковій відомості ресурсів Замовника. Зокрема, у Підсумкову відомість ресурсів Учасником включено найменування будівельних матеріалів, виробів та конструкцій, які не передбачено Підсумковою відомістю ресурсів Замовника, а саме: «грати металеві» (№80 шифр ресурсу С111-1755) у кількості 0,9882 т, «Сталь листова» (№83 шифр ресурсу С111-1804) у кількості 1,445976 т та «Скло рідке калійне» (№125 шифр ресурсу С1113-307) у кількості 0,05 т. Водночас, у технічному завданні Замовника передбачено: - Витрати труда робітників-будівельників - 63028,04 люд.год., тоді як у підсумковій відомості ресурсів Учасника – 61426,26 люд.год.; - Електроенергія - 3623,5842 квт.г, тоді як у підсумковій відомості ресурсів Учасника – 142,919 квт.г; - Мастильні матеріали - 467,6017 кг, в той час, як у підсумковій відомості ресурсів Учасника – 1,244 кг. Також, у графах «Бензин», «Дизельне паливо» та «Гідравлічна рідина» підсумкової відомості ресурсів Замовника зазначено 8886,8615 кг, 256,0429 кг та 179,8143 кг відповідно, тоді як у підсумкову відомість ресурсів Учасником не включено зазначені ресурси. Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД", як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. З метою підтвердження або спростування встановлених порушень, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 01.10.2024 року через електронну систему закупівель надано запит Замовнику щодо розбіжностей у підсумкових відомостях Учасника і Замовника. Замовником 02.10.2024 року в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства та не обґрунтовує прийняте рішення щодо правомірності визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ "ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЗАХІДСПЕЦБУД".
Період усунення порушень: 10.10.2024 12:08 - 25.10.2024 00:00
Дата публікації висновку: 10.10.2024 12:08

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 13/09/0029/2024
Дата відкриття провадження: 13.12.2024 00:00
Номер відкриття провадження : 3/344/7737/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на зобов’язання Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, про здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором підряду від 26.09.2024 №339 з дотриманням положень Господарського та Цивільного кодексів України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Повідомляємо Вас, що Івано-Франківською КЕЧ (району) надіслано підрядній організації, Товариству з обмеженою відповідальністю «Iнвестицiйно-будівельна компанія «Захiдспецбуд», звернення вих. №2/1779 від 14 жовтня 2024 року щодо погодження розірвання Договору підряду по об’єкту: «Реставрація частини даху (аварійної ділянки) пам’ятки архітектури, будівлі №1, об'єкт №121, м. Івано-Франківськ» ДК 021:2015: 021:2015-45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація, шляхом підписання Додаткової угоди №1. У відповідь отримано лист від Товариства з обмеженою відповідальністю «Iнвестицiйно-будівельна компанія «Захiдспецбуд» вих. №02-14/10/24 від 14 жовтня 2024 року, в якому зазначено, що: - Відповідно до частин першої, четвертої статті 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання вiдповiдi у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заiнтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Статтею 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом, Відповідно до статті 202 Господарського кодексу України господарське зобов'язання припиняється: виконанням, проведеним належним чином; зарахуванням зустрічної однорідної вимоги або страхового зобов'язання; у разі поєднання управненої та зобов'язаної сторін в одній особі; за згодою сторін; через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами. Господарське зобов'язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду. Основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього визначено статтею 41 Закону України «Про публічний закупiвлi», частиною першою якої передбачено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Вимогами статті 43 Закону України «Про публічні закупiвлi» визначено умови визнання договору про закупівлю нікчемним, зокрема: 1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупiвлi/спрощеної закупiвлi згідно з вимогами цього Закону; 2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону; З) укладення договору в період оскарження процедури закупiвлi відповідно до статті 18 цього Закону; 4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п'ятою i шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв'язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону; 5) якщо назва предмета закупiвлi із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, шо фактично закуплені замовником. У Висновку про результати моніторинг y закупiвлi відсутнє будь яке посилання на неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується та є неспівмірним із вимогою моніторингу про розірвання укладеного Договору підряду №339 від 26 вересня 2024 року за результатами проведеної процедури закупiвлi. Зауважуємо, що у Висновку моніторингу від 10 жовтня 2024 чітко вказується про вiдсyтнiсть порушень в частині визначення предмету закупiвлi. відображення закупiвлi в рiчномy плані, оприлюднення інформації про закупівлю, вiдповiдностi вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору. Тобто, моніторинг аудиту водночас визнав, що Договір підряду №339 від 26 вересня 2024 року з додатками, повністю відповідає вимогам Тендерної документації, Закону та документації, що надана Товариством з обмеженою відповідальністю «Iнвестицiйно-будiвельна компанiя «Захiдспецбуд». Таким чином, зважаючи на приписи чинного законодавства України, договір. укладений між юридичними особами, може бути розірваний лише за згодою сторін або у судовому порядку, але для цього необхідна наявність визначених законом підстав для його розірвання. Беручи до уваги обґрунтовану відмову Товариства з обмеженою відповідальністю «Iнвестицiйно-будівельна компанія «Захiдспецбуд» розірвати Договір підряду по об’єкту: «Реставрація частини даху (аварійної ділянки) пам’ятки архітектури, будівлі №1, об'єкт №121, м. Івано-Франківськ» ДК 021:2015: 021:2015-45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація від 26.09.2024 року №339 за згодою сторін, та оцінюючи ризики предявлення можливих вимог, щодо відшкодування нанесених збитків за невиконання договору, а також враховуючи що в зв’язку з аварійним станом частини даху будівлі №1, об'єкту №121, яка належить до об’єктів військової інфраструктури, та обмеженим терміном виконання робіт, в зв’язку настанням несприятливих погодних умов, є критична необхідність у найшвидшому виконанні робіт. В зв’язку з вищенаведеним, недоцільним розірвання договору підряду по об’єкту: «Реставрація частини даху (аварійної ділянки) пам’ятки архітектури, будівлі №1, об'єкт №121, м. Івано-Франківськ» ДК 021:2015: 021:2015-45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація від 26.09.2024 року №339
Дата публікації звіту: 16.10.2024 11:34

Запити/Пояснення