• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

Автомобільні шини

Завершена

8 961 480.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 8 068.08 UAH
Номер: 5e6b168157ea4af5a5e70e1af0f4bfba
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-24-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.10.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 24.10.2024 14:29 - 14.11.2024 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 23.10.2024 № 285 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 44 UA-2024-07-08-003401-a 08.07.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник директора Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Лілія КРИВОНОС
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, narizhna.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Дніпрошина» за лотами 1, 2 установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТД Дакота» за лотом 3 установлено порушення вимог підпункту першого та другого пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця за лотом 1 установлено порушення вимог пункту 18 Особливостей, при цьому укладений Договір відповідно до пункту 21 Особливостей є нікчемним. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Дніпрошина» за лотом 3, ТОВ «ТД Дакота» за лотом 4, ТОВ «Укрзапчастина» за лотом 4, ТОВ «Торговий дім «Укртехпром» за лотом 4, стану виконання рішень комісії АМКУ, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення за лотами 1 – 4, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця за лотами 2-4, внесення змін до договорів та їх оприлюднення за лотами 1 – 3 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 08.08.2024 № 214-24, укладеним між Замовником та ТОВ «ТД Дакота» за результатами проведення процедури закупівлі за лотом № 3, приведення умов договору від 02.08.2024 № 210-24, укладеного між Замовником і ТОВ «Дніпрошина» за результатами проведення процедури закупівлі за лотом 1 у відповідність до умов тендерної пропозиції переможця за лотом 1, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, стану виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ), своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців, внесення змін до договорів та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 08.07.2024 № 89 (далі – тендерна документація), реєстри отриманих тендерних пропозицій за лотами 1 – 4, протоколи розкриття тендерних пропозицій за лотами 1 – 4, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпрошина» (далі – ТОВ «Дніпрошина») за лотами 1 – 3, товариства з обмеженою відповідальністю «ТД Дакота» (далі – ТОВ «ТД Дакота») за лотами 3 – 4, товариства з обмеженою відповідальністю «Укрзапчастина» (далі – ТОВ «Укрзапчастина») за лотом 4, товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Укртехпром» (далі – ТОВ «Торговий дім «Укртехпром») за лотом 4, протоколи уповноваженої особи Замовника від 18.07.2024 № 94 за лотом 1; від 18.07.2024 № 95 за лотом 2; від 18.07.2024 № 96, від 26.07.2024 № 101, від 26.07.2024 № 102 за лотом 3; від 18.07.2024 № 97, від 08.08.2024 № 110, від 08.08.2024 № 111, від 09.08.2024 № 112 за лотом 4, повідомлення про намір укласти договір від 17.07.2024 за лотами 1, 2, від 26.07.2024 за лотом 3, від 09.08.2024 за лотом 4, договори про закупівлю від 02.08.2024 № 210-24 на суму 2 665 000,00 грн з додатковою угодою до нього від 19.09.2024 № 01-24 за лотом 1; від 02.08.2024 № 211-24 на суму 787 900,00 грн з додатковою угодою до нього від 11.09.2024 № 01-24 за лотом 2; від 08.08.2024 № 214-24 на суму 1 579 778,00 грн з додатковими угодами до нього від 29.08.2024 № 01-24, від 30.08.2024 № 02-24, від 11.09.2024 № 03-24 (за лотом 3); від 22.08.2024 № 223-24 на суму 68 730,96 грн (за лотом № 4), повідомлення про внесення змін до договору від 19.09.2024 за лотом 1; від 11.09.2024 за лотом 2; від 29.08.2024, від 31.08.2024, від 11.09.2024 за лотом 3; рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ) від 31.07.2024 № 13083-р/пк-пз, пояснення Замовника, надані 31.10.2024, 06.11.2024, 14.11.2024 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби від 29.10.2024, від 04.11.2024, від 11.11.2024. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду рішень Комісії АМКУ, не здійснювався. Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Слід зазначити, що Замовник не скористався правом щодо встановлення в тендерній документації відповідно до вимог пункту 15 частини другої статті 22 Закону вимоги про надання забезпечення тендерної пропозиції відповідно до статті 25 Закону. 1. За результатами проведення моніторингу установлено, що Замовник у пункті 10 додатку 3 до тендерної документації визначив вимогу про надання учасниками у складі своїх тендерних пропозицій довідки в довільній формі про вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах, а саме не виконання учасником процедури закупівлі своїх зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків – протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору (далі – Довідка). Проте, учасник процедури закупівлі ТОВ «Дніпрошина» за лотами 1, 2 у складі своїх тендерних пропозицій в термін до 11.00 16.07.2024 (кінцевий строк подання тендерних пропозицій) Довідок не надало, чим недотримано вимоги пункті 10 додатку 3 до тендерної документації. При цьому, ТОВ «Дніпрошина» за лотами 1, 2 надало Довідки 22.07.2024 – після визначення його переможцем процедури закупівлі за лотами 1, 2 (повідомлення про намір укласти договір опубліковано 18.07.2024). Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, Замовник виявивши невідповідності на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей за лотами 1, 2, а саме щодо надання учасником процедури закупівлі ТОВ «Дніпрошина» за лотами 1, 2 Довідок, чим не надав можливість учаснику усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі тендерних пропозицій за лотами 1, 2. На запит Держаудитслужби Замовник 14.11.2024 через електронну систему закупівель надав пояснення, яке не спростовує суті виявлених порушень. 2. Також за результатами проведення моніторингу процедури закупівлі установлено, що додатком 1 до тендерної документації установлено технічні вимоги до автомобільних шин, зокрема, за лотом 1 номер за порядком в таблиці 6: тип/розмір – 315/70 R22.5 рульові всесезонні, індекс навантаження/швидкості – не нижче 156/150 L (далі – шини). ТОВ «Дніпрошина» у складі своєї тендерної пропозиції за лотом 1 надано технічну специфікацію, в якій зазначені технічні характеристики шин, які відповідають вимогам, установленим до шин у додатку 1 до тендерної документації, а саме: тип/розмір – 315/70 R22.5 рульові всесезонні, індекс навантаження/швидкості – не нижче 156/153 L. Проте, у договорі від 02.08.2024 № 210-24, укладеному за результатами проведення процедури закупівлі за лотом 1 між Замовником та ТОВ «Дніпрошина» (далі – Договір), вказані технічні характеристики шин, які не відповідають умовам, установленим у додатку 1 до тендерної документації, а саме: 315/70R22.5 SONIX SX706 154/150М. Отже, за результатами проведення моніторингу процедури закупівлі установлено, що на порушення вимог пункту 18 Особливостей укладено Договір, умови якого відрізняються від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі/ Відповідно до пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей. На запит Держаудитслужби Замовник 14.11.2024 через електронну систему закупівель надав пояснення, яке не спростовує суті виявленого порушення, а саме: «Під час перевірки документів щодо визначення переможця закупівлі (UA-2024-07-08-003401-a за Лот № 1) ТОВ «Дніпрошина» було надано тендерну пропозицію (копія додається), яка повністю відповідала технічним вимогам щодо предмету закупівлі (додаток 1 до тендерної документації) на підставі яких ТОВ «Дніпрошина» було визнано переможцем закупівлі. Разом з тим під час завантаження документів у статусі переможця ТОВ «Дніпрошина» було надано оновлену комерційну пропозицію (з урахуванням результатів аукціону), де без відома Замовника було замінено шину 315/70R22.5 WONDERLAND BY778 156/153L на шину 315/70R22.5 SONIX SX 154/150M. Також ТОВ «Дніпрошина» у складі тендерної пропозиції було надано гарантійний лист, що запропонований до закупівлі товар (автомобільні шини) відповідає технічним вимогам викладеним в додатку 1 до тендерної документації (копія листа додається)». 3. Відповідно до вимог пункту 40 Особливостей конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей. Проте, за результатами проведення моніторингу процедури закупівлі установлено, що на порушення вимог пункту 40 Особливостей учасник ТОВ «ТД Дакота» у складі своєї тендерної пропозиції за лотами 3 інформацію про запропоновану ціну (файл «Тендерна Пропозиція Лот№3») визначив конфіденційною. 4. Також за результатами проведення моніторингу установлено, що Замовник у додатку 3 до тендерної документації визначив вимогу про надання учасниками у складі своїх тендерних пропозицій, зокрема, технічної специфікації на товар, що пропонується учасником (пункт 2) та копію витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців (пункт 3). Проте, учасник процедури закупівлі ТОВ «ТД Дакота» за лотом 3 у складі своєї тендерної пропозиції в термін до 11.00 16.07.2024 (кінцевий строк подання тендерних пропозицій) технічної специфікації на товар, що пропонується учасником та копії витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців не надало, чим недотримано вимоги пунктів 2, 3 додатку 3 до тендерної документації. При цьому, ТОВ «ТД Дакота» опублікувало 29.07.2024 – після визначення його переможцем процедури закупівлі за лотом 3 (повідомлення про намір укласти договір опубліковано 26.07.2024) витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Отже, на порушення вимог підпункту першого та другого пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ТД Дакота» за лотом 3, як таку в якій визначено конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 Особливостей та яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Відповідно до пункту 51 Особливостей відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель, зокрема, у разі відхилення всіх тендерних пропозицій. На запит Держаудитслужби Замовник 14.11.2024 через електронну систему закупівель надав пояснення, яке не спростовує суті виявленого порушення, а саме: «На відповідність тендерної пропозиції учасником ТОВ «Дакота» було надано комерційну пропозицію, яка містить усі необхідні характеристики стосовно предмету закупівлі (об’єднаний файл) та надано відповідний гарантійний лист про відповідність технічним вимогам викладеним в додатку 1 (копії листів додаються). Відповідно до вимог тендерної пропозиції учасником ТОВ «Дакота» було надано лист (копія листа додається), що ТОВ «ТД ДАКОТА» відповідно до протоколу №1/2017 від 05.05.2017 загальних зборів засновників (учасників) Товариства проводить діяльність на підставі модельного Статуту, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України від 27 березня 2019 р. № 367, а також було надано витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (копія додається)». Слід зазначити, що зміст комерційної пропозиції про яку зазначено в поясненні не містить усіх необхідних характеристик стосовно предмету закупівлі, які передбачено специфікацією, зокрема марки машин для яких передбачено здійснення процедури закупівлі автомобільних шин. Крім того, відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи Замовника від 08.08.2024 № 111 за лотом 4 тендерну пропозицію ТОВ «ТД Дакота» аналогічного змісту (крім технічних характеристик предмета закупівлі) – відхилено через відсутність у її складі, зокрема, технічної специфікації на товар, що пропонується учасником, якою підтверджено, зокрема, що якість товару відповідає вимогам ДСТУ, ГОСТ, ТУ та інше.
Період усунення порушень: 18.11.2024 18:16 - 03.12.2024 00:00
Дата публікації висновку: 18.11.2024 18:16

Оскарження висновку в суді

Опис: Відповідно до частини десятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок в суді. Інформуємо Державну аудиторську службу України, що Головним центром капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України оскаржено висновок Державної аудиторської служби України шляхом подання до Київського окружного адміністративного суду (01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26а) адміністративного позову про скасування висновку Державної аудиторської служби України направленого листом від 25.11.2024 № 10/8286-24 Вих. У разі відкриття відповідного провадження, Головним центром капітального будівництва, реконструкції та закупівель до електронної системи закупівель буде завантажено відповідну інформацію, визначену у частині десятій статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата публікації: 25.11.2024 16:28
Дата відкриття провадження: 25.11.2024 00:00
Номер відкриття провадження: 320/55975/24

Запити/Пояснення