-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Поточний ремонт кабінетів, коридору та холу на другому поверсі за адресою м.Львів, вул.Римлянина, 2»
Місце виконання робіт: 79008, м. Львів, вул. Руська,20 Кількість: 1 послуга, обсяг згідно ТС (додаток 2).
Завершена
793 740.59
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 968.70 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 968.70 UAH
Номер:
040a5c310ca348ffa4a668c742fabde9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-11-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.09.2024 00:00
Період моніторингу:
11.09.2024 16:15 - 03.10.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.09.2024 № 192
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.09.2024 № 192.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 3. UA-2024-07-18-002980-a, 18.07.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, а також пунктів 3 та 5 частини першої статті 5, абзацу першого частини третьої статті 22 та частини восьмої статті 12 Закону в частині включення до тендерної документації вимог, що передбачають взаємодію замовника та учасника поза межами електронної системи закупівель.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій, надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення норм пунктів 3 і 28 Особливостей №1178, пунктів 3 та 5 частини першої статті 5, абзацу першого частини третьої статті 22 та частини восьмої статті 12 Закону при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 вересня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «1-а міська поліклініка м. Львова» (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-07-18-003770-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковане звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповідь Замовника на таке звернення; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 01.08.2024 та від 02.08.2024; тендерні пропозиції МПП «Мета» та ТОВ «КОМФОРТ ІМПЕРІАЛ» (в частині правомірного їх відхилення Замовником); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 07.08.2024; тендерну пропозицію ТОВ «Креативна фабрика Вікторія»; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «Креативна фабрика Вікторія» як переможцем тендеру документи; договір від 16.08.2024 №16/08; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з нормами пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до умов тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації, а саме: інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам Замовника (надається згідно з Додатком №1-6 до тендерної документації); інформацією та документами, які повинен надати переможець (надається згідно з Додатком №7,8 тендерної документації).
Моніторингом встановлено, що у Додатку 10 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі при укладенні договору» тендерної документації Замовника визначено, що переможець процедури закупівлі відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Однак, у тендерній документації Замовника у Додатку 10 відсутній перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі при укладанні договору (наприклад: наказ про призначення та/або протокол зборів засновників та/або рішення засновника, тощо).
Таким чином, при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Так, за умовами пункту 3.1. розділу 3 тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації, зокрема з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам Замовника (надається згідно з Додатком №1-6, до тендерної документації).
У Додатку №2 тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі міститься Технічна специфікація (дефектний акт) та загальні вимоги до учасника з переліком документів/інформації, що надаються у складі пропозиції на відповідність технічній специфікації (щодо гарантійного строку робіт, розрахунків договірної ціни, дозволу та/або Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки, документів на підтвердження спроможності поставити матеріали, що входять до вартості робіт в обсягах згідно Технічної специфікації).
Зокрема, у пункті 2 вищевказаних загальних вимог до учасника визначено, що для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати кошторисні розрахунки, а саме: розрахунок договірної ціни, локальний(і) кошторис(и); підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат.
Одночасно, у пункті 5 загальних вимог до учасника у Додатку №2 тендерної документації визначено, що учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції в період звернення за роз’ясненнями повинні відвідати об’єкт, на якому будуть проводитися роботи, і скласти та надати в складі тендерної пропозиції підтверджуючий документ про відвідування та огляд об’єкта, завірену представником Замовника та представником від учасника.
Подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, відповідно до частини восьмої статті 12 Закону, здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Статтею 5 Закону визначено принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вільний доступ усім учасникам до інформації про закупівлю, забезпечується замовником відповідно до частини третьої статті 5 Закону, у тому числі інформації про обсяг робіт, технічної специфікації та інших вимог, передбачених статтею 22 Закону, виключно шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель.
Зазначеними діями Замовником порушено положення частини восьмої статті 12 Закону, а саме: порушено порядок взаємодії замовника та учасника, адже зазначені вище положення тендерної документації передбачають взаємодію між Замовником та учасниками поза межами електронної системи закупівель та без її використання.
Крім того, чинним законодавством не передбачено обов’язковість складання акту огляду об’єкта в паперовому вигляді, а також вчинення будь-яких дій поза межами електронної системи закупівель у період звернення за роз’ясненнями.
Таким чином, Замовником складено тендерну документацію з порушенням вимог частини восьмої статті 12, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, як наслідок, недотримано принципів, визначених пунктами 3 та 5 частини першої статті 5 Закону.
Варто зазначити, що Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02.03.2023 у справі № 640/26603/21 (далі – Постанова) суд виснував, що закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору.
Враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема, обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель.
Окрім цього, в цій же Постанові наголошено, що дана правова норма стосується як учасників так і переможця/ів торгів.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит про надання пояснення, зокрема, стосовно причин не оприлюднення вимог про усунення невідповідностей у тендерних пропозиціях учасників Мале Приватне Підприємство «Мета» та ТОВ «Комфорт імперіал» згідно пункту 43 Особливостей №1178».
Замовником у наданому (опублікованій) на вищевказаний запит поясненні, зокрема, наведено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-05-02-009981-a та повідомлено що Замовник керувався практикою ДАСУ щодо невиконання учасником аналогічної вимоги.
Разом з тим, відповідно до умов тендерної документації вказаної вище закупівлі (на яку у поясненні здійснено посилання Замовником), учасник має право, а не обов’язок, відвідати та оглянути об'єкт, де передбачається надання послуг, відтак, акт обстеження об’єкту, підписаний уповноваженими представниками сторін, міг бути поданим у складі тендерної пропозиції учасника лише у разі використання ним вищевказаного права, визначеного тендерною документацією.
Водночас, за умовами тендерної документації досліджуваної процедури закупівлі Замовником самостійно була встановлена вимога стосовно відвідування та огляду об’єкта, на якому будуть проводитися роботи, в період звернення за роз’ясненнями, що підтверджується відповідним документом, завіреним представником Замовника та представником від учасника.
Слід зазначити, що зважаючи на вищевказану вимогу тендерної документації, яка складена з порушенням вимог визначених пунктами 3 та 5 частини першої статті 5, частини восьмої статті 12, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, Замовником відхилено тендерні пропозиції учасників Мале Приватне Підприємство «Мета» (остаточна цінова пропозиція - 549 998,00 грн) та ТОВ «Комфорт імперіал» (остаточна цінова пропозиція - 550 000,00 грн), з причини не відвідування/відвідування об’єкта після завершення періоду звернення за роз’ясненнями (з врахування відсутності зауважень до інших документів, наданих учасниками у складі їх тендерних пропозицій), які на 119 704,98 та 119 702,98 відповідно є дешевшими від тендерної пропозиції учасника ТОВ «Креативна фабрика Вікторія» (остаточна цінова пропозиція - 669 702,98 грн) з яким укладено договір про закупівлю.
Період усунення порушень:
27.09.2024 12:20 - 12.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
27.09.2024 12:20
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13/0207/2024пр
Дата відкриття провадження:
14.11.2024 00:00
Номер відкриття провадження :
13/0207/2024пн
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідь на висновок
про результати моніторингу процедури закупівлі
№ UA-2024-07-18-002980-a
В першу чергу хочемо повідомити, що на усунення порушення керівником замовника вжито заходів наведених у висновку, а саме роз’яснювальна робота з уповноваженою особою щодо недопущення в подальшому порушення норм пунктів 3 і 28 Особливостей №1178, пунктів 3 та 5 частини першої статті 5, абзацу першого частини третьої статті 22 та частини восьмої статті 12 Закону при складанні тендерної документації.
Також хочемо зазначити, що одночасно висловлюємо заперечення до висновку за результатами проведеного моніторингу з наступних підстав.
1. Щодо порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178
При складанні тендерної документації замовник керувався виключно вимогами Закону та Особливостей.
Так, відповідно до пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
В свою чергу, частиною 2 статті 22 Закону встановлені обов’язкові відомості, які повинна містити тендерна документація. Аналогічну позицію зазначено в наказі Мінекономрозвитку від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації», якою затверджено Примірну тендерну документацію для процедур закупівлі. Примірна тендерна документація повинна містити, зокрема обов’язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону.
Таким чином, відповідно до вимог статті 22 Закону, з урахуванням Особливостей, інформацію про право підписання договору про закупівлю переможцем процедури закупівлі не є обов’язковою інформацією яку Замовник повинен зазначити в тендерній документації, а є інформацією, яку Замовник, відповідно до частини 3 статті 22 Закону, може та вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Замовником, на виконання вимог пункту 28 Особливостей, в окремому додатку до тендерної документації, визначено перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. та перелік документів та інформації що надаються переможцем при укладенні договору. Переможець процедури закупівлі відповідно до пункту 17 Особливостей під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Таким чином, Замовником у додатку до документації чітко зазначено формулювання, яке міститься в пункті 17 Особливостей.
Окрім того, ані Законом, ані Особливостями не передбачено, який саме перелік документів та/або інформації повинні бути подані переможцем процедури закупівлі для підтвердження права підпису та не зазначено, що Замовник повинен чітко самостійно визначити перелік документів, які підтверджують право підпису та встановити такий перелік у тендерній документації. Переможець, в свою чергу, залежно від того юридична особа чи фізична особа-підприємець, повинен надати відповідні документи.
Підсумовуючи вище сказане, Замовником самостійно, навіть без наявності такого обов’язку, прописані інформативні положення в тендерній документації та передбачено перелік документів та інформації що надаються переможцем при укладенні договору у тому формулюванні , яке наведене в законодавстві, а переможцем в свою чергу було виконано вимогу та надано відповідні документи при укладенні договору, які підтверджують право підпису. Таким чином, Замовником дотримано вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей та не порушено вимоги щодо складання тендерної документації.
2. Щодо порушення вимог 3 та 5 частини першої статті 5, абзацу першого частини третьої статті 22 та частини восьмої статті 12 Закону
У висновку зазначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/
спрощеної закупівлі, відповідно до частини восьмої статті 12 Закону, здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Також зазначено, що Статтею 5 Закону визначено принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
У висновку зазначено, що вільний доступ усім учасникам до інформації про закупівлю, забезпечується замовником відповідно до частини третьої статті 5 Закону, у тому числі інформації про обсяг робіт, технічної специфікації та інших вимог, передбачених статтею 22 Закону, виключно шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель. Зазначеними діями Замовником порушено положення частини восьмої статті 12 Закону, а саме: порушено порядок взаємодії замовника та учасника, адже зазначені вище положення
тендерної документації передбачають взаємодію між Замовником та учасниками поза межами електронної системи закупівель та без її використання.
Хочемо зазначити, що згідно пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Таким чином, з моменту оголошення торгів в усіх без виключення потенційних учасників є як мінімум сім днів для ознайомлення з вимогами тендерної документації та для підготовки своєї тендерної пропозиції. Варто наголосити, що тендерна документація оприлюднюється в електронній системі закупівель (Prozorro), де, згідно з одним із основоположних принципів, усі бачать все. На порталі Prozorro видно весь процес закупівель: від оголошення до переможців. Електронна система Prozorro носить загальнодоступний характер, що означає рівні права для потенційних учасників під час реєстрації для участі в закупівлі, а також рівний доступ до інформації, яку оприлюднюють у Prozorro, можливість подавати та отримувати відповідну інформацію.
Таким чином, всі потенційні учасники знаходиться в рівних можливостях, а відтак стверджувати, що вимога про надання акту обстеження об’єкту носить дискримінаційний характер, та порушує принципи, які містяться в статті 5 Закону 922, не відповідає дійсності, оскільки кожен, хто мав намір взяти участь в даній процедурі закупівлі, мав змогу безперешкодно як ознайомитися з вимогами тендерної документації з моменту її оприлюднення, так і з’явитися на об’єкт для здійснення попереднього його огляду.
Щодо зазначення у висновку про те, що Замовником торгів порушено вимоги частини 8 статті 12 Закону, зокрема порушено порядок взаємодії Замовника та учасника, адже зазначені вище положення ТД передбачають взаємодію між Замовником та учасниками поза межами електронної системи закупівель та без її використання, то тут варто зазначити наступне: Уповноважена особа Замовника (відповідальна за проведення процедури закупівлі) ніяким чином не приймає участь у наданні відповідної довідки, оскільки це статистичні дані, які ведуться окремими особами, відповідальними за отримання товару чи наглядом за виконанням робіт. Акт огляду спрямований перш за все на те, щоб всі потенційні Учасники мали змогу в реальному часі ознайомитися із місцем, в якому будуть виконуватися роботи, аби більш конкретно та точно сформувати свою тендерну пропозицію.
Окрім цього, згідно п. 54 Особливостей фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Проте, жодних звернень або вимог зі сторони потенційних учасників щодо акту обстеження не було. Таким чином, факт подання тендерної пропозиції Учасником означає, що він розуміє всі вимоги тендерної документації та погоджується з ними.
Однак, принагідно повідомляємо, що уповноважена особа систематично проходить різного роду офлайн та онлайн навчання у сфері публічних закупівель з метою покращення своїх навичок під час здійснення професійної діяльності. Також керівником Комунального некомерційного підприємства "1-а міська поліклініка м. Львова" додатково здійснено роз’яснювальні роботи щодо не допущення у майбутньому різного роду порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
01.10.2024 12:34
Запити/Пояснення
Номер:
ee454acf6f0946b3bc05c0fc78a305a3
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.09.2024 11:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.09.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2024-07-18-002980-a, яка проводилась комунальним некомерційним підприємством «1-а міська поліклініка м. Львова» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
2. Надати інформацію з обов’язковим документальним підтвердженням) щодо виконання переможцем тендеру ТОВ «Креативна фабрика Вікторія» вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
Під час здійснення моніторингу встановлено, що Замовником згідно протоколів уповноваженої особи від 01.08.2024 та від 02.08.2024 про відхилення учасників Мале Приватне Підприємство «Мета» та ТОВ «Комфорт імперіал» на підставі пп. 2 пункту 44 Особливостей №1178.
Згідно пп. 2 пункту 44 Особливостей №1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Згідно, Додатку 2 тендерної документації Замовника учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції в період звернення за роз’ясненнями повинні відвідати об’єкт на якому будуть проводитися роботи і скласти та надати в складі тендерної пропозиції підтверджуючий документ про відвідування та огляд об’єкта, завірену представником Замовника та представником від Учасника.
Відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Пояснити причини не оприлюднення вимог про усунення невідповідностей у тендерних пропозиціях учасників Мале Приватне Підприємство «Мета» та ТОВ «Комфорт імперіал» згідно пункту 43 Особливостей №1178?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
45ed57b0ded8442890fb35019dd8d044
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
17.09.2024 14:35
Опис:
1. Щодо питання №1. «Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.»
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі затвердженого дефектного акту на ремонтно-будівельні роботи «Поточний ремонт кабінетів, коридору та холу на другому поверсі за адресою м.Львів, вул.Римлянина, 2» (ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи) від 14.06.2024 року, де передбачено об’єми, склад та зміст робіт. При проведенні поточних ремонтних робіт виконавець повинен виконувати заходи, що забезпечують дотримання правил техніки безпеки у відповідності із Законом України «Про охорону праці», інших чинних нормативних документів та актів з охорони праці. Забезпечити обов‘язкове виконання вимог чинного законодавства України по охороні навколишнього середовища, пожежній безпеці та додержуватись вимог державних будівельних норм і державних стандартів України, гігієнічних нормативів, санітарних правил і норм тощо. Будівельні матеріали та вироби, які будуть використані виконавцем під час надання послуг з поточного ремонту мають відповідати основним вимогам, визначеним національним стандартам ДСТУ і будівельним нормам .
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: визначено відповідно до одного із методів затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020р. № 275 (далі – Наказ), а саме шляхом отримання комерційних пропозицій щодо вартості послуги із поточного ремонту. На основі здійснених запитів замовником було отримано 3 (три) цінові пропозиції, а очікувана вартість визначена як середнє арифметичне значення цих чисел у розмірі 793 740,59 грн.
2.Щодо питання №2. «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Надати інформацію з обов’язковим документальним підтвердженням) щодо виконання переможцем тендеру ТОВ «Креативна фабрика Вікторія» вимоги пункту 17 Особливостей №1178.»
Учасником переможцем торгів при укладенні договору було надано наказ про призначення директора, Витяг та виписка з ЄДРПОУ, копія Ліцензії та декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці.
Однак, повідомляємо, що у зв’язку із тим, що предметом закупівлі є поточний ремонт, відповідні роботи не вимагають наявності ліцензії на здійснення господарської діяльності з будівництва керуючись Законом України від 02.03.2015 № 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності».
3. Щодо питання №3. «Пояснити причини не оприлюднення вимог про усунення невідповідностей у тендерних пропозиціях учасників Мале Приватне Підприємство «Мета» та ТОВ «Комфорт імперіал» згідно пункту 43 Особливостей №1178»
Згідно вимог додатку 2 Технічна специфікація замовником «Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції в період звернення за роз’ясненнями повинні відвідати об’єкт на якому будуть проводитися роботи і скласти та надати в складі тендерної пропозиції підтверджуючий документ про відвідування та огляд об’єкта, завірену представником Замовника та представником від Учасника».
Зазначаємо, що в період роз’яснень який тривав до 23 липня 2024 00:00 у замовника були відсутні зареєстровані звернення від учасників Мале Приватне Підприємство «Мета» та ТОВ «Комфорт імперіал» щодо відвідування та огляд об’єкта. Тобто, Замовник не надавав відповідним учасникам підписаних ним документів про відвідування та огляд об’єкта, оскільки такі звернення були відсутні. Оскільки період роз’яснень закінчився 23 липня 2024 00:00, то відповідні звернення неможливо здійснити з дотриманням вимог станом на момент кваліфікації пропозицій учасників.
Також зазначаємо, що відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 «під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)». Так, оскільки вимога щодо надання акту огляду передбачена додатком «Технічна специфікація», відсутність документа не вважається невідповідністю та не підлягає виправленню.
Додатково наводимо практику ДАСУ якою керувався замовник щодо невиконання учасником аналогічної вимоги, - Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-05-02-009981-a25.07.2024, у якому зазначено, що оскільки учасник не здійснив огляд об’єкта, замовнику неправомірно надавати 24 год на усунення помилки, адже акт обстеження об’єкту, підписаний уповноваженими представниками сторін, міг бути поданим у складі тендерної пропозиції учасника лише у разі використання ним вищевказаного права .