-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Папір офісний формату А4
Завершена
1 298 448.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 984.48 UAH
мін. крок: 1% або 12 984.48 UAH
Номер:
32ba65312f044978952109c01dca7296
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-25-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.10.2024 00:00
Період моніторингу:
25.10.2024 11:16 - 15.11.2024 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.10.2024 № 281
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5 UA-2024-08-14-006839-a 14.08.2024
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції
ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП» установлено порушення пункту 43 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, стану виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату проведення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерних пропозицій, стан виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 14.08.2024 року № б/н (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 22.08.2024, тендерні пропозиції ТОВ «ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР» та ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП» (далі – Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо відхилення учасника від 26.08.2024 № б/н, рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від № 15088-р/пк-пз від 10.09.2024, протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем торгів від 16.09.2024 № б/н, договір про закупівлю товарів за державні кошти від 23.09.2024 № 76, пояснення та документи надані Замовником від 29.10.2024 та 04.11.2024 на запити Північного офісу Держаудитслужби.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що згідно з реєстром отриманих пропозицій на участь у торгах надійшли наступні пропозиції: ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП» з остаточною ціною пропозиції 1 018 032,00 гривень та ТОВ «ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР» з остаточною ціною пропозиції 1 086 993,00 гривень.
Моніторингом установлено, що Переможцем торгів обрано тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП» з остаточною ціною пропозиції 1 018 032,00 гривень з ПДВ.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції переможця ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП» вимогам тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимоги зазначеної у підпункті «г» пункту 4 розділу 13 Додатку 6 («Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції») до ТД, передбачено надання у складі тендерної пропозиції - скан-копію(ї) документа(ів), який(і) підтверджують документально статус офіційного дилера, зокрема дилерського договору чи / або сертифікату, які свідчать, що Учасник має право та уповноважений на сервісне обслуговування, або ремонт транспортних засобів.
Однак, в складі тендерної пропозиції ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП» відсутній документ (и), чим недотримано вимоги підпункті «г» пункту 4 розділу 13 Додатку 6 («Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції») до ТД.
Керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII Північний офіс Держаудитслужби із запитом звернувся через електронну систему закупівель до Замовника 30.10.2024, зокрема щодо надання пояснень/інформацію, яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено відповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам зазначених у підпункті «г» пункту 4 розділу 13 Додатку 6 до ТД
Замовником на запит органу державного фінансового контролю в електронній системі закупівель надано пояснення від 04.11.2024 та долучено протокольне рішення уповноваженої особи від 23.08.2024 б/н. В поясненнях Замовника зазначено наступне:
«…Відповідна помилка була виявлена на етапі кваліфікації учасників, та не могла бути усунена шляхом внесення змін до тендерної документації. З метою непорушення прав та інтересів учасників процедури закупівлі, також була відсутня можливість скасування процедури закупівлі. У зв’язку з зазначеним, Замовником було прийнято рішення про технічну помилку за яким документи, які вимагаються умовами тендерної документації проте не передбачені для учасників законодавчо, а також ненадання їх в складі тендерної пропозиції (з об’єктивних причин) не є підставою для відхилення тендерних пропозицій…».
Поруч з тим, відповідно до частини 1 статті 11 Закон № 922-VIII відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа.
Згідно з пунктом 41 Особливостей № 1178, Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до абзацу першого частини четвертої статті 28 Закону № 922-VIII після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п`яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.
Згідно з пунктом 4.3 розділу 4 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 08.06.2021 № 40 «Про затвердження Примірного положення про уповноважену особу» уповноважена особа несе персональну відповідальність за прийняті нею рішення і вчинені дії (бездіяльність) відповідно до законів України.
Відповідно до другої частини пункту 19 статті 22 Закону № 922-VIII формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Водночас, пунктом 43 Особливостей № 1178 визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з тим, Замовником не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим порушено вимогу пункту 43 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
18.11.2024 16:25 - 03.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
18.11.2024 16:25
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо, що Замовником вжито відповідні заходи щодо недопущення встановлених у висновку порушень в подальшому.
Дата публікації звіту:
22.11.2024 09:34
Запити/Пояснення
Номер:
bae52ef9e1fc4237b5391a1a64fec372
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.10.2024 10:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Папір офісний формату А4», за кодом ДК 021:2015: 30190000-7 — Офісне устаткування та приладдя різне (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-08-14-006839-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та долучити відповідні документи, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
23b74344340a46399ae33918cd0d1ec2
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
29.10.2024 16:57
Опис:
У відповідь на Ваш запит щодо надання пояснень повідомляю наступне:
1) Очікувана вартість закупівлі розрахована з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275 та обрахована відповідно до середньо ринкових цін, зокрема в порядку визначеному Розділом ІІІ Примірної методики. Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах. Зокрема, очікувана вартість процедури закупівлі була розрахована на підставі вартості зазначеної на веб-сайтах постачальників та виробників товару, що є предметом закупівлі, а також аналогічних закупівель в електронній системі закупівель, після чого було розраховано очікувану вартість Методом порівняння ринкових цін. Даний метод полягає в ціновому аналізі та зборі актуальної інформації з ринку товарів/послуг з урахуванням можливості коливання ціни.
2) Також повідомляю, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» оприлюднено шляхом розміщення на власному веб-сайті за посиланням URL: https://chk.gp.gov.ua/ua/info.html?_m=publications&_t=rec&id=368961&fp=10
Номер:
f61f84a2d1f7439fb3baf000eda29c4f
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
30.10.2024 17:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі постала потреба у отриманні додаткових пояснень/інформації/документів.
Яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП» (код ЄДРПОУ 38295925) вимогам зазначених у підпункті «г» пункту 4 розділу 13 Додатку 6 до тендерної документації, в частині надання - скан-копію(ї) документа(ів), який(і) підтверджують документально статус офіційного дилера, зокрема дилерського договору чи / або сертифікату, які свідчать, що Учасник має право та уповноважений на сервісне обслуговування, або ремонт транспортних засобів.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
99b0e5e2754e470bb6495a57d48e7757
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
04.11.2024 16:11
Опис:
У відповідь на Ваш запит щодо надання пояснень повідомляю наступне: при затвердженні умов тендерної документації та їх публікації Замовником було допущено технічну помилку при визначенні документів, що надаються учасниками. За предметом закупівлі «Папір офісний формату А4» до вимог було включено вимогу щодо надання «скан-копію(ї) документа(ів), який(і) підтверджують документально статус офіційного дилера, зокрема дилерського договору чи / або сертифікату, які свідчать, що Учасник має право та уповноважений на сервісне обслуговування, або ремонт транспортних засобів». Таким чином дана вимога не відповідає предмету закупівлі. Звертаю увагу, що згідно законодавства України:
- Дилер — юридична або фізична особа, яка, виконуючи функції продавця, здійснює закупівлю машин для наступного їх продажу і надає послуги з технічного сервісу — ст.1 Закону України «Про захист прав покупців сільськогосподарських машин»;
- Дилерська діяльність — укладення торговцем цінними паперами цивільно-правових договорів щодо цінних паперів від свого імені та за свій рахунок з метою перепродажу, крім випадків, передбачених законом — ст.1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», п.1 розд.2 Правил (умов) здійснення діяльності з торгівлі цінними паперами: брокерської діяльності, дилерської діяльності, андеррайтингу, управління цінними паперами затверджених Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
- уповноважений дилер - суб'єкт господарювання, який уповноважений дистриб'ютором на здійснення продажу транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, матеріально-технічна база якого відповідає основним критеріям оцінки торгово-сервісних потужностей і який від свого імені здійснює на договірних засадах продаж транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, проводить передпродажну підготовку, гарантійне та післяпродажне обслуговування і поставлений на облік відповідно у Головному сервісному центрі МВС і Держпродспоживслужбі - Порядок здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери затверджений Постановою КМУ від 11 листопада 2009 р. № 1200;
- Дилерська діяльність - це діяльність інвестиційної фірми з укладення деривативних контрактів та вчинення правочинів щодо фінансових інструментів від свого імені та за власний рахунок - ст.44 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки».
Таким чином поняття «дилер» не може бути законодавчо застосоване до постачальників офісного устаткування у вигляді канцелярії. Відповідна помилка була виявлена на етапі кваліфікації учасників, та не могла бути усунена шляхом внесення змін до тендерної документації. З метою непорушення прав та інтересів учасників процедури закупівлі, також була відсутня можливість скасування процедури закупівлі. У зв’язку з зазначеним, Замовником було прийнято рішення про технічну помилку за яким документи, які вимагаються умовами тендерної документації проте не передбачені для учасників законодавчо, а також ненадання їх в складі тендерної пропозиції (з об’єктивних причин) не є підставою для відхилення тендерних пропозицій. Зокрема таке відхилення може призвести до порушення принципів здійснення публічних закупівель та порушення прав та інтересів учасників.
Відповідно до п. 1 Розділу III. Інструкція з підготовки тендерних пропозицій тендерної документації Документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Необхідно наголосити, що норми в сфері відносин щодо публічних закупівель не передбачають необхідність чи обов’язок публікації таких рішень (щодо технічної помилки, тощо), а також на майданчику електронної системи закупівель, який використовує Замовник відсутні будь-які поля, які б дозволили належним чином опублікувати таке рішення, зокрема відмічаю, що при розгляді Комісією АМКУ оскаржень за закупівлею, дана частина тендерної документації не була предметом розгляду.
Звертаємо увагу, що Замовником було укладено договір з учасником ціна якого є найбільш економічно вигідною, а також документи цього постачальника було розглянуто Комісією АМКУ та визнано таким, що відповідають вимогам документації, що в свою чергу зобов’язало Замовника укласти договір саме з цим суб’єктом. Відмічаємо також відсутність перевитрат з боку Замовника та відсутності шкоди державним інтересам.
На підставі вказаного у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції чи визнання її такою, що не відповідає умовам тендерної документації.