• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт будівлі КНП «Роменська ЦРЛ» РМР Сумська обл., м. Ромни, вул. Героїв Роменщини, 99 )

Завершена

37 843 402.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 189 217.01 UAH
Номер: e4836bb5b3ec4f99bdfaf9698d649cbb
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-07-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.10.2024 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 07.10.2024 14:47 - 28.10.2024 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 07.10.2024 №40-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 07.10.2024 №40-З Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 6 UA-2024-08-08-011087-a 08.08.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, zakupivli_sumy_2@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог абзацу другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей при розгляді тендерної пропозиції ПП «ЕНТЕР БУД». За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 жовтня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 09.07.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Роменської міської ради Сумської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 08.08.2024, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 30.08.2024, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Тауріс», консорціуму «БУДІВЕЛЬНО-ДОРОЖНІЙ КОНСОРЦІУМ», приватного підприємства «ЕНТЕР БУД» (далі – ПП «ЕНТЕР БУД», Учасник), вимоги про усунення невідповідностей до 04.09.2024 та до 11.09.2024, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 04.09.2024 № 239, від 06.09.2024 №241 та від 11.09.2024 № 243, повідомлення про намір укласти договір від 11.09.2024, договір від 25.09.2024 № 188-24, додаткову угоду від 11.10.2024 №1, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 10.10.2024, від 14.10.2024 та від 16.10.2024. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ тендерної документації зазначив, що відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим у додатку 3 до тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції: договірною ціною; зведеним кошторисним розрахунком; пояснювальною запискою; локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу); підсумковою відомістю ресурсів; проектом календарного графіку виконання робіт. Також, Замовник установив вимогу, що договірна ціна складається відповідно до розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями) (далі – Настанова). Інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам, встановленим Замовником у додатку 3 до цієї тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків. У складі тендерної пропозиції учасника ПП «ЕНТЕР БУД», якого визначено переможцем торгів, надані документи, сформовані у програмному комплексі АВК-5 (3.9.1), зокрема, Пояснювальна записка (файл «U_8_ДЦ_ДЦ_2 (1).pdf») та Договірна ціна (файл «U_8_ДЦ_ДЦ_3 (1).pdf»). У Пояснювальній записці зазначено, що при складанні розрахунків інших витрат прийняті такі нарахування, зокрема, як: кошти на покриття витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (пункт 1), прогнозний рівень інфляції в будівництві першого року будівництва 1,114 (пункт 2). При цьому, у наданій Договірній ціні (файл «U_8_ДЦ_ДЦ_3 (1).pdf») вказано «Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами – «-», тобто відсутні. Отже, наявна невідповідність у наданих учасником розрахунках договірної ціни. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 10.10.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, щодо розгляду тендерної пропозиції ПП «ЕНТЕР БУД», з огляду на те, що в пропозиції учасника є невідповідності в частині розрахунку договірної ціни. На зазначений запит Управління Замовник 14.10.2024 надав пояснення, що пояснювальна записка містить коефіцієнти, згідно яких формується ціна кожного виду робіт та договірної ціни в цілому в програмному комплексі АВК. Але у відповідності до пункту 5.33. Настанови при складанні ціни пропозиції учасник «обнулив» (виключив) кошти на покриття витрат, пов’язаних з інфляційним процесами. Таким чином, Замовник підтвердив, що показники, зазначені у Пояснювальній записці не відповідають показникам, врахованим у Договірній ціні Учасника. При цьому, відповідно до Настанови, пояснювальна записка є складовою кошторисної документації, в якій наводяться показники, прийняті в кошторисній документації. Отже, зазначення у Пояснювальній записці показника, який виключено з Договірної ціні, є невідповідністю між цими складовими кошторисної документації. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. При цьому, невідповідність договірної ціни та пояснювальної записки до неї стосується випадку відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а отже, не є невідповідністю, яка може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Також, за результатами моніторингу установлено, що Замовник у підпункті 10 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ тендерної документації установив вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції інших документів, зокрема, копій основних ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів (якщо передбачене виконання видів робіт, пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію) та/або дозволів на виконання робіт, виданих уповноваженим державним органом необхідних для виконання робіт, вказаних в технічному завданні, якщо отримання ліцензій та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством. Технічним завданням у додатку 3 до тендерної документації Замовника передбачено виконання робіт з капітального ремонту будівлі. Відповідно до пункту 23 групи А Переліку видів робіт підвищеної небезпеки додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (далі – Порядок), роботи підвищеної небезпеки «Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин» виконуються на підставі дозволу. При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ПП «ЕНТЕР БУД» відсутній дозвіл на виконання робіт «Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин». У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління 10.10.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, в якому файлі (файлах) тендерної пропозиції ПП «ЕНТЕР БУД» міститься дозвіл на вищезазначені роботи. На зазначений запит Управління Замовник 14.10.2024 надав пояснення, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2022 року № 357 «Деякі питання виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки на період дії воєнного стану» на період дії воєнного стану види робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 4, 7-9, 11-21, 23-27, 29 і 30 групи А додатку 2 до Порядку виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. В складі пропозиції учасника міститься файл «Декларація відповідності мат.техн бази.pdf». Однак, у зазначеному файлі «Декларація відповідності мат.техн бази.pdf» міститься копія декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрована у територіальному органі Держпраці 02.08.2019 за №191.19.74-Д на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра (пункт 3 групи Б додатку 2 до Порядку). При цьому, декларація щодо виконання робіт підвищеної небезпеки «Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин» (пункт 23 групи А додатку 2 до Порядку) у складі тендерної пропозиція учасника ПП «ЕНТЕР БУД» відсутня, що не відповідає вимогам підпункту 10 пункту 1 розділу ІІ тендерної документації Замовника. Відповідно до абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Однак, на порушення вимог абзацу другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «ЕНТЕР БУД», визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 25.09.2024 № 188-24.
Період усунення порушень: 24.10.2024 09:39 - 07.11.2024 23:00
Дата публікації висновку: 24.10.2024 09:39

Оскарження висновку в суді

Опис: Позовна заява про визнання протиправним та скасування висновку до Сумського окружного адміністративного суду від 06.11.2024 № 2.1-21/3733
Дата публікації: 06.11.2024 15:58
Дата відкриття провадження: 12.11.2024 09:00
Номер відкриття провадження: По справі № 480/9748/24 (провадження №2-а/480/10068/24)

Запити/Пояснення