-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Паливні брикети з деревини твердих порід типу ПІНІ КЕЙ
Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва ДК 021-2015: код: 09111400-4 Деревне паливо
Завершена
540 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
Період оскарження:
16.08.2024 12:31 - 08.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга, що стосується тендерної документації
Номер:
e5826501ebe74557ae9c187bdd668567
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-16-004895-a.b1
Назва:
Скарга, що стосується тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 0. Скарга на умови ТД.pdf.p7s.zip 20.08.2024 21:13
- 0. Скарга на умови ТД.docx 20.08.2024 21:13
- 1. ДСТУ 8358.pdf 20.08.2024 21:13
- 2. Протокол випробувань ССІ копія.pdf 20.08.2024 21:13
- sign.p7s 20.08.2024 21:14
- рішення від 22.08.2024 № 14171.pdf 22.08.2024 14:49
- інформація про резолютивну частину рішення від 02.09.2024 № 14665.pdf 03.09.2024 14:15
- рішення від 02.09.2024 № 14665.pdf 05.09.2024 15:37
- Грунтовні пояснення по скарзі у форматі word.docx 23.08.2024 10:01
- Грунтовні пояснення по скарзі.pdf 23.08.2024 10:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.08.2024 21:17
Дата розгляду скарги:
02.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.08.2024 14:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.09.2024 15:38
Дата виконання рішення Замовником:
06.09.2024 09:42
Коментар замовника щодо усунення порушень:
В тендерну документацію внесені зміни відповідно до рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № 14665-р/пк-пз від 02.09.2024
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bb0af2576f8d4fb4a645404754850421
Заголовок пункту скарги:
Встановлено ряд технічних та якісних параметрів, що далеко не узгоджуються з положеннями ДСТУ 8358:2015
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно пункту 5.1. ДСТУ 8358:2015 визначено що брикети паливні мають розмір за довжиною у міліметрах – від 10 до 400. Натомість, Замовник згідно Додатку №1 до тендерної документації безпідставно звужує коло гравців встановленням, прописуючи довжину в розмірі від 300 до 310 мм. Тим самим Замовник позбавляє права на участь виробників та їх постачальників, які можуть запропонувати паливні брикети з розміром довжини від 10 до 299, а також від 311 до 400 міліметрів! В тому числі і та продукція, що пропонується мною від українського виробника ТОВ «Брикети Черкащини» код ЄДРПОУ 43113177. Адже згідно Протоколу випробувань №UA0047/1/2024/3.1 від 20.02.1024 року, паливний брикет Піні-Кей має середню довжину (згідно заявлених зразків) – 331,7+/-3,6 мм. Отже, запропонувавши наявний у мене паливний брикет, який відповідає вимогам ДСТУ 8358:2015, Замовник згідно наявних умов тендерної документації буде зобов’язаний відхилити мою тендерну пропозицію, керуючись пп.2, п.44 Особливостей - тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
2. Згідно пункту 5.1. ДСТУ 8358:2015 визначено що брикети паливні мають розмір за діаметром у міліметрах – від 25 до 75. Натомість, Замовник згідно Додатку №1 до тендерної документації безпідставно звужує коло гравців встановленням, прописуючи чіткий (без діапазонний) розмір - 60 мм. Тим самим Замовник позбавляє права на участь виробників та їх постачальників, які можуть запропонувати паливні брикети з розміром діаметру будь-якого іншого окрім 60 міліметрів! В тому числі і та продукція, що пропонується мною від українського виробника ТОВ «Брикети Черкащини» код ЄДРПОУ 43113177. Адже згідно Протоколу випробувань №UA0047/1/2024/3.1 від 20.02.1024 року, паливний брикет Піні-Кей має середню довжину (згідно заявлених зразків) – 61,6+/-1,6 мм. Отже, запропонувавши наявний у мене паливний брикет, який відповідає вимогам ДСТУ 8358:2015, Замовник згідно наявних умов тендерної документації буде зобов’язаний відхилити мою тендерну пропозицію, керуючись пп.2, п.44 Особливостей - тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
3. Відповідно до пункту 1 Технічних вимог (технічної специфікації) до предмета закупівлі згідно Додатку №1 до тендерної документації Замовник передбачає, що одним з якісних показників паливних брикетів паливні з деревини твердих порід, має бути: діаметр центрального отвору - 20 мм. Тут потрібно зауважити, що положення п’ятого розділу «Розміри та доступні відхили» ДСТУ 8358:2015 взагалі не передбачають будь якої конкретики в діаметрі центрального отвору. Тим паче, так само відсутні будь які умови згідно стандарту щодо «центрального отвору», натомість відповідно до розділу 4 маємо можливість встановити класифікацію паливних брикет за конструкційними ознаками:
- суцільні;
- з внутрішніми порожнинами;
- з порожнинами на поверхні;
- з внутрішніми та зовнішніми порожнинами.
Розділ 6 ДСТУ 8358:2015, що передбачає технічні вимоги, так само не містить розмірів чи будь яких показників, щодо діаметру центрального отвору.
Тому, вважаю що встановлення подібного параметру - діаметр центрального отвору, в поєднанні з конкретикою у міліметрах, однозначно нехтує принципами публічних закупівель та положенням особливостей при цьому нівелюючи мої законні інтереси та права.
4. Відповідно до класифікації паливних брикет за групами якості ДСТУ 8358:2015 визначає 4 (чотири) групи. Стосовно показника Зольності національний стандарт ДСТУ 8358:2015 встановлює:
- І група якості повинна мати не більше ніж 1,0%, тобто - <1,0%;
- ІІ група якості повинна мати не більше ніж 4,0%, тобто - <4,0%;
- ІІІ група якості повинна мати не більше ніж 7,0%, тобто - <7,0%;
- ІV група якості повинна мати не більше ніж 12,0%, тобто - <12,0%.
Однак, Замовник чомусь вирішив знехтувати положенням єдиного ДСТУ 8358:2015 і згідно Додатку №1 до тендерної документації зазначив, що паливний брикет повинен мати зольність не більше 0,7%, тобто <0,7%.
5. Ідентичні обставини до попереднього пункту цієї Скарги стосуються незаконного встановлення технічного параметру до предмета закупівлі у вигляді Вологи, оскільки Додатком №1 до Документації Замовник передбачив, що вологість має бути не більше 8%, однак ДСТУ 8358:2015 встановлює наступні показники по кожній з груп якості:
- І група якості повинна мати не більше ніж 10%, тобто - <10%;
- ІІ група якості повинна мати не більше ніж 12%, тобто - <12%;
- ІІІ група якості повинна мати не більше ніж 14%, тобто - <14%;
- ІV група якості повинна мати не більше ніж 16%, тобто - <16%.
Отже наочно можемо констатувати встановлення таких технічних параметрів, що прямо відрізняються ДСТУ 8358:2015 та суперечать умовам Особливостей.
6. Я вважаю, що встановлення Замовником вимоги, згідно додатку №1 до тендерної документації, в частині теплотворності паливного брикету, а саме щоб цей показник був не більше не менше, а чітко 5,1 кВтч/кг (4400 ккал/кг або 18,5 МДж/кг) обмежує мене та мені подібних гравців. Оскільки, запропонувавши паливний брикет з іншим показником, тендерна пропозиція учасника буде відхилена згідно пп.2, п.44 Особливостей. Протоколу випробувань №UA0047/1/2024/3.1 від 20.02.1024 року слугує в даному випадку доказовим підтвердженням моєї позиції, а положення пункту 6.1. ДСТУ 8358:2015, що передбачає по теплотворності показник:
- І група якості повинна мати не менше ніж 17,5 МДж/кг;
- ІІ група якості повинна мати не менше ніж 16,5 МДж/кг;
- ІІІ група якості повинна мати не менше ніж 15,5 МДж/кг;
- ІV група якості повинна мати не менше ніж 14,5 МДж/кг, додатково підкреслює надмірність оскаржуваної мною вимоги.
7. Так само незаконно вважаю, що Замовник надмірно та упереджено ставиться до гравців, коли вимагає щоб запропонований ними товар мав показник питомої щільності 1,3 г/см3, адже пункт 6.1. ДСТУ 8358:2015 передбачає по щільності такі показники:
- І група якості повинна мати не менше ніж 1,1 г/см3;
- ІІ група якості повинна мати не менше ніж 0,95 г/см3;
- ІІІ група якості повинна мати не менше ніж 0,8 г/см3;
- ІV група якості повинна мати не менше ніж 0,65 г/см3.
Тобто, ДСТУ 8358:2015 передбачає, що показник питомої щільності для паливних брикетів І групи якості має бути не менше ніж 1,1 г/см3, але Замовник цей поріг самовільно вирішив підняти.
8. Згідно класифікації по ДСТУ 8358:2015 по породам деревини паливні брикети поділяються:
- з деревини хвойних порід;
- з деревини листяних порід;
- з деревини хвойних та листяних порід. Іншої класифікації національний стандарт по типу деревини не передбачає.
Разом з тим, згідно положень тендерної документації зокрема конкретної назви предмета закупівлі: Паливні брикети з деревини твердих порід типу ПІНІ КЕЙ, вбачаємо що Замовник воліє придбати паливний брикет саме з деревини твердих порід. Однак, відповідно до Додатку №1 за тендерною документацією Замовник самостійно створює конфлікт між положеннями Документації, так як передбачає, що одним з якісних показників паливного брикету - 100% натуральна екологічно чиста сировина, сосна та/або суміш твердих порід дерева: дуб, граб.
Наскільки мені відомо, а також Вами може бути перевірено, то Сосна (Pinus spp.) відноситься до м’якої породи деревини. Відповідно я вважаю, що Замовнику слід чітко визначитися з тим, з якої породи деревини має бути виготовлено Товар, що є предметом закупівлі.
2. Згідно пункту 5.1. ДСТУ 8358:2015 визначено що брикети паливні мають розмір за діаметром у міліметрах – від 25 до 75. Натомість, Замовник згідно Додатку №1 до тендерної документації безпідставно звужує коло гравців встановленням, прописуючи чіткий (без діапазонний) розмір - 60 мм. Тим самим Замовник позбавляє права на участь виробників та їх постачальників, які можуть запропонувати паливні брикети з розміром діаметру будь-якого іншого окрім 60 міліметрів! В тому числі і та продукція, що пропонується мною від українського виробника ТОВ «Брикети Черкащини» код ЄДРПОУ 43113177. Адже згідно Протоколу випробувань №UA0047/1/2024/3.1 від 20.02.1024 року, паливний брикет Піні-Кей має середню довжину (згідно заявлених зразків) – 61,6+/-1,6 мм. Отже, запропонувавши наявний у мене паливний брикет, який відповідає вимогам ДСТУ 8358:2015, Замовник згідно наявних умов тендерної документації буде зобов’язаний відхилити мою тендерну пропозицію, керуючись пп.2, п.44 Особливостей - тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
3. Відповідно до пункту 1 Технічних вимог (технічної специфікації) до предмета закупівлі згідно Додатку №1 до тендерної документації Замовник передбачає, що одним з якісних показників паливних брикетів паливні з деревини твердих порід, має бути: діаметр центрального отвору - 20 мм. Тут потрібно зауважити, що положення п’ятого розділу «Розміри та доступні відхили» ДСТУ 8358:2015 взагалі не передбачають будь якої конкретики в діаметрі центрального отвору. Тим паче, так само відсутні будь які умови згідно стандарту щодо «центрального отвору», натомість відповідно до розділу 4 маємо можливість встановити класифікацію паливних брикет за конструкційними ознаками:
- суцільні;
- з внутрішніми порожнинами;
- з порожнинами на поверхні;
- з внутрішніми та зовнішніми порожнинами.
Розділ 6 ДСТУ 8358:2015, що передбачає технічні вимоги, так само не містить розмірів чи будь яких показників, щодо діаметру центрального отвору.
Тому, вважаю що встановлення подібного параметру - діаметр центрального отвору, в поєднанні з конкретикою у міліметрах, однозначно нехтує принципами публічних закупівель та положенням особливостей при цьому нівелюючи мої законні інтереси та права.
4. Відповідно до класифікації паливних брикет за групами якості ДСТУ 8358:2015 визначає 4 (чотири) групи. Стосовно показника Зольності національний стандарт ДСТУ 8358:2015 встановлює:
- І група якості повинна мати не більше ніж 1,0%, тобто - <1,0%;
- ІІ група якості повинна мати не більше ніж 4,0%, тобто - <4,0%;
- ІІІ група якості повинна мати не більше ніж 7,0%, тобто - <7,0%;
- ІV група якості повинна мати не більше ніж 12,0%, тобто - <12,0%.
Однак, Замовник чомусь вирішив знехтувати положенням єдиного ДСТУ 8358:2015 і згідно Додатку №1 до тендерної документації зазначив, що паливний брикет повинен мати зольність не більше 0,7%, тобто <0,7%.
5. Ідентичні обставини до попереднього пункту цієї Скарги стосуються незаконного встановлення технічного параметру до предмета закупівлі у вигляді Вологи, оскільки Додатком №1 до Документації Замовник передбачив, що вологість має бути не більше 8%, однак ДСТУ 8358:2015 встановлює наступні показники по кожній з груп якості:
- І група якості повинна мати не більше ніж 10%, тобто - <10%;
- ІІ група якості повинна мати не більше ніж 12%, тобто - <12%;
- ІІІ група якості повинна мати не більше ніж 14%, тобто - <14%;
- ІV група якості повинна мати не більше ніж 16%, тобто - <16%.
Отже наочно можемо констатувати встановлення таких технічних параметрів, що прямо відрізняються ДСТУ 8358:2015 та суперечать умовам Особливостей.
6. Я вважаю, що встановлення Замовником вимоги, згідно додатку №1 до тендерної документації, в частині теплотворності паливного брикету, а саме щоб цей показник був не більше не менше, а чітко 5,1 кВтч/кг (4400 ккал/кг або 18,5 МДж/кг) обмежує мене та мені подібних гравців. Оскільки, запропонувавши паливний брикет з іншим показником, тендерна пропозиція учасника буде відхилена згідно пп.2, п.44 Особливостей. Протоколу випробувань №UA0047/1/2024/3.1 від 20.02.1024 року слугує в даному випадку доказовим підтвердженням моєї позиції, а положення пункту 6.1. ДСТУ 8358:2015, що передбачає по теплотворності показник:
- І група якості повинна мати не менше ніж 17,5 МДж/кг;
- ІІ група якості повинна мати не менше ніж 16,5 МДж/кг;
- ІІІ група якості повинна мати не менше ніж 15,5 МДж/кг;
- ІV група якості повинна мати не менше ніж 14,5 МДж/кг, додатково підкреслює надмірність оскаржуваної мною вимоги.
7. Так само незаконно вважаю, що Замовник надмірно та упереджено ставиться до гравців, коли вимагає щоб запропонований ними товар мав показник питомої щільності 1,3 г/см3, адже пункт 6.1. ДСТУ 8358:2015 передбачає по щільності такі показники:
- І група якості повинна мати не менше ніж 1,1 г/см3;
- ІІ група якості повинна мати не менше ніж 0,95 г/см3;
- ІІІ група якості повинна мати не менше ніж 0,8 г/см3;
- ІV група якості повинна мати не менше ніж 0,65 г/см3.
Тобто, ДСТУ 8358:2015 передбачає, що показник питомої щільності для паливних брикетів І групи якості має бути не менше ніж 1,1 г/см3, але Замовник цей поріг самовільно вирішив підняти.
8. Згідно класифікації по ДСТУ 8358:2015 по породам деревини паливні брикети поділяються:
- з деревини хвойних порід;
- з деревини листяних порід;
- з деревини хвойних та листяних порід. Іншої класифікації національний стандарт по типу деревини не передбачає.
Разом з тим, згідно положень тендерної документації зокрема конкретної назви предмета закупівлі: Паливні брикети з деревини твердих порід типу ПІНІ КЕЙ, вбачаємо що Замовник воліє придбати паливний брикет саме з деревини твердих порід. Однак, відповідно до Додатку №1 за тендерною документацією Замовник самостійно створює конфлікт між положеннями Документації, так як передбачає, що одним з якісних показників паливного брикету - 100% натуральна екологічно чиста сировина, сосна та/або суміш твердих порід дерева: дуб, граб.
Наскільки мені відомо, а також Вами може бути перевірено, то Сосна (Pinus spp.) відноситься до м’якої породи деревини. Відповідно я вважаю, що Замовнику слід чітко визначитися з тим, з якої породи деревини має бути виготовлено Товар, що є предметом закупівлі.
×
-
Назва доказу:
1. ДСТУ 8358
-
Повʼязаний документ:
1. ДСТУ 8358.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, таким чином щоб її положення відповідали вимогам Особливостей та діючому національному стандарту України 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови».