-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Паливні брикети з деревини твердих порід типу ПІНІ КЕЙ
Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва ДК 021-2015: код: 09111400-4 Деревне паливо
Завершена
540 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
Номер:
b48af58cf34a402c8b0ea7576a5cb01a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-12-000082
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.11.2024 00:00
Період моніторингу:
12.11.2024 12:51 - 04.12.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
12.11.2024 № 78-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель»
Витяг із переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2024-08-16-004895-a,16.08.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатми аналізу питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питання надання інформації, документів у випадках, передбачених законом, встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; внесення змін до тендерної документації; стану виконання рішення Комісії АМКУ; розгляду тендерних пропозицій фізичних осіб-підприємців Прокопенко Наталі Францівни, Крючкова Артура Геннадійовича, Боговик Світлани Миколаївни, Приватного підприємства «Погорілого В.Г.» та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, надалі не допускати таких порушень та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації; стану виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю; внесення змін до договору про закупівлю; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Мокрокалигірського психоневрологічного інтернату (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 16.08.2024; перелік змін до тендерної документації; тендерну документацію в новій редакції, оприлюднену 06.09.2024; стан виконання рішення Комісії АМКУ від 02.09.2024 № 14665-р/пк-пз; тендерні пропозиції фізичних осіб-підприємців Прокопенко Наталі Францівни, Крючкова Артура Геннадійовича, Боговик Світлани Миколаївни та приватного підприємства «Погорілого В.Г.»; повідомлення про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, наданих у тендерній пропозиції фізичної особи-підприємця Прокопенко Наталі Францівни; рішення уповноваженої особи від 13.09.2024 № 6, № 7, від 16.09.2024 № 8, від 20.09.2024 № 9, від 20.09.2024 № 10; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями фізичною особою-підприємцем Боговик Світланою Миколаївною у спосіб, зазначений в тендерній документації; пояснення Замовника, отримані 20.11.2024, 26.11.2024 в електронній системі закупівель; договір про закупівлю від 26.09.2024 № 450; звіт про результати проведення закупівлі; додаткові угоди № 1 від 31.10.2024 та № 2 від 15.11.2024; повідомлення про внесення змін до договору.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Аналізом питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) Замовник, який відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів Державної казначейської служби України є розпорядником бюджетних коштів, не забезпечив оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Аналізом питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що на порушення пункту 19 Особливостей внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю, зокрема, в частині зміни ціни за одиницю товару, без наявності підстав, визначених цими особливостями. Зокрема, згідно з додатковими угодами № 1 від 31.10.2024 та № 2 від 15.11.2024 на підставі підпункту 1 пункту 19 Особливостей внесено зміни до договору від 26.09.2024 № 450. Підпункт 1 пункту 19 Особливостей передбачає, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника. Однак, відповідно до тексту додаткових угод № 1 від 31.10.2024 та № 2 від 15.11.2024 обсяги закупівлі не змінювалися, змінювалася ціна за одиницю товару. Згідно з поясненнями Замовника, отриманими в електронній системі закупівель 26.11.2024, під час внесення змін 31.10.2024 Замовник керувався підпунктом 5 пункту 19 Особливостей, під час внесення змін 15.11.2024 – виправляв помилку, допущену під час внесення змін 31.10.2024, а документальне підтвердження коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару, відсутнє.
Аналізом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення пункту 11 частини першої статті 10, частини сьомої статті 41 Закону, пункту 19 Особливостей Замовник не оприлюднив повідомлення про внесення змін до договору згідно з додатковою угодою від 31.10.2024 № 1, якою внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 Особливостей, частиною п’ятою статті 41 Закону. Повідомлення про внесення змін до договору відповідно до додаткової угоди від 31.10.2024 № 1 оприлюднене 15 листопада 2024 року під час моніторингу. Отже, на порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону повідомлення про внесення змін до договору згідно з додатковою угодою від 31.10.2024 № 1 оприлюднене у строк, що перевищує три робочі дні з дня внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону.
Аналізом питання надання інформації, документів у випадках, передбачених законом, встановлено, що на порушення частини п’ятої статті 8 Закону відповідь на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, який оприлюднено в електронній системі закупівель 12.11.2024, надана 20.11.2024, тобто у строк, що перевищує три робочі дні з дня оприлюднення такого запиту.
Період усунення порушень:
26.11.2024 16:55 - 11.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
26.11.2024 16:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Мокрокалигірський психоневрологічний інтернат зобов’язується в майбутньому не допускати такого роду порушень. З уповноваженою особою проведено роз’яснювальну роботу щодо ситуації яка склалась, проаналізовано висновок Держаудитслужби щодо виявлених порушень. Замовник зобов’язується вжити заходи щодо додаткового навчання уповноваженої особи в сфері організації та проведення публічних закупівель, внаслідок як виявлених порушень так і з метою превентивної роботи по недопущенню таких порушень у майбутньому.
Дата публікації звіту:
29.11.2024 11:09
Запити/Пояснення
Номер:
5a2c83b3810f4414a16ee978c653bcfd
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
12.11.2024 14:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі твердого палива, інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-08-16-004895-а, та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень із питань:
1) як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі;
2) чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами);
3) чому не оприлюднене повідомлення про внесення змін до договору згідно з додатковою угодою від 31.10.2024 № 1, якщо внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 Особливостей, частиною п’ятою статті 41 Закону?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
11a62a7ed5a24d45bfcbc330938d0244
Назва:
Ґрунтовні пояснення на Запит Держаудитслужби України за результатами моніторингу закупівлі UA-M-2024-11-12-000082 ● b48af58cf34a402c8b0ea7576a5cb01a
Дата опублікування:
20.11.2024 14:49
Опис:
Мокрокалигірський психоневрологічний інтернат, що є замовником в розумінні пункту 11, частини 1, статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX (далі – Закон) з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова про особливості) по предмету закупівлі: ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Паливні брикети з деревини твердих порід типу ПІНІ КЕЙ) готовий надати ґрунтовні пояснення та спростувати можливі виявлення органом контролю порушення.
1. Як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі.
Замовником надається наступне обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі товару, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Паливні брикети з деревини твердих порід типу ПІНІ КЕЙ). Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва ДК 021-2015: код: 09111400-4 Деревне паливо.
Вид процедури закупівлі: відкриті торги у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: 540 000,00 грн. з ПДВ.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом споживання (річного та місячного) обсягу товару за попередній календарний рік (бюджетний період). Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості товарів методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275, а також моніторингом динаміки цін на вказаний товар через систему закупівель Prozorro за посланням https://prozorro.gov.ua/.
При цьому розрахунок очікуваної вартості проводився згідно з аналізом цін діючого постачальника товару на дату формування очікуваної вартості предмета закупівлі. До ціни товару включена вартість товару, закупованого постачальником на ринку, послуги з навантаження/розвантаження товару, доставка власним або орендованим автотранспортом до місць Замовника, торгова націнка постачальника та всі визначені законодавством податки та збори.
Розмір бюджетного призначення: 540 000,00 грн. з ПДВ згідно з планом кошторисних асигнувань Замовника.
Нормативно-правове регулювання. ДСТУ/ГОСТ або згідно ТУ виробника, що затвердженні в порядку діючого законодавства України, у відповідності до номенклатурної позиції предмета закупівлі
2. Щодо питання: чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України?
Зазначаємо, що виключно Закон України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX зі змінами (далі - Закон) встановлює вимоги до замовників торгів щодо порядку проведення процедур закупівель. Так Преамбулою Закону передбачено «Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.». Інші нормативно-правові акти, в тому числі зазначена постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не встановлює норм права!
Пунктом 5 частини 1 статті 1 Закону передбачено: «веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель (далі - веб-портал Уповноваженого органу) - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього». Таким Уповноваженим органом є веб-портал https://prozorro.gov.ua/, що знаходиться в управлінні ДП «Прозорро».
Частиною 4 статті 10 Закону передбачено: «Інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.».
Тобто Закон не визначає обов’язку для Замовника здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті або в інших місяцях, окрім як на веб-порталі Уповноваженого органу ДП «Прозорро».
Єдиний веб-сайт, на якому Законом зобов’язується Замовнику оприлюднювати інформацію про закупівлю є веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього.
Як можемо простежити наочно, інформація на веб-сайті Уповноваженого органу розміщена належним чином за посиланням:
https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-08-16-005641-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-16-004895-a
3. Щодо питання: чому не оприлюднене повідомлення про внесення змін до договору згідно з додатковою угодою від 31.10.2024 № 1, якщо внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 Особливостей, частиною п’ятою статті 41 Закону?
Замовником та постачальником було укладено додаткову угоду №1 від 31.10.2024 року. Дана угода оприлюднена в електронну систему закупівель :
Дата публікації змін до договору: 15 листопада 2024
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку (Закон)
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку (Закон)
Відповідно, після внесення відповідних змін, було сформовано повідомлення про внесення змін до Договору.
У зв’язку із вказаним, нами повністю дотримано порядок планування закупівлі та інформування про предмет закупівлі, очікувану вартість та технічні характеристики у спосіб, що визначений законодавством.
Додаткова угода № 1 від 31.10.2024 року та відповідно повідомлення про внесення змін до Договору була оприлюднена 15 листопада 2024 року. В зв’язку з великою завантаженістю уповноваженої особи та перебоями з електричною енергією, терміни на оприлюднення повідомлення про внесення змін були пропущені (відповідно до Статті 10 пп.11 ЗУ «Про публічні Закупівлі»). Задля уникнення порушень через не оприлюднення додаткової угоди, було прийнято рішення оприлюднити повідомлення про внесення змін з порушенням строків публікації.
Зобов’язуємось в майбутньому не допускати такого роду порушення. Будуть вжиті заходи щодо можливості проходження додаткового навчання уповноваженої особи, задля удосконалення знань стосовно положень ЗУ «Про публічні закупівлі», Постанови №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» з урахуванням усіх змін
Сподіваємось на об’єктивне вивчення наданої та отриманої Вами інформації стосовно укладання та виконання договору про закупівлю по ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Паливні брикети з деревини твердих порід типу ПІНІ КЕЙ) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-16-004895-a).
Додатки:
1. Лист-роз’яснення Мінекономіки України «Щодо планування закупівель» № 3304-04/54160-06 від 03.09.2020 року;
2. Наказ Мінекономіки «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 року № 275;
З повагою,
Уповноважена особа _______________ Погрібна Людмила Вікторівна
Номер:
ba0952a00e894a7d896059207119811b
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
25.11.2024 10:11
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі твердого палива, інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-08-16-004895-а, та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень із питання: якими документами/інформацією керувався замовник для внесення змін до договору про закупівлю? Просимо надати документальне підтвердження коливання ціни на товар, що стало підставою для укладення додаткової угоди від 31.10.2024 №1 на зменшення ціни за одиницю товару, та документальне підтвердження щодо збільшення ціни на товар, яке стало підставою для укладення додаткової угоди № 2 від 15.11.2024.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
7dab24a9fb6c4ea996bb1f9a8ef4ed1d
Назва:
Ґрунтовні пояснення на Запит Держаудитслужби України за результатами моніторингу закупівлі UA-M-2024-11-12-000082 ● b48af58cf34a402c8b0ea7576a5cb01a Запит замовнику на пояснення Дата: 2024-11-25 10:11:54.
Дата опублікування:
26.11.2024 12:05
Опис:
Мокрокалигірський психоневрологічний інтернат, що є замовником в розумінні пункту 11, частини 1, статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX (далі – Закон) з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова про особливості) по предмету закупівлі: ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Паливні брикети з деревини твердих порід типу ПІНІ КЕЙ) готовий надати ґрунтовні пояснення та спростувати можливі виявлення органом контролю порушення.
Керуючись Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з урахуванням змін, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених пунктом 19.
Відтак, не порушуючи принципи положень пункту 19 Постанови №1178, 31 жовтня 2024 року було підписано додаткову угоду №1 на підставі зменшення ціни за одиницю товару: 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг). Обсяг закупівлі при цьому залишився незмінним, відповідно в зв’язку зі зниженням ціни за одиницю товару – загальна сума Договору зменшилась. В Законі України «Про публічні Закупівлі» та відповідно в Постанові №1178 не врегульовано надання будь якого документального підтвердження в разі внесення змін в істотні умови Договору керуючись пп.5 пункту 19 Постанови, при зміні ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення. Додаткову угоду №1 від 31.10.2024 року було оприлюднено в електронній системі 15 листопада. Як було зазначено в поясненні на Запит від 20.11.2024 року в зв’язку з великою завантаженістю уповноваженої особи та перебоями з електричною енергією, терміни на оприлюднення повідомлення про внесення змін були пропущені (відповідно до Статті 10 пп.11 ЗУ «Про публічні Закупівлі»). Задля уникнення порушень через не оприлюднення додаткової угоди, було прийнято рішення оприлюднити повідомлення про внесення змін з порушенням строків публікації.
Отже, враховуючи вищезазначене, Замовник не має документального підтвердження погодження зміни ціни в Договорі про закупівлю в бік зменшення, оскільки наявність такого підтвердження не передбачене ні Законом ні Постановою, в разі внесення змін до істотних умов згідно пп.5 пункту 19 Постанови №1178.
Проте, після пред’явлення Постачальником ФОП Боговик С.М. накладних на оплату поставленого товару виявилось, що при укладанні Додаткової угоди №1 було допущено помилку. Відповідно до накладних, ціна за одиницю товару не змінилась порівняно з ціною, що зафіксована умовами Договору № 450 від 26.09.2024 року, і становить 9000 грн без ПДВ. Відповідно, Додаткова угода №1 від 31.10.2024 року була складена помилково. Зобов’язання щодо внесених змін не розпочинались, оскільки постачання товару продовжувалось по ціні за одиницю що визначено в Договорі, без змін. Задля виправлення даної помилки, між Мокрокалигірським психоневрологічним інтернатом та ФОП Боговик С.М було узгоджено та підписано додаткову угоду №2 від 15 листопада 2024 року в якій сума Договору була приведена до попереднього значення зафіксованого договором (540000,00 грн), оскільки фактично не відбулось ніяких змін в частині ціни за одиницю товару. Замовник зобов’язаний був оприлюднити внесені зміни в Договір, та відобразити загальну суму Договору 540000.00 грн, тим самим виправити допущену помилку в Додатковій угоді №1. При оприлюдненні додаткової угоди, Замовник обрав підставу для внесення змін: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії (Закон). Даний факт був зумовлений необхідністю оприлюднити дану додаткову угоду задля виправлення помилок що було викладені в попередній додатковій угоді, а такої підстави для внесення змін як «виправлення технічної помилки» функціоналом майданчика та Законом не передбачено.
Зобов’язуємось в майбутньому не допускати такого роду порушення. Будуть вжиті заходи щодо можливості проходження додаткового навчання уповноваженої особи, задля удосконалення знань стосовно положень ЗУ «Про публічні закупівлі», Постанови №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» з урахуванням усіх змін
Сподіваємось на об’єктивне вивчення наданої та отриманої Вами інформації стосовно укладання та виконання договору про закупівлю по ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Паливні брикети з деревини твердих порід типу ПІНІ КЕЙ) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-16-004895-a).
З повагою,
Уповноважена особа _______________ Погрібна Людмила Вікторівна