• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт асфальтобетонного покриття від будинку 3/11 до будинку 92 по вул.Танкістів в смт. Гончарівське, Чернігівського району Чернігівської області (коригування) (код ДК 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Завершена

8 307 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 41 535.00 UAH
Номер: 8fb41a29daf34cc49e2a60c98e1207d0
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-16-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.10.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 16.10.2024 15:14 - 06.11.2024 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 15.10.2024 № 55-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр КОНДРАШОВ Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2024-07-26-002856-a 26.07.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 46) 267-72-67, m.m.naumenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог статтею 5 Закону та абзацу десятого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзаців сьомого та восьмого частини шістнадцятої статті 29 Закону та пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Гончарівської селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 06.08.2024 № 44, зі змінами (далі – тендерна документація), запитання до процедури, оприлюднені в електронній системі закупівель та відповіді на них, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Приватного акціонерного товариства «Броварське шляхово-будівельне управління № 50» (далі – ПрАТ «Броварське шляхово-будівельне управління № 50»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.07.2024 № 40, від 31.07.2024 № 41 та № 42, від 01.08.2024 № 43, від 06.08.2024 № 44 (щодо внесення змін до тендерної документації, від 19.08.2024 № 47 (про визначення переможцем ПрАТ «Броварське шляхово-будівельне управління № 50»), вимогу про усунення невідповідностей ПрАТ «Броварське шляхово-будівельне управління № 50» до 14:59 16.08.2024, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 19.08.2024, скаргу до процедури – Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНЕЙТС» від 22.08.2024 № 1186 та рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольної комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.09.2024 № 14795-р/пк-пз (далі – комісія АМКУ), договір від 16.09.2024 № 34, укладений Замовником з ПрАТ «Броварське шляхово-будівельне управління № 50» ( далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронні системі закупівель від 16.09.2024, додаткову угоду від 25.210.2024 № 1 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління), оприлюднені в електронній системі закупівель 24.10.2024. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне. Відповідно до пункту 7 частини першої статті 1 Закону електронна система закупівель – інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами. Положеннями частини восьмої статті 12 Закону передбачено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Згідно з підпунктом 1.1 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено, що «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником, згідно ДОДАТКУ 2 до тендерної документації». Таким чином, тендерною документацією Замовника передбачено подання та узгодження інформації та/або документів виключно в електронному вигляді, шляхом подання тендерної пропозиції через веб-портал Уповноваженого органу. В ході моніторингу встановлено, що відповідно до вимог пункту 18 розділу «Додатковий перелік необхідних документів, що підтверджують відповідність вимогам учасника, визначеним замовником, а саме:» додатку 2 до тендерної документації Замовником передбачено надання довідки у довільній формі про відвідування об’єкта, що підтверджується актом огляду об’єкта, який підписаний обома сторонами під час огляду об’єкта робіт. У складі тендерної пропозиції ПрАТ «Броварське шляхово-будівельне управління № 50» надано акт огляду об’єкту від 08 серпня 2024 року та довідку про відвідування об’єкта від 15.08.2024 № 821/3. В акті зазначено: найменування об’єкту, найменування Замовника, дата складання та підписання цього акту, місце виконання робіт, предмет закупівлі тощо. Однак, встановлення огляду об’єкту та підписання акту ознайомлення є безпідставним, оскільки, обсяги робіт чітко визначені у додатку 7 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: Капітальний ремонт асфальтобетонного покриття від будинку 3/11 до будинку 92 по вул. Танкістів в смт. Гончарівське, Чернігівського району Чернігівської області (коригування) (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» до тендерної документації Замовника та є достатніми для формування цінової пропозиції, не потребують будь-яких уточнень або додаткових роз’яснень. Отже, встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушує принципи закупівель встановлені статтею 5 Закону, якими передбачено об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням. Аналогічна позиція суду наведена у рішенні від 26 січня 2022 року № 520/15955/21. Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей. Враховуючи вищезазначене та згідно з вимогами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей (в редакції, чинній на момент проведення закупівлі). Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Проте, у пункті 3 розділу «Результат торгів та укладення договору про закупівлю» тендерної документації Замовником передбачено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, чим не дотримано вимоги абзацу десятого пункту 28 Особливостей, оскільки дану вимогу не винесено в окремий додаток до тендерної документації. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне. Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Згідно з вимогами частини шістнадцятої статті 29 Закону повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Проте, вимога Замовника про усунення невідповідностей ПрАТ «Броварське шляхово-будівельне управління № 50» до 14:59 16.08.2024 не містить посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності та переліку інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей, чим не дотримано вимоги абзаців сьомого та восьмого частини шістнадцятої статті 29 Закону. Відповідно до вимог розділу 3 додатку 2 до тендерної документації Замовником передбачено надання скан-копії з оригіналу позитивного(их) відгуку(ів) від замовника(ів) (за наданим(-и) аналогічним(-и) договором(-ами), у якому(-их) обов’язково має бути зазначено: дату його видачі, вихідний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору, категорію автомобільної дороги, суму договору, суму наданих послуг, а також інформацію про якість наданих послуг, дотримання термінів виконання, щодо відсутності з боку замовника претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору, із зазначенням ідентифікатора закупівлі у системі Prozorro (у разі, якщо договір укладено за результатами проведеної процедури закупівлі з використанням електронної системи закупівель). У тендерній пропозиції учасника ПрАТ «Броварське шляхово-будівельне управління №50» надано лист відгук від 21.06.2024 № 053/267-1935 від комунальної корпорації «Київавтодор» до договору підряду від 06.08.2021 № 72-10, який не містить посилання на ідентифікатор закупівлі у системі Prozorro, чим недотримано вимоги розділу 3 додатку 2 до тендерної документації. Після кінцевого строку подання тендерних пропозицій (11.08.2024 до 00:00 години) у тендерній пропозиції ПрАТ «Броварське шляхово-будівельне управління №50» 15.08.2024 завантажено оновлений лист від комунальної корпорації «Київавтодор» до договору підряду від 06.08.2021 № 72-10, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника. Крім того, у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідну освіту, знання та досвід щодо виконання робіт від 10.08.2024 № 704/3 зазначено досвід роботи на займаній посаді на підприємстві Учасника у Кобизського О.В. – 8 років, Лотохи П.І. – 1 рік, Римаренко В.Є. – 6 років, Лапко О.Г. – 12 років, Павленко О.О. – 14 років, який не відповідає інформації зазначеній в наказах. Так, на дату подання тендерної пропозиції, згідно з наказами від 24.04.2017 № 31 – к, від 05.08.2022 № 45 – к, від 27.06.2017 № 51 – к, від 14.07.2011 № 51 – к, 17.06.2009 № 38, досвід роботи на займаній посаді Кобизського О.В. – 7 років, Лотохи П.І. – 2 роки, Римаренко В.Є. – 7 років, Лапко О.Г. – 13 років, Павленко О.О. – 15 років відповідно, чим не дотримано вимоги розділу 2 додатку 2 до тендерної документації Замовника. На запит Управління, оприлюднений в електронній системі закупівель, Замовником надано пояснення, яке не спростовує суті порушення. Враховуючи вищевикладене, Замовником недотримано вимоги пункту 43 Особливостей, оскільки у вимогу про усунення невідповідностей ПрАТ «Броварське шляхово-будівельне управління № 50» до 14:59 16.08.2024 не включено вищезазначені невідповідності виявлені у тендерній пропозиції ПрАТ «Броварське шляхово-будівельне управління №50».
Період усунення порушень: 07.11.2024 16:19 - 22.11.2024 00:00
Дата публікації висновку: 07.11.2024 16:19

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Уповноваженою особою Мельник Оксаною на виконання положень Висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області здійснено заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому: переглянуто та вивчено статті Закону та Особливостей зі змінами станом на 12 листопада 2024 року, особливо звернуто увагу: - на принципи закупівель встановлені статтею 5 Закону, якими передбачено об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням; - на зміст повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей встановлені відповідно до вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону та повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. - на склад абзацу десятого пункту 28 Особливостей, згідно якого тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Надалі зобов’язуюсь відповідально відноситися до складання тендерної документації та до розгляду тендерних пропозицій і документів учасників згідно законодавства. Зауваження моніторингу прийняті до уваги та зобов’язуюсь у подальшому чітко дотримуватися вимог Закону та Особливостей. Крім цього, зобов’язуюсь пройти навчання по підвищенню кваліфікації з публічних закупівель для уповноважених осіб.
Дата публікації звіту: 13.11.2024 14:35

Запити/Пояснення